VW Bus met 680 pk en een top van 300 km/u

Auteur: , 127 Reacties

Lachen toch! Of gaat dit te ver?

De VW bus heeft blijkbaar een magische aantrekkingskracht op tuners en hobbyisten. In een T1 bus lepel je zonder moeite een 3.6 bi-turbo motor van Porsche, waarmee dan ook nog eens aardig valt te sturen. Voor diegenen die liever iets moderners rijden, bouwt de tuner Claer graag een T5 Volkswagen bus voor je om. Ook zij gebruiken dan een Porsche motor en wel een biturbo variant uit de 996 turbo. Alleen is het vermogen van 420 pk wel een beetje schraal om leuk mee te spelen op de autobahn. Daarom pakt Claer het blokje een beetje aan en tunet het tot 680 pk en 720nm. Daarmee haalt de VW T5 dan een topsnelheid van 300 km/u. Toch leuk om de begrensde concurrenten en menig sportauto-bestuurder goed te irriteren.

Claer monteert ook nog wat fraaie velgen en een sportonderstel met instelbare veren waarmee de T5 tot 75mm lager gelegd kan worden. Dankzij de grotere remmen kan een 3000 kg zware Claer T5 bus binnen 39m stilstaan vanaf 100 km/u. (via speedfanshop)

claer VW t5



127 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
koop dan niks -_-” het gaat dan wel 300 km/u, maar het blijft een bus.
volgens mij kun je voor hetzelfde geld een echte sportauto kopen.
Voordat je de bocht uitvliegt!
it’s madness, madness I tell you! :P
RX-7/6UK Owner
@ 3301
maar heb je dan ook zoveel ruimte??
Zo. Ontzettend. Dik.

De vorige versie met een T4 was al heel lekker met 520Pk, maar dit is wel de overtreffende trap van die ultieme bus.
Wat ik mis is een camper-interieur. Als je nú begint te rijden ben je voor middernacht nog in Biarritz.

: )
Het is natuurlijk volkomen zinloos, maar zulke projectjes zijn wel vet.
Hoe rijdt dat? anders kun je in Duitsland wel een supersnelle pakketdienst opzetten!
Hier zal zeker wel een markt voor zijn. Het aandeel ZZP’rs en beunhazen neemt nog ieder jaar toe en hiermee maakt je natuurlijk wel ff een statement!
Kost dat?

Zou overigens het eerste busje zijn wat met recht op je bumper hangt.
Ik vind hem wel vet.. Lijkt me echt zo lache om het gezicht van een opgefokte BMW rijder te zien als hij word ingehaald door zo’n busje! :D
hier zou ik trouwens geen porsche voor willen opofferen:
-1supercar
+1bus
Hoelang stond dit al op de website van Claer?
een T5 of Sprinter is toch lekker?
Je hebt geen luxe, maar voor bestellers zien ze
er goed uit toch?
Marc van der Haak
Vet !! Nu kunnen al bouwvakkers en beunhazen nog sneller en asocialer over de snelweg racen in de bedrijfswagen.. Nu hoeven ze niet meer te bumperkleven maar kunnen ze eindelijk inhalen! 200+ km/u met een tandemmaster… Ik zie die bazen van de bouw al kwijlen..

Sarcasme-mode off:
Wat een f*cking bullshit. Dat je met een bus wat nm’s wilt hebben, oké.. Maar dit is gewoon achterlijk.
Zag pas zo ’n soort VW bus, geheel in het zwart, met (ik denk 20″) chromen velgen waarvan de buitenkant zilver was en de spaken zwart. Samen met een Pushbar, sidebars en zwart getinte ramen zag dat er erg strak uit.

Dan gecombineerd met de hierboven beschreven specificaties: give it to me…
Nice, met 300 km/h in een “camionet”. Dat zouden nog goeie combi’s voor de politie zijn.
Grappig project, Ford heeft ook eens zoiets met een Transit (de echte oerbus) gedaan, ook bizar veel pk’s maar net iets minder. Wel een dikke onderlip:

http://www.channel4.com/4car/news/news-story.jsp?news_id=10723#article
Ik kan het ook wel waarderen :D
Zie je jezelf al 260km/h rijden,met daarachter een busje seinend dat je moet opzouten… :P
Poweeerrrrrrrrrr!!! Ziek, maar wel lachen dit soort projecten.

Offtopic: Hoe zit dat nou met “T1” bussen? Ik dacht dat “T1” de aanduiding was voor de Kever en “T2” voor de eerste VW bus, of zit ik nu verkeerd? Kan één van de oldtimerexperts me dat eens uitleggen?
@Casper.
T1, T2, T3, T4, T5 zijn de aanduidingen voor de Transporters net als Golf 1, Golf 2, etc.
Wat jij bedoelt is Typ 1, Typ 2, Typ 3.
Dit heeft trouwens heel veel weg van Germanlook. (Kever/Bus met Porsche remmerij, velgen, geen chrome en af en toe stoppen ze er luchtgekoelde porsche motor achterin)
hebben hebbe hebbe !!! Vind hem wel vet :D

maar tsja makkelijk als je een keer wil verhuizen ofzo, maar dan liever iets anders wat dan toch begrensd is.
word er niet toevallig een crash test uitgevoerd?:P zou wel eens willen zien :P maargoed wel lijp, maar denk te voor op de weg zal wel kut sturen enz..
T1 = Kever
T2 = Bus
T3 =

Maarrr… een T1 bus, is dus een spijlbus, een T2 bus een panoramabus, een T3 de eerste Transporter etc. Niet echt overzichtelijk, maar een kever wordt in de praktijk nooit met een klassificatie “T1” aangeduid, omdat dat in de volksmond toch echt de spijlbus is.
Jee-oekeloeres
Dikke pret!

Krijg je daar ook een set gordijntjes bij?

Je moet tenslotte wel in stijl naar de vakantiebestemming!
@ Casper: T1 is gewoon de klassieke Volkswagen-surfdude-bloemetjes-achter-de-ramen-bus, de T2 is de vierkante variant die daarna kwam dacht ik…

@ DennieFR: Ik zie het inderdaad volledig voor me, hilarisch!! :lol:

Het enige wat ie mist is matte 2-tone lak, zwart onder, grijs boven, gescheiden door een rode striping die uitloopt in een rode spoiler, en bijpassende velgen natuurlijk :D

Hoe heerlijk als je net je nagelnieuwe 911 hebt opgehaald en je wordt het snot voor de ogen gereden door een poolse besteldienst :P
Zoals Huin al schrijft 522pk in een T4.
Wat beelden bij deze Überbus

http://www.youtube.com/watch?v=Pxr0cbvyRdY
@Huin (en anderen),

Als je de VW chronologie qua bussen wilt uitleggen, kijk dan eerst hier… http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Bus ;)
Verdorie dacht ik dat ik snel was met 2500 CC en 170 pk Hyundai H300 bussie
Helemaal kompleet onzinnig. Als je een snel vervoersmiddel wil heben, neem dan een sportscar, of een avant met inhoud. Dit slaat helemaal nergens op.
De ene bus is al sneller dan de andere… Audi Q7 W12 tdi eat your heart out !!!
@ Ferdinand
“Ik vind hem wel vet.. Lijkt me echt zo lache om het gezicht van een opgefokte BMW rijder te zien als hij word ingehaald door zo’n busje!”

En een bestuurder van een ander merk niet…
De 1e ziet er wel mooi uit. De 2e ook wel, maar 300 KM/h voor een VW Bus is wel veel ja…. :P
corrado vr6 slc
@ VWR32DSG:

Huh zelfs je privé-auto (als je er echt een hebt zoals je je hier noemt) is zo traag als dikke stront uit een trechter vergeleken met die busjes.
Ik zou me iig best kut voelen als er zoéén mij voorbijkomt met 240km/h! ;)
De ultieme aannemersbus, die rijden toch al door, en nu kan dat al helemaal. Enige nadeel is dat ze behoorlijk wat muurtjes moeten stuccen voordat ze zo’n bus kunnen betalen.
haha wat een luchtweerstand zal dat ding hebben bij 300 kmu!!!

denk verbruik: 3,5 op 1

groet
corrado vr6 slc
Trouwens wel super tof, doe mij er ook maar één!
Peekaas kan ik niet genoeg van krijgen, zelfs niet in een busje! :)
Op de terugweg door duitsland reden we ook achter een busje met 200km en hij liep uit op ons, wel 4motion en tdi maar ja kracht zat toch.
3000 kg is wel erg veel, ik dacht dat die bussen standaard ongeveer 2000 kilo wogen
@marruk,

geen luxe?

Pa van een maat heeft zo’n full-option, 3 letters rood. Zekers te weten dat dat een luxe bus is.
Dit moet de natte droom zijn van elke kamikaze-bouwvakker/zzp’er..
Dit is echt absoluut belachelijk!

Maar ik vind het helemaal te gek! :twisted:Er is niks leuker om bezitters van snelle auto’s op stang te jagen met een vervoermiddel waarvan ze niet verwachten dat ’t sneller is dan dat van hun. Heerlijk!

En wat betreft het opofferen van een Porsche:
Tsss… alsof die zeldzaam zijn of zo… :roll:

Doe mij er maar een… (damn, waar is dat winnende staatslot)
Lepelen ze die VW motor dan in die Porsche wat zal die dan beroerd rijde zeg! ;P
Dit is echt zalig, moest ik geld genoeg hebben ik zou me zo eentje aanschaffen, en dan normale velgjes er op en naast een M6 staan!
Derek the 1st
wat d8 je van de 130cdi? van mercedes?:P
@406_v6: Misschien moet je nog een keer m’n post lezen, jouw wiki pagina gaat specifiek over de bus modellen.
Sites als TheSamba geven bijvoorbeeld in T(ype)1 / 2 / etc. de verschillen tussen vintage volkswagens. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/

Maargoed, on-topic: Claer bouwt wolven in schaapskleren, en daar hou ik van.

:D
licht het aan mij of heeft die witte een grotere bumper ?
Quicknick1987
GEWELDIG!
Bij een T1 is het nog grappig, bij een T5 is het wansmaak… Maar het is onomstotelijk humor om met een VW-bus sportwagens het snot voor de ogen te rijden! :D
mmm zou ik mijn berlingo nog kunnen annuleren en dan deze bestellen?
Gaat wel tikkel meer kosten, maar om dan is mee te gaan pesten lijkt het mij wel ideaal.
Laat dan al diegene die lachen met een lichte vracht er maar is achterkomen.
Béé eMm double v Motorsport 3
@ Jan,

een M6 steek je niet zomaar voorbij met dit busje.. :D het weegt 3 ton vergeet da nie ;) alleen als je op topsnelheid zit steekt hij die misschien na een lange tijd voorbij, maar eens de begrenzer af… oei!? dan piept de display heel anders
3000kg ?!?!?
aah dit is nog kinderspel, de dodge van die ik laatst zag op youtube was pas vet, die had een heuse straaljetengine ingebouwd, vraag me af hoeveel paardenkrachten dat ding had;p
@ Piston
Ik zeg BMW rijder omdat zij vaak denken dat ze zichzelf moeten bewijzen (niet allemaal, maar de meeste BMW’s met 6 cilinders of meer wel). Wat je dan ziet is een opgefokt gezicht. Die BMW’s zijn wel snel, maar meestal toch begrenst op 250 km/h. Een Porsche/ Ferrari/ Lamborghini rijder zal niet opgefokt raken van een snel bestelbusje, omdat ze zich niet hoeven te bewijzen. Omdat het hier over 250 km/h en hoger gaat zal een BMW dus verslagen worden op topsnelheid, wat een BMW rijder opgefokt maakt.
Vandaar….
meer pics graag.. vooral van de motor.. en hoe de fak kan dat ding nou 3000kg wegen?
Ik vindt dat wel gruwelijk DOL

Stel je voor dat je op de snelweg rijdt en d’r zit zo’n vette Audi ofzo achter je te knipperen dat je moet opzouten :p

dan pak je hem ff lekker terug, nene :p

ben wel benieuwd wat dat kost, dat ombouwen

Grts
@prop ding moet wel 3000kg wegen, anders krijgen ze hem nooit 7,5 cm verlaagd…zo werkt dat bij volkswagen hahaha
Die VW busjes waren toch allemaal voorwiel-aangedreven? Of wat heeft men allemaal voor hokus-pokus uitgevroten?

…en inderdaad, drieduizend f**king kilo’s??
Bus weegt 3000KG. drie man er in en je mag alleen nog maar een kruiwagen en een kitspuit meenemen. maar toch blijft het een superdik en snel alternatief voor de peugeot expert 1.9 D ;)
Doet me denken aan Ford’s Supervan uit de jaren ’80.
Sorry , maar dit gaat te ver! ;)
dit is een repost volgens mij maar ik kan de link niet direct vinden. Geloof van april-mei vorige jaar ergens…
-edit: nutteloze bijdrage-
Heheheh dit is egt te gek gewoon, al die begrensde mercedesen en bmwtjes….. lachuh man
lol, ik vind het maar gezeik dat het te gek is en bla bla bla…!!!
Het nadeel van een (normaal) busje is tog dat hij te lanzaam is, tada weg is probleem!!!
en dat met een y band… vind ik wel knap
Michel W Domski Akkerman
Een Volkswagenbusje die 300 km p/u gaat ? hoe sneller je weg bent hoe beter, als je schoonmoeder eraan komt ! Trouwens, wisten jullie al waarom de mensen rechtop zijn gaan lopen ? dan zie je je schoonmoeder eerder aankomen !

ha ha ha haaaaaaaaaa !
tsja tis wel wat leuker om in te rijden…

ff op het gas trappen bij het stopligt naast zoon verkracht golfje :P
is wel grappig maar koop dan gwoon een porsche carrera ofso, wellicht een getunde TT
ja leuk ja voor B.A en murdock
ngear schrijft (9 September 2008 om 17:06 ):
Het is natuurlijk volkomen zinloos, maar zulke projectjes zijn wel vet.
Hoe rijdt dat? anders kun je in Duitsland wel een supersnelle pakketdienst opzetten!


dat die 300 kan betekend niet datje ook 300 op de snelwegen mag,,:P
das een mooie snelheid voor zo’n busje :)
lijkt me wel leuk als je bij een stoplicht staat , en een bmw m3 staat en hem der uit trekt.
wil de gezichten van die mensen dan wel eens zien
ik vind het belachelijk dat jullie een auto als een speeltje zien al sowieso. Ik ben nu 25 jaar trucker en ik heb de meest gruwelijke ongelukken gezien door mensen die zo graag te hard rijden. ga dan een circuit op! maar niet de baan, ik wou dat men wat verantwoordelijker was. mijn vader reed al 35 jaar schadevrij( en hij had zijn rijbewijs 35 jaar) toen ik mijn rijbewijs kreeg. ik was 17 en ik wou leren rijden, niet leren racen! t is misschien erg interessant voor mensen zoals jullie maar denk na over de gevolgen van te hard en te zeker van je zaak rijden. jaarlijk gebeuren immers de meeste ongelukken dodelijk of niet dodelijk meestal dodelijk door mensen die te hard rijden en de macht over het stuur verliezen, of zon malloot tegenkomen die welliswaar te hard willen rijden en grootschalige fouten maken. voelt men zich tegenwoordig niet voor lul rijden in een bolide die met 200 km snelheid voorbij scheurt? het getuigt enkel het feit dat de bestuurder niet toe is aan een rijbewijs! en zijn rijbewijs nooit had mogen krijgen. ik heb nogmaals vele ongelukken gezien, en daar denken jullie ook wel over na als jullie een bebloede man langs de kant van de weg zien liggen die ter plekke gereanimeerd moet worden! hopelijk denken jullie voortaan na!
wil ik ook hebbe :D:D
een woord!!!! MACHTIG!!!!
Hoe snel trekt die auto wel niet op van 0 naar 100 Km/uur
Natuurlijk supergaaf zo’n T5 die 300 km/pu kan halen. Je vergeet alleen dat een busje geen sportwagen is en hij dus een gigantische hoeveelheid luchtweerstand tijdens zijn “vlucht” voor z’n kiezen krijgt. Hierdoor wordt een T5 bij zo’n snelheid een levensgevaarlijk en moeilijk op de weg te houden projectiel want de kleefkracht op de weg zal zeker niet dezelfde zijn als die van de gemiddelde sportwagen. Gelukkig is de gemiddelde opgepimpde T5 met een standaard motor uitgerust en de teveel geld hebbende snob die dan toch als dwaas met 300km/pu de bevolking wil uitdunnen geven we gewoon een nekschot. Groetjes, Rob
Zou wel dodelijk zij met 420 pk1!!!!!
Zie me al aan komen bij mijn klanten, heb nu een kale vw5, deze is iets vetter. Wat zou hij in de lease kosten hahaha.
Ik zou hem heeeeeeeel graag willen, maar alleen om mee te kloten tegen andere sport auto´s :D
eventjes geduld nog want het busjeee komt zooooo…

(omdat de bestuurder het niet kan laten nog een paar rondjes te rijden om de rotonde, met 100 km/u)
zooo dat is echt een bus die geschikt is voor de bergen in thuscka
camper interieur??

* schat, een kopje koffie aub + oh shit bijna afslag gemist + (REM!) = bruin getinte ramen..
Schpitteeee…VW busjes RULEZZ had er zelf ook 1, een mooi automaatje met getinte ruiten en leren bekleding…een luxe uitvoering dus!
dat is pas een drugs runner
een busje die 300 km/u hard gaat? 8-|
ik vindt het onzin je mag toch maar 120 op de snelweg
LOL: Als je daar mee over de autobahn scheurt maak je wel de blits tussen al die duitse autos.
heej

een sportwagen kopen waarom ??????

in die bus heb je tenminste plaats voor andere dingen,waar het in een sportwagen krap wordt heb je dan nog ruimte over !!!!!!
Jank Jank,

Voor het zelfde geld heb je een echte sportauto!!!!

Daar zit je dan met je veelste kleine pikkie in je 996 of je whatever!!
Wordt je ingehaald door een (burgerlijke) transporter met kinderzitjes en achterin nog twee labradors!
Zal je je best kut voelen als die van jou neit harder gaat!!!!
Tja, je moet toch iets doen met je zwart verdiende centjes als ZZP-er……

Mooie manier om op een flitsende manier dit wit te wassen………….
Markt van NUT
doe normaal toch joh! gek

jij gaat toch niet in ruimte springen
Bussie komt nu écht zo!!!! 8)
He grapjas heb jij wel is in zo’n bus gereden daar kan menig auto niet aantippen Qua ruimte wegligging comfort en luxe. JE RIJDT ZELF ZEKER IN EEN TRABANTJE.
sorry maar dit was bedoelt voor de meneer 3301 boven aan de lijst
sorry dit bericht was bedoelt voor degene boven aan de lijst 3301
Doe mij die maar!!!
Bovenmodale Trabantrijder
Le-vens-ge-vaar-lijk! Wie gaat er nou zo idioot hard rijden vandaag de dag met zo’n vierkante bak? Ga toch in je broek plassen op het circuit van Zandvoort, maar dat zullen ze wel niet durven. Ennuh….wat te denken van…..sssssssssllllllllluuurrrrrrrrrrrphhh??? Aso toch! Overigens; “Blik op de weg” ziet je graag komen, hoor! Ome Koos zal lachen! Als ik zo’n ding in mijn nek krijg, rem ik hem het snot voor zijn ogen met mijn Traby! Kickuuuuuhhhhh! Geintje, ik heb er net twee besteld, één voor door de weeks en één voor zaterdags (met open dak, lekker Deurdonderen; Normaal Toch?) Zondags ga ik niet rijden, (toch allemaal zondagsrijders) dat is mijn rustdag. Gebruik toch je verstand, toch? Wan gelul allemaal.
topwerk dit is gewoon fun een busje die 300 haalt ga zo door claer!!
Je gaat de dood tegemoet,ik denk dat het geen goed idee is.
de ogen gesloten
om nog één keer lief te hebben dan,
de man die steeds iets harder liep
totdat de zon verdween
maar wie, met wie je daar temaken heb
voor elke plek voor elke bank
als zon die nooit meer overging
de buurman zingt de gebeden

die zo ver al van zijn leven zijn
in die wagen
waar de gesprekken doofden

zijn as nog in de asbak
tot het vrijwaringsbewijs is afgegeven
vandaag de auto naar de sloop
morgen hij begraven is.
ik denk dat als die door de bocht gaat dat die dan al over de kop vliegt met 300 km per uur xd
even met je gezin naar het zuiden van spanje met dat vw busje
3.000 kilo? Dat lijkt me sterk…

Da’s namelijk het GVW (eigen gewicht + maximale laadvermogen) van een T5. Zonder al te veel lading zal zo’n bus dus ongeveer zo’n 1.800 kg. wegen.
lijkt me zo moi om zon bmw er uit te trekken bij de stoplicht
Lekker origineel ;)
de T5 is zowiezo al een lekker busje om in rond te scheuren, Met die 640 pk weet ik niet of ik overweg zou kunnen, maar ik zou het zeker graag proberen.
tuurlijk kan dat ligt puur aan je rijstijl hea

en over die bmw dat laat me koud
(maar die kop van die kerel lijkt me goud waard)
Leuk,
hoeft de verf ook niet meer geroerd te worden.
Wel je gereedschap goed vastzetten !

maar die imperiaal ? met 300kmh ? blijft vast niet zitten.
Kortom; leuk van de tuner, maar zinloos in NL ( helaas)
JW
Die remtest is uitgevoerd met een 3 ton wegende T5 hé. Dus T5 + lading…

Rij zelf met een Sprinter met een MTM van 4600kg, maar leeg weegt die 2960kg…
Beste Ferdinand,
Ik rij zelf ook graag snel in mijn….BMW 3 coupé 335 D……..en ja ..hij gaat sneller als 250 km/u…..dus vergis je maar niet….niet alle beemers zijn begrensd……dus als je ergens te landen een knalwitte coupe ziet opduiken…kijk dan goed…want voor je het weet is ie verdwenen…..Met vriendelijke groeten….BMW Fan.
ja uhm aangezien we het niet eens kunne worden wat ie weegt zeg ik 2500kg

als je nou egt hard wil gaan kan je tog beter dat blok in die porche laten ligge??! en als ja dan persee en VW wil neem dan een golf gti en douw dat 640pk blok erin, dan spreken we denk ik van 350km/pu. als zon kreng van 2500kg er al 300 mee rijd…

als je dit ooit gaat doen met een golf…raad ik je aan om eerst een vliegbrevet te halenXD

(p.s.zie je het al voor je?, stuur je met 250 de bocht in met een topzwaar ding)
topding. ik heb van de T4 een tijdje de vr6 gereden en later de 2,5 liter diesel synchro. reed er mee naar oostenrijk en zwitserland op en neer. die dingen gingen ook als de brandweer en konden het de meeste auto´s goed lastig maken tot tegen de 200 kilometer per uur, daarna nam de wind het over…
Hmmm,beetje te gewoon,geef mij maar die Renault Espace met dat Formule 1 blok
Ford had ook zoiets,ook gaaf om te horen en zien
Pfff,
In dit “camionette” artikel duikt maar weer eens het woord irriteren op.
Dat embleem van die auto’s alleen al irriteert,hahaha.
Dus bespaar u een hoop moeite en geld om de 300 in te suggelen.
Irritant is het en zal het altijd blijven.
ow son bus kunnen wij wel gebruiken! lkkr naar iedere keer een stukje bouwen en dan weer snel naar de volgende karren
Ik wil niet veel zeggen hoor maar… 3 ton? Mijn oom heeft zo’n bus maar die weegt hoog uit 2,5 ton. Of komt dit door het extra gewicht van die Porsche motor die ze erin hebben gemonteerd? Ook mijn vader heeft dan wel is waar een T4 maar die is ongeveer 2 ton (iets meer). Ook heeft Volkswagen alle fabrieksmodellen TDI (174pk) en V6 enz. begrenst op 180 km/h als ik me niet vergis. Dus 300 met zo’n busje? Hehehe. Lijkt me niet. :P
Ik heb hier een link naar een T5. deze worden in turkijke omgebouwd naar VIP busjes. kost je zo rond de 3000 euries

http://image1.sahibinden.com/photos/944/4778682_771510_zij4944.JPG
Maar deze bus is niet meer begrenst
Als je al weet dat zo,n bus niet harder kan dan 180 km per uur,wat heeft het dan voor nut,om er een porsche blok er in te hangen met 680 pk?
Deze bus gaat hoe dan ook,zeker 300 km per uur
@ chris schrijft:
11 September 2008 om 22:26

das een mooie snelheid voor zo’n busje
lijkt me wel leuk als je bij een stoplicht staat , en een bmw m3 staat en hem der uit trekt.
wil de gezichten van die mensen dan wel eens zien

——————————————————————————————

To bad dat bijna niemand meer begrensd rijd!

En deze bus gaat echt niet in 4.2 sec naar de 100 hoor met 30…
Dus vergeet dat sprintje ook maar, (L) LOSER (L)
Zo bijzonder is het niet… Renault deed dit al jaren eerder met een espace, Daarin stopte ze een FW-15 motor uit een F1 wagen… en natuurlijk nog vet gepimpt ook… dat was in 1995.

Dan heb je pas echt een bus met uberpower (804pk) top: 312.1Km/u

http://www.conceptcarz.com/vehicle/z793/Renault-Espace-F1.aspx
Leuk busje :) Wij zelf hebben een T4 met 140 pk. Ook jammer dat er mensen zijn die zeggen dat een ‘normale’ bus langzaam is. Meestal trek je er met een 140pk anderen er met gemak uit.
Renauld busje
Renault heeft toch een espase F1 gemaakt helaas niet voor de weg maar die ging ook lekker snel. Verder geen verstand van bussen hoor. Als je snel wilt zijn er zoveel opties. TGV hihi lol
dit is toch de ultieme werkersbus snel van thuis naart werk en weer terug, IDEALE BEUNBus :p
XM Break 3.0 V6 automaat
Erg lollig bedacht, maar het blijft een bus, dus hoog en smal..je kan mij niet vertellen dat dat ding in een bocht net zo stabiel is als een personen, laat staan sportauto..bovendien heeft een bus de stroomlijn van een glibberige baksteen, dus het lawaai en het verbruik zullen enorm zijn..zag laatst nog een Sprinter 416 CDI op 2 wielen door een bocht zeilen..ik geloof dat die 160 pk is?..chauffeur ging daarna 80 rijden en zag wat witjes toen ik hem tijdens het inhalen aankeek..

En ik vind die jongens in die geblazen busjes nou niet zo vriendelijk rijden..bumperkleven doen ze vaak, maar dan ook gewoon extra gas geven om te intimideren..

Laatst nog de grootste ruzie/lol met een 2,8 liter Ducatorijder, hij zat te kleven, maar ik rijd een 230 pk V6 24v..ik geef een berg gas en ga naar rechts, gozer haalt in en gaat voor me lekker hard remmen, geen punt ik heb hydropneumatisch bekrachtigde remmen, dus ik rem nog veel harder..

Laat maar gaan zo’n gek die 2 tellen eerder bij de gamma moet zijn voor een zak cement..

Knalt die lul 2 tellen later op zijn voorganger die wel een beuk op de rem gaf vanwege die irritante vent!
Het blijft een bus hè, ook remmen gaat trager.

Maar grappig is het wel, ik heb eens een Renault Estaffette busje uit de jaren 60 gezien met een Alpine-blok erin..4 uitlaten en brede banden, verder niks aan te zien..dat vind ik persoonlijk leuker, van zo’n moderne bus weet je al dat ie kogelhard gaat, maar compleet van de weg geblazen worden door een antiek vehikkel met ronde koplampjes en chromen bumpers is echt lachen!
mijn vader heeft altijd transproters gereden en daardoor ben ik er ook wel stiekem verliefd op geworden, maar dit is echt al helemaal een natte droom…
leuk voor als je koerier bent
Lijkt me wel geestig om met een VW busje het circuit op te gaan. Tuurlijk, er zijn hier wat bloggers die absoluut gelijk hebben. Zo’n auto heeft een hoog zwaartepunt, en is ook geen sportwagen. Maar met een paar ladders op het dak een “onnodig linksrijder” het leven zuur maken, ik zou er wel om moeten lachen.
Aan de andere kant is het wel zo dat de mensen die in die busjes rijden, hard moeten werken voor hun geld. Wel jammer dat zo’n tuning erg kostbaar is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).