
Alstublieft, een teaservideo van de rijtest die jullie over 24 uur krijgen voorgeschoteld. Raden maar!
Om te laten zien hoe debiel snel de auto in kwestie is krijgen we de teller in beeld te zien terwijl onze Chef Rijtesten het gaspedaal vloert. Niet meer dan 14 tellen zijn er nodig om dit beest op een hoogst illegale snelheid van 250 km/u te krijgen. Morgen om 16:00u weet je precies welk beest dat is. Check de TEASER op Autojunk.nl!
UPDATE: het antwoord is de Nissan GT-R Switzer!
GT-R!
@The360box: dacht ik ook
@wimpie: Aanggezien ik een jaar lang een agenda had met het interieur van de GTR wist ik het natuurlijk onderhand wel.
@The360box: autovisie agenda?!?
@The360box: Die van als je hem bewoog dat de tellers op en neer gingen?:P
@mustang84664: Ja ;)
Nissan GT-R
heftig
Ik zeg een GT-R Switzer 800 ofzeau…
@FazielK: nee!!! geen geenstijl-achtige woorden aub.
Ja. Ik denk een Switzer.
Zeker de GT-R!
hebben ze de GT-R nog niet getest dan?
Nissan GT-R Switzer P800?
Ik gok ook op de GT-R. En dan die opgepompte, goud/grijs/zwarte die Autogespot laatst ook heeft gereden.
@valluik: http://www.youtube.com/watch?v=EnukosfASeI
@laucas: Die ja :D
@laucas: Ow die is ziek!
@laucas: niet heel tof om te denken dat van die gasten in het filmpje dat ze met dat soort snelheden langs fietsers kunt rijden
@Den: Ben ik het wel mee eens, fietsers zijn heel kwetsbaar. Doet dat op de snelweg, waar iedereen in z’n metalen of leren schilletje zit.
gtr sitzer is wel een hoer zeg, bij welk bedrijf is die ondertussen niet langs geweest?
@laucas: wel heel relaxed! Nu ben ik genezen van de GT-R P800, heb het nu wel vaak genoeg gezien!
Weer die stomme GTR…………
@cocoloco: wat is daar zo stom aan? omdat jij hem nooit zal kunnen rijden of omdat je hem niet kunt betalen? had ik hem maar. gewoon te gek, hoe bizar snel dit ding gaat!
@ferrari: Het is niet dat een gt-r onbetaalbaar is en een niet haalbare auto is voor te kopen. Al is het tweedehands, daarnaast is de gt-r nog redelijk ‘nieuw’ dus binnen een drietal jaar zal het zeker een betaalbare sportwagen zijn.
@cocoloco: stom? Nissan die zomaar uit het niks komt met een goedkope super-sportwagen? Cool :-)
http://www.youtube.com/watch?v=lY66K2o54os
Correctie: Nissan GT-R Switzer P800
Ding gaat ziek hard:O
GTR met te grote turbo, zie em in de eerste versnelling knallen vanaf 4500 rpm. Niet normaal meer!
zekers de Nissan GTR van TCC met de Switser P800 kit.
Kan haast niets anders zijn dan de Nissan GTR Switzer P800 van Total Car Concept!
Hoewel het ook de mat zwarte kan zijn die daar staat :)
@RiKe: Zijn identiek volgens mij, maar foei wat is die goude lelijk.
@RiKe: de goud kleurige is van TCC zelf, ontwikkelings/demovoertuig en die zwarte is van een duitser. die is eigenlijk parallel in ontwikkeling. elke verbetering aan de goude krijgt ook die zwarte.
@ferrari:
De eigenaar van TCC is een kennis van me ;)
Die zwarte gaat mogelijk de 1000pk kit krijgen.
NU is hij nog “identiek”.
Ik ga als het beter weer is mee rijden met de demo GTR :)
Die was niet moeilijk. Maar wel zeer indrukwekkend!
Overduidelijk, de Mercedes-Benz G55 AMG!
@RickB: slaapkop.
@ferrari: Serieuze hond!
Nee het is een Susuki swift met Turbo anlage!
@Robbet: susuki is dat weer wat nieuws?
Fiat Multipla met 900pk ;)
@atakan: fiat 500 twin air 900 pk xD 900 cc twee cil
@koluh: he-eh!! 900CC met 900pk 2 cilinder?? twin air ftw..
@atakan: finally the multipla is back! xD
Haha, ding blijft ook maar doortrekken. Denk ook inderdaad die GT-R van Total Car Concept, ben benieuwd.
en welke conclusie kunnen we trekken uit dit filmpje, heren?
dat ze moeten tanken :twisted:
@timberleek: hehe supervet! Nice!
Alleen maar het plaatje, de teller en wetende dat er een Switzer P800 getest wordt door verschillende instanties weet ik dat het die is.:P
Denk de nieuwe 2011 Nissan GT-R, kijkend naar de 0-100 in 3 sec.. Kan niet wachten :D
@ Ferrari:Helaas voor je kan ik hem wel betalen maar ik heb persoonlijk niets met deze(super)car. Heeft in mijn ogen geen passie en/of stijl. Ja de Gtr is snel in een rechte lijn en op het circuit maar het is gevoelloos in deze auto,dit is overigens ook bij bijv een rs6.De snelheid is na een tijdje niet bijzonder meer.Persoonlijk ben ik ook niet weg van de looks(lomp en te groo in mijn ogen)
@cocoloco: ik denk er eigenlijk ook zo over … maar deze gaat meer over de cijfers die zo indrukwekkend zijn, zelfs de prijs! :-)
Nu, als BMW-fan durf ik zeggen dat ik die RS6 wel 1 vd coolste breaks die er zijn. En dit omdat ze net ECHT niet opvallen :-)
Moest ik zo 1 hebben, snel de logo’s eraf (sorry Audi-fans) en toch maken om als eerste aan de stoplichten op het eerste vak :-) man da’s pas lachen :-)
Nu, die soort wagens (Audi RS’en, BMW M’s, Merc AMG’s, Golf R32’s, de Cupra’s), dus de doorsnee wagens met een pittige motor gaan meer over het dagelijks en praktisch gebruik, niet zozeer over passie, want ergens denk ik dat je meer een Ferrari of Lambo-fan bent en ergens gefrustreerd bent omdat Nissan er tussen komt, of ben ik mis?
De RS6 is het perfecte voorbeeld van een wagen als je de kinderen afzet aan school, en zoals Jeremy zo mooi kon zeggen “then you can drive like your pants is on fire” :-)
De RS6 was in Layer Cake ook te zien, ik kreeg direct meer respect voor het personage :-)
Die GT-R die autogespot laatst getest had dus :P
Waarom geen gt2rs?
Vond dit filmpje op Youtube….
http://www.youtube.com/watch?v=-g7thWboVxU
Is toch overduidelijk de stem van Wouter dacht ik zo. Echter in juli vorig jaar al geplaatst…
@TinQ: Dit is ook de weg waar ze meestal hun auto’s testen….. Kijk maar naar die tanken met petroleum of iets!
@TinQ: ziet er ook uit als dat weggetje was regelmatig te zien is in reviews ;P
@mckroket: Ja overduidelijk…. Zou het dezelde auto zijn?
@TinQ: Is inderdaad dezelfde auto ja, zie de schaduw, “Tuning”. De auto die eerder in dit topic werd gepost heeft ook die letters op de voorruit.
@jzaero: Dan nog steeds de vraag: zal dit dezelfde auto zijn die morgen in het filmpje wordt gebruikt? Zo ja, dan is het óf de 2e keer dat AB er in rijdt, óf het filmmateriaal ligt al een half jaar op de plank….
@TinQ: Of er rijdt iemand anders in? Ik vind mijn stem niet echt op die van Wouter lijken…
Wat blijft het toch een heerlijk ondergewaardeerd apparaat die GT-R
Een GT-R met een bijna lege brendstoftank en een chauffeur die een zware boete moet krijgen!
@F1Tim: Lang Lebe der Autobahn… Of zoiets.
Kunnen jullie het filmpje niet nu plaatsen! ik kan namelijk niet wachten, en het hoort toch op maandag dacht ik zo :lol:
Porsche 911 GTS
Hmmm…verdorie..iedereen heeft het al geraden:(:(
Hah! Da’s makkelijk het is de demowagen van TCT (Total Car Concept) http://www.totalcarconcept.nl/Nissan_GT-R_R35_-_Switzer_-_TCC_DEMO
Als TCT een geautoriseerde AMS Performance retailer/dealer wordt zal ik mijn in pre-order geplaatste DBA-R35 binnenkort verwennen met een Alpha 12 kit. :twisted:
@BaySideBlueBoy: *
TCT= TCC :oops:@BaySideBlueBoy: En nu in het Nederlandsch? Alpha 12.. AMS.. DBA.. Klinkt allemaal alsof het heel boeiend is.
@rotarypowah:
Alpha 12 is het 1200PK pakketje van AMS Performance , DBA is een part van het volledige Fabriekscode van de GTR : DBA-R35 dus :p
@BaySideBlueBoy: Op je 28e een GT-R… Ondernemer?
@Jochempie: Nope, werknemer. Ik werk bij ASML als Precision Engineer. :)
De NIssan GT-R, maar geen gewone, want die is al eens getest. Misschien de V-spec? hmm…
@Freude_am_Fahren: gezien de abnormale versnelling die dat ding maakt denk ik dat het wel een getunede GT-R zal zijn. De P800 zoals velen hier zeggen lijkt mij goed mogelijk.
bagger… een GTR dat valt tegen… had veel liever de GTS gezien! deze is een beetje turbo-stofzuigerachtig
Niiice! Kan niet wachten om ’t filmpje te zien. De GT-R is toch één van de betere sportwagens en betaalbaar ook. In vergelijking met anderen, that is. Echt vet vet vet.
Jep, GTR, maar niet standaard, want die doet niet 250 in 14 sec. P800 ;D
Dit is een R1K GT-R 35 van Switzer. Hun nieuwste aanwinst van ongeveer 1100pk. Hun vorige creatie was een E900 (op Ethanol), dus 900pk en de voorganger van deze was en is de P800. Echter heb je ook nog de P850. Quartermile in 9,68 dacht ik van de R1K. Een monster dus. Bon als het hem niet is, dan zal de R1k het nog sneller doen. Reken dan maar naar de 250km in 10-12 sec.
Nissan GT-R kan bijna niet missen. Super herkenbaar. Wordt hopelijk een mooie test, wereldbak!
@BMWHerman: EENS! Super auto, ik vind hem helemaal niet saai, anoniem of wat iedereen hier ook roept. Megadik, ook qua design. En of die nou opgevoerd is of standaard, maakt mij niet uit, standaard is die al snel as hell. Heerlijk, laat komen dat filmpje! ;)
de enige nissan die te pruimen is…
@integralechubasco: enkel omdat er een Alfa-logo op hangt? Nah! Zelfs met Alfa logo wordt een Cherry er niet beter op.
@fortuna: :) haha…
@integralechubasco: uh? Wat is dit voor auto? Deze ken ik niet. Heb je er wat meer info over?
@kingkay: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Arna
@Esprit_de_Flandre: weer wat bijgeleerd. Thank you!
@kingkay: Alfa Romeo Arna…
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Arna
@integralechubasco: de enige Alfa die niet te pruimen is…
@Esprit_de_Flandre: ;) correct…
@The360box: Haha met blauwe voorkant toevallig?
Nissan GT-R R35 met P800 pakket van Total Car Concept uit Bleiswijk. Auto heeft 840 pk en 900 nm aan koppel. Dit is een demo auto in bezit van dat bedrijf. link: http://www.totalcarconcept.nl/Nissan_GT-R_R35_-_Switzer_-_TCC_DEMO
Is het de Polo Bluemotion?
@Benjamin1:
Vanaf een skischans uiteraard.
hahaha hij is al geraden ja dus ik ga het niet nog een keer herhalen:P
SNEL de video posten Autoblog(A)
Fuckin’ hell, da’s wel ziekelijk snel…
@ wouter/wie hem ook heeft getest : eerlijk, word je niet een heel klein beetje bang van dat soort acceleratievermogen? Ik kreeg het al redelijk benauwd toen ik ‘ns een keertje met een 911 Turbo heb meegereden, en die was lang zo snel niet als dit.
Wil je weten wat snel is, check it out:
http://www.youtube.com/watch?v=0o_612iJfnU
Hoe grappig dat sommige mensen denken dat een “gewone” Nissan GT-R in 14 seconden op 250 km per uur zit…
@SimonMc: Idd, moet je minstens 800pk voor hebben. Bon ofwel ken je er iets van ofwel ken je er niets van hé ;)
@SimonMc: Idd, een Bugatti Veyron doet 0-300 in 16 seconden… dus er zijn maar een handjevol (2 eigenlijk, mss de Venom GT ook nog) die zulke tijden kunnen halen. De Veyron is té exclusief voor Autoblog (sry jongens ;-) maar het lijkt me sterk mochten jullie daarover ooit een rijtest kunnen maken) en een P800 Switzer.
@xilver: De McLaren F1 kan dat ook wel volgens mij. Bij TG was ie in het begin zelfs sneller dan een Veyron.
@Vanquish: Die test kan je het beste met een korreltje zout nemen. De 0-100 tijd is 3,2 voor een Mclaren en 2,5 voor een Veyron. 0-300 is een goede 26-27 seconden voor een Mclaren en slechts 16 voor een Veyron. Als in een 1-mile dragrace de Mclaren optrekt tot 200km/u en dan pas vertrekt de Veyron dan zal deze laatste alsnog winnen. Hammond heeft die Veyron niet volledig doorgetrapt. In het filmpje kan je ook zien hoe de Veyron plotseling pijlsnel wegtrekt van de Mclaren.
@xilver: dat verhaal klopt van geen kant! Veyron 1 mijl met staande start in 26.2 sec en de McLaren F1 doet dat in 27.3 Triest dat de Veyron fanboys dit soort onzin blijven volhouden. Zonder launch control (de race met hammond) is de Veyron tot 200km/u niet veel sneller pas ruim daar boven gaat het verschil duidelijki toenemen (iets meer dan 5sec bij 300km/u).
@w0o0dy: Dat van die 1-mile dragrace heb ik ook maar van een autobladje. Ga die dingen niet zelf verzinnen. Achteraf beschouwd lijkt het idd niet zo haalbaar (en op de moment niet veel zin om dat uit te rekenen).
Enkele cijfertjes tussen beiden:
Veyron (standaard uitvoering geen SS): 0-100: 2,5 ; 0-200: 7,3 ; 0-300: 16,7 ; 0-Vmax: 54,8
Mclaren F1 (Ook de standaard, geen LM): 0-100: 3,4 ; 0-200: 9,4 ; 0-300: 23,0 ; 0-Vmax: heb ik geen cijfertjes van.
Stel het zoals je wil, een Veyron is een stuk sneller dan een Mclaren (wat normaal is, dat ding is 19 jaar oud). Die test van Topgear is doorgestoken kaart.
@xilver: zoals gezegd, zonder launch control is de Veyron moeilijk snel vd lijn te krijgen… dus lig je achter na de start (check, dat is wat we zien) en loopt de Veyron pas in/uit ruim boven de 250km/u (check) dus nee niet doorgestoken, maar minder vertekend door het trucje vd launch niet te gebruiken….
@xilver: Dat zijn al hele andere cijfertjes ;). En 14sec naar de 250 met een McLaren lijkt wel mogelijk als ik die tussentijden zo zie.
@w0o0dy:
Onzin, er is een 3D simulatie online te vinden van R&T tijden zoals zij die hebben gemeten van o.a. de F1, Veyron, CGT, Enzo en nog een paar anderen. Daar is duidelijk te zien dat de Veyron juist de eerste meters veel voordeel pakt, het verschil dan even afneemt, maar boven de 200 neemt de Veyron wederom met grote stappen afstand. Vele vele autolengtes voorsprong op slechts een kwart mijl.
@macready: en weer niet lezen hè?
ZONDER launchcontrol gaat de Veyron moeilijk voluit weg en dat is precies wat je in de video van TopGear ook ziet. En ja zoek het gerust op… die race was juist ZONDER launchcontrol gedaan omdat de McLaren F1 dat niet heeft en het dus een “oneerlijke strijd” zou zijn met de launchcontrol aan.
Man, man, man wat heb jij een bord voor de kop als het om de Veyron gaat zeg….
@w0o0dy:
Waar haal je de kolder weer vandaan. Zonder LC zou de auto alleen langzamer zijn als de eerste meters één en al wielspin laten zien en dat is niet het geval, integendeel, de Stig hield duidelijk in. Er zijn tal van videos te vinden van de Veyron waar alle hulpmiddelen uit staan en daar is wél wielspin zichtbaar de eerste meters. Een F1 is vele malen moeilijker om zonder hulpmiddelen vanaf stilstand maximaal te laten versnellen zonder wielspin.
Over plaat voor het hoofd gesproken.
Verder ben ik vooral benieuwd naar de bron voor je standing mile van de F1. De Veyron doet het in elk geval onder de 26 seconden (zie R&T)en heeft bij 240km/u al éen ruime 23 wagenlengtes voorsprong.
@macready: Kolder… jaja zoiets als dat de Veyron 0-300 doet in 16,7 die kolder bedoel je?
Try something closer to 19sec…
http://www.caranddriver.com/var/ezflow_site/storage/original/application/d809a3c5ff9a52d50220e5392aa12d9a.pdf
Veyron 0-125 +/-8sec McLaren F1 9,4sec
Veyron 0-150mph 11,3sec vs McLaren F1 12,8sec
@w0o0dy:
En zelfs als we 7 tiende van een seconde optellen bij de normale 0-40km/u tijd van de Veyron, dan nog heeft hij normaal gesproken met 2(!) personen al ruim 12 autolengtes voorsprong bij 200 (zo’n 8,1 seconden na de start). M.a.w.: fake.
24 uur? Mag ook eerder!
De nieuwe nissan GTR2011 standaard dus niet getuned
http://www.youtube.com/watch?v=a3ZR5lf00SU&feature=player_embedded
@tommeiracker: Is dit dan de spec V ?
@giova: Nee, dat is de standaard Nissan GT-R van modeljaar 2011 codenaam DBA-R35. ;) De nieuwe generatie is voorzien van LC4 (launch control v4.0). Het was overigens nog koud dus de omstandigheid was niet bepaald ideaal. Men verwacht in de zomer snellere tijden te kunnen vestigen. Hetzelfde geldt voor de Nürburgring Nordschleife rondetijd. Men verwacht tijdens de zomer met een nieuw recordtijd te komen.
Het blijft een lelijk emotieloos hok!
@Jokkebrok: true dat! Daar ga je dan he, lekker hard, met je Datsun, nou moe…
@nomar: jonge jonge… Alsof de badge op de neus ook maar iets te maken heeft met de eigenlijke prestaties van de auto in kwestie. Ben je echt zo simpel of doe je maar alsof? Nissan (of Datsun) of niet, de GT-R heeft ondertussen al duizend keer bewezen dat het een volbloed sportwagen is die in staat is tot oppermachtige prestaties. En nee, dit komt niet van een fanboy, wel van een realist. Feiten zijn feiten. De GT-R is een prachtig staaltje automotive engineering, of er nou Nissan, Porsche of voor mijn part zelfs Skoda achterop het kofferdeksel kleeft doet er verder niet toe.
Dat het uiterlijk van een wagen je al dan niet aanspreekt tot daar toe, smaken verschillen nu eenmaal. Maar je kan simpelweg niet omheen het feit dat Nissan met de GT-R een wagen heeft afgeleverd waar menig gevestigd autofabrikant jaloers op is.
De Lamborghini Aventador…
@baap: ik eet mijn schoenen op als je gelijk krijgt…
de bmw m5 e60? …
In dat filmpje van laucas (post 16:05 uur) gaat de GT-R in 10 sec naar de 190km/u.
In de teaser tikt de GT-R dan al 220km/u aan. Misschien een snellere GT-R of beter getuned?
Trouwens, volledig off-topic maar kan iemand me wat links geven naar sites met degelijke informatie inzake car-audio? Ik wil mijn wagen onder handen nemen op dat vlak maar ik vind niet zo direct deftige sites hieromtrent.
@kingkay: Moet je niet online doen, gewoon naar een goede car-hifi-zaak gaan. Geluid is subjectief. Ieder oor is anders. Je kunt wel composetjes gaan kijken op websites, maar dan weet je niet hoe die klinken. En dat moet je met je eigen oren horen. Ik kan wel tegen jou zeggen, neem de CDT profi-line, dat zijn de beste, maar misschien vind jij de nieuwe Rockford Power Series veel beter klinken. Zo ook met versterkers, woofers, etc. Luisteren en daar je keuze mee maken. Zo word het ook geadviseerd. Weet je hoeveel vermogen je op een speaker moet zetten om hem krachtig aan te spelen? Zodat die ook in de rustige passages in de muziek rustig is omdat de versterker hier krachtig genoeg voor is, zodat die dan niet gaat flodderen. Heb je liever een strakke woofer, of een wat warmere lossere sound? Wat is jouw favoriete muziek? Draai je altijd snoeiharde house? Luister dan eens naar een strakke 12″ woofer, draai je liever R&B? Neem dan een wat grotere, die gaan wat langer door in het sublaag, dus warmer.. Wil je alles aansturen met een 5 kanaler? Of heb je liever een 4 kanaler + een monoblok? Enz, enz. Proefluisteren en goed ge-adviseerd worden door iemand die er echt verstand van heeft, dan bouw je iets moois.
@Freewarefreak: absoluut, heb je zeker en vast gelijk in. Maar het was meer om me een beeld te kunnen vormen van welke merken/modellen tegenwoordig het betere spul leveren, en ook om uit te vissen wat al dan niet bruikbaar is in mijn type wagen, alsook eventueel wat leuke ideetjes op te doen betreffende inbouw en zo. Niet dat ik zinnens ben een boom-car te bouwen maar het mag er zeker wel leuk uitzien.
@kingkay: In dat geval, kijk eens op de site van Pim Tensen, da’s één van de grootste online car-hifi dozenschuiver. Daar kun je veel zien, ook mooie foto’s van showcases, dus inbouwfoto’s van klanten.
http://www.pimtensen.nl
Als je wat wilt leren over car-hifi, inbouw foto’s, reviews, etc:
http://www.showyoursound.nl
@giova: nee geen V-spec
ff tanken?
dik hoor! ben benieuwd naar de rij test :D
Het is een Cadillac CTS-V!
Om dit met een auto te doen moet je idd veel vermogen hebben, en minimaal weerstand…Geld is daarvoor een belangrijke factoor. Met een motor (superbike, dus een ZX-10R, CBR-1000rr, GSXR 1000, R1 enz enz) doe je 0-250 in ongeveer 12 sec…. Je moet dan wel het “wheeelieenn” zo veel mogelijk zien te voorkomen..maar meestal blijft je voorwiel tot de 200 toch echt van de grond… Beide is leuk, echter de kick is verschillend…
GT-R, overduidelijk. Maar wat voor ééntje? We zien het om 16.00 uur. Ik vind het spannend.
@Autoblog, doe eens wat met klassiekers ofzeau!
Jawel, het is de GT-R Switzer ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/25/rijtest-en-video-nissan-gtr-switzer-p800-850pk
Ziek snel!