• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit bleef er over na een ernstige crash in Overijssel

Auteur: ricardo, gepost 18 december 2014 om 11:56 – 74 Reacties

Afbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in OverijsselAfbeelding Dit bleef er over na een ernstige crash in Overijssel

Dit bleef er over na een ernstige crash in Overijssel
Heftige klapper.

Een starre achteras met twee wielen, een motorblok met versnellingsbak en een Bosch-accu op de voorgrond. Dit bleef vanochtend na een ernstig ongeluk op de N343 bij Fleringen achter op de weg. De rest is op z’n zijkant langs de weg tegen een paar bomen tot stilstand gekomen.

Volgens de politie gaat het om een eenzijdig ongeluk. De bestuurder zou van de weg zijn geraakt en een hek hebben geramd, waarna hij de weg weer op schoot en uiteindelijk aan de andere kant in de berm tot stilstand kwam. Althans, een deel van de auto. Dat is vast niet met 50 km/u gegaan. De man is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht.

Blijven we achter met de vraag; naar welk model kijken we hier eigenlijk? Iets Frans? UPDATE: Inderdaad iets Frans: een Peugeot 306 uit ’99.

Beelden van de nasleep op Autojunk.nl.

Fotocredit: GinoPress

Ook interessant!

  • Video: nauwelijks schade aan shovel na crash
  • een uitstekende uitwijkmanoeuvre
    Video: een uitstekende uitwijkmanoeuvre
  • Video: glijden is niet zonder gevolgen
    Video: glijden is niet zonder gevolgen
  • Video: dit is geen slimme inhaalactie
    Video: dit is geen slimme inhaalactie

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, schade, Verkeer

Vorig bericht: « Ferrari F12berlinetta krijgt 795 pk van PP-Performance
Volgend bericht: Volvo vindt autosport niet meer leuk, stopt met STCC »

Lees Interacties

Reacties

  1. rammillius zegt

    18 december 2014 om 12:01

    Velgen lijken op een Megane RS… Wel dom om met dit weer hard te gaan rijden. Ook tractioncontrol kan niet alles in orde houden.

    Login om te reageren
    • jaspervdwinden zegt

      18 december 2014 om 12:09

      @rammillius: Je kan prima hard rijden met dit weer.
      Je moet alleen niet overmoedig gaan rijden. Deze meneer/mevrouw had zo te zien ook geen winterbanden gemonteerd, en dan lijkt me de afwatering ook wel wat minder.
      Racen doe je uberhaupt op een circuit, dat terzijde.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        18 december 2014 om 12:19

        @jaspervdwinden: Als jij het hebt over afwatering van winterbanden dan moet jij vooral ook niet hard gaan rijden met dit weer

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          18 december 2014 om 13:10

          @baasbas: Oke wat mis ik? Winterbanden hebben duidelijk betere afwatering dan zomerbanden? Dus waar slaat jouw opmerking op?

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            18 december 2014 om 13:23

            @drivingpleasure: dat is niet wat uit de testen blijkt. Zomerbanden voeren meer water af en aquaplaneren pas bij hogere snelheden.

            Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              18 december 2014 om 13:41

              @mashell: Oke als ik op internet zoek of bij de anwb dan vind ik precies het tegenovergestelde…

              Login om te reageren
            • stihl zegt

              18 december 2014 om 19:39

              @mashell: Testen?? Welke testen. Klinkt als lariekoek. Heb je bronnen??

              Login om te reageren
        • hoonigan247 zegt

          18 december 2014 om 13:19

          @baasbas: ik rij een 350z nu met winterbanden en ik kan je vertellen dat ze meer water afvoeren dan mn zomerbanden ( Michelin PS3 ) daar durf ik nu echt niet met een flinke snelheid over een aardig natte wegdek te gaan

          Login om te reageren
          • super zegt

            18 december 2014 om 13:57

            @hoonigan247:
            hoeveel “meer” precies? (graag in S.I. eenheden)

            Login om te reageren
        • norge zegt

          18 december 2014 om 15:20

          @baasbas: Onzin, mijn winterbanden kunnen beter water verwerken dan de zomerbandjes…Dit op drie verschillende autos met verschillende aandrijving en merken banden..

          Login om te reageren
      • paddoswam zegt

        18 december 2014 om 12:46

        @jaspervdwinden: Je weet dat de gemiddelde SNEEUWband minder water verplaatst dan de gemiddelde zomerband?

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          18 december 2014 om 13:11

          @paddoswam: Waarom wordt dan overal het tegenovergestelde beweerd?

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            18 december 2014 om 13:29

            @drivingpleasure: marketing, je moet toch wat om de mensen aan de winterbanden te krijgen. Net als ook de veel genoemde 7 graden als temperatuur waar de zomerbanden zouden verharden (die temperatuur ligt bij courante zomerbanden al onder 0). Het hoofddoel van de winterbandencampagnes is toch wel meer omzet voor de bandenbranche.

            Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              18 december 2014 om 13:45

              @mashell: Dat begrijp ik maar als je dan een test van de anwb bekijkt zou je toch denken dat het goed zou moeten zitten(maar daar zou dan ook wel voor betaald zijn). Wel lees ik overal dat je met winterbanden diepere groeven hebt waardoor er beter afvoer plaats vindt en door de lamellen er meer grip is (grijpen zich beter vast in de weg) waardoor er minder kans is op aquaplaning. Ik ben toch altijd wel content over mijn winterbanden maar ga dan er dan ook mee op wintersport waar je het verschil natuurlijk ontzettend merkt in de slush..

              Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              18 december 2014 om 13:46

              @mashell: Met temperaturen zoals het nu in Nederland is, is het natuurlijk niet nodig.

              Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            18 december 2014 om 19:37

            @drivingpleasure: laat ze maar lullen. Het zijn meestal regen en sneeuw banden en als een band meer profiel(diepere groeven heeft) kan die ook sowieso meer water afvoeren. Wat een amateurs hahaha

            Login om te reageren
      • bofkont zegt

        18 december 2014 om 18:51

        @jaspervdwinden: Winterbanden met deze temperaturen yeah right!
        Sowieso in Nederland de grootste kul, een goede zomerband presteert onder alle omstandigheden beter enkel met sneeuw heb je profijt van je winterbandje.
        Winterbanden is commercie ten top, geweldig dat er hordes mensen elk jaar weer in trappen.
        Net als die schaarste van winterbanden hahaha wie gelooft dat nog.

        Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      18 december 2014 om 12:59

      @rammillius: rij daar bijna dagelijks en die bocht daar kun je makkelijk met 120km/h nemen deze chauffeur moet niet opgelet hebben of nog harder hebben gereden

      Login om te reageren
  2. eMbe zegt

    18 december 2014 om 12:03

    Peugeot 306.

    Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    18 december 2014 om 12:05

    Peugeot 306 zo te zien.

    Login om te reageren
  4. Corrado16v zegt

    18 december 2014 om 12:05

    Peugeot 205?

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      18 december 2014 om 12:06

      @corrado16v: ah, fijn dat hij de vorige reacties niet laadt op de app. Alleen op het moment dat je zelf hebt gereageerd.

      Login om te reageren
      • gieltj zegt

        18 december 2014 om 12:34

        @corrado16v: ja heel vervelend dit

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        18 december 2014 om 12:39

        @corrado16v: Klopt, doen ze expres bij AB… je moet ook raden wat het is zonder af te kijken ;-)

        Login om te reageren
  5. ricardo zegt

    18 december 2014 om 12:05

    Peugeot 306 uit ’99 it is.

    Login om te reageren
  6. jorisbout zegt

    18 december 2014 om 12:06

    Ik dacht eerst aan de wielen een Mercedes te zien…

    Login om te reageren
  7. 123bat zegt

    18 december 2014 om 12:07

    Een Peugeot 306 2.0 16V, kentekencheck nadat het nummerbord in een video zichtbaar was.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      18 december 2014 om 12:40

      @123bat: Tsss… valsspeler :-)

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        18 december 2014 om 13:32

        @venividivici: I feel so evil!

        Login om te reageren
    • RobTWo zegt

      18 december 2014 om 14:48

      @123bat: En hij had hem pas 3 maanden en een week…

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        18 december 2014 om 16:07

        @RobTWo: te hard gereden in een auto die hij nog niet goed genoeg kende. Die kans is erg groot vrees ik.

        Login om te reageren
  8. gearhead zegt

    18 december 2014 om 12:10

    4 wielboutjes, star achterasje…. Wat een klapper. Hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt

    Login om te reageren
  9. motoragent zegt

    18 december 2014 om 12:11

    Starre as? Lijkt in mijn ogen meer op een semi-onafhankelijke torsie-as.

    Login om te reageren
    • WoutH zegt

      18 december 2014 om 12:56

      @motoragent: yep!!

      Login om te reageren
    • stamp zegt

      19 december 2014 om 16:17

      @motoragent: Oh wat fijn. Eerste wat ik dacht: Das toch geen starre as? En wat blijkt, ze zijn er nog: de echte autoliefhebbers,. hier op AutoBlog.. 49 plus-jes ontvangen reeds..

      Verderop hierboven zijn de haantjes weer aan het steggelen of het nou winter of zomerrubber had moeten zijn.. ach.. als de bestuurder thuis was gebleven, was ’t ook niet gebeurd..

      Login om te reageren
  10. matje140 zegt

    18 december 2014 om 12:13

    Is in ieder geval een Volkswagenvelg maar die stoppen petjes tegenwoordig overal op dus dat zegt niks meer…..

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      18 december 2014 om 13:24

      @matje140: is geen volkswagen velg.

      Login om te reageren
      • matje140 zegt

        18 december 2014 om 21:07

        @545e60: @FlighTom: mijn excuses, was nog iets te vroeg voor mij vrees ik….. ;)

        Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      18 december 2014 om 20:52

      @matje140: Volkswagen velg heeft een wielboutje meer

      Login om te reageren
  11. maurits123 zegt

    18 december 2014 om 12:15

    Lijken wel alfa velgen.

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      18 december 2014 om 12:25

      @maurits123: O.Z super tourismo velgen

      Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    18 december 2014 om 12:17

    Ziet er uit als een Peugeot 106 achteras!!

    Login om te reageren
  13. ds3thp zegt

    18 december 2014 om 12:19

    En aan het blok te zien een Peugeot 106 Rallye

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    18 december 2014 om 12:23

    Ik gok een 206

    Login om te reageren
  15. jackass266 zegt

    18 december 2014 om 12:24

    Beetje ramptoerisme dit. Vind het niet echt op zijn plaats gezien de bestuurder ernstig gewond is geraakt.

    Sterkte aan de bestuurder en de familie van de bestuurder. Lijkt me alleszins prettig dit mee te moeten maken.

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      18 december 2014 om 14:55

      @jackass266: zoek de betekenis van alleszins eerst even op, meneer de moraalridder

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 december 2014 om 18:53

      @jackass266: Waarschijnlijk gevalletje eigen schuld dikke bult, hoop dat er geen omstanders of bijrijders bij betrokken zijn.

      Login om te reageren
  16. renzer zegt

    18 december 2014 om 12:26

    Peugeot 306?

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    18 december 2014 om 12:28

    Amai, over een accident gesproken da’s een serieus geval.

    Als je dat overleeft denk je toch een 2e keer na voordat je terug met een koekenblik gaat zitten racen.

    Login om te reageren
  18. VeniVidiVici zegt

    18 december 2014 om 12:30

    Ik denk zelf gezien de velgstijl een Renault Clio

    Login om te reageren
  19. gieltj zegt

    18 december 2014 om 12:33

    Megane ofzo?

    Login om te reageren
  20. FelixF zegt

    18 december 2014 om 12:45

    Volgende keer toch een degelijke auto kopen :x

    http://www.autoblog.nl/nieuws/iemand-is-levend-uit-deze-gecrashte-m4-gekomen-72086

    http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m5-gaat-hard-over-de-kop-in-duitsland-68972

    Login om te reageren
  21. koningcaris zegt

    18 december 2014 om 13:15

    Als het frans is zullen de wielen er wel onderuit gevallen zijn, waarna de bestuurder de macht over het stuur verloren is.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      18 december 2014 om 13:47

      @koningcaris: De voorraad Retalin is er weer doorheen begrijp ik?

      Login om te reageren
  22. imaginenl zegt

    18 december 2014 om 13:27

    Tja: een 306 op platte bandjes maakt nog steeds geen race auto. Tragisch voor die jongen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 december 2014 om 13:32

      @imaginenl: “tragisch”? Die snap ik niet… Zoals dit er nu uit ziet: gedraagt je als een malloot op de openbare weg en je gaat hard op je muil.

      Ik denk dan eerder: harde les, maar gelukkig een eenzijdig ongeval.

      Login om te reageren
      • imaginenl zegt

        18 december 2014 om 14:32

        @w0o0dy: maar ook deze jongen heeft ouders en misschien wel een liefhebbende vriendin/ vriend. Die zullen zich best zorgen maken en dat vind ik wel tragisch. Dikke bult eigen schuld vind ik iets te makkelijk in deze, zeker als hij zwaar gewond is (iedereen maakt fouten)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          18 december 2014 om 14:40

          @imaginenl: ja is idd wel tragisch voor anderen… Maar ik blijf bij: hij had met zijn “fout” ook het leven van anderen kunnen verwoesten. En dan ben ik blij dat alleen hij in het ziekenhuis ligt. Als bestuurder moet je met de verantwoordelijkheid om kunnen/leren gaan. Dit had veel erger kunnen aflopen (voor anderen).

          Login om te reageren
          • prod zegt

            18 december 2014 om 14:55

            @w0o0dy: Te hard de bocht in, tegenligger die je niet had verwacht, schreeuwend kind achter je, een foutje is dan inderdaad zo gemaakt. Gelukkig kan ik ‘m gewoon even op pauze zetten en in het ergste geval moet ik opnieuw beginnen.

            Login om te reageren
            • prod zegt

              18 december 2014 om 14:55

              @prod: sorry @w0o0dy, reactie was voor @imaginenl bestemd :)

              Login om te reageren
          • monaco zegt

            19 december 2014 om 06:09

            @w0o0dy: Wat een onzin, jij hebt nooit een keer een bocht genomen waarvan je dacht ‘dit ging eigenlijk te hard’. Ik wel maar dat maakt het nog geen ‘eigen schuld dikke bult’. Te jong en te enthousiast. Afschuwelijk om zo de kerst in te gaan.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              19 december 2014 om 06:48

              @monaco: zoals je kunt lezen in de eerste reactie… Ik schrijf niet eigen schuld dikke bult. Ik noem het een harde les en een geluk dat hij niemand de vernieling in heeft gejaagd (of erger).

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              19 december 2014 om 07:16

              @monaco: over de laatste regel van je tekst zijn we het wel snel eens. Ik wens niemand letsel toe en hoop dat hij snel en volledig herstelt.

              Maar ook dat hij nooit meer zulke risico’s neemt met de veiligheid van anderen (en zijn eigen veiligheid mag hij ook wat meer meewegen).

              Login om te reageren
        • bofkont zegt

          18 december 2014 om 18:54

          @imaginenl: Nee hoor vrij simpel, eigen schuld dikke bult.

          Login om te reageren
      • baap zegt

        19 december 2014 om 09:11

        @w0o0dy: Doe es normaal man snotneus! Dan nog is het een tragisch ongeval hè hersenloze! Deze man heeft/zal ook familie op deze aardkloot hebben rondlopen en krijgen ook een belletje dat er iets ’tragisch’ is gebeurd.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          19 december 2014 om 10:25

          @baap: beter lezer en minder schreeuwen en ik zet er geld op dat mijn hersens niet onder doen voor die van jou.

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          19 december 2014 om 11:19

          @baap: je schrijft overigens gebrekkig maar noemt anderen hersenloos Dat zou grappig zijn als het niet zo triest was.

          Login om te reageren
  23. w211bonestock zegt

    18 december 2014 om 13:53

    Mensen vergeten ook wat dat het textuur anders van een winterband. Ook de rubber is zachter dan een zomerband.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    18 december 2014 om 16:27

    @prod: & @imaginenl: als blijkt dat hij uit moest wijken voor iemand dan ben ik niet te beroerd om mijn fout toe te geven. Feit is wel dat het kruispunt voorafgegaan wordt door een lange flauwe bocht met bomen aan de linkerkant vlak naast de weg en mede daardoor niet heel overzichtelijk…

    Login om te reageren
  25. bierbuik zegt

    18 december 2014 om 16:34

    Misschien zie ik het verkeerd, maar op de foto zie je een as met 2 wielen liggen bij het motorblok, maar op de auto op zijn kant zit het wiel linksachter er nog op.
    Is er nog een auto bij betrokken?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      18 december 2014 om 16:37

      @bierbuik: laat maar zitten, op de laatste foto ligt (denk ik) het reservewiel er precies voor

      Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        18 december 2014 om 20:49

        @bierbuik: Het reservewiel is dit inderdaad. Dat zit normaal in een rekje onder de achterbak.

        Login om te reageren
  26. FlighTom zegt

    18 december 2014 om 20:54

    De bestuurder is goed te pas. Naja, naar omstandigheden.

    Flinke hoofdwond, kaak gebroken, hersenschudding en een wervel verschoven.
    Niks waar hij niet bovenop komt, dus hij heeft flink geluk gehad als je het zo bekijkt..

    Login om te reageren
    • powerofdreams zegt

      21 december 2014 om 17:07

      @FlighTom: Heeft de arts geen gedeukt ego gediagnosticeerd?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North