• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pk

Auteur: Author, gepost 22 augustus 2014 om 19:02 – 22 Reacties

Afbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pkAfbeelding ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pk

ABT Golf R met 400 pk
Zijn de 300 standaard Pferden niet genoeg voor je? ABT Sportsline heeft de oplossing en knalt er 100 stuks bovenop.

Naast verse software voor de ECU hebben de Duitsers een sportievere katalysator gemonteerd om de vermogenswinst mogelijk te maken. Het koppel neemt met 100 Nm toe naar een niet misselijk totaal van 480 Nm. Ook aan het exterieur van de snelle Golf is aandacht besteed, zodat nietsvermoedende passanten meteen doorhebben dat een stoplichtsprintje tegen dit beest weinig zin heeft.

Zo is er een andere grille gemonteerd en heeft de R andere covers over de koplampen gekregen. De zijkanten zijn aangepast met racy skirts en om het geheel een stuk sportiever te laten lijken is de Golf uitgerust met in hoogte verstelbare vering. De velgen, van 18 tot en met 20 inch, zijn beschikbaar in verschillende designs en kleuren. Mag het allemaal een tandje agressiever, dan is er ook nog deze rappe Golf R van Oettinger.

Ook interessant!

  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje
  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, golf, golf-7, golf-r, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Kinderzitjes blijken 2x smeriger dan een gemiddeld toilet
Volgend bericht: Jeremy Clarkson doet ongewilde Ice Bucket Challenge »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    22 augustus 2014 om 19:06

    Loopt dat blok nou hetzelfde aantal Km’s? er komt toch wel ff 33% extra power uit natuurlijk.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      22 augustus 2014 om 19:55

      @Donstil: moeilijk te zeggen. De motor wordt wel zwaarder belast, maar de ecu houdt rekening met de input van warmtesensoren ed. Wel is het risico op schade aan de turbo als je de motor direct na belasting uitschakelt groter.

      Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    22 augustus 2014 om 19:07

    De foto bovenaan laat toch wel zien dat de Golf 7 errug lelijk en buiten proportie is. Jammer, want het vermogen en koppel is wel leuk.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 augustus 2014 om 19:40

      @ej20g:
      Ach, dat kan je ook met gemak uit de Impreza halen die nog op je verlanglijstje staat.
      Of doe eens gek en haal het uit je Volvo..
      Beide blijven gegarandeerd langer heel.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        22 augustus 2014 om 19:56

        @tupperware: je hebt gelijk. Dat zou ook graag doen. Maarja, de Impreza duurt nog even (begin net aan een nieuwe opleiding) en mijn Volvo is een atmosferische 2.5 20-klepper. Daar kan zo een 2.3 turbo in, maarja, dat kost ook een aardige duit. Maar we gaan verder met de huidige motor… Turboloos, dat wel.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        23 augustus 2014 om 10:20

        @tupperware: nee, dat is onzin. Impreza’s met de 2.5 boxer zijn prima te tunen tot 360-370pk. Daarboven (daarvoor moet je een grotere turbo monteren) word het lastig: in principe moet je alles vervangen omdat anders je motor geheid in de soep loopt (krukaslager, zuigers, aandrijflijn, koppaking onder andere). De Impreza’s met 2.0 boxer kun je relatief veilig tunen tot 400/425pk. De Spec C Impreza’s (JDM) hebben speciale 2.0 competitieblokken en kunnen makkelijk over de 500pk leveren.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          23 augustus 2014 om 15:41

          @gtwillem:
          Wat onzin?
          Ik suggereer niet dat het heel blijft, ik zeg dat het langer heel blijft (als in minder snel stuk).
          Lijkt mij in deze vergelijking een erg veilige opmerking.

          Login om te reageren
  3. schellekens006 zegt

    22 augustus 2014 om 19:19

    Nondeju.. Dit is wel een apparaat hoor. Knap!

    Login om te reageren
  4. series2 zegt

    22 augustus 2014 om 19:32

    Maar hoelang blijf het heel?…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      22 augustus 2014 om 20:27

      @series2: dat skeelt toch nul? Als ie nu 3 ipv 5 ton loopt.. Tegen die tijd heb je hem allang weer verkocht.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        22 augustus 2014 om 20:30

        @lambo4all: tegen de tijd dat een 2.0 TSI 3 ton heeft gelopen zuipt het blok letterlijk meer olie dan benzine. Als die kilometerstand al gehaald wordt…

        Login om te reageren
  5. cthijs zegt

    22 augustus 2014 om 19:56

    Geloof er niks van dat je met een ander katje en software 100 nm meer uitbeen al opgevoerd blok haalt

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      22 augustus 2014 om 20:24

      @cthijs: dan raad ik je toch is aan dit filmpje te gaan bekijken.
      https://m.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc

      Login om te reageren
      • cthijs zegt

        23 augustus 2014 om 12:39

        @lambo4all: verkooppraatjes

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    22 augustus 2014 om 20:03

    Apart, nog nooit eerder gezien dat wielen met torxbouten gemonteerd zijn.

    Login om te reageren
    • cthijs zegt

      22 augustus 2014 om 20:18

      @moveyourmind: zijn gewoon dopjes

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      22 augustus 2014 om 20:24

      @moveyourmind: zijn ze ook niet. Het zijn de standaard VAG kapjes die over de wielbouten heen zitten. En geloof me, die kapjes zijn absolute b*tches. Ik heb er tijdens mijn stages veel mee gewerkt en heb een bloedhekel aan die krengen.

      Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    22 augustus 2014 om 21:20

    400 pk… en de bestuurders komen net boven het deurpaneel uit..

    Login om te reageren
  8. mipmip zegt

    23 augustus 2014 om 01:03

    De stylingaanpassingen laten hem op een groot uitgevallen Up! lijken.

    Login om te reageren
  9. sirhc zegt

    23 augustus 2014 om 01:18

    Krijg je er ook een petje en een heuptasje bij?

    Login om te reageren
  10. sydney zegt

    23 augustus 2014 om 07:19

    400 PK in een Golf hoeft van mij niet,maar ABT heeft met deze auto wel wat knaps neergezet

    Login om te reageren
  11. ukbob zegt

    23 augustus 2014 om 12:38

    Elk voordeel heb z’n nadeel; het ding is sneller maar ook veel lelijker gemaakt… Doe mij maar de originele looks en die 300pk lijkt me ook wel voldoende ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North