• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auto rijdt blindengeleidehond aan, rijdt door

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 december 2011 om 14:32 – 110 Reacties

Geleidehond met baas - Foto: Alblasserdamnieuws.nl


Graag even uw aandacht voor het volgende, vooral als u in Nieuwleusen en omstreken woont. Na een aanrijding met een blindengeleidehond gisteren heeft de aanrijder het hazenpad gekozen. De viervoeter is door een andere bestuurder naar de dierenarts gebracht, maar overleefde zijn verwondingen niet.

Volgens de Stentor werd de hond uitgelaten in een parkje, waarbij hij los liep. Hierbij kan hij dus over de rijbaan hebben gelopen, hoewel ik zelf altijd dacht dat geleidehonden wat dat betreft behoorijk oplettend zijn. Als gezegd: de auto die hem aanreed reed zonder te stoppen door. Woont u in de buurt, kijk dan even uit naar een auto met schade en/of andere aanwijzingen van een aanrijding met een dier. Dit kan gemeld worden via het welbekende 0900-8844.

Dit voorval doet meteen denken aan de Brit die zijn hond achter zijn Porsche bond, maar dat zou niet eerlijk zijn. We kunnen er toch wel van uitgaan dat het hier een ongeluk betreft waarbij absoluut geen opzet in het spel was. Maar toch, doorrijden na zoiets is écht te erg.

Wij hopen dat de dader zichzelf zsm aangeeft om de schade voor hemzelf wat te beperken. Dit zal ongetwijfeld gepaard gaan met de welbekende lulsmoes: “ik had het niet door/heb niets gehoord”. Maar natuurlijk.

Ook interessant!

  • Video: auto ziet busje, auto rijdt busje aan
  • Video: auto rijdt door rood, raakt 3 auto's
  • Video: auto rijdt door gebouw
  • Video: auto rijdt paar rondjes achteruit

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

dieren, hond

Vorig bericht: « Wat staat er op het verkeersbord voor deze Corsa?
Volgend bericht: Aston Martin Works: funky kleurtjes op je V8 Vantage »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    22 december 2011 om 14:38

    Voordat de aanrijdende persoon publiekelijk digitaal gelyncht wordt hiero: met een Mondeo station over een jack russel rijden merk je inderdaad niets van… Nu zijn geleidehonden vaak labradors, dus wat dat betreft gaat de vergelijking niet helemaal op, maar goed…. Ik zou me een situatie voor kunnen stellen waarbij je als bestuurder serieus niks door hebt!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 december 2011 om 14:39

      Meen je dat serieus? Je zegt zelf al dat het vaak niet de kleinste honden zijn, en ik heb eens in volle vaart een konijn aangereden, en dat hoorde ik nog luid en duidelijk…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        22 december 2011 om 14:45

        Helaas wel, het beestje was oud en doof en is onder de auto gekropen. Ik stapte in de auto (reed niet zelf) en tsja, hoe vaak kijk je onder je auto voor je wegrijdt? Goed, wij ook niet dus. We werden na 2 straten gebeld door iemand die ons had staan uitzwaaien… zelf niks gemerkt.

        Ik kan me voorstellen dat als je veel snelheid hebt dat je een knal hoort of iets dergelijks. Ik heb een duif eens aangereden (ik zeg het er even bij: per ongeluk ;)) en hoewel die een stuk kleiner en lichter zijn dan honden was dat overduidelijk. Ik denk dat het in de snelheid zit. Als jij vanuit stilstand iets aan-/overrijdt dan heb je die klap niet. Maar dan nog, ik zou in eerste instantie ook verwachten als je vanuit stilstand over een labrador rijdt dat je wel iets merkt..

        Login om te reageren
      • norge zegt

        22 december 2011 om 16:35

        Het kan ook een vrachtwagen geweest zijn? Die merken een hond echt niet.
        In het voorjaar werd hier een kind aangereden door een auto en vervolgens meer dan 10 kilometer meegesleurd onder de auto. De bestuurder merkte niks voor hij thuis zijn erf opreed.Kind leeft nog.Maar is wel voor haar leven getekend.

        Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        22 december 2011 om 20:47

        @sir_smokalot: Nu je dit onthuld hebt, zou je eigenlijk digitaal gelyncht moeten worden… Dierenbeul!! Onschuldige konijntjes, durf je wel! (niet dat het met opzet was, maar dat maakt niet uit)

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 december 2011 om 14:40

      @baasbas: We zullen ’t vast horen 1 dezer dagen.. Het lijkt mij eigenlijk wel aardig stug dat je helemaal niets voelt….. Dan alsnog had meneer op moeten letten.. Ik zou het sowiezo niet snappen waarom iemand zou doorrijden..

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        22 december 2011 om 14:58

        @kaasboerin: Tijdje terug op de doorgaande weg hier in de stad voor onze zaak was er een Dalmatiër aangereden. Deze hond was geraakt op zijn hoofd en been en lag half op het fietspad en de weg te janken. Toen wij dit hoorden hadden we al de dierenambulance proberen te bereiken, waarna de eigenaar van de hond kort erna aan kwam rennen. Waarschijnlijk was het hondje voorruit gerend zonder dat de baas het doorhad. Degene die hem aanreed is ook doorgereden. Hondje aan zijn lot over gelaten. Gelukkig kwam deze er wel bovenop en is hij weer gezond.

        Het lijkt mij ook stug dat je hem niet voelt. Zelfs een platgereden vogel merk je al door je stuur en auto heen, laat staan een klap tegen de bumper.

        Login om te reageren
    • Haakie zegt

      22 december 2011 om 14:40

      @baasbas: Als je een hond van zo’n formaat bijna dood rijdt geeft dat best wel een klap. Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet merkt.

      Login om te reageren
    • spylegion zegt

      22 december 2011 om 16:02

      @baasbas: En hier gaat Nederland nou door naar de kloten; eerste wat gezegd wordt is dat er vooral sympathie met de duivel moet zijn…
      Lynchen die hufter, liefst door wat pitbulls!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 december 2011 om 16:05

        @spylegion:

        achterlijk sadisme is tenminste een aanwinst voor de samenleving ..

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        22 december 2011 om 17:40

        @spylegion: Grutjes, heeft mama je nooit geleerd zelf na te denken?

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 december 2011 om 16:23

      @baasbas: lul niet, vorige week donderdag is mn kat dood gereden en die kerel had het zelfs door, is nog uitgestapt en bij mensen aan de deur geweest, heeft hem in ”slaapstand” naast de weg gelegd..

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        22 december 2011 om 16:24

        lees nu pas je tweede reactie.. dat het vanuit stilstand was, misschien verneem je het minder.. maar je voelt sowieso een hobbel.. maarja misschien dacht je niet aan een hond.. dat zou kunnen..

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          22 december 2011 om 17:38

          Ik zat in de auto op het moment dat we onze eigen hond overreden. Ik lul niet. Niks van gemerkt. En ja ik heb zelf ook wel eens een vogel aangereden (veel lichter en kleinder dan een hond) en ja, dat merkte ik wel. Verschil: de vogel was op snelheid, de hond vanuit stilstand. Ik probeer alleen te zeggen dat er situaties zijn waarin het goed mogelijk is dat je het inderdaad niet merkt. Ja een labrador is wat groter dan een jack russel, maar aan de andere kant hoeft je ook niet echt met een wiel compleet over de hond heen te rijden wil het fataal zijn. Verkeerd raken kan genoeg zijn.

          Ik wilde alleen wat nuance aanbrengen. Iets wat vaak ontbreekt in dit soort topics…

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            22 december 2011 om 20:53

            @baasbas: ik was iets te enthousiast met mijn reactie, je hebt idd gelijk.. het is mogelijk :)

            Login om te reageren
  2. fejjie zegt

    22 december 2011 om 14:39

    Heeft zijn baasje het kenteken van de wagen niet genoteerd? :evil:

    Login om te reageren
    • Zimon zegt

      22 december 2011 om 14:42

      @fejjie: hahaha wilde het ook al zeggen :P

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        22 december 2011 om 14:50

        @Zimon: haha, wat zijn jullie grappig.

        sukkels.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          22 december 2011 om 15:51

          @tinnemans:
          Azijnpisser.

          Login om te reageren
    • 4991 zegt

      22 december 2011 om 15:30

      @fejjie: I.p.v. zo’n mensen uit te lachen kun je beter iets nuttig in je leven doen. Ik stel voor om je geblinddoekt door het verkeer proberen te begeven. Dan zul je weten wat voor kl*te leven ze leiden.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        22 december 2011 om 15:56

        @4991:
        Denk eens na man.
        Dus iedere blinde heeft een kloteleven?
        Zo te horen zit je zelf niet lekker in je vel.

        Login om te reageren
        • 4991 zegt

          22 december 2011 om 18:15

          @Hubert: JA, probeer is één dag te leven met gesloten ogen en geef dan opnieuw een comment.

          Login om te reageren
          • Nv zegt

            22 december 2011 om 19:39

            @4991: Nee! ik ken een blinde en hij vindt ze leven niet kut, uiteraard wou hij dat hij liever kon zien, maar hij heeft leren leven met zijn handicap en treurt niet en vraagt ook geen medelijden. Zorg dat je zeker bent van je standpunt en geef dan opnieuw een comment.

            Login om te reageren
            • 4991 zegt

              22 december 2011 om 20:56

              @Nv: Verwacht je anders dat hij gaat zeggen ik heb een kut leven, heb genade? Uiteraard zal hij moeten leren met zijn leven. Maar aks je blind bent mis je bijna heel je leven.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 18:18

                @4991:

                dus die blinde knakker aan gort rijden had uiteindelijk een betere optie geweest ??

          • Hubert zegt

            22 december 2011 om 20:18

            @4991:
            Ik doe het iedere dag een uur of 8 en mij hoor je niet klagen!!!

            Login om te reageren
            • 4991 zegt

              22 december 2011 om 20:50

              @Hubert: Niet in die zin.

              Login om te reageren
              • Hubert zegt

                22 december 2011 om 22:36

                @4991:
                ’tis weer goed visweer….

            • Nv zegt

              22 december 2011 om 22:53

              @Hubert: Lol XD

              Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 december 2011 om 16:24

      @fejjie: hahah :D goeie! neem dit nou niet te serieus mensen, zwaar leven zullen jullie hebben..

      Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      22 december 2011 om 17:35

      @fejjie: hahaha nice

      Login om te reageren
    • abevleeming zegt

      22 december 2011 om 18:00

      @fejjie: die kenteken platen zijn toch in reliëf? Dan had het makkelijk gekund;)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        22 december 2011 om 18:21

        Braille noemen ze zoiets..

        Login om te reageren
        • Jokkebrok zegt

          23 december 2011 om 18:06

          @sir_smokalot: Kentekens in braille? dat is nieuw voor mij…

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            23 december 2011 om 18:22

            @Jokkebrok: je hebt kentekens waarbij de letters erop geplakt zijn.. sowieso voel je de letters wel.. gelijk aan braille.. wel lullig als een blinde nooit de gewone letters heeft geleerd..

            Login om te reageren
  3. kevinc3 zegt

    22 december 2011 om 14:41

    Tja als een geleidehond niet in de beugel zit is ie niet aan het werk en letten ze dus meestal ook niet zo goed op. En sowieso moet je je hond in de gaten houden. Maar doorrijden gaat echt te ver!

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      22 december 2011 om 14:48

      @kevinc3: inderdaad. Een blindegeleidehond zonder tuig is gewoon ‘hond’ en zal dus dezelfde dingen doen als een andere hond. Daar hoort helaas ook bij dat er niet opgelet wordt.

      Ik heb eens een hond van het formaat labrador onder de auto gekregen en dat merk je echt wel. De auto had gek genoeg geen schade dus de kans dat dat wat oplevert is misschien klein.
      Ik ben in elk geval wel gestopt en ben met trillende knieen de 5 huizen naast de 80km weg afgegaan om te vragen wie er een hond had.

      Login om te reageren
    • abevleeming zegt

      22 december 2011 om 18:00

      @kevinc3: wel lastig om je hond in de gaten te houden als je blind bent…;)

      Login om te reageren
      • kevinc3 zegt

        23 december 2011 om 11:37

        @abevleeming: toevallig hebben we thuis ook een blindegeleidenhond voor Mn moeder.. ze is dan niet helemaal blind maar ziet nog 3%.. dus ze zal de hond ook niet zien.. dat los je gemakkelijk op met een belletje aan de halsband ..
        Dan nog blijft een hond onvoorspelbaar en kun je er vaak niks aan doen..

        Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    22 december 2011 om 14:42

    Het praat het doorrijden absoluut niet goed, maar de hond had aangelijnd moeten zijn naar mijn weten.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 december 2011 om 16:25

      @jack_abarth: in een park hoeft dat in principe niet, en (niet lullig bedoeld) maar het baasje zag het natuurlijk niet als die hond even verkeerde kant op liep..

      Login om te reageren
  5. jelle1990 zegt

    22 december 2011 om 14:43

    kenteken noteren en hond in de gaten houden zijn dingen die nog al lastig zijn voor een blinde denk ik zo

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    22 december 2011 om 14:45

    Misschien is de bestuurder zelf toe aan zo’n hond. Erg sneu voor zowel hond als baasje. Denk dat de band tussen blindegeleidehond en eigenaar NOG sterker is dan die tussen huisdier en eigenaar. Erg triest.

    Login om te reageren
  7. Vreddy_B zegt

    22 december 2011 om 14:47

    Volgens mij is het totaal niet van belang of de hond wel of niet terecht los liep of aangelijnd had moeten zijn.
    .
    Door rijden naar een ongeluk is namelijk een misdrijf. En met dit formaat honden gaat onopgemerkt echt niet op.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 december 2011 om 14:50

      @Vreddy_B: Precies, m’n reet dat ‘ie ’t niet gevoeld heeft.. Dat tuig moet keihard aangepakt worden..

      Login om te reageren
    • Nv zegt

      22 december 2011 om 17:30

      @Vreddy_B: Uiteraard is het van belang, men kijkt als de “schadetoebrengede handeling” zich ook zou voorgedaan hebben indien de hond niet zou los rondgelopen hebben. Bij deze kan de blinde man aansprakelijk gesteld worden voor de schade aan het voertuig. De eigenaar van een dier is namelijk aansprakelijk voor de schade die door het dier is veroorzaakt. Ook als is het dier ontsnapt of verdwaald, behoudt de bewaarder/eigenaar de juridische of feitelijke bedieningsmacht. Het volstaat voor de autobestuurder te bewijzen dat er een oorzakelijk verband staat tussen de berokkende schade (hier aan de auto) en het gedrag van het dier (die losliep). Indien de bestuurder te snel reed kan hij hooguit gedeeltelijk aansprakelijk worden gesteld, men zal eerst moeten rekening houden met de zwaarwichtigheid van zijn fout, maw als zijn fout ook heeft bijgedragen tot omverrijden of als het niet kon verkomen worden. Hoe dan ook de blinde is aansprakelijk, tenzij hij zich beroept op op schuldonbekwaamheid, indien hij zich op het ogenblik van de schadeverwekkende handeling geen rekenschap kon geven aan de gevolgen van zijn handelingen en dat hij de onrechtmatige daad niet kon beheersen. Dan nog is de bestuurder niet aansprakelijk.

      Login om te reageren
  8. faalhaas zegt

    22 december 2011 om 15:05

    Die zag die niet aankomen!

    Login om te reageren
  9. RickS zegt

    22 december 2011 om 15:11

    Zelf woon ik in Nieuwleusen, nog geen kilometer van waar dit heeft plaatsgevonden. Het is een 50kilometerweg waar vrijwel altijd veel te hard word gereden.
    Uit het park komen allerlei paadjes en weggetjes uit op deze weg, wat het onoverzichtelijk maakt. Ik ga er dan ook vanuit dat het hier een ongeluk betreft. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de automobilist uiteraard had moeten stoppen! Ik zal in ieder geval goed opletten of ik een kapotte auto, met een ongelofelijke klootzak erin, zie rijden.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 december 2011 om 15:34

      @RickS: kijk, verhelderend! Tja, op zoek naar een auto met een klootzak… Misschien was het wel een bang meisje die in paniek doorreedt…

      Login om te reageren
    • varln1991 zegt

      22 december 2011 om 17:29

      @RickS: Precies wat je zegt, de weg(ben er bekend, woon in Dalfsen) waarom het gaat maakt het voor de hand liggend dat het een ongeluk is.
      Stoppen moet je natuurlijk altijd bij zoiets, maar ik weet niet of diegene wat gemerkt heeft, hij hoeft natuurlijk niet frontaal op de hond te zijn geklapt, ook is het ook niet gezegd dat hij er recht overheen gereden is.

      Login om te reageren
  10. Sciurida zegt

    22 december 2011 om 15:18

    Met alle respect Autoblog, maar dit heeft echt niks met auto’s te maken, ik snap dat jullie discussies willen uitlokken zodat we hier vaker komen, maar er zijn wat mij betreft net iets te vaak van dit soort berichtjes omdat er toevallig een auto in voorkomt. Schrijf nou gewoon over nieuwe modellen die uitkomen, die aanrijdingen lees ik wel op nu.nl

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      22 december 2011 om 15:32

      @Sciurida: Ooit van opsporingsberichten gehoord?

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 december 2011 om 16:27

      @Sciurida: vind het niet verkeerd dat ze zoiets plaatsen hier op AB, heeft trouwens wel IETS met auto’s te maken, namelijk aangereden door een auto.. en alle manieren om de dader te pakken zijn mooi meegenomen.. dus ga even ergens anders lopen zeuren.. ;)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 december 2011 om 16:39

        @dennisr:

        jaaaaa .. de dader pakken .. en dan ??

        dan mag ie geld overmaken naar Griekenland .. dat zal em leren ..

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          22 december 2011 om 16:43

          @lincoln: zulke zware straffen delen ze hier niet uit.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            22 december 2011 om 16:48

            @dennisr:

            als er politie bij komt kijken kost het ALTIJD iemand geld ..
            dat is in corrupte apenlanden zo .. dus ook in NL ..

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          22 december 2011 om 16:46

          @lincoln:
          Yep, de levensstijl van twee niet belasting betalende Griekse Scheepsmagnaten voor 1 weeklaten betalen !

          Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    22 december 2011 om 15:43

    Dit soort mensen moet je gelijk ophangen…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 december 2011 om 15:55

      @meneersander:

      een beetje meer respect voor de blinden mag best wel hoor ..

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        22 december 2011 om 21:49

        @lincoln: haha:p

        Login om te reageren
  12. ts46 zegt

    22 december 2011 om 15:58

    ik gok dat de dader een Audi-rijder met haast (haha, da’s natuurlijk dubbelop) was.

    Login om te reageren
    • ts46 zegt

      22 december 2011 om 15:59

      @ts46: zonder gekheid, waarom zou je doorrijden na het aanrijden van een dier. Het is heus niet zo dat je er je levenlang voor de bak indraait en het beestje helpen wordt je ook niet minder van..

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 december 2011 om 16:01

      @ts46: denk het ook een Audi is kwalitatief zo sterk dat je na vol gas een hond tegen je bumper hebt gehad je gewoon nog door kan rijden. :p

      Login om te reageren
  13. the-budel-guy zegt

    22 december 2011 om 15:59

    Mensen die dieren of mensen aanrijden en door rijden mogen van mij voor het vuur peleton staan.

    Zelf ook ooit mee gemaakt na dat ze me aanreden terwijl Ik fietste. Gelukig was het dicht bij huis.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 december 2011 om 16:09

      @the-budel-guy:

      misschien iedereen met een rijbewijs preventief een nekschot geven ..

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 december 2011 om 16:11

      @the-budel-guy: Sinds wanneer kunnen dieren fietsen en praten? Maar goed, blij dat je nog leeft..

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        22 december 2011 om 18:34

        @kaasboerin: lees even opnieuw dieren EN mensen.

        Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    22 december 2011 om 16:28

    ik ben zo,n domme sukkel die gaat stoppen ..
    je weet dat het totaal geen toegevoegde waarde heeft ..

    je weet van te voren dat er politie ongewenst nieuwsgierig komt zijn ..
    je weet dat die je ALTIJD geld afhandig gaan maken ..
    je weet dat zo,n eigenaar emotioneel aan je kop gaat zeiken ..
    je weet dat je een halve dag kwijt bent ..
    je weet dat je minimaal een rooitje armer bent ..

    en je weet dat er na al dat gezeik nix aan de situatie veranderd is ..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 december 2011 om 16:30

      @lincoln: zit wat in, maar dat rooitje ben je voor verzekerd :P

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        22 december 2011 om 16:55

        @dennisr:

        Een hond die op de weg loopt is volgens mij nog altijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar en dan ben jij diegene die je schade vergoed krijgt dus weg rijden is behalve onbeschoft ook nog eens dom.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          22 december 2011 om 17:17

          @Hupke: als dat idd zo is dan is het zeker dom!

          Login om te reageren
        • reinier73 zegt

          22 december 2011 om 17:52

          @Hupke: als je een kind aanrijdt wat plots de straat op rent ben je verantwoordelijk en wanneer een hond plots op straat springt niet. Kan iemand mij dit uitleggen?

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            22 december 2011 om 17:58

            @reinier73:

            Een kind is een persoon en een hond is een eigendom ik denk dat het daarop neerkomt.
            Hetzelfde geld trouwens toch ook voor wild, als je een ree aanrijdt en je hebt het geluk dat dat op een gewestweg of een snelweg gebeurt dan moet de staat(= eigenaar) je daar ook voor vergoeden (tenminst als je het dier niet had kunnen zien aankomen van ver genoeg om veilig te remmen)

            Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          22 december 2011 om 22:28

          @Hupke: idd art 1382-1386 BW voor de belgen .. :)

          Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 december 2011 om 16:36

      @lincoln: Hmm, dus zo zit de gedachtegang van zo’n wegmisbruiker in elkaar..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 december 2011 om 16:41

        @kaasboerin:

        waarom zou iemand een weg willen misbruiken ??

        Login om te reageren
    • Nv zegt

      22 december 2011 om 17:42

      @lincoln: Niets betalen, op z’n minst zorgen dat je je schade aan je auto terugkrijgt al dan niet door de blinde.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 december 2011 om 17:45

        @Nv:

        had ik al geschreven dat ik een domme sukkel was ??

        ik ga toch geen geld aftrochellen van een blinde ..

        Login om te reageren
        • Nv zegt

          22 december 2011 om 18:05

          @lincoln: Nee had je nog niet geschreven, goed dat je het toch even duidelijk maakt :)

          Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    22 december 2011 om 16:29

    waarom zou je überhaupt doorrijden.. ? zo’n ongeluk (als het een ongeluk was) kun je waarschijnlijk niets aan doen, door door te rijden word het een misdrijf.. al kan het nog zijn dat diegene dronken was natuurlijk..

    komt ook erg respectloos over, vorige week is mn kat doodgereden en dat zo’n kerel hem dan in slaaphouding neer legt in het gras, en het meld bij omwonende kan ik wel respecteren en maakt het ook wel minder erg..

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      22 december 2011 om 16:50

      @dennisr:

      Moest stiekem wel hard lachen wat betreft het verhaal van die gast die jou dooie kat in een slaaphouding heeft neergelegd.
      Gecondoleerd met je verlies. RIP Kitty Katty (Stiekem weer hard aan het lachen)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        22 december 2011 om 17:19

        @GOD: hoezo is dat grappig dan ? :P mag er van mij wel om lachen hoor, beter dan janken :P maar wel zonde van het beestje..

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        22 december 2011 om 17:23

        @GOD: Ja, en dat die kerel dan elke dag effe langsrijdt om die kat een paar meter te verplaatsen.. Alsof ‘ie nog leeft.. :lol: .. Alsnog sneu natuurlijk voor het beestje R.I.P.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          22 december 2011 om 19:19

          @kaasboerin: haha :P klojo :)

          Login om te reageren
    • masterstig zegt

      22 december 2011 om 18:13

      @dennisr: Arm beest, R.I.P.

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      22 december 2011 om 21:02

      @dennisr: wat kut voor jou en de kat zelf natuurlijk, bij ons laatste 3,5 jaar 4 katten!ik krijg gewoon een hekel aan autos! je moet eigenlijk geen kat nemen als je bij een drukke weg woont

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        23 december 2011 om 00:23

        @Flamingo: Nee.. En dat had jij na de eerste kat al moeten weten! ;)

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        23 december 2011 om 13:18

        @Flamingo:
        Of gewoon binnen houden. Dan schijten ze tenminste niet in mijn tuin.

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          23 december 2011 om 13:28

          @Hubert:
          Gratis mest en nog klagen.

          Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 13:36

        @Flamingo: nee bij een drukke weg sowieso niet, alleen is dat hier niet het geval allemaal tuinen, weiland, en daar tussenin een weg waar je 30 mag.. (of 50.. weet ik niet zeker :P ) en daar is ie dood gereden.. kan maar weinig hebben zo’n beestje..

        Login om te reageren
        • Flamingo zegt

          23 december 2011 om 18:58

          @dennisr: heel sneu

          Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    22 december 2011 om 16:49

    Als je een hond aanrijd is de eigenaar toch sowieso in fout tenzij je die echt van het trottoir geplukt hebt of vergis ik me?
    Dan is het toch beter voor die blinde dat de doodrijder zich niet aanmeld anders kan hij behalve een nieuwe hond ook nog eens een nieuwe voorbumper betalen.

    Login om te reageren
  17. spykerboy zegt

    22 december 2011 om 16:51

    ophangen aan zn ballen indien het een man is. aan dr kut als het een vrouw is. door rijden na iets is het ergste wat je kan doen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 december 2011 om 16:59

      @spykerboy:

      kijk .. jij weet tenminste hoe je het leven van blinden mensen kan veraangenamen ..

      Login om te reageren
  18. bmwpowerm5 zegt

    22 december 2011 om 16:52

    tegenwoordig is het heel normaal dat je na een ongeluk door rijdt http://www.omroepbrabant.nl/?news/165903822/Doorrijder+dodelijk+ongeval+‘voelde+alleen+een+klap’.aspx

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    22 december 2011 om 16:54

    Iedereen rijd door bij een ongeluk.
    Als je gestopt was had je immers niets geraakt.

    Login om te reageren
  20. dennisr zegt

    22 december 2011 om 17:18

    hoe gaat dat eigenlijk bij vogels ? moet je dat melden ? gister in de bus naar huis ineens een klap, vloog er een vogel tegen de bus, even de ruitenwissers heen en weer en verder! staat op tijd he.. is dat strafbaar? xD

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 december 2011 om 17:25

      @dennisr: Ja, moet je melden.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      22 december 2011 om 17:26

      @dennisr: Is de chauffeur gestopt? Heeft ie geprobeerd te reanimeren? Anders zeg ik aan z’n ballen ophangen die vuile vogelmoordenaar!

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      22 december 2011 om 17:35

      @dennisr:

      Gewoon in een slaaphouding leggen :lol:
      En anders een plakbandje er om heen mhuhahaha

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        22 december 2011 om 19:18

        @GOD: aah nu snap ik wat je zo grappig vind xD jaa nou zal het ff beter zeggen, hij heeft em zo neergelegd, dat het er lief bij lag.. en toevallig sliep die kat altijd zo :P

        Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      22 december 2011 om 20:58

      @dennisr: de bus reed tegen die vogel aap

      Login om te reageren
  21. minifan zegt

    22 december 2011 om 17:28

    Wat een schoft!! Ze zouden ze aan de hoogste boom moeten knopen!!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 december 2011 om 17:33

      @minifan:

      wie zijn “ze” dan ??

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        22 december 2011 om 18:11

        @lincoln: de politie denk ik.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          22 december 2011 om 19:52

          @masterstig:

          ik bedoelde de 2de “ze” .. goed antwoord dus ..

          Login om te reageren
  22. Flamingo zegt

    22 december 2011 om 20:52

    gebeurt zo vaak dat mensen doorrijden na het aanrijden van een dier. schandalig! het aanrijden is al erg maar om m dan ook nog eens niet te helpen of aan de kant te leggen is echt supergestoord!

    Login om te reageren
  23. 288gto zegt

    22 december 2011 om 21:15

    Uitkijken naar “een auto met schade” lijkt me niet zinvol. Als je nou een merk, type, kleur of kenteken weet wordt het wellicht zinvol.

    Login om te reageren
  24. topless zegt

    22 december 2011 om 21:24

    Er is eens een hond voor me de weg opgerend die ik niet meer kon ontwijken (middelgrote hond, eigenaar had de voordeur open laten staan). Hond had gelukkig niets, maar je merkt het echt wel. Ik was dan ook erg verbaasd (en erg opgelucht)dat de hond geen schrammetje had. Voordeel was volgens mij dat ik in een terreinwagen reed die hoog op zijn wielen staat. De hond is wel geraakt maar vervolgens, denk ik, gevallen en als het ware onder de auto doorgegaan.

    Login om te reageren
  25. dreester zegt

    22 december 2011 om 21:40

    Klote streek! Misschien had de bestuurder zijn eigen blindengeleidehond niet bij zich.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North