• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aan boord bij de Ferrari P4/5: Vallelunga volgas

Auteur: Alwood, gepost 13 februari 2011 om 20:59 – 14 Reacties

Onboard bij de P4/5!


Het testen gaat door! De Glickenhaus Ferrari P4/5 moet uren maken. We mogen een rondje meerijden op Vallelunga.

Eerst een supercar voor op straat bouwen die het eigenlijk wel beter deed dan Ferrari’s eigen snelste product. Toen kreeg James Glickenhaus het in zijn hoofd ook een racewagen te maken. Een enorme operatie, zeker als je geen autofabrikant bent. Dit maal geen Ferrari Enzo als basis, maar een verzameling onderdelen grotendeels afkomstig uit een “430”. Ik kan niet wachten hoe zijn eerste race zal verlopen.

Heeft Glickenhaus weer iets beters neergezet dan een standaard Ferrari? Een standaard Ferrari F430 Challenge schijnt de ronde in 1 minuut 40 te rijden. De P4/5 doet er in de video grofweg 1:35 over. Laag bij de grond op een klein schermpje ziet het er in ieder geval snel uit!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, james-glickenhaus, p4-5, Video

Vorig bericht: « McLaren MP4-12C cijfers eindelijk compleet en officieel
Volgend bericht: Video: wat krijg je als Australiërs los gaan op een busje? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    13 februari 2011 om 21:08

    5 seconden? Da’s wel een meesterlijke verbetering! Aan de andere kant, de F430 is niet voorzien van een complete carbon monocoque en carrosserie.

    Login om te reageren
    • Jimmie zegt

      13 februari 2011 om 23:11

      @Jochempie: uhm onderhuids is het gewoon het (licht aangepaste) alu chassis van de 430 hoor ;)

      5 seconden vergeleken een Challenge zegt ook vrij weinig. Verschil met de 430 GT2 is veel interessanter.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 februari 2011 om 20:45

        @Jimmie: Ah! Wat geleerd, danku! En ik maar denken dat die Glickenhaus investeert in een carbon kuip en subframes :P

        Login om te reageren
  2. FredT zegt

    13 februari 2011 om 21:20

    Daar wil ik wel eens in meerijden!

    Login om te reageren
  3. 4poorte zegt

    13 februari 2011 om 21:41

    Sorry manne, ma naar welk adres van autoblog moet ik sturen om een onderwerp aan te bevelen?
    alvast bedankt :)
    -edit: [email protected]–

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    13 februari 2011 om 22:24

    Ik heb het idee dathij niet echt toeren maakt kan dat?

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      13 februari 2011 om 22:30

      @Kvgorp: Dat zal zijn omdat de mic binnen zit, dat dempt het geluid erg. Hij zal wel veel toeren draaien denk ik zo, maar je moet niet in de redline zitten om optimaal te accellereren hé :)

      Login om te reageren
  5. Frederic1983 zegt

    13 februari 2011 om 22:26

    Super filmpje en een leuk PRIVE project.
    echter de titel is wel verkeerd want het is geen Ferrari
    maar gewoon de P4/5 Competizione. Geloof dat julie er zelf een artikel over hadden gepost vorige week

    Login om te reageren
  6. MrSkyline zegt

    13 februari 2011 om 22:28

    ziet er goed uit, wegligging lijkt dik in orde te zijn, jammer dat het geluid zo gedempt is.

    Login om te reageren
  7. vali1992nl zegt

    13 februari 2011 om 23:01

    Ook zal hij maar 1000-1500 toeren zakken per versnelling. Zo kan hij altijd in het optimale gebied blijven. Dan lijkt hij niet veel toeren te maken, maar als hij bij 8500 opschakelt en terug valt tot 7500 is dat veel toeren weinig verhang. Tenminste, ik dacht dat dat zo werkt bij racers… :P

    Login om te reageren
  8. McGti zegt

    13 februari 2011 om 23:17

    tja heel de body van carbon en je bent al 5sec sneller, ben benieuwd of deze ook zo makkelijk in de fik vliegt

    Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    13 februari 2011 om 23:47

    @Yeelen,
    Ik hoop dat dat het is. verder gaat hij best wel los daar

    Login om te reageren
  10. klavertjevijf zegt

    14 februari 2011 om 06:18

    Mooi circuit is dat!

    *gaat zich schamen dat-ie het nog niet kende

    Login om te reageren
  11. Justawheelchairguy zegt

    14 februari 2011 om 16:44

    Supervet dit! Lekker bezig Glickenhaus!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North