• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aulitzky M3 is episch getunede M3 met 850 pk!

Auteur: willeme, gepost 27 april 2021 om 15:57 – 9 Reacties

Aulitzky M3

En dan te bedenken dat de Aulitzky M3 voorzien is van enkel achterwielaandrijving.

Afgelopen week introduceerde BMW de M3 Competition in xDrive-uitvoering. Dat is het vierwielaandrijving-systeem van de Beiers. Het idee erachter is vrij simpel, met zóveel vermogen en koppel (510 pk en 650 Nm), is vierwielaandrijving bijna noodzakelijk.

Als je wilt kun je de M3 bestellen met 480 pk (en een handbak), de Competition heeft altijd een automaat. Het voordeel van die automaat is dat deze veel meer vermogen en koppel aankon. De Aulitzky M3 is een van de eerste getunede G80’s. De tuner uit Neuendettelsau pakt het meteen goed aan met deze M3.

Aulitzky M3

Aulitzky M3

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, deze Aulitzky M3 heeft namelijk een maximum vermogen van 850 pk. Het maximale draaimoment is wellicht nog indrukwekkender: 1000 Newtonmeters staan klaar om van je achteras een wokkel te maken. Mocht je 850 pk net even te veel vinden, er is ook een Stage II-kit met 706 pk en 888 Nm en een Stage I-kit met 650 pk en 800 Nm.

  • Aulitzky M3
  • Aulitzky M3

De uiterlijke wijzigingen zijn iets subtieler bij de Aulitzky M3. Zeker als je de reclame-folie even wegdenkt, dan blijft er een vrij normaal ogende M3 over. Althans, voor zover dat mogelijk is met de nieuwe BMW M3, uiteraard. De wielen komen van Ido Performance vandaan. Het zijn gesmede velgen met een diameter van 21 inch. De wielen zijn voorzien van Michelin Pilot Sport 4S rubber.

Aulitzky M3

KW Suspensions

Voor een nog betere wegligging is de Aulitzky M3 voorzien van een schroefset van KW Suspenions. Niet de goedkoopste set, maar de duurste: de V4. Deze kun je instellen qua hoogte en zowel de ingaande als de uitgaande slag van de demping.

  • Aulitzky M3
  • Aulitzky M3

Uiteraard is de Aulitzky M3 is nog niet helemaal af. De tuner is namelijk nu druk in de weer met het ontwikkelen van koolstofvezel onderdelen voor de G80. Voor een betere carrosseriestijfheid is er namelijk een halve rolkooi gemonteerd. Dat is een beetje een vreemde keuze. Als je toch een kooi gaat monteren, waarom pak je niet de tweedeurs M4?

De meeste Aulitzky M3 onderdelen kun je bestellen, voor de extremere tuning moet je nog eventjes wachten.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, g80, KW-suspension, M3, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
Volgend bericht: Video: Mercedes diesel drift zijn wiel eraf »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    27 april 2021 om 17:01

    Echt een geweldige M3, zeker met die mooie nieuwe moderne neus.

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      27 april 2021 om 17:39

      Helaas met die lelijke neus. De rest van de auto gaat wel, maar die neus is gewoon om te kotsen.

      Login om te reageren
  2. KEV9 zegt

    27 april 2021 om 18:02

    Maar blijft een BMW met een walgelijke front. Mijn schoenen mogen nog niet eens mee met een BMW met dit soort neuzen

    Login om te reageren
  3. ericc zegt

    27 april 2021 om 18:52

    Met 4 deuren krijg je de rolkooi er beter in!!

    Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    27 april 2021 om 19:27

    Het klinkt cool hoor, zo’n meervoudig verstelbare schroefset. Maar zou de eigenaar daar nou echt gebruik van maken? Vandaag naar de appie, even standje soft instellen. Terugweg via wat dijkjes op standje medium. Morgen rondje gummen, standje hard. Zoiets?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 april 2021 om 20:49

      @escort77: dat kan. Het is ook vooral dat je ‘m kan afstellen als je wenst. Ik heb bijvoorbeeld een Bilstein-kit, en dan moet je blij zijn met de afstelling die ze hebben gekozen. Je kan daarna weinig doen.

      Je hebt ook simpele schroefsets, zoals de Bilstein B14 of KW V1. Dan kun je alleen de hoogte instellen. Hoe meer je kan instellen, hoe meer je m kan aanpassen naar je wens.

      Dat niet alleen, de kwaliteit van de dempers is zó veel beter, dat het hoe dan ook beter rijdt. Ook de veren (dubbele veer bij de V4!) is veel beter. Het wiel blijft beter op het asfalt en met minder bewegingen. Dus ook al doe je er verder niets mee, dan is zo’n V4 kit het geld (waarschijnlijk zo’n 4-5 mille incl. Btw en montage) het alleen al waard.

      Ook een M3 is tegen een prijs gebouwd ;-).

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      27 april 2021 om 21:49

      90+% weet niet eens hoe ze het moeten instellen, met zoveel verstel mogelijkheden.
      Ik zie het net als een elektrisch verstelbare auto stoel, hoe vaak verstel je die.
      I stel mijn auto stoel 1 keer in als ik de eerste keer in de auto stap en kom er dan nooit meer aan, tenminste als de monteurs van de garage er niet mee spelen.

      Login om te reageren
  5. kareljansen zegt

    27 april 2021 om 20:45

    De eerste M3 G20 bedoel je toch?

    Login om te reageren
  6. ericd zegt

    28 april 2021 om 19:16

    Nou nog een nose job, en je komt prima voor de dag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North