Rijdt die nieuwe McLaren dan nog steeds niet rond? Niet echt. Daarom ook nog geen volledige lijst specificaties. Blijkt ‘ie toch weer een beetje zwaarder en langzamer. Gevalletje ‘afronden’ in de voorgaande berichten.
Tot klagen is gelukkig geen reden. Als het goed is blijf je de Ferrari 458, Lamborghini Gallardo, Superleggera (LP570) en zelfs Lexus LFA voor. Bij de Nissan GT-R spant het er om; heb je wel of niet voor het sportrubber gekozen? Een Lamborghini Aventador zal je te snel af zijn, maar die mag dan ook een flinke duit meer kosten.
McLaren’s MP4-12C heeft een definitief bevestigd leeggewicht van 1.336 kg. De 600 pk en 600 Nm zijn gebleven, accelereren van 0-100 km/u gaat volgas in 3,3 seconden.
De ‘catch’ zit hem in de optielijst. Naar goed Duits gebruik hebben de Britten daar een aantal middelen om de cijfers op te poetsen. Zo kan je gaan voor het ‘lichtgewichtpakket’: minder auto voor meer geld. Dit brengt het leeggewicht naar 1301kg. Niet direct merkbaar in de harde cijfers, in de handen van een ervaren coureur zal je wellicht wat van honderdsten van circuit-tijden afschaven. Dan heb je (iets) meer aan de optie: “Corsa”-banden. Plakkeriger rubber en een 0-100 km/u tijd van 3,1 in plaats van 3,3 seconden.
Eind maart een afspraak met de importeur? Neem de basis-versie. Het is een supercar om te gebruiken. Geniet je in het dagelijks leven meer van een leuk kleurtje en airconditioning of banden die langzaam op temperatuur komen en harder slijten? Hier lijst 1 en lijst 2 met specs.
UPDATE: Video met uitleg op Autojunk!
Een heerlijke kar met een fantastisch figuurtje. Live gezien in Brussel, ik was erg onder de indruk!
@Jochempie: Naar Dream cars for wishes geweest dan?
@Dimglor: Nee, op de autosalon van Brussel was een soort supercar-paddock waar je voor €7 extra naar binnen mocht. Was het geld wel waard!
@Jochempie: Dat was dus Dream cars for wishes ;-)
Begon op vrijdagavond, maar daar had je een uitnodiging + €150 voor nodig….
De zaterdag+zondag was het voor €7…
Jammergenoeg was ik er op vrijdag en was ik dus een dag te vroeg ;-)
Inmiddels weer gezien, ik ben benieuwd naar de nieuwe supercar die hierboven zal komen te staan.
“Naar goed Duits gebruik hebben de Britten daar een aantal middelen om de cijfers op te poetsen. Zo kan je gaan voor het ‘lichtgewichtpakket’: minder auto voor meer geld.”
Dat kan ook omgekeerd. Zet alles (allez ja, zoveel mogelijk) op de optielijst en dan heb je een auto die licht weegt. Maak dan een model met wat meer uitrusting (radio, airco, navi, enz…), wat in feite een standaardmodel wordt, en die is veel zwaarder. Maar je kan nog altijd zeggen dat je een lichte auto maakt…
Deze Mclaren heeft het potentieel om een verkoopsucces te worden maar diep van binnen hoop ik dat het dat niet word.
Dan blijft hij nog altijd redelijk exclusief en krijg je niet het geval van de Porsche 911.
@mclarenf1lm:
zal nooit zo verkopen als een Porsche, geloof mij..
@mclarenf1lm: Mclaren was toch ook nog bezig met een überultrahypercar? Die blijft vast en zeker exclusief. Dit mag best een verkoopsucces worden van mij :)
Prima specs! Die gewichtsbesparing vind ik wat matig qua kilo’s, niet echt nodig lijkt me.
Indrukwekkende cijfers, vind het sowieso wel een vette auto eigenlijk, alleen qua design kan die niet tippen aan de 458 Italia imo.
@Lan_Evo:
Qua design niet, maar een McLaren is niet dat tikkeltje exotischer vind ik, Ferrari is zo “voor de hand liggend”
@SHFT:
Ja dat zeker wel, misschien dat deze nog wel net een tikkie sneller is op het circuit ook.
@Lan_Evo: Ik vind hem stukke mooier dan de 458.
Die lichten op de 458 doen hem echt geen goed.
Mooie cijfers, maar een oogstreling vind ik het absoluut niet. Ik vind hem zelfs een beetje anoniem. Zo’n 458 Italia is wbm een veel geiler ding.
Jouw 146 getuigt van stijl… maar een 458 zeker niet, hoewel het wel 1 cvan de mooiere ferrari’s is.
Uiteindelijk vind ik het nog altijd jammer dat McLaren niet meevecht in de Veyron Hypercar battle, maar de keus voor een wat wat bereikbaarder model is wel te begrijpen.
Want wat is deze MP4 toch mooi.
@NicoLauda: Ze zijn voor zover ik weet bezig met een hypercar(P12 als ik het me goed herinner) die vast en zeker met de Veyron mee kan komen.
Ben er nog steeds niet wild van
…opvallende aan dit bericht; die Nissan GT-R blijft toch het ware beest voor weinig ! :lol:
@Megakix: deze is rechtuit en met remmen wel sneller. 0-200 in 8,9 en 1/4mile in 10,9 en vanaf 200 in de ankers is het verschil in remweg met de 458Italia maar liefst 3m (als alle geruchten info klopt). Dit ding zou zelfs de GT2RS kloppen naar 200 en op de 1/4mile..
IMPRESSIVE!
@w0o0dy: Als mijn geheugen me niet in de steek laat kan ik me nog herinneren dat u het eerst altijd had over 1200 kg en een nul tot honderd tijd van onder de 3 seconden. Misschien eerst even wachten tot hij er echt is voor men iets gaat claimen.
@raphael: volgens mij ging het vanaf de eerste video’s (en in de info die ik plaatste over “2900 or “under 3000lbs” en dat is zo’n 1250 tot 1300kg. Iets zwaarder, vooral als je leest dat een autoblad het heeft over 1434kg rijklaar. Maar dat blad plaatste ook de bovengenoemde cijfers… embargo verbroken?
McLaren meets F430? Weinig origineel, doch wel heel erg aantrekkelijk!
Ze hebben hem al even laten zien, maar ze gaan hem vast nog uitgebreider testen op Top Gear. Ik ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen. De rondetijd dan, het oordeel van JC is geheel subjectief uiteraard.
“Rijdt die nieuwe McLaren dan nog steeds niet rond? Niet echt.”
Ja hoor, morgen bijvoorbeeld bij Inside Line.
Toch wel ongelofelijk indrukwekkend die GTR.. Echt werkelijk waar bizar hoe deze McLaren vergeleken met de GTR het toch moeilijk krijgt.. En de GTR is 120 mile.. Ik zou toch liever een GTR hebben en een mooie boot voor het overige geld kopen.. ;)
blijft prachtig:P
Wannabee Ferrari, ze hebben in elk geval goed naar de styling gekeken.
Er mooi en vet. Veel beter dan een Mclaren MP4 wordt het niet.. Maar hoe zit het met de Porsche “GT2 RS”?
OK de GT2 RS heeft geen Dubbele koppeling, maar hij is zo goed als onverslaanbaar, op de track. En 612pk/700nm is ook wat meer als de MP4.
UPDATE: we hebben wat aannemelijke cijfers!
http://es.autoblog.com/2011/02/13/mclaren-anuncia-las-prestaciones-del-mp4-12c-por-fin
@w0o0dy: want?? dat is exact wat er in bovenstaand bericht staat (en de twee lijstjes).
@Alwood: die linkjes had ik gemist, nam aan dat “specs” de info bevatte die ik al kende…
Ok, krijg net door dat de 1/4mile tijd op de standaardbanden is gezet. De Corsa’s eronder en de 1/4mile gaat in 10,7sec. Fucking fast!
@w0o0dy: maar net iets sneller dan dat busje van die australiërs dat hier gepasseerd is… ;)
wat een gave bak! toch is zijn voorganger ook super dik, maarjah dit is weer een beetje straat, die vorige was gewoon circuit voor op de weg :P
Lelijk ding zeg! Echt zo’n standaard plastic supercar. Niets origineels.
Ontzettend toffe bak! Er kwam toch ook nog een McLaren boven deze? Dat ding gaat super prestaties hebben!
Video!
http://www.youtube.com/watch?v=yepAeZTbcr0
Nog één
http://www.youtube.com/watch?v=HcMQRf-tD7M
En Chris Harris die lichtgroen ziet naast Jenson Button (die echt en eerlijk lijkt te genieten van de auto)
http://www.youtube.com/watch?v=ha6sC0Aqz5w
Ze zeggen wel leuk no-compromise, maar waar is dan het geweldige uiterlijk dat de 458 en de LP570-4 wel hebben? Hij is niet heel lelijk, maar mooi is ook ver te zoeken. Ik zie een Mc-Laren toch liever het neusje van de zalm spelen. Dus een Veyron het snot voor de ogen rijden (en dan wat meer kosten natuurlijk!)