• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMG herhaalt: de PK oorlog is voorbij

Auteur: Dennis, gepost 15 januari 2009 om 14:04 – 61 Reacties

AMG rim logo

Een auto met honderden pk’s onder de motorkap is natuurlijk een leuk gegeven, maar enkel afgaand op het aantal pk is een nogal bekrompen benadering. Iedereen die ook maar een klein beetje verstand van auto’s heeft, weet dat veel meer factoren van invloed zijn op de prestaties en rijeigenschappen van een auto. Dat was voor AMG begin vorig jaar al reden om te roepen niet meer mee te doen aan de pk-gekte en men wil dat best nog eens herhalen.

AMG baas Volker Mornhinweg verklaarde onlangs tegenover het Britse Autocar opnieuw:

The horsepower war is over. We are going to use other ways to extract better performance, including weight saving, engine optimisation and alternative technologies.

Dit is sowieso een tendens die we de laatste tijd meer en meer zien, maar het zal voor sommige mensen toch behoorlijk wennen blijven wanneer een nieuw model niet minstens evenveel (of liefst meer) vermogen heeft dan z’n voorganger of directe concurrenten.

AMG heeft de strategie inmiddels omgegooid en het resultaat daarvan zal zichtbaar zijn op de nieuwe E63 AMG die later dit jaar op de agenda staat. Deze zal in ieder geval lichter zijn dan de standaard E-klasse.

Daarnaast bevestigde de AMG baas dat de mogelijkheden worden onderzoekt voor een kleiner AMG model. Mercedes ontwikkelt een nieuw platform voor modellen onder de C-klasse. Dit platform heeft volgens Mornhinweg mogelijk AMG potentie. Dit voedt de speculaties voor een gepeperde versie van de volgende A-klasse die ook als coupé beschikbaar zal komen. Tot slot gaf Mornhinweg hints dat diesels, hybrides en vier-cilinders mogelijk ook op het menu komen te staan. Dit zullen echter geen klant en klare oplossingen zijn, maar eerder maatwerk om tegemoet te komen aan specifieke wensen van klanten.

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, Mercedes, volker-mornhinweg

Vorig bericht: « Gespot: Bugatti T13 Brescia
Volgend bericht: Belastingdruk bij auto’s op LPG en CNG het laagst »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    15 januari 2009 om 14:06

    Toch is dit een oorlog om wel trots op te zijn! En om blij van te worden.

    Login om te reageren
  2. Bert zegt

    15 januari 2009 om 14:09

    Spuit 11? Welnee….ze deden er het hardst aan mee die stomme PK oorlog…
    Autos van 2500 kilo en zwaarder dan toch maar onder de 6 seconde naar de 100 laten stampen…..lekker inventief maar niet heus.
    Hoop dat ze een trend zetten, en dat mensen weer een beetje naar de Chapman methode gaan kijken….
    Hoeveel PK een auto ook heeft, pas met het remmen en de bochten kan je zien hoe goed ie is.

    Login om te reageren
  3. Roger zegt

    15 januari 2009 om 14:15

    Jammer, ik vond die extra PK’s wel handig. Zeker in Nederland sta je dan toch sneller in de file!
    – sarcasme modus uit –

    Login om te reageren
  4. jOnas zegt

    15 januari 2009 om 14:18

    niet echt geloofwaardig naar de SL65 Black :p

    Login om te reageren
  5. Wankel zegt

    15 januari 2009 om 14:20

    maak dát Clarkson & company maar eens wijs ;-)

    Login om te reageren
  6. acacac zegt

    15 januari 2009 om 14:22

    En ”na” jOnas, is maar even dat je het weet.

    Login om te reageren
  7. jOnas zegt

    15 januari 2009 om 14:23

    omg wat was ik weer aandachtig toen ik dat typte :s :p

    “niet echt geloofwaardig na de SL65 Black :p”

    Login om te reageren
  8. Oli4K zegt

    15 januari 2009 om 14:25

    Ze hebben zeker The Stig met die Caterham over het TG circuit zien vliegen toen ze op dit idee kwamen :)

    Login om te reageren
  9. Brokkenpiloot zegt

    15 januari 2009 om 14:27

    Nu alleen Irak, Afghanistan en een dozijn andere conflicten nog…

    Login om te reageren
  10. 572 zegt

    15 januari 2009 om 14:32

    @Brokkenpiloot

    Wat heeft Irak etc. met auto’s en AMG te maken?

    Login om te reageren
  11. corvettez06 zegt

    15 januari 2009 om 14:38

    @572 brokkenpiloot bedoelt, als voorbeeld onderwerp conflicten overeenkomstigheid.

    Login om te reageren
  12. Jorden zegt

    15 januari 2009 om 14:39

    Je hebt natuurlijk recht van spreken als je een auto als de 65AMG black als afsluiter heb neergezet!
    Kom maar op met een licht gewicht SLK 4-cilinder die is fijngeslepen door AMG! niets mis mee lijkt mij, misschien wordt een AMG dan ook berijkbaar voor mij!

    Login om te reageren
  13. Baztrd zegt

    15 januari 2009 om 14:39

    @ 572:

    Dat zijn ook oorlogen die best voorbij mogen zijn, bedoelt’ie, denk ik…

    Login om te reageren
  14. onzin zegt

    15 januari 2009 om 14:41

    @572:

    AMG stopt met de oorlog?!

    wat is er nu in irak en afghanistan??? oorlog??

    Login om te reageren
  15. rs zegt

    15 januari 2009 om 14:43

    @572
    stoppen van oorlog (in dit geval pk oorlog=>AMG)

    Login om te reageren
  16. C30 T5 zegt

    15 januari 2009 om 14:45

    @572

    Oorlog “lol” :)

    Login om te reageren
  17. 599fiorano zegt

    15 januari 2009 om 14:48

    k vond het wel vet lekker veel pktjes

    Login om te reageren
  18. CRX zegt

    15 januari 2009 om 14:49

    @ Dennis: Begin dit jaar, is dat vorige week dan?

    -edit: oh ja, we zitten alweer in 2009, excuus ;)-

    Login om te reageren
  19. Een betere ontwerper zegt

    15 januari 2009 om 14:55

    AMG herhaalt het idd, ze zeiden vorig jaar al dat de SL65 Black Series de AMG met de grootste poweroutput zal blijven en dus niet zal worden overtroffen.

    En ik zou eigenlijk wel verwachten dat diesels etc standaard uitvoeringen worden, de 30CDI’s waren dat ook al.

    Login om te reageren
  20. Een betere ontwerper zegt

    15 januari 2009 om 14:56

    EDIT: zolang er qua beleving en uiterlijk niets wordt ingeleverd kan het mij niet schelen waar een AMG op rijdt, desnoods planten ze een kerncentrale ergens waar plek is.

    Login om te reageren
  21. Emile_Benz zegt

    15 januari 2009 om 14:58

    :cry: Boehoe! :cry:

    Login om te reageren
  22. Jerudo zegt

    15 januari 2009 om 15:01

    Gelukkig dat er iemand inziet dat je niet kan blijven doorgaan met die belachelijke pk race. Een betere pk/gewichtsverhouding is stukken interessanter en leidt tot hetzelfde of zelf beter resultaat.

    @ Dennis

    “bevestigde de AMG baas dat de mogelijkheden worden onderzoekt voor een kleiner” zal wel worden onderzocht moeten zijn

    Login om te reageren
  23. BmwMPower zegt

    15 januari 2009 om 15:01

    @ Emile_Benz

    Niet getreurd. Neem een kop thee, en verwerk het met een van je naaste familieleden. Sterkte er mee!

    Login om te reageren
  24. Floryn zegt

    15 januari 2009 om 15:05

    hoor ik hier nu een beetje zelfkritiek van AMG? wow

    Toch is het moeilijker gezegd dan gedaan om gewicht te besparen. Op auto’s als een caterham wordt geen luxe verwacht, maar van een AMG mercedes verwacht je eenmaal alle luxe die een standaard mercedes levert plus snelheid!

    Login om te reageren
  25. JH zegt

    15 januari 2009 om 15:11

    Het geld wat ze in grotere sterkere motoren hebben geinvesteerd hadden ze beter in gewichsbesparing kunnen steken…een Lotus Elise bijvoorbeeld laat zien dat een snelle auto niet perse een hoger verbruik moet hebben

    Login om te reageren
  26. mugman zegt

    15 januari 2009 om 15:14

    .. hier wordt ik niet echt bepaald vrolijk van :(

    Login om te reageren
  27. donkeyKONG zegt

    15 januari 2009 om 15:24

    OMG thank you AMG!
    werd tijd ook! Zeker omdat het soort innovaties die daar uit voortkomen over een paar jaar standaard zijn in `normale` modellen.

    P.S
    onderzoekt>onderzocht
    ik maak zelf teveel typefouten om er over te vallen….maar toch:)

    Login om te reageren
  28. Jesper zegt

    15 januari 2009 om 15:27

    “…klant en klare…”
    Met een kant en klare oplossing ben ik blijer :P

    “Daarnaast bevestigde de AMG baas dat de mogelijkheden worden onderzoekt voor een kleiner AMG model.”
    Onderzocht toch, of sprekken ons een beetje gebrakkig neederlans? ;)

    14:04 Cup-A-Soup, dat zouden meer bloggers moeten doen! :D

    Login om te reageren
  29. thom zegt

    15 januari 2009 om 15:35

    Tja, die 1000 nm en meer konden ze toch al niet bepaald goed, op louter 2 achterbanden, kwijt. Wat hadden ze dan na de SL 65 Black Series moeten maken 1400 nm en 800pk. Dat werkt niet, het huidige blok poept er onbegrensd ook al 1300 nm uit en dat hebben ze ook niet voor niets begrensd.

    @ Betere ontwerper

    Het 65 AMG blok is natuurlijk al formaat kerncentrale ;)

    Login om te reageren
  30. Endlezz zegt

    15 januari 2009 om 15:40

    Als ze zich nu eens zouden toespitsen op evenveel pk’s aan een lagere prijs…
    :)

    Login om te reageren
  31. JohNL zegt

    15 januari 2009 om 15:44

    Tja, toch een beetje gemengde gevoelens. Een luxe bak van 2000kg met 600 pk is natuurlijk snel in een rechte lijn, maar in de bochten minder. Aan de andere kant: mensen die een AMG kopen willen de luxe én de snelheid. Een hoop luxe = een hoop extra gewicht, zo werkt dat nou eenmaal. Een ‘normale’ AMG koop je nou eenmaal niet alleen om over het circuit mee te kunnen knallen, die koop je ook om comfortabel 240km/h over de autobahn te rijden.
    AMG heeft die luxe nodig in de markt waarin zij zitten, dus echt significant lichtere AMG’s zie ik nog niet zo gauw verschijnen.

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    15 januari 2009 om 15:52

    @ JohNL: Wel als je kijkt naar andere manieren van gewichtsbesparing. Daar hoef je qua luxe niets op in te leveren. Ze kunnen meerdere delen van de carrosserie van aluminium vervaardigen, magnesium velgen leveren vanaf de E350, meer gebruik maken van koolstofvezel… ik zeg maar wat he ;)

    Mag ik ook even opmerken dat ik totáál geen voorstander ben van minder pk’s! Waarom zou iemand dat willen? Ik ben er wel voorstander van dat de pk’s op zuinigere manieren gewonnen worden. Zoals nu door de directe injectie, het doorontwikkelen van turbo’s en compressors, etc. :)

    Als ze zometeen een gelijk aantal pk’s uit zeg een E400 kunnen krijgen als nu de nieuwe E500 heeft (die heeft géén directe injectie) ben je dus extra vlot want je hebt een veel lichter blok, en minstens even veel vermogen!

    Login om te reageren
  33. SPK zegt

    15 januari 2009 om 15:53

    Eerst zelf het meest krachtige blok neerzetten en dan zeggen dat de oorlog voorbij is. Eigenlijk vragen ze dus of niemand er meer overheen wil gaan zodat zij nu de krachtigste kunnen blijven.

    Maar wel verstandig, gaat helemaal nergens meer over en zoveel pk’s heeft ook geen enkel nut zoals bij top gear al een keer is bewezen. Bovendien denk ik dat het Mercedes een beetje zenuwachtig werd van de als maar oplopende uitstoot van die dingen en de dreiging van boetes daarvoor.

    Login om te reageren
  34. Laurens zegt

    15 januari 2009 om 16:00

    Gewicht is dodelijk voor elke auto, zeker als het ding sportieve aspiraties heeft.

    Daarom is bijvoorbeeld een Fiesta met 150 pk ook zo’n leuk ding, weegt maar 1000 kg.

    Of een Elise, nog veel leuker. Of een Midget, dan is zo’n 70 pk al ruim voldoende.

    Login om te reageren
  35. Sorcerer zegt

    15 januari 2009 om 16:09

    Ik vind het een goed idee. Stel dat je een paar honderd kg weet te strippen met gebruik van dure materialen ipv dure motoren…. Waardoor de verzekering, wegenbelasting, brandstofverbruik, uitstoot én wegligging allemaal verbeteren! :)

    Login om te reageren
  36. WieAndersDasAuto zegt

    15 januari 2009 om 16:10

    Nu AMG met pk oorlog stopt zullen ze een andere alternatief moeten zoeken. Ze moeten de auto’s lichter maken zonder dat je te veel luxe inlevert. Zoals Jesper al zei: ze moeten meer gebruik maken van aluminium, koolstofvezel en noem het maar op.

    Maar ik verwacht dan ook dat de prijzen van de AMG’tjes omhoog gaan. Doordat ze duurdere materialen gebruiken moeten.

    En AMG fans, niet getreurd ik weet bijna zeker dat BMW M modellen ook AMG zullen volgen. Dus betere prestaties uit minder aantal pk. Dat is pas een prestatie!

    Login om te reageren
  37. Simpson zegt

    15 januari 2009 om 16:28

    goed nieuws, de laatsten konden zich qua pk’s ook meten aan vrachtwagens.
    het wordt wel weer tijd dat we bij een benz met 700pk aan een actros denken en niet aan een amg :)

    Login om te reageren
  38. VLS54 zegt

    15 januari 2009 om 16:44

    Toch blijf ik gewoon houden van die onmeetbaar grote blokken als in de CL600 of 63 AMG… Alleen al het feit dat je net even wat cooler bent in een 63 in plaats van een 55 AMG. Je betaald een ton meer, en krijgt dan een V12. Verder win je er egenlijk weinig mee… Ja dat je al die lulletjes rozewater met een 55 kan uitlachen! Haha

    Login om te reageren
  39. maxim zegt

    15 januari 2009 om 16:50

    jongens, — downsizing — is het nieuwe woord,

    ook amg zal aan kleinere motoren met kompressors gaan werken!

    ik verwacht niet dat ze meteen met minder pk’s gaan strooien maar beginnen met kleinere motoren die minder uitstoten en het oude vermogen nog enigszins het oude vermogen evenaren. stel dat audi en bmw niet meegaan meteen meegaan met de topmodellen in deze “pk-vrede” verliest amg te snel klanten. ik denk dat ze het eerst gaan kijken naar het reduceren van uitstoot, kijk maar naar de nieuwe motoren die er zijn bij MB. nagenoeg evenveel vermogen maar minder uitstoot.

    Login om te reageren
  40. timberleek zegt

    15 januari 2009 om 16:54

    ze moeten gewoon de pk oorlog laten doorgaan maar ook de andere verbetereingen.

    dan heb je een veel groter effect.
    dus niet:
    2000kg + 600pk wordt 1000kg met 300pk. maar gewoon 1000kg met 600 pk

    Login om te reageren
  41. timberleek zegt

    15 januari 2009 om 16:59

    toch zijn er dingen die de kleinere (meer uitgeknepen motoren niet hebben)

    dan met name het geluid

    Login om te reageren
  42. E320cdi zegt

    15 januari 2009 om 17:03

    @ VLS54:
    Hoezo zou je iemand met een 55 AMG uitlachen? Dat begrijp ik niet helemaal… Een AMG blijft een AMG en zijn dus allebij tof vind ik, of het nou een 32, 55, 63 of 73 is! Een hoop mensen kunnen een tweedehands 55 overigens ook nog niet eens betalen (Aankoopprijs en maandlasten), dus zo’n ‘lulletje’ ben je sowieso niet ;-)

    Login om te reageren
  43. Jesper zegt

    15 januari 2009 om 17:05

    @ timberleek: Knap van je als jij het verschil hoort tussen een 4.0 en 5.0 V8 ;)
    Zeker met een lekker turbofluitje dr bij, mag je mij die 4.0 V8 doen :)

    Login om te reageren
  44. DennieFR zegt

    15 januari 2009 om 17:13

    Maar natuurlijk,uiteindelijk moet het ergens ophouden en de laatste jaren hebben de auto’s pk-stoten van 100pk tegelijk gehad.
    Ook gewichtsbesparing zal ergens ophouden,tenzij je een saai carbon interieur wilt in je E of S-klasse.

    Het is uiteraard leuk om 600pk onder je kap te hebben en die ook daadwerkelijk op de weg te kunnen brengen,maar met een pktje of 350-400 ben je op de openbare weg echt wel het mannetje en schiet je zelfs in een auto van 1800kg flink vooruit!

    Login om te reageren
  45. Maximus-GTR zegt

    15 januari 2009 om 17:28

    Allemaal mooi en aardig, maar wat als BMW de nieuwe M5 met 550-600pk uitrust, daarna Audi de RS6 met 650PK? Dan gaan AMG kopers zich bestolen voelen met maar 500pk.

    Login om te reageren
  46. Emil zegt

    15 januari 2009 om 17:42

    Jeremy C. schrapt alvast zijn legendarische woorden: “Powerrrrrrrrrrrrrr!”

    Login om te reageren
  47. Yeelen zegt

    15 januari 2009 om 18:16

    en nu een oorlog voor de lichtste sportauto?
    allebei zou erg leuk zijn
    (massa’s pk’s en minder gewicht)

    Login om te reageren
  48. Cantago zegt

    15 januari 2009 om 18:20

    Dus ze gaan nu lichte auto’s maken? Mooie auto’s? Auto’s die leuk zijn om in te rijden? En dus een handbak hebben?

    Het tegenovergestelde van de SLR dus? Wow… Straks wordt ik nog AMG fan!

    Login om te reageren
  49. timberleek zegt

    15 januari 2009 om 18:24

    @ jesper

    nee dat verschil merk je ook niet.

    ik hoop alleen niet dat ze terug gaan naar superkleine blokjes. die meer geblazen zijn als de gemiddelde stoomboot en alleen maar voorbij komen met een verschrikkelijk gejank vanwege de superhoge toeren die nodig zijn.

    een beetje brute motor moet er wel in blijven. downsizen mag wel maar niet oneindig.

    Login om te reageren
  50. Jeroen zegt

    15 januari 2009 om 18:32

    @ Timberleek,

    Ongeblazen motoren zijn vaak hoogtoeriger als geblazen….

    Login om te reageren
  51. timberleek zegt

    15 januari 2009 om 18:40

    dat hoeft toch niet

    als je een “standaard”motor laat draaien draait hij vrij langzaam

    is het hoogtoerige dan niet een veelgebruikte oplossing om er net iets meer pk’s uit te halen.

    Login om te reageren
  52. Kees zegt

    15 januari 2009 om 18:50

    Ach, MB is niet de enige.
    Een goed voorbeeld lijkt me de nieuwe S4:

    4.2l > 3.0l
    V8 > V6
    5.6s > 5.1s
    410Nm @ 3500 > 440Nm @ 2500

    :D

    Login om te reageren
  53. Tommy zegt

    15 januari 2009 om 19:32

    Geloof er helemaal niks van.. Mercedes/AMG laten zich heus niet zomaar overmeesteren door Audi of BMW. Uit dat gigantische V8-blok kunnen heus nog wel meer pk’s. Misschien dat de hele modellenlijn wat ingetogener wordt maar de echte toppers zullen niet zomaar in vermogen gaan minderen denk ik. En van mij mogen ze, ik vindt het super die dikke bakken die in 4,5 seconden op de 100 km/u zitten. :P En bij dat soort auto’s wordt het verbruik niet zo nou genomen hoor..

    Login om te reageren
  54. Herke zegt

    15 januari 2009 om 19:36

    Wat is dit nou voor slap gelul!
    haha.
    Wacht maar tot de ”Black serie” word overtroffen dan heeft MB wel weer een kanon klaarstaan denk ik.

    Login om te reageren
  55. Robin zegt

    15 januari 2009 om 19:43

    @ Maximus GTR

    Ik ben het met je eens, niet zozeer dat AMG-kopers zich dan bestolen zullen voelen maar dat ik dit verhaal een beetje eerst-zien-dan-geloven vindt.

    Zoiezo is AMG de laatste jaren in mijn ogen wat betreft hun uitlatingen naar de buitenwereld toe (los van hun auto’s) steeds arroganter geworden. Zo vindt ik nu ook dat er slechts deels gesteld wordt dat AMG met de pk-oorlog stopt. De onderliggende boodschap is meer van Wij bepalen dat deze houding en opvatting van Pk’s als bepalende eigenschap van de prestaties van dit soort auto’s ophoudt.

    Over de rasechte sportmodellen c63, m3, rs4 en de andere ‘échte sportmodellen’ ben ik het eens dat pk’s niet de oplossing hoeven zijn
    Maar neem een S63/65 zoals al vaker is gezegd zijn dit geen auto’s die je moet kopen als je snel een bocht rond wilt. Als de pk oorlog stop kan je nog wel verbeteren, dat zeker, maar er komt een keer dat gewichtsreductie niet meer mogelijk is door bijvoorbeeld kostenoverwegingen. Je zal de absolute prestaties toch moeten blijven verbeteren. Dit zal volgende jaren misschien geen probleem zijn maar daarna zal dit zeker weer aan de orde komen om een snelle 0-100 tijd neer te zetten. Dus nu roepen dat de pk oorlog voorbij is omdat je dit bij het volgende model niet nodig hebt om prestaties te verbeteren vindt ik wel heel makkelijk geredeneerd.

    En voor diegene die al staan te popelen om mij te verlichten met hun kennis van zaken snap ik best wel dat nieuwe materialen een uitkomst bieden maar vooralsnog is er geen enkel materiaal wat zoveel belooft dat er de komende 10 jaar op voort kan worden gedreven zonder meteen het bnp van een klein land te kosten.

    Login om te reageren
  56. Rob USA zegt

    15 januari 2009 om 20:46

    Ben juist blij dat de pk oorlog in de States weer op het punt staat los te barsten net als in de 60er begin 70er jaren! Mustang vs Challenger vs Corvette vs Camaro vs G8 Pontiac vs CTS-V ! :)

    Login om te reageren
  57. kasper zegt

    15 januari 2009 om 21:11

    gewoon de auto’s lichter maken en nog meer pk’s :d

    Login om te reageren
  58. gerjan zegt

    15 januari 2009 om 23:01

    GELUKKIG hebben we BRABUS nog ;)

    Login om te reageren
  59. sus zegt

    15 januari 2009 om 23:39

    Achzoo, de mogelijkheden worden onderzoekt.
    Das positief voor de feestvreugde !

    Login om te reageren
  60. Maximus-GTR zegt

    16 januari 2009 om 00:04

    @ Robin: Inderdaad. Eerst zine dan geloven. In de kringen waarin AMG haar omzet vandaan haalt zijn exorbitante zaken als vermogen, exclusiviteit en prijs doorslaggevend. Het ‘borrelt’ gewoon minder lekker om te zeggen dat je nieuwe Benz erg efficient met z’n vermogen omgaat en allerlei lichte en duurzame materialen bevat.

    Login om te reageren
  61. CSL zegt

    16 januari 2009 om 01:50

    hoe meer power hoe leuker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North