• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Avus Performance vindt dit een betere Audi S4

Auteur: ricardo, gepost 18 mei 2010 om 22:09 – 20 Reacties

Audi S4 door Avus
De 333 pk die een gewone S4 op de weg zet is natuurlijk bij lange na niet genoeg. Avus geeft ‘m daarom bijna 100 paarden extra en houdt de rest lekker ingetogen. Althans, voor een tjoener.

Audi S4-bezitters kunnen bij de Germaanse autoverbouwer terecht om het één en ander te laten tweaken aan hun bolide. Na een ECU-upgrade en het toepassen van regenpijpen in plaats van uitlaten komt het vermogen uit op zo’n 430 pk. Evenveel als een MTM’er. Ze gaan er vanuit dat de beschikbare bakken van de S4 sterk genoeg zijn om dit vermogen over te brengen richting de 20″ velgen, want die blijven ongewijzigd.

Om het bochtenwerk wat strakker te laten verlopen zetten ze er andere veertjes onder en wikkelen ze de velgen in rubber van Hankook, maatje 255/30. Verder blijft het exterieur vrij van onnodige spoilermeuk of ander opplak-kunststof. Ze zijn alleen tekeer gegaan met een verfspuit. De grille, bumperlip en het diffusertje achter zijn voorzien van wat zwarte lak.

Geen interesse in de verfkunsten van Avus? Dat kan, deze onderdelen zijn ook te leveren als carbonfiber-exemplaren. Net als voor het interieur, waar klanten kunnen kiezen hoeveel koolstofvezel ze erin willen laten verwerken. Wat deze subtiele upgrades gaan kosten is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avus-performance, s4, tuning, wit

Vorig bericht: « Spyshots: Nieuwe BMW M5 gesignaleerd
Volgend bericht: Gespot: een magistrale stralende Miura »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maarten zegt

    18 mei 2010 om 22:11

    Met de spaken in het wit had ik hem nog mooier gevonden

    Login om te reageren
    • IIIM zegt

      18 mei 2010 om 22:16

      @Maarten: sjonnie

      Login om te reageren
  2. DIPSHIT zegt

    18 mei 2010 om 22:15

    maar 333pk bij een standaard S4? Das is tegenwoordig al een normaal vermogen…

    Login om te reageren
  3. EJS zegt

    18 mei 2010 om 22:17

    Klinkt best lekker.. Met 430 pk en een goed onderstel is ’t ding wss een pak sneller dan de vorige RS4, gezien ’t veel mooiere koppelverloop van de V6(hopelijk na de Avus kuur nog steeds zo=), lijkt mij wel wat om hierin rond te rijden.. En ik zou voor de carbonfiber onderdelen kiezen, meteen weer iets gewicht bespraart^^

    Login om te reageren
    • MrJones zegt

      18 mei 2010 om 22:23

      @EJS: De vorige RS4 was ook niet zo spanned met z’n 4-wie aandrijving.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        18 mei 2010 om 22:29

        @MrJones:

        Hij was wel bloedjesnel en een stuk minder zenuwachtig dan de M3 E92, dat was ook de reden dat Clarkson ‘m in de triotest met de C63 tot favoriet verkoos.. Ik zou ’t op de openbare weg wel weten, die 4wd is dan heerlijk met zoveel vermogen!

        @FuelMinded:

        Dat is een hele andere klasse, dit is een concurrent voor de RS6, niet voor de RS5, die concurreert namelijk met de M3

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        18 mei 2010 om 22:32

        @MrJones: valt wel mee als je kan rijden… alleen op droog asfalt had het ding teveel grip om te driften maar de balans is best goed….
        http://www.youtube.com/watch?v=gYGBLNtFJT0

        Login om te reageren
  4. FuelMinded zegt

    18 mei 2010 om 22:26

    Leuk, totdat de RS5 Sportback er is.

    Login om te reageren
  5. krekel zegt

    18 mei 2010 om 23:51

    Mooi. Alleen die velgen vind ik niks. Doe mij maar gewoon originele audi velgen en de rest van avus. En ze hadden wel wat mooiere sierstukjes op de uitlaten kunnen doen. Nu lijkt het een beetje onafgewerkt, of ze zijn gewoon heel vies.

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    19 mei 2010 om 07:29

    Om kort te zijn; een A4 met tuning en lelijke velgen…

    Login om te reageren
    • DM zegt

      19 mei 2010 om 11:01

      @Megakix:
      Bedankt voor je inhoudelijke commentaar waarin je een gebalanceerd oordeel velt, op basis waarvan we zien dat je een gefundeerde opinie hebt.

      Het zij je vergeven dat je een BMW-fanboy bent, maar dit soort posts doen vermoeden dat het met je IQ en/of uitdrukkingsvermogen niet bijster goed gesteld is. Wellicht dat je in de nabije toekomst wat eloquenter de voors en tegens van verschillende auto’s kunt toelichten.

      Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    19 mei 2010 om 07:37

    Ik vind het wel nog wat hebben, maar ik vind die s4 avant van Mtm toch stukken mooier..

    Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    19 mei 2010 om 09:29

    mooi ding! en het leukste is dat je op het 1e gezicht niet eens ziet dat het een getunede s4 is.

    Login om te reageren
  9. Rotary1 zegt

    19 mei 2010 om 09:31

    Mee eens!

    Login om te reageren
  10. Freewarefreak zegt

    19 mei 2010 om 10:01

    Ik ben het wel eens met Avus. Super! Mooie vermogens upgrade, andere wielen en hem met zijn bek op de grond gegooid. Super dik en toch clean. Vind de wielen iets te druk, zou andere nemen en ben het eens met Krekel. Twee mooie einddempers er onder had het netter gemaakt.

    Login om te reageren
  11. Sjonnie zegt

    19 mei 2010 om 15:15

    Beter? Vallen hier de wielen er niet onderweg?

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      19 mei 2010 om 15:52

      @Sjonnie:

      Nee de wielen vallen hier niet onderweg :)

      Login om te reageren
  12. _Eend_ zegt

    19 mei 2010 om 15:40

    [rant mode]
    En dan woon je in Drempelstad Almere, kun je je mooie bumpers en uitlaat bij elke drempel verneuken. Of je moet voor lul willen staan en elke drempel diagonaal nemen.

    In sommige wijken ligt er om de 10 meter zo’n verdomde drempel. En anders wel een rotonde.

    Haal die koleredrempels weg en iedereen die dan nog te hard rijd in woonwijken mogen wat mij betreft gestenigd worden met de stenen die voor de drempels waren gebruikt.
    [/rant mode]

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      19 mei 2010 om 22:40

      @_Eend_: Ja Eendje, dat hoort er bij. Ik ken het probleem met mijn verlaging en in kleur gespoten onderlippen… If you wanne be low.. you have to go slow..

      Login om te reageren
  13. ElBandito zegt

    19 mei 2010 om 16:57

    Zeeer lekker dat vermogen, de looks zijn ook wel netjes. Op die afschuwelijke autostyle rims na :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North