• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

APP: eindelijk een goede tuner die de BMW M3 doet

Auteur: CasperH, gepost 15 juni 2010 om 12:54 – 43 Reacties

BMW M3 StopTech
Verfrissend! Er is eindelijk een tuner die zich aan een BMW M3 waagt zonder het uiterlijk te vernaggelen!

De BMW 3 serie en specifiek de M3 worden regelmatig van voor tot achter volgehangen met tupperware. Maar gelukkig is er nu APP dat de StopTech BMW M3 Trackday Edition aan u presenteert. Ik zeg gelukkig, want APP blijft van het uiterlijk af en levert eigenlijk alleen een aantal technische verfijningen.

De StopTech M3 heeft 30 extra paarden onder de kap wat betekent dat we op een totaal van 450 stuks uitkomen. Het koppel is daarnaast met 40 Nm toegenomen tot 440 stuks. De remmen zijn afkomstig van -hoe toevallig- StopTech en bestaan aan de voorkant uit 380 mm grote schijven met een dikte van 35 mm, vastgehouden door remklauwen met 6 zuigers. Aan de achterkant vinden we 355 mm grote schijven van 32 mm dik met vier zuigers. De hele remset is in totaal 8 kilo lichter dan de standaard gemonteerde exemplaren. De velgen zijn vervangen door 19 inch lichtgewicht exemplaren die per velg ook nog eens 1,5 kilo lichter zijn. Om beter door de bochten te gieren zijn er KW club-sport veren gemonteerd. De uitlaat is ook vervangen door een 23 kilo lichter titanium exemplaar van Akrapovic.

Uiterlijk blijft men bij APP Europe lekker van de M3 af, op een leuk folietje na wat een soort matzilver effect geeft. Verder zijn alleen de velgen uiteraard anders, en het geheel ligt iets lager. Prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, M3, StopTech, tuning

Vorig bericht: « The Hangover auto’s zijn verkocht
Volgend bericht: Er komt een nieuwe Porsche Speedster en méér »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    15 juni 2010 om 12:57

    Yeah, zo moet dat! :D

    Login om te reageren
  2. John zegt

    15 juni 2010 om 12:58

    Prachtige verschijning in die kleur. Extra Peekaa’s en minder gewicht staat garant voor plezier! Laat maar komen!

    Login om te reageren
  3. anything zegt

    15 juni 2010 om 12:58

    mooi gedaan :D

    Login om te reageren
  4. Smokey zegt

    15 juni 2010 om 12:59

    Zo goed gedaan jongens, lichter ;-) en meer vermogen! that’s what we like!!

    Login om te reageren
  5. mohtje zegt

    15 juni 2010 om 12:59

    A strak no moer. Betekent geweldigggggggg.

    Login om te reageren
    • Oul@ zegt

      15 juni 2010 om 15:22

      @mohtje:
      Hahahaa. Dus dat!!

      Login om te reageren
  6. anything zegt

    15 juni 2010 om 13:00

    Mooi gedaan! :D
    Een absolute droomwagen!

    Login om te reageren
  7. Trevor zegt

    15 juni 2010 om 13:00

    34 kg lichter, 30 pk / 40 nm erbij… en ik schat zo in dat de begrenzer er ook af is.. Ben benieuwd naar de specs.

    Login om te reageren
  8. anything zegt

    15 juni 2010 om 13:02

    @ Trevor: je bent niet de enige die er benieuwd naar is! :D
    Ik denk dat dit ongelooflijk hard gaat :)

    Login om te reageren
  9. Mr. V8 zegt

    15 juni 2010 om 13:04

    Uhm, bij andere tjoeners kun je toch ook gewoon de motorupgrade laten monteren zonder een hele bodykit?
    No one is holding a gun to your head.

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    15 juni 2010 om 13:11

    M3CSL BY APP GENIAAL AKRAPOVIC uitlaat klink lekker

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    15 juni 2010 om 13:21

    @ Mr. V8

    Jij snapt hem.

    Login om te reageren
  12. VIP zegt

    15 juni 2010 om 13:30

    Lelijke velgen, passen totaal niet bij de m3. Heel zonde, want de velgen maken of breken de auto.

    Login om te reageren
  13. BaySideBlueBoy zegt

    15 juni 2010 om 13:30

    Waarom zijn de deurgrepen niet mee gewrapt? En volgens mij hebben ze een stukje wit gelaten op de vouw langs de auto.

    Login om te reageren
  14. GeoBem007 zegt

    15 juni 2010 om 13:31

    KW Clubsport is een schroefset, dus niet enkel veren. Heeft normaal ook camber-instellingen ed.
    En de velgen zijn van ATS, moest het jullie interesseren..

    Login om te reageren
  15. BaySideBlueBoy zegt

    15 juni 2010 om 13:36

    Volgens mij kloppen Senner en APP aan dezelfde deur van de fotograaf/fotobewerker. ;)

    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Senner en APP samenwerken.

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    15 juni 2010 om 13:48

    Zo moet zo’n wagen getuned worden ;) Geen overdreven plastic :)

    Login om te reageren
  17. Timmie zegt

    15 juni 2010 om 14:01

    Eindelijk eens een tuner die zich niet met de pk-oorlog bemoeit, getuige de M3 GTS die krachtiger is…

    Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      15 juni 2010 om 14:25

      @Timmie:

      het is wel zo dat een GTS een 0.4 liter groter blok heeft.

      maar goed. dit is inderdaad geweldige tuning. 8 kilo lichtere remmen, hoe kan het dat bmw dat heeft laten liggen? 8 Kilo!! voor grotere remmen. hmmm. die uitlaat belooft ook wat inderdaad, ik dacht dat akrapovic zich met motorfietsen bezich hield, alwaar ze zeer interessant werk verrichten overigens.

      Login om te reageren
  18. klaas zegt

    15 juni 2010 om 14:03

    nou geweldig man! echt helemaal het einde!

    * Not *

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    15 juni 2010 om 14:13

    De velgen maken de auto niet mooier… Wel goed dat ze verder van het uiterlijk afblijven;) En wat extra vermogen is altijd goed!

    Login om te reageren
  20. M3Power79 zegt

    15 juni 2010 om 14:17

    Fan, behalve van de velgen maar dat is eenvoudig opgelost!
    Doe mij maar indentiek dezelfde maar met een setje BBS CH in matzwart = PURE PORNO

    Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    15 juni 2010 om 14:19

    Handjes zwaar applaudiserend op elkaar !!! Die velgen zijn overigens schitterend, en de kleur staat’m ook heel netjes…Wist overigens niet dat je zoveel gewicht kon besparen op een uitlaat…geweldige kar !!!

    Login om te reageren
  22. vincent996 zegt

    15 juni 2010 om 14:36

    Oh wat is ie mooi! Zo tune je een M3. Niet al te veel veranderen maar gewoonweg lekkerder maken zonder al te veel tuppaware.

    Login om te reageren
  23. ApinaSC zegt

    15 juni 2010 om 14:41

    @Jurrian: BMW zal de remmen hebben late liggen vanwege de prijs. Remmen zijn nu eenmaal erg duur. Een 380mm 6-zuiger brake kit zal voor de vooras alleen al zo’n zes tot zevenduizend euro kosten.

    Login om te reageren
  24. VW Freak zegt

    15 juni 2010 om 15:19

    Wat een lelijke afgeraggelde stuk hok zeg, kgha liever voor de Audi RS5 ;)

    Login om te reageren
  25. Sim zegt

    15 juni 2010 om 16:47

    m3 of 3 coupé moet niets aan veranderd worden is gewoon een heel mooie auto.
    De 3 serie sedan daarentegen is in mijn ogen een mislukkeling en laten we maar zwijgen over de 1 serie en x1 want ik zou me er niet op straat mee durven tonen;
    Onbegrijpelijk dat BMW de laatste tijd echt leleijke wagens op de markt brengt alle 5 Gt.
    Het kan anders zie maar naar de 6 coupé

    Login om te reageren
  26. D-Racer zegt

    15 juni 2010 om 16:56

    BETERRRR

    Login om te reageren
  27. 3er reihe zegt

    15 juni 2010 om 17:55

    MEESTERRRRRLIJK Bij de AH krijg je een BEESIE….krijg ik bij BMW ook zo een BEEST?? I’m just lovin it

    Login om te reageren
  28. Rob zegt

    15 juni 2010 om 18:47

    Netjes. Ik heb alleen liever een Sedan, maar hier kan ik ook mee leven..

    Login om te reageren
  29. Freude_am_Fahren zegt

    15 juni 2010 om 19:10

    zo tune je dus een M3, zonder hem te verknoeien.
    Echt knap gedaan, en voor een keer wel nuttig (niet gewoon enkel turbo’s erop)

    Login om te reageren
  30. Freude_am_Fahren zegt

    15 juni 2010 om 19:12

    ahja, die remmen zijn eigenlijk een must, want de standaard remmen zijn het grootste (en enige echte) minpunt van de M3

    Login om te reageren
  31. Freude_am_Fahren zegt

    15 juni 2010 om 19:20

    normaal zeg ik altijd: “van de M3 moet ja gewoon afblijven! Hij is al zo goed dat je het eigenlijk enkel kunt verknoeien”
    Maar dit kan ik natuurlijk enkel toejuichen, omdat het voor een keer eens nuttig is, en omdat het uiterlijk ongemoeid is gelaten.

    Login om te reageren
  32. willie zegt

    15 juni 2010 om 20:05

    specs zijn OK, maar wanneer komen ze bij bmw nu eens met een model dat van zichzelf mooi is en niet enkel mooi wordt gevonden omdat het een bmw is?

    Login om te reageren
  33. SimonMc zegt

    15 juni 2010 om 20:45

    Ericsson deed dat toch ook niet slecht dacht ik zo :

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/08/m3-van-ericsson-m480-concept

    Login om te reageren
  34. johanbelgium zegt

    15 juni 2010 om 21:29

    nou zo ongemoeid is uiterlijk ook weer niet volgens mij is er een ander kofferdeksel en sluikreclame op de motorkap op geschroefd… beetje meer E46 CSL of ligt het aan de wijze van fotografie… vooral in de eerste foto valt het me op wat denken jullie… trouwens ik vindt die van vorsteiner veel mooier. ik hou nu eenmaal van de US-look ;)
    http://www.vorsteiner.com/bmw/3Series/E92MTech/1.jpg

    Login om te reageren
  35. Tinos zegt

    15 juni 2010 om 21:36

    Hadden ze die bumpers niet wat strakker terug kunnen zetten? Dit is geen gezicht…

    Login om te reageren
  36. sinekturbo zegt

    15 juni 2010 om 23:10

    Dat zijn toch geen velgen voor een m3.ik denk die bbs velgen van bmw zelf zou beter passen.grts

    Login om te reageren
  37. Ramon zegt

    16 juni 2010 om 00:12

    Voor die zes kilo minder zouden ze van mij toch echt de originele velgen er onder mogen laten zitten.

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    16 juni 2010 om 10:04

    WOW, Prachtig
    Samen met Zwart de mooiste kleur. Maar dan liever geen matte uitvoering. De velgen zouden niet mijn keuze zijn.
    Ik zou ook voor een verstelbare raceonderstel gaan voor op straat.
    Maar dit is ook zeker leuk gedaan..

    Login om te reageren
  39. CSL zegt

    16 juni 2010 om 10:09

    Deze velgen liever:
    )
    )

    i.i.g. van 360 Forged :)

    Login om te reageren
  40. TSI-tje zegt

    16 juni 2010 om 10:20

    Schitterend ! Zo hoort dat! Lichter maken, meer Peekaas, verlagen, mooie wielen eronder klaar ! ‘Optische tuning’ is sowieso niet mijn ding.

    Login om te reageren
  41. Angelo8c zegt

    19 juni 2010 om 21:54

    is helemaal te gek en dat kleurtje is helemaal top

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North