ABT geeft de Golf R een ganz geile 400 pk

Auteur: , 22 Reacties

Zijn de 300 standaard Pferden niet genoeg voor je? ABT Sportsline heeft de oplossing en knalt er 100 stuks bovenop.

Naast verse software voor de ECU hebben de Duitsers een sportievere katalysator gemonteerd om de vermogenswinst mogelijk te maken. Het koppel neemt met 100 Nm toe naar een niet misselijk totaal van 480 Nm. Ook aan het exterieur van de snelle Golf is aandacht besteed, zodat nietsvermoedende passanten meteen doorhebben dat een stoplichtsprintje tegen dit beest weinig zin heeft.

Zo is er een andere grille gemonteerd en heeft de R andere covers over de koplampen gekregen. De zijkanten zijn aangepast met racy skirts en om het geheel een stuk sportiever te laten lijken is de Golf uitgerust met in hoogte verstelbare vering. De velgen, van 18 tot en met 20 inch, zijn beschikbaar in verschillende designs en kleuren. Mag het allemaal een tandje agressiever, dan is er ook nog deze rappe Golf R van Oettinger.



22 reacties

Loopt dat blok nou hetzelfde aantal Km’s? er komt toch wel ff 33% extra power uit natuurlijk.
via Android app
@Donstil: moeilijk te zeggen. De motor wordt wel zwaarder belast, maar de ecu houdt rekening met de input van warmtesensoren ed. Wel is het risico op schade aan de turbo als je de motor direct na belasting uitschakelt groter.
De foto bovenaan laat toch wel zien dat de Golf 7 errug lelijk en buiten proportie is. Jammer, want het vermogen en koppel is wel leuk.
@ej20g:
Ach, dat kan je ook met gemak uit de Impreza halen die nog op je verlanglijstje staat.
Of doe eens gek en haal het uit je Volvo..
Beide blijven gegarandeerd langer heel.
@tupperware: je hebt gelijk. Dat zou ook graag doen. Maarja, de Impreza duurt nog even (begin net aan een nieuwe opleiding) en mijn Volvo is een atmosferische 2.5 20-klepper. Daar kan zo een 2.3 turbo in, maarja, dat kost ook een aardige duit. Maar we gaan verder met de huidige motor… Turboloos, dat wel.
@tupperware: nee, dat is onzin. Impreza’s met de 2.5 boxer zijn prima te tunen tot 360-370pk. Daarboven (daarvoor moet je een grotere turbo monteren) word het lastig: in principe moet je alles vervangen omdat anders je motor geheid in de soep loopt (krukaslager, zuigers, aandrijflijn, koppaking onder andere). De Impreza’s met 2.0 boxer kun je relatief veilig tunen tot 400/425pk. De Spec C Impreza’s (JDM) hebben speciale 2.0 competitieblokken en kunnen makkelijk over de 500pk leveren.
@gtwillem:
Wat onzin?
Ik suggereer niet dat het heel blijft, ik zeg dat het langer heel blijft (als in minder snel stuk).
Lijkt mij in deze vergelijking een erg veilige opmerking.
Nondeju.. Dit is wel een apparaat hoor. Knap!
Maar hoelang blijf het heel?…
@series2: dat skeelt toch nul? Als ie nu 3 ipv 5 ton loopt.. Tegen die tijd heb je hem allang weer verkocht.
@lambo4all: tegen de tijd dat een 2.0 TSI 3 ton heeft gelopen zuipt het blok letterlijk meer olie dan benzine. Als die kilometerstand al gehaald wordt…
Geloof er niks van dat je met een ander katje en software 100 nm meer uitbeen al opgevoerd blok haalt
@cthijs: dan raad ik je toch is aan dit filmpje te gaan bekijken.
https://m.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc
@lambo4all: verkooppraatjes
Apart, nog nooit eerder gezien dat wielen met torxbouten gemonteerd zijn.
@moveyourmind: zijn gewoon dopjes
@moveyourmind: zijn ze ook niet. Het zijn de standaard VAG kapjes die over de wielbouten heen zitten. En geloof me, die kapjes zijn absolute b*tches. Ik heb er tijdens mijn stages veel mee gewerkt en heb een bloedhekel aan die krengen.
400 pk… en de bestuurders komen net boven het deurpaneel uit..
De stylingaanpassingen laten hem op een groot uitgevallen Up! lijken.
Krijg je er ook een petje en een heuptasje bij?
400 PK in een Golf hoeft van mij niet,maar ABT heeft met deze auto wel wat knaps neergezet
Elk voordeel heb z’n nadeel; het ding is sneller maar ook veel lelijker gemaakt… Doe mij maar de originele looks en die 300pk lijkt me ook wel voldoende ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).