9 auto’s met veel power, voor onder de €1.000

Auteur: , 79 Reacties

In tegenstelling tot wat veel mensen denken hoeft een auto met veel peekaas helemaal niet duur te zijn. Wij vonden voor jullie 9 modellen met meer dan 250 pk voor minder dan 1.000 euro, die direct af te halen zijn.

Mercedes E430 T voor wehnag

Natuurlijk zal je wel wat compromissen moeten sluiten in de vorm van een auto met een hoge kilometerstand, en misschien moet er ook nog het één en ander aan gedaan worden qua onderhoud, maar de auto’s die we opsnorden voldoen in ieder geval aan 2 criteria: het zijn geen schadebakken, en er moeten foto’s van beschikbaar zijn.

Het enige dat je wel even moet doen is je luxe slee die je voor een prikkie hebt gekocht importeren, want het aanbod vonden we bij de oosterburen, op mobile.de. Wellicht komt er nog een beetje BPM bij dus.

Het betreft allemaal auto’s op benzine die voorzien zijn van een automaat. ‘EZ’ staat voor Erstzulassung, oftewel wanneer de auto voor het eerst geregistreerd is:

#9 Chrysler 300 M 3.5 – 187 kW (254 PS) / € 900
EZ 06/1999 265.250 km

Chrysler 300

#8 Jaguar XJ Sovereign – 194 kW (264 PS) / € 950
EZ 04/1990 180.000 km

Jaguar XJ

#7 Mercedes-Benz E 420 T ELEGANCE – 205 kW (279 PS) / € 999
EZ 08/1997 559.805 km

Mercedes E-Klasse

#6 Mercedes-Benz E 420 Elegance – 205 kW (279 PS) / € 950
EZ 12/1997 500.000 km

Mercedes E-Klasse

#5 Mercedes-Benz E 420 Elegance – 205 kW (279 PS) / € 950
EZ 06/1996 420.000 km

Mercedes E-Klasse

#4 Mercedes-Benz E 430 T Elegance – 205 kW (279 PS) / € 990
EZ 03/1999 298.826 km

Mercedes E-Klasse

#3 Mercedes-Benz E 420 Avantgarde – 205 kW (279 PS) / € 950
EZ 05/1996 225.000 km

Mercedes E-Klasse

#2 BMW 750i – 220 kW (299 PS) / € 950
EZ 12/1988 299.000 km

BMW 750i

#1 Audi A8 4.2 quattro – 220 kW (299 PS) / € 999
EZ 10/1999 318.000 km

Audi a8

Afgezien van de Chrysler (da’s een V6) en de BMW (V12) betreft het allemaal V8-blokken, met een inhoud van 4,2 liter.

De bouwjaren lopen nogal uiteen, en de kilometerstanden ook. De kroon spant de E 420 met meer dan vijf-en-een-halve ton op de klok. Maar als we de verhalen mogen geloven gaan die oude Mercedessen nooit stuk, dus dat.

Durf jij het aan? Zo ja, wat zou jouw voorkeur hebben?



79 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dit moet toch een einde maken aan het fabeltje dat een Jaguar of een Chrysler harder afschrijft dan het premium Duitse spul….
@jrk68:
Oh, de 420E Avantgarde, net ingelopen, kan zo nog 20 jaar mee.
Dit zijn toch allemaal maar bakken in slechte staat. Maar toch, als je veel power wilt voor weinig geld is in Duitsland wonen nog zo erg niet..
@jrk68: Nee dat is geen fabeltje, kijk maar naar de de eerste 10 jaar.
Deze wagens zijn slopers.
Oei, die A8 met sleepoog..
@smokey: ook mijn eerste gedachte. Dat telt niet. In Onderdelen is die meer waard.
Je betaalt voor elk van deze minstens 3000 euro inschrijvingsgeld, en bij de eerste beurt mag je even 24 bougies vervangen. Nee dank u.
@spotu2: Die bougies zullen nog het goedkoopst zijn van het verwachte achterstallige onderhoud en slijtage.
@spotu2:

Dat is dan ook meteen de reden dat ze zo goedkoop zijn.
Feit is dat door ouderdom/km standen deze bakken onverkoopbaar zijn in NL/BE.
Immers als je de tax/verbruik & verzekering kan betalen dan heb je genoeg geld om een veel jonger exemplaar te kopen.
Voor iemand waarbij dit in zijn budget valt naar aankoop geeft die de reactie die jij geeft, neen danku, running cost is veel te hoog. Simpelweg niet betaalbaar als dat aankoopbedrag maar het geen is wat je te besteden hebt.

Je ziet het trouwens ook bij pakweg een Audi A6 van 6-7 jaar oud, de dikkere motoren zijn goedkoper dan de lichtere omdat niemand ze wil in de budgetbewuste 2dehandsmarkt.

Enigste optie voor deze wagens is een fun project, liefhebber of export. Heb overigens ook al een dealer onderhouden RS6 van de eerste generatie voor export zien gaan (200 000km). Ja veel van jullie zouden hem wel willen maar hoeveel van jullie zouden hem effectief gekocht hebben voor pakweg 10k? Ga even na hoeveel tax en verzekering je betaald voor je antwoord. (en dan zwijg ik nog over de kostprijs van het onderhoud, schijven alleen al ben je 1500 euro kwijt)
Vakantietijd boys….hier ga ik geen keuze in maken want tis allemaal rommel! Wat ’n diversiteit ook, had gewoon 9 E420’s neergezet!
Dit soort auto’s valt m.i. in de categorie “afgetrapte hokken”, het is maar zeer de vraag of deze auto’s het opgegeven vermogen überhaupt nog wel in huis hebben…
Wie heeft het altijd over die geweldige restwaarde van Mercs, Audi en Bmw’s…. ?
hele top 10 staat er mee vol…
@hans75: top 9 :)
@hans75: de rest is allemaal al in de schredder beland
@hans75: Dit zijn pure wrakken dus geen vergelijk, kijk maar naar de eerste 10 jaar kwa afschrijving, dan is het heel hard janken met een jag.
Haha wat een pisbakken allemaal zeg. Waren er niet meer E 420’s te vinden online trouwens? Dan had het misschien nog wel een top 25 of top 100 kunnen worden.
Waarom 5 keer eenzelfde soort auto in deze lijst? C’mon boys, dat kan beter!
en veel kosten …
De Jaguar voor mij. Maar mocht je genoegen nemen met een vermogen van iets boven de 200 pk dan heb je voor maximaal 1000 euro ook een redelijk nette Volvo 850 2.0 T-5 (211 pk/285 Nm, Volvo 850 2.3 T-5 (226 pk/300 Nm) of met wat zoeken een Opel Omega B 3.0 MV6 (211 pk/270 Nm). Het voordeel van de Volvo’s is dat ze erg duurzaam zijn en het voordeel van de Opel is de achterwielaandrijving. Het nadeel van alle auto’s in mijn lijstje en in de lijst hierboven is uiteraard het verbruik en andere maandelijkse lasten. Al valt dat laatste nog wel mee vind ik zelf.
@ej20g: er is vast een goede reden dat een beetje T5 flink meer dan 1x1000e kost…
@davelepeef: een goede T-5 kost je ongeveer €2000 á €2500. De T-5’s onder de €1000 hebben veelal iets achterstallig onderhoud (meestal voornamelijk slangetjes, daar hebben T-5’s er een hoop van) of relatief veel ervaring (meer dan 400.000 km). Geen van beiden een probleem, en de meeste T-5’s van onder de €1000 zijn gewoon gelijk dagelijks inzetbaar terwijl de slangetjes beetje bij beetje vervangen worden. Zelfs de “goede” T-5’s hebben vaak nog de oude slangen erop zitten. Ik denk overigens niet dat dat met bovenstaande auto’s veel anders is, ik denk dat de meeste ook wat achterstallig onderhoud zal hebben. Maar dat hoeft zeker geen ramp te hebben. Persoonlijk was ik ook op zoek naar een 2.0 T-5 van onder de €1000 met wat achterstallig onderhoud, maar toen de T-5 waar ik interesse in had verkocht werd voordat ik kon gaan kijken en ik mijn huidige auto tegen kwam (2.5i 20V) ben ik gaan kijken. Toen bleek dat de auto te goed was om te laten staan maar met wat kleine puntjes om aan te pakken. Tot nu toe (bijna 2 maanden) ben ik nog helemaal tevreden met de auto. En dat voor een aanschafprijs die aardig ver onder de €1000 lag.
@ej20g: joh het valt inderdaad mee. Zag een tijdje terug zo’n vanillegele station voor -ik dacht- ergens in de 20k. Stond erl al van te kijken. Onder 1000 verwacht ik niet veel soeps te kopen. Moet je geluk mee hebben!
@davelepeef: die T-5R Estate in Cream Yellow van dik 20k staat nog steeds te koop. Die handerlaar heeft ook andere 850’s te koop ik staan in (bijna) nieuwstaat. Zo staat er een 2.5i 20V Estate te koop voor €8500 en een 2.3i T-5 Estate voor €8900. Beide ook veel te duur. Ik zou zeggen: betaal voor een T-5R of R (zelfs als ze Cream Yellow of Bright Red zijn, de meest gezochte kleuren) nooit meer dan ongeveer €6500. En dat moet dan echt de grens zijn voor een héle nette. En als je verstandig bent, leg je nooit meer dan €2500 neer voor een 10V of 20V, want dat zijn ze niet waard. Hoe je het ook wendt of keert, het blijven auto’s van minimaal 18 jaar oud.
@ej20g: ik zie een paar pijnlijke fouten in de tekst staan. Gelukkig is de boodschap wel duidelijk…
@ej20g:

Zo’n opel Omega is een auto die ik helemaal vergeten was, dat er daar een versie met een dikke motor van was.
Ja je weet die oude omega die lotus onder handen had genomen, maar dat het model erna ook RWD was en dat er een V6 verkrijgbaar was…
@Hupke: ach, het is je vergeven. Het was zeker geen opvallende auto, ook niet binnen zijn klasse. Maar het was en is wel een hele fijne en betrouwbare auto. Binnen mijn familie reden meerdere mensen probleemloos Omega. Op ééntje na, maar dat was de auto niet te verwijten (slechte reparatie van een schade). Vandaar dat ik de auto ook aanhaalde, voor weinig geld rij je dan een erg betrouwbare en fijne auto. Je moet alleen even verder kijken dan het logo. Zelf zou ik graag ooit een zilveren B2 3.2 V6 Sedan willen hebben, maar voorlopig is de Volvo me al duur genoeg en weet ik genoeg ander leuk spul wat in principe voor gaat.
@ej20g:

Goh, ik ken eigenlijk niet zoveel mensen met een opel. Maar zoals je zegt, wat maakt de badge uit als de techniek deftig is.
Volgens de advertentie is de Jaguar een 5.3. Dus een V12.
Dus de zin dat op de Chrysler en de BMW na alles een 4.2 V8 is, klopt niet. Daarbij ging Jaguar pas rond 1997 over op V8. Daarvoor was het 6 in lijn of V12.
@sabrerator:
O ja, ik zou de Jag nemen. Hoewel ik geen fan van de XJ40 ben. Maar liever een forty dan een Mercedes of BMW. En die Chrysler is echt erg.
Hoeveel pk hebben nog over dan?
Ik denk dat ik m’n Fiesta voorlopig nog maar even houd, als dit mijn keuze zou zijn. Dan maar 120pk i.p.v. 250pk (of wat er nog van over is)…
@henrie: goede keuze zo’n fiesta.. Welk jaar?
@gieltj: Hij is van juni 2011, dus net 3 jaar oud. Een ‘Sport’ uitvoering (toen de meest sportieve) met 1.6 liter motor met dus 120pk. In babyblauw ;) (Vision blue)…
En ik? Had een snelle station genomen. Een Volvo station, met R-motor.
285.000KM, 1995.

http://link.marktplaats.nl/m827896953?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=69062

Voor de invoerkosten kun je dit ding laten tunen, en zeg je gedag tegen bovenstaande auto’s. :)
@martijn_nijenkamp: Jij snapt het!
@martijn_nijenkamp: die zou ik zo aandurven. Laat je alleen niet leiden doordat er staat dat er een R-motor in zit, dat zegt op zichzelf namelijk niets. Als de auto de standaard T-5 ECU nog gebruikt zal het vermogen niet of nauwelijks verschillen met een standaard 2.3 T-5. De R-motor is op de turbo na namelijk (vrijwel) identiek aan de normale 2.3 T-5 motor. Het voordeel daarvan is wel dat de motor die er nu in ligt ook ijzersterk is en nog makkelijk de gelopen kilometers nogmaals kan afleggen. De rest van de punten zijn ook niet vreemd voor een 850, dus als je verstand hebt van dit soort type auto’s zou dit nog best een goede koop kunnen zijn denk ik.
@martijn_nijenkamp: Vette booskijkers… dat wel.
Die a8 zal het niet doen , gezien het sleepoog
Wat een kampbakken allemaal.. behalve de Jag dan.
‘Geen schadebakken’ is relatief zie ik. Wat deuken en krassen ok, maar bij die tweede e-klasse ziet de kofferklep er toch echt niet okselfris meer uit.
@Breinstein: inderdaad, die E-klasse van deze generatie kon nog fantastisch roesten. Dit i.t.t. concurrenten Audi en BMW, die het verzinkingsproces ook toen al aardig geperfectioneerd hadden.
@RRRobert: ik doelde er meer op dat die kofferbak scheef zit en de bumper gedeukt
Ja maar als ze allemaal over de grens staan…. en de invoer? dat gaat ook geld kosten
Eigenlijk, is er enorm veel potentieel om zelf zo’n topgear challenge met je vrienden te doen.

Het geld dat je anders opdoet aan je vliegtickets geef je uit aan zo’n wagen als hierboven en je gaat gewoon 2 weken belachelijke opdrachten ermee afleggen en-route tussen hier en zuid-italië. Ik zoek wel een witte benz met airco.

Da’s dan toch nog heel iets anders dan een road-trip met je eigen wagen/motor waar je toch wat te zuinig op bent.
@Hupke: Zal een regelrechte ramp & een (dure) grap gaan worden.
@bsxc2:

Hoezo?
3000km’s zullen deze wagens nog wel in zich hebben zitten, niet?
@Hupke: Enter Carbagerun o.i.d.
Weinig geld en veel pk’s? even dit topic abusen:

gezocht: Dodge Charger – 2006+ – handgeschakeld – minimaal de 5.7 V8 – tussen de 10.000 en 15.000 knaken.
@Laue: dan mag je lang zoeken aangezien de LX body chargers nooit als handgeschakeld zijn geleverd. Zelfs de nieuwe huidige charger is er alleen als 8 traps auto.
Wil je zelf roeren dan moet je een Challenger gaan halen, maar good luck om die voor 15K te vinden in NL
@mopar: Volgens mij zijn er bepaalde Daytona en r/t modellen wel met handbak geleverd. Is overigens geen eis, het is al moeilijk genoeg om een echt hemi te vinden. Meeste zijn v6 met “dikke v8 uitlaat” snap er geen zak van, wie dat wil
@Laue: Nope, waren echt alleen maar met autmaat verkrijgbaar. Heb zelf lang zitten twijfelen tussen een 300C of een Charger, heb uiteindelijk toch voor die eerste gekozen omdat ik ‘m een veel beter interieur vind hebben (dat van de LX chargers is echt om te huilen).

En ik had ook een “dikke V8” uitlaat onder mn 3.5V6 hoor, klinkt gewoon goed. echt 9 van de 10 mensen konden het verschil niet horen. Inmiddels heb ik een engine swap gedaan en ligt er een (voor jouw) correcte motor in (5.7), en moet zeggen dat het qua geluid niet veel harder is geworden dan met m’n V6 en die sportuitlaat.
Wanneer ik zou moeten kiezen, ging ik voor de Benz: aanbod genoeg. Zo’n W210 zal het motorisch nog wel even volhouden. Roest & storingen in de elektronica zijn echter vaak de boosdoeners.
Shitttt, jullie weten echt niet meer waar over te schrijven….
Die a8 staat bij de Poolse grens in de buurt.
Duur geintje om het op Nederlands kenteken te zetten.
En hier heen te halen.
@juniorclk: ligt waarschijnlijk nog een Nederlands kenteken in de kofferbak
Dat van die oude Mercedessen gaan nooit stuk is in ieder geval niet van toepassing op dit model E klasse dat te boek staat als de slechtste Merc ooit. Ook wel de “Mercedes ontworpen door boekhouders” genoemd.
@erwh:
Wel nee, die hierna was nog veel rotter, die heeft zoveel elektrische gremlins dat je zou zweren dat hij behekst is….
@tupperware: Nou, qua rotten zijn er maar weinig Benzen geweest die dat zo hard deden als deze.. Bovendien had deze de twijfelachtige eer het introductieplatform te zijn voor de CDI motoren. Die in den beginnen zeker niet Mercedes ‘betrouwbaar’ waren… Dat de versie daarna het grotendeels in de electronica had zitten is zeker waar. Maar die waren qua plaatwerk etc toch echt van betere kwaliteit.
Dit zijn natuurlijk allemaal auto’s waarop je compleet leegloopt. Zelf al zou je zelf genoegen nemen met een aantal brandende waarschuwlingslampjes en met je dagelijkse ritjes niet verder komen dan het centrum; dat doet de RDW bij het invoeren niet. Enkeltje Georgië dus.
Die E klasse rot onder je kont vandaan.
Zelfs taxichauffeurs wilden deze niet.
Bij #4 missen de vlaggetjes..
@maestro, je ziet inderdaad dat dit een sjieke auto is uit één stuk. Die E 430 T Elegance zou best wel iets kunnen zijn, maar het onderhoud is natuurlijk datgene wat echt geld kost bij dit soort wagens. Een goede E420 / E430 rijdt natuurlijk zelfs in de huidige tijd nog fabelachtig voor 99% van Nederlandje, de C1/Astra/Peug407 rijders onder ons ;-)
Die A8 kan niet van 10/1999 zijn want het is nog een VFL model (vor facelift), dus de eerste serie die in 1994 werd ingevoerd. In 03/1999 is de facelift gekomen en dat is deze duidelijk niet.
Iets wat teveel Benzen in jullie selectie… en wat op mobile.de staat zijn vraagprijzen, dus als je een budget van 999 EUR hebt zou ik zeker naar autos van rond de 1500 EUR kijken en dan onderhandelen. Kan je ook iets leukers meenemen… :)
ik ga toch liever voor een Alfa166 V6…. net geen 250pk.. maar wel de heerlijke Busso. Heel betaalbaar en betrouwbaar en toch retesnel
@hans75: Even langs de tuner en het blok heeft ook 250pk. Ik zou hetzelfde doen.
Doet me denken aan ooit…..
6 jonge gassies die een dikke Olds V8 kochten voor D.fl 500.
Om op vakantie te gaan.

En alle bijdehandjes, NoNo’s en andere ‘ik-weet-het-betertjes” jemoet wel consequent zijn met zijn allen en zo’n wagen gewoon een goeie beurt geven.
Wij hadden allemaal altijd zwarte nagels van het sleutelen aan het mechaniek.

De Olds kreeg nieuwe olie, nieuwe bak olie, Amerikanen stonden bekend om het snel oververhit raken, dus hebben we het gehele koelsysteem goed doorgespoeld.
Twee uitlaat potten onder de V8 vandaan gehaald, hem snel, snel in de kleuren van de
dienst wagen van ene Jake en Elwood Blues gespoten c1 geverfd en toen met zijna llen op pad.
Iemand wilde de mondaine Franse zuidkust bezoeken, St Tropez, Monaco en dat hebben we gedaan.
Niemand keek naar de alom heersende Supercars, maar iedereen keek naar die 6 mafferikken in die ouwe Olds.
De Olds heeft ons ook netjes terug gebracht en 1 maatje heeft er nog maandenlang mee gereden.
Neeen!!!
Niet alleen de BMW is V12, de Jaguar is ook een V12! En dus ook geen 4.2 liter….
@crew:

Kan toch ook een 4.2 6 cylinder zijn?
@Hupke: De PK’s opgegeven komen overeen met de V12.
Zelfs als een mercedesfanboy zou ik met een groot boog om die w210’s gaan. Ieder keer dat je er naar kijkt onstaat er weer een roestplek.
Als ik dan toch een rug moet uitgeven aan een ragbak… dan die 750i maar… al is hij 10 jaar ouder dan de rest. Jaguar XJ is meer iets voor je opa…
E420… of misschien de 750..BMW…
De rest maak je de ANWB blij mee.. NOT
@Hupke:

Er staat in de advertentie dat het een 5.3 is. Het betreft hier dus een oud type V12…..
Ik zou in NL kijken voor iets meer geld om de echte bouwvallen uit te sluiten en kwam deze tegen voor €5.000,- Audi S8: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=256217652
Ja ehh…. voor je thuis bent moet je tank weer vullen voor 1000euro.
En dan heb ik het nog niet eens over onderhoud.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).