De dikste M3 van de E9X-reeks. Dat ondervonden we in de BMW M3 GTS rijtest!
Meer pk’s, een strakker afgestelde DCT en natuurlijk zijn brute voorkomen met het gestripte interieur. Alles aan de BMW M3 GTS schreeuwt circuit. Helaas was het ook een gelimiteerde en dus exclusief speeltje. En dat betekent dat de M3 GTS vooral verdween in collecties van verzamelaars en niet op het circuit.
Desalniettemin reden wij voor de BMW M3 GTS wél met het apparaat op het circuit. Natuurlijk ging het er voorzichtig aan toe. Met een oplage van slechts 150 auto’s is de heetste E9X M3 een auto die je met gevoel moet aanpakken. In deze Autoblog Flashback blikken we terug op de BMW M3 GTS rijtest en video die we hebben gemaakt in 2015.
Leuke tests waren dat met de auto’s van Gina Classics. Bedrijf bestaat alleen niet meer zie ik?
Dit type M3 was toch wel de laatste analoge M3. Daarna is het jammer genoeg alleen beter geworden qua PK’s, qua fun helaas een stuk minder.
De laatste analoge M3 was de E36. Vanaf de E46 was er o.a. geen gaskabel meer.
En uit ervaring kan ik ook zeggen dat de F82 M4 toch ook echt een fun-machine is.
Sterker nog: het is een hele andere auto, maar in veel aspecten nog meer een beest dan de E92.
Maar goed, het is eigenlijk allemaal appels met peren vergelijken: de e30, e36, e46, e92 en f82 zijn allemaal unieke auto’s met eigen karakters.
Elke generatie heeft zo z’n eigen voors en tegens en z’n eigen fans.
@lotus: Heb een E46 M3 gehad, uitgebreid met een E92 M3 gereden, heb nu een F82 M4. Kan ze dus aardig vergelijken. Op basis van eigen ervaringen vind ik het verhaal ‘fun helaas een stuk minder’ volstrekte flauwekul. In welk opzicht zouden de pre-F8x-en meer fun zijn ?
Mijn droomauto, samen in mijn droomgarage naast mijn droom e30 m3 evo3, droom e36 m3 gt en droom e46 m3 csl, helaas allemaal een droom…
@lotus De laatste analoge M3 was de E36. Vanaf de E46 was er o.a. geen gaskabel meer.
En uit ervaring kan ik ook zeggen dat de F82 M4 toch ook echt een fun-machine is.
Sterker nog: het is een hele andere auto, maar in veel aspecten nog meer een beest dan de E92.
Maar goed, het is eigenlijk allemaal appels met peren vergelijken: de e30, e36, e46, e92 en f82 zijn allemaal unieke auto’s met eigen karakters.
Elke generatie heeft zo z’n eigen voors en tegens en z’n eigen fans.