LFA in Nürburgring-trim doet rondje Ring in 7:14 min?

Auteur: , 93 Reacties

Lexus' ruim 3 ton kostende V10 supercar is serieus snel. Maar hoe snel kan hij eigenlijk een rondje Nordschleife doen als hij is uitgerust met het Nurburgring Package? Volgens Chris Harris, vrij frequent bezoeker van de Groene Hel, heeft hij het in een tijd van 7:14 gedaan. En dat is sneller dan de Porsche GT2 RS (7:18) en de Nissan GT-R (7:27).

Bij de bovenstaande tijden moet in ogenschouw worden genomen dat er alleen bij de GT-R bewijs in de vorm van een video voorhanden is. Bij de Porsche moeten we af gaan op wat Porsche zelf zegt, en in het geval van de LF-A baseren we ons op een Britse journo. De betreffende tweet van Harris is HIER te vinden. Hij luidt:

Akira Iida was the man who did the LFA’s 7.14. Great time.

Hierop kreeg Harris een vraag terug of dit op de Nurburgring was, waarop Lexus zelf reageerde:

RT @Carfolio: @Lexus_EU @harrismonkey 7:14 around where? If it’s the ‘Ring, it’s astonishing.< yes Nurburgring

Wederom een zelfde verhaal als bij Porsches GT2 RS: er is geen hard bewijs, maar het is wel een serieuze claim. We zijn benieuwd of er nog videomateriaal naar boven komt borrelen de komende dagen. Ter referentie: naar verluidt heeft een LF-A in dezelfde trim ooit ook al een onbevestigde 7:22 op de klokken gezet. Aahh, speculatie, speculatie…

Alvast kijken naar een soortgelijke video, met andere rijders en dus niet de recordvideo, kan bij onderstaande autojunk-upload (bron: Lexus Enthousiast, via Motor Authority):

Klik hier

P.S. Wordt de ‘kies maar‘ er nu ook makkelijker op?



93 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Hoop dat het waar is. Vind het echt een prachtige auto! En dat geluid.. hmmm!!
Onvoorstelbaar snel voor een auto met atmosferische motor en een ander uiterlijk dan de gemiddelde groep C racer (voor de jongeren onder ons de oude lemans racewagens).
De LFA is misschien sneller dan de Porsche, maar voor mij gaat er niks boven een Porsche GT2 RS.
Wooow, vergeten ze er even bij te zeggen dat een ‘gewone’ LFA al ruim € 300.000,- exclusief BPM kost, en de Nurburgring edition nog eens € 70.000,- extra op moet leveren. Dan zitten we met de BPM en BTW erbij ruim boven het half miljoen ?? Dat zou dan zo’n € 200.000,- meer zijn dan een Porsche GT2 RS ….

Ik dacht dat die Jappen altijd lekker goedkoop waren, maar dat is dus ook al niet meer !?
@rechercheur: carbon fiber-reinforced polymer body, grotendeels carbon (cfrp) chassis, carbon-ceramic remmen, aluminium wielophanging, 48% voor/52% achter gewichtsverdeling, carbon aandrijfas, veel titanium motoronderdelen, carbon, leer, aluminium en alcantara interieur (inderdaad geen kunststof behalve voor sommige knopjes)
Deze Nurburgring Edition is één van 50, van de in totaal 500 LFA’s en de auto heeft een motor die alleen voor dit model ontwikkeld is, net als de versnellingsbak.
@w0o0dy:

Blablabla, mooi lijstje met specs, maar de auto kost nog steeds ruim een half miljoen. En dat is nu eenmaal erg veel voor een Toyota …

Verder is de LFA Nurburgring Edition zo enorm stijf en knetterhard afgeveerd, dat deze voor dagelijks gebruik niet te doen is. Dus wat moet je er dan mee ?
@rechercheur: “zo enorm stijf en knetterhard afgeveerd, dat deze voor dagelijks gebruik niet te doen is. Dus wat moet je er dan mee ?”
En dat geldt natuurlijk niet voor de GT2 RS die notabene zo gestript is dat er geeneens airco en een radio inzit (en anders haal je de tijden niet…)
@w0o0dy:

Volgens Sandor van Es, van die andere website (…) is de GT2 RS gelukkig niet niersteenvergruizend, … en … “de LFA Nurburgring Edition is geen straatauto, na de eerste bocht trillen de vullingen al uit je kiezen”. Dus, trek je conclusie ..

Verder hartstikke leuke auto zo’n LFA Nurburgring Edition, maar ruim een half miljoen lappen en feitelijk alleen bruikbaar op het circuit, tsja wat moet je er dan mee?
@rechercheur: Over de GT2 RS: “so what’s it like to live with? In a word, terrible. It’s a racecar.” & “Even with the two-position dampers in their softer setting, the ride is punishing on anything but fresh asphalt. It’s so low we cringed with each driveway and parking ramp we encountered, and even using the safer diagonal method, it lifts first a front, then a rear wheel completely off the ground.”

Inderdaad net een Citroen X6 zo comfortabel…
@w0o0dy: citroën c6, typo..
@rechercheur: voor het geld krijg je trouwens ook een tweedaagse training met je auto op de Nurburgring (tijdens dit event heeft Lexus dus ook die sneller ronde laten zetten).
@rechercheur:
denk je nou werkelijk dat het de bedoeling van toyota is dat deze auto op prijs gaat concurreren? dit is een auto voor mensen/teams voor wie het verschil tussen 200 en 500 duizend niet significant is.
@agera: inderdaad! van een gt2 RS kan ik dromen. een LFA, vind ik maar een raar geval… op de snelweg is de gt2 RS de baas :) laat die LFA maar stoer doen op dat circuit. knal je hem toch op de autobahn dr uit wat maakt jou het uit.
@maxx1:

Vanzelfsprekend de GT2 RS, geen enkele twijfel mogelijk, en met die twee ton die je vervolgens overhoudt koop je nog een Panamera Turbo S voor de boodschappen en golftassen …
@rechercheur: Jij begrijpt mij de Porsche GT2 RS voor de fun, plezier en beleving en de Porsche Panamera voor dagelijks gebruik een heerlijke combi samen. ;)
@rechercheur: Vergeten erbij te vermelden je hebt een goede smaak wat betreft de GT2 RS en de Porsche Panamera :)
@rechercheur: je bedoelt kotszakken? Hier in de buurt woont een Panamero. Iedere keer als het kreng langskomt krijg ik medelijden met de eigenaar. Koop toch een Quattroporte for Gods sake…
integralechubasco
Dat gejammer ook altijd over de prijzen… Een LFA is duur omdat er enkele van gemaakt worden. van de 911 zijn er al honderduizenden geproduceert. Iemand die ook maar een beetje verstand heeft van produceren snapt dat een LFA veel duurder is dan een gtr of 911.
@integralechubasco:

De LFA is fors duurder omdat Toyota nog een paar miljard moet goed maken op dat kansloze Formule1 project van ze, dat verlies proberen ze via de LFA terug te pakken. Desondanks blijft de LFA belachelijk (te) duur voor een Toyota. Voor twee ton minder heb je bijvoorbeeld een GT2 RS, waarvan er ook ‘maar’ 500 stuks gebouwd zullen worden. Daarnaast is de LFA Nurburgring Edition totaal onbruikbaar voor op de openbare weg, ding is knetterhard afgesteld.

Ik zou met een half miljoen eens gaan kijken voor bijvoorbeeld een Ferrari 599 GTO, om maar eens wat te noemen. Wat niet weg neemt dat de LFA een super machine is, dat ontken ik nergens. Maar een Ferrari GTO in de garage lijkt me toch echt wat leuker dan een Toyota LFA.
@rechercheur: waar haal je uw informatie over het F1 project. Zoek zelf eens op wie het geld ophoeste voor TF1 daarna zal je anders piepen.
@rechercheur:
ja, en 200k is niet erg veel voor een volkswagen en dan ook nog eens een gewalste kever. als lexus 500 van deze apparaten voor 500k weet te verkopen halen ze niet eens de ontwikkelingskosten eruit, dit is gewoon een reclame/r&d projectje van ze.
@super:

De LFA zou de ‘beloning’ zijn voor de overwinningen die Toyota moest gaan halen in de formule1. Echter is Toyota er geen enkele keer in geslaagd om een Grand Prix te winnen, een aantal podiumplekken is het enige wat ze hebben te weten realiseren, ondanks dat ze het grootste budget per team tot hun beschikking hadden (meer dan Ferrari, McLaren, Renault, …).

Ondertussen was de ontwikkeling van de LFA al druk aan de gang. Akio Toyoda was voornemens de stekker uit dit project te trekken, gezien de teleurstellende resultaten in de formule1. Designchef Haruhiko Tanahashi heeft persoonlijk verzocht om het project te mogen voortzetten, aldus zo geschiedde ….
integralechubasco
@rechercheur: dat is niet-intelligent gewauwel.. snap je zelf hoop ik ook… ;) …
gedwongenleaser
@rechercheur: denk je hier nou werkelijk dat het om een of-of gaat? De LFA is bedoeld voor mensen met serieus veel geld, die hebben al een GT2 (best geinig) in de garage en een Panamera (overigens heeft iemand met een beetje fatsoenlijke smaak daar iets anders voor in de plaats) dus het gaat alleen om en-en.
@gedwongenleaser:

en/en …. blijft overeind dat een half miljoen voor een snelle Toyota (te) veel geld is, hoe fantastisch deze ook zou zijn. Koop dan een Ferrari 599 GTO of zo ….

Als je alleen op het circuit zou willen rijden, dan is er zat ander speelgoed te koop! Nu hebben ze met de LFA Nurburgring Edition iets gemaakt wat heel snel over het circuit kan, en ook voor op straat bruikbaar zou moeten zijn, dat laatste blijkt in de praktijk echter niet te doen. Wil je op het circuit spelen, dan is een Porsche 911 GT3 Cup, Audi R8 LMS GT3, of een Ferrari in circuit-trim natuurlijk ook best geinig. Keuze genoeg in dat geval.
gedwongenleaser
@rechercheur: het hele punt ontgaat je hier. Mensen die gek genoeg zijn en het überhaupt kunnen veroorloven een half miljoen neer te leggen voor een auto maken die keuze echt niet op grond van praktische zaken. Ik ben benieuwd wat je reactie was geweest als het om een BMW van een half miljoen was gegaan, waarschijnlijk was je pot vol non-argumenten dan achterwege gebleven en had je het ding de hemel in geprezen.
@maxx1: goed zo jongen, want zo’n sportwagen draait natuurlijk om een kort sprintje op de snelweg en niet om balans, sensatie en exclusiviteit. Lol @some people.
@w0o0dy: ach, het jongetje heeft nog een poster van een Veyron (veredelde VW) boven z’n bed hangen en kan alleen maar dromen van zulke wagens, laat hem lekker :)
@integraturbo: ”en kan alleen maar dromen van zulke wagen”…
en jij dan ? welke kleur heeft jouw veyron ? geen vriendjes maken met loze opmerkingen he..
@dennisr: Een Veyron? Wat moet ik met een VW van een dik miljoen(!)?
@integraturbo: blijkbaar ben jij nog steeds een jongentje. die is blijven hangen met het sleutelen aan een auto met DIKKE motor van wel 1.0L met 68 PK. inmiddels heeft hij vast 70pk. echt de moeite waard. beter spaar je voor een auto met looks en standaard een leuk aantal paarden heeft?
@maxx1: Idd, en dat heeft een LFA volgens jou niet wou je zeggen?
@w0o0dy: lol inderdaad koop dan een vet coole Nissan Skyline met 8 turbo’s en 50000 pk. limegroen, neon eronder en karren maar!
@maxx1: Klopt op alle vlakken ga ik voor de Porsche GT2 RS, de LFA is totaal mijn smaak niet.
@agera: nee, een rare amerikaan ugh japanner. ik snap ook niet zo goed waarom ze allemaal dat nurburgring record van elkaar willen verbeken. als die auto mazzel heeft komt hij er 1x op van zijn hele levensduur… moet er ook nog eens een goede coureur inzitten wil je daar wat presteren… zal wel marketing zijn.
@maxx1: nee dumbo, het ding is door alle nieuwe eigenaren twee dagen lang rond de Nurburgring gestuurd met een handvol expert-instructeurs… part of the package
@w0o0dy: ik heb het erover als je de eigenaren zelf gaan rijden tjap ;)
om vervolgens op de vrachtwagen te vertrekken naar een garage honderden of duizenden kilometers verwijderd van de Nurburgring, en dan tot de droevige conclusie te komen dat zo’n apparaat totaal onbruikbaar is op de boulevard van Cannes / Nice / Monaco / Knokke-Heist / …..
Dat is ongelofelijk snel voor een straatauto waar je gewoon paar koffers achterin kwijt kan en elke dag kan gebruiken! Atmosferisch ook nog, zeker een goede prestatie! Prachtig geluid ook
Een mooie ronde tijd maar wat klinkt die Lexus arm.
De sound quality is ondermaats.

Ben je de kampioen, maar 0 beleving.

Ja Japan, leer maar eens passie.
@tarquesh: rofl dude wtf are you talking about?
http://www.youtube.com/watch?v=xvwTuYEzuKc

Dit ding klinkt beter dan vrijwel elke sportwagen die je op dit moment kan kopen.

Verder is de rijbeleving juist extreem spannend en speels zonder eng te zijn…

http://www.youtube.com/watch?v=ho1KSeiWV4Q
http://www.youtube.com/watch?v=AQ0-rN_6OZk
http://www.youtube.com/watch?v=J-3PBD1aXD8
http://www.youtube.com/watch?v=6yygj7znZ_I
http://www.youtube.com/watch?v=40KfPxqL0_I&hd=1
wow, dit ding is echt bloedsnel. De acceleraties zijn echt absurd. Het lijkt bijna alsof het filmpje versneld wordt afgespeeld. En de chauffeur zit er bij alsof het hem geen moeite kost.
@rubenpriest

Een lexux vindt ik niet uitzien en een porsche 911 vindt ik ook een ontwerp dat ver boven mooi is.

Is er dan maar 1 weer de beste? Weer Ferrari, het houd ook nooid op.

Enzo, The best a man can get.
@tarquesh: ik nooid, jij nooid, wij nooiden, exact! :)
@dennisr: jij nooidT, foei! ;)
@trigger565: verdikke! :(
dacht er later ook aan :P maar ach mijn punt was wel duidelijk toch ? :P
@dennisr:

Nou eigenlijk niet…het is toch echt wij hebben genooidt ;)
@speedlimit: het zit me niet mee vandaag :lol:
@tarquesh: kan mij t sgelen ik ken tog g33n 3NZO bettttalen of een LFA.
Ik vind de Nurburgring editie niet zo geslaagd dankzij die spoiler. Maar het absurd lekkere geluid en dat dashboard maken alles goed!! Jammer genoeg is dit ding duurder dan de gemiddelde Ferrari :'(
Dat is toch wel leuk :)

“Never trust a dude that wears two hats”
@devos: “Never trust a dude who wears two hats” ff verbetere..
911 GT2 in 7.18? das snel
Ik sla het filmpje dit keer over, die Nurburgring filmjpes zijn wat mij betreft allemaal het zelfde, mooi dat deze auto dat zo snel kan, maar de Porsche blijft mooier, en ik zie Lexus meer als een luxe merk en niet als een merk dat sport auto’s bouwt, maar dat zal misschien nog wel eens wennen..
Inderdaad slechts 4 sec verschil voor een V6 tov een V10. Anderzijds is dit appelen met peren vergelijken. Ben benieuwd welke tijden een vergelijkbare Lambo of zwaardere Bugatti zou neerzetten.
@speedie: twin turbo vs atmosfersich.. de lichtere en sterkere auto met VEEL MEER koppel krijgt klop. Nogal een sterk bewijs dat de wegligging van de GT2 RS te lijden heeft van de lay-out en dat de Lexus dus een betere wegligging heeft.
@w0o0dy: lol je meent dit nog ook?
@sebasjuhh: feit: rechtuit laat de GT2RS geen spaan heel van de LFA, feit 2 de GT2RS is lichter, Feit 3 de LFA doet een rodnje Nurburgring sneller dan de GT2RS.
Conclusie: of de remmen van de GT2Rs zijn bagger of de wegligging is aanzienlijk minder geschikt voor bochtenwerk…. yup i mean it.
@speedie: geen V6 maar een boxer 6 en er is zeker wel een verschil…
Lijken hun inspiratie opgedaan te hebben bij Audi :

http://mycarpictures.net/var/albums/audi/quattro/2010_Audi_quattro_Concept_05.jpg
@speedie: wat heb jij precies op papier gekregen ? met jouw inspiratie ? als jij een tekening maakt, zit er ergens (goed verstopt of zeer opvallend) IETS van een andere auto.. dus wat wil je er precies mee zeggen ? vind een auto (van deze tijd) waar NIKS van een andere auto in zit.. post het hier.. en laat anderen oordelen of het klopt.. gaat je gewoon weg niet lukken..
los daarvan nogal en vergezochte vergelijking..
@speedie: bij Audi valt geen inspiratie te halen.. :)
In deze auto (achter het stuur) krijgt iedereen een smile op z’n smoel :)
11 – 0 !!!!!
Zit me net te bedenken, dat als dit klopt, je bij het begin van het rondje ‘Since I’ve been loving you’ van Led Zeppelin aan kunt zetten, en het hele rondje af kunt ronden voordat de plaat afgelopen is. Best indrukwekkend :)
geef mij maar de LFA of een gtr
porsches zie je toch al genoeg
GODLIKE !
ik zie dat de bochtensnelheid niet veel hoger ligt dan die van mij en mijn IbizaTDI, echter op de rechte stukken zou ik hem niet bijhouden ;)
@TDI-goeroe: het rondje op de video is 22 seconden langzamer dan wat de auto kan, de man doet het een beetje rustig aan ivm de passagier.
@w0o0dy: Niet zo happen nu he. Ik snap je liefde voor deze auto helemaal. Vind het echt 1 van de mooiste auto’s ooit laat staan dat geluid. Ongelooflijk hoe mooi. De motor schreeuwt gewoon om meer.

En hij is hier zo sarcastisch als de pokken. Kan haast niet anders.

@Rechercheur Moest je je hartje weer luchten over de jaloezie? GT2 RS is een prachtauto in mijn ogen. Maar net zo onbereikbaar ondanks dat gigantische verschil in prijs ;)
uit verveling toch het hele filmpje maar even gekeken :roll: mooi rondje, ziet eruit alsof het allemaal heel makkelijk en soepel gaat in die wagen :)
Jammere kut kneuzen hier, komop zeg. LFA als de GT2(RS)/Turbo zijn beiden super auto’s, en hebben beide punten waarop ze uitblinken. Waarom altijd die strijd welke beter is? Als ik geld had, dan had ik ze gewoon allemaal. Ja ook nog een Nissan GT-R erbij..
@MLTB: Dat krijg je met een zooitje fanboys bij elkaar! :)
Toch knap van toyota om Porsche even de VAG neus te wassen.
Toch best knap dat een zes jaar oud Donkervoortje van zo’n € 100.000,- met een 1.800 cc Audi viercilindertje net zo snel over de ‘Ring gaat als een Toyota LFA van een half miljoen…
@rechercheur:
Leuke poging om er nog weer een draai aan te geven door hem te vergelijken met een open-wheel auto van 600-700 kg. Overigens ook weer licht ironisch dat je deze Lexus aanduidt als een te dure Toyota, terwijl elke Audi een te dure Volkswagen is. Beide merken zijn precies hetzelfde qua opzet.
@Lan_Evo:

:-) hahaha, precies, je hebt me door, bravo ….

Wat ik bedoel te zeggen;
de LFA Nurburgring Edition is onbruikbaar voor de openbare weg, deze is immers knetterhard afgeveerd, en kom je de binnenstad niet mee in. Rest dus een enorm leuk speelgoedje voor op het circuit… van een half miljoen euro.

Vraag me daarom af of je niet beter een Ferrari 599 GTO zou kunnen kopen, welke ook nog enigszins te doen is buiten het circuit. Of je koopt een racebak om lekker op het circuit te rammen. Maar dan is er ineens voldoende keuze, voor aanzienlijk minder geld, waarbij de Donkervoort natuurlijk een extreem voorbeeld is.
@rechercheur: En hoeveel van die track-prepped supercars rijden wel zo lekker op de openbare weg? RS2? Nope, gestript en ook spijkerhard. Van die cup-astons? Lamenielachen. Knetterhard.

Misschien zo’n Lambo supperleggeraatje maar da’s ook meer marketing dan prestatie.
@rechercheur:
Ja, dat komt, omdat je niet topprestaties en topcomfort kan hebben, een compromis kan wel, maar dan heb je nooit het uiterste van 1 van de 2. En kom dan niet aankakken met een 599 GTO als daily, want dat is natuurlijk gewoon exact hetzelfde concept weer. Plus dat een 599 GTO nog weer veel meer vermogen heeft, waardoor als er 1 druppel regen valt je ondersteboven in de berm eindigt, als die niet daarvoor al kapot was gegaan danwel spontaan in de fik gevlogen is. Don’t get me wrong, ik vind de 599 GTO ook een coole auto, maar een daily is het niet natuurlijk. Alleen dat hoeft ook niet, want mensen die zulke auto’s (en deze bijv.) kopen die hebben toch al meerdere auto’s waarschijnlijk en sowieso een fatsoenlijke daily om mee naar de AH te rijden.

Voor minder geld harder gaan, kan altijd, je kan ook een oude GT-R kopen voor 40k met 800-900 pk, of een motor van 16k die vrijwel alles zoek rijdt, maar zo kan je bezig blijven natuurlijk.
@Lan_Evo:

Precies, kom ik toch weer aankakken met die Ferrari 599 GTO. Het is immers hetzelfde concept, nagenoeg zelfde prijs, echter substantieel meer vermogen, en het is notabene een Ferrari en geen Toyota. Volgens mij doet Christian Albers z’n dagelijkse boodschappen ook gewoon met de GTO, hoe daily wil je ’t hebben ….
@rechercheur:

Heb jij inside information ofzo…ik ken geen Toyota lfa net zo min als de mini x5 grappenmaker.
Sorry om te zeggen; De LF-a Nurnburg ring versie rijd gewoon net zo goed op de openbare weg als de “gewone” versie.Inderdaad is hij hard geveerd maar niet te hard om echt oncomfortabel te worden. Verder rijd de auto veel gemakkelijker als je zou denken wat ook in de video van Akira Lido goed te zien is, heel relaxed maar toch geconcentreerd.

Prijs technisch valt er over te discussieren maar je moet hem gezien hebben om de techniek te kunnen waarderen. Hij is absollut niet door Lexus gebouwd als moneymaker maar meer om aan te geven over wat voor bouwkwaliteit men beschikt en als proefprojekt voor toekomstig gebruik van alternatieve materialen.

Het gevoel bij deze auto is heel apart. De manier waarop Japanners hun zaken voor elkaar hebben geeft je het gevoel dat je een fabrieks racer aanschaft, iets wat bij sommige andere merken ontbreekt. Verder is het natuurlijk een cultuur verhaal wat zich moeilijk laat vertalen.
@1lrgue:

Helemaal mee eens ;) +1
@1lrgue:

Oww, je hebt er zelf ook in gereden, en jouw conclusie is dat de Nurburgring edition best comfortabel is op de openbare weg? Of baseer je dit standpunt op basis van bovenstaand filmpje …

Grappig! Sandor van Es (van die andere website) heeft zowel in de LFA gereden als in de Nurburgring edition, en hij heeft toch echt een totaal andere mening. Mmmm, vreemd …

:-)
@1lrgue: Chris Harris zegt het zo”There you go, a lap in the LFA Nurbrugring, which has to be one of the most impressive roadcars i’ve ever driven around there”

http://www.youtube.com/watch?v=9ASjLur16Fo&hd=1
was het porsche niet dat zo ongelovig deed over de tijd van de gtr in de tijd ? , door te zeggen dat ze slicks hadden gebruikt etc ? maar we moeten hun tijd zomaar geloven , ZELF ZONDER VIDEO !
auto blijft fantastisch, ook al is deze tijd niet officieel bevestigd, maar dan ga ik toch voor een gtr of gt2 rs, zoveel betalen voor een lexus zou ik niet doen.
@rechercheur Deze LFA is evenveel Toyota als een Ferrari een Fiat is. Consequent blijven aub.

Bovendien trek jij nogal vlug conclusies wat het comfort betreft. Sandor van Es heeft zowel de LFA als de Nürburgring edition naar mijn weten enkel gereden op circuit en niet op de openbare weg. De betonplaten en talloze oneffenheden van de Nürburgring zijn berucht. Hoe sneller je gaat, hoe harder je deze voelt. Dit geldt voor de LFA, maar evenzeer voor alle andere snelle auto’s die op dit circuit rijden. Als graadmeter qua comfort op de openbare weg is de test van Autoweek dus onbruikbaar en moet je een echte wegtest afwachten.
Inderdaad met de verschillende uitvoeringen gereden.

Beide hebben dezelfde Kayaba dempers maar uiteraard is de veervoorspanning verschillend.( onderdeelnummers zijn hetzelfde ) Er waren 2 Nurburgring versies aanwezig, de race geprepareerde van het Gazoo team en de verkoop versie. Ook daar was verschil in instelling te voelen. Het woord comfortabel heb ik niet gebruikt maar ik vond hem op straat niet slecht rijden, zeker niet te hard.Je voelt wel dat hij stijf en strak geveerd is. Ook in deze is dat een zaak van persoonlijke voorkeur en perceptie.

Discussies over veersystemen hebben wij met onze klanten bijna altijd want 50% zit onder de auto en 50% tussen de oren.Wat de een acceptabel vind is voor de ander niet goed. Uitaard moet je de functie, toepassing en veiligheid goed in de gaten houden als je een klant adviseerd.
Ik vind het toch maar straf dat je met deze lexus maar 13 seconden sneller bent dan een gtr die een tienvoud minder kost dan de lfa..
Misschien kost de GTR hetzelfde tegen de tijd dat hij net zo snel is. Dat is maar gekheid natuurlijk. De prijsopbouw is van zoveel faktoren afhankelijk dat het toch appels met peren vergelijken is. Bij Lexus heeft men verleden jaar de prijs vastgezet en ondanks koersverschillen en andere economische invloeden blijft de prijs op dat niveau gehandhaafd. Persoonlijk denk ik dat men, wetende dat er 500 stuks gebouwd worden, gewoon de optelsom gemaakt en van daar uit calculerend een haalbare verkoopprijs vastgesteld. Ik denk dat de werkelijke ontwikkelingskosten, assemblagekosten en promotiele aktiviteiten het 10 voudige zijn van wat deze 500 stuks aan geld in het laatje brengen. Wat dat betreft is de LF-A qua investering niet zo verkeerd.Of hij te duur is als je hem puur voor het gebruik aanschaft is heel daardoor persoonlijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).