• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Baas boven baas: Nelson Racing Mosler MT900S – 1800pk

Auteur: chefke, gepost 9 januari 2008 om 12:52 – 57 Reacties

Mosler MT900S door Nelson Racing


Je hebt pk-monsters en je hebt pk-monsters. En dan heb je nog de Mosler MT900S getuned door Nelson Racing. Een Chevrolet V8 met twee grote turbo’s is verantwoordelijk voor 1800pk, op de achterwielen that is!

De standaard Mosler is te bestellen met twee Corvette motoren, één met 435 en één met 600pk. Maar één van de eigenaren vond dat niet voldoende en vroeg Nelson Racing om hem te helpen. Nelson racing was de beroerdste niet en verving de hele motor door een SBC 427 small block V8 van Chevrolet, uitgerust met twee turbo’s. Deze motor levert normaal al een niet misselijke 1100pk maar als je speciale brandstof gebruikt, loopt dit op tot 1800! En nog opvallender is dat het gewicht van deze supercar maar 1100 kilo is. Dat komt neer op 0,6 kilo per pk. Bij een Veyron is dat drie keer zoveel, namelijk 1,88 kilo.

Zoveel vermogen kan niet in één keer op de achterwielen worden gezet en daarom zorgt een computer ervoor dat het vermogen langzaam opgebouwd wordt. Ook heeft de bestuurder een knopje waarmee hij de pk’s tot 600 kan beperken.

Over de prestaties is nog niet veel bekend omdat de auto nog in een testfase zit. De MT900S met 600 pk doet 3.1 seconden over de sprint van 0 tot 100. Deze zal dus nog wel een paar tienden sneller zijn. Zoveel pk’s in een auto kan een hoop problemen opleveren dus hopelijk wordt het niet zo’n debacle als de 9ff GT9. (via LeBlogAuto)

Mosler MT900S door Nelson Racing
Mosler MT900S door Nelson Racing
Mosler MT900S door Nelson Racing
Mosler MT900S door Nelson Racing
Mosler MT900S door Nelson Racing

Ook interessant!

  • Vettel heeft geen baas
    Vettel heeft geen baas meer sinds gisteren
  • Video: schakelen als een baas
    Video: schakelen als een baas
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

mosler, Supercars, tuning, veyron

Vorig bericht: « Hybride aangedreven door lucht
Volgend bericht: Gespot: Een beetje Antwerpen en Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. The master zegt

    9 januari 2008 om 12:55

    Dat kan toch nooit goed gaan?

    Login om te reageren
  2. Bernard zegt

    9 januari 2008 om 12:56

    Klein maar krachtig :D

    Login om te reageren
  3. Pannekoek zegt

    9 januari 2008 om 12:57

    OMG!! :shock:

    Das meer dan een 917/30 in de qualifikatie (of hoe je dat ook maar schrijft..) die had ‘maar’ 1580..

    :shock:

    Login om te reageren
  4. jos zegt

    9 januari 2008 om 13:01

    mja porsche kreeg ze in die tijd teminste aan de grond

    ..

    nelson niet *kreupel*

    Login om te reageren
  5. Roy zegt

    9 januari 2008 om 13:01

    Die motor is gewoon een kunstwerk, dikke Chevy V8 en 2 dikke Garretts eraan. zo mooi. :)

    Login om te reageren
  6. Mercedes zegt

    9 januari 2008 om 13:01

    0-100 crash in minder dan 1 seconde…Killacycle anyone?

    Login om te reageren
  7. RND zegt

    9 januari 2008 om 13:05

    en dat ding wou ook noch gaan rijden en sturen laat staan remmen.
    en die seciale brandtof is wel leuk maar waar wil je dat gaan halen behalve voor he hoofdprijs

    Login om te reageren
  8. jelle zegt

    9 januari 2008 om 13:07

    je zou hem maar hebben staan…

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    9 januari 2008 om 13:07

    WTF strak blokje, maar wat gebeurt er met 1800 PK op de achterwielen en zulke lage profielbandjes :S Ook al zijn ze 305 of meer breed :P

    Login om te reageren
  10. Mies zegt

    9 januari 2008 om 13:17

    Dit gaat toch nergens meer over!?!? Heb je tractiecontrole grijp deze constant in en zet je hem uit rij je 5 sec op de velgen…. en met dergelijke turbo’s heb je toch ongelooflijk veel lag? (wel mooi voor “de heb” btw)

    Login om te reageren
  11. ELB zegt

    9 januari 2008 om 13:19

    De dood op wielen! En dan gaat zon dwerg (foto) erin rijden!!

    Login om te reageren
  12. ferrenzi zegt

    9 januari 2008 om 13:21

    wel alss ge zoe’ne bak in a garage ed staan, denk tog ni dage het ga kunne weerstaan om een lekker scheurtje te zette me die auto!

    Login om te reageren
  13. raico racer zegt

    9 januari 2008 om 13:25

    haha die vent achter het stuur, die komt wrs ni een sboven het stuur uit.

    nuja dit is ene beetje overdreven, die motor zal een enorm verbuik hebben wat die speciale brandstof niet ten goede zal komen. Om de 200 km ergens die brandstof zien te vinden wordteen hele opgave. maja 1100 pk is nog steeds 1 kg/pk ook niet slecht. ;)

    Login om te reageren
  14. YK zegt

    9 januari 2008 om 13:26

    “…maar als je speciale brandstof gebruikt, loopt dit op tot 1800!”

    Jah, DUH! Tuurlijk haal je 1800 pk, of meer…
    Doe ff die speciale brandstof in een Golf 1,8’je en dan haal je ook wel idiote vermogens van 400+pk…

    Maar nevertheless, normaal al 1100 pk. Netjes ;)

    Login om te reageren
  15. Jan C. zegt

    9 januari 2008 om 13:28

    teveel nadruk op pk, te weinig op het pakket.

    Login om te reageren
  16. Oly zegt

    9 januari 2008 om 13:31

    extreem vet ding man. het is trouwens een klein chineesje http://www.autoblog.it/galleria/big/nelson-racing-mosler-mt900s/4

    Login om te reageren
  17. Wous zegt

    9 januari 2008 om 13:39

    Wat is ‘speciale brandstof’ dan wel niet voor wondermiddel?

    Login om te reageren
  18. ik de dinges zegt

    9 januari 2008 om 13:43

    zonder die brandstof is het al een aardig dodelijk geheel :D

    Login om te reageren
  19. bertje zegt

    9 januari 2008 om 13:56

    Volgens mij kun je deze beter bij aflevering gelijk ergens in een boom hangen, bespaart je een hoop onafwendbare ellende

    Login om te reageren
  20. John zegt

    9 januari 2008 om 13:56

    LOL, als je te hard optrekt halen je achterwielen je voorwielen in.

    Kunnen we die brandstof in NL ook al krijgen? Ben wel benieuwd wat een standaardwagen er mee doet.

    Login om te reageren
  21. thom zegt

    9 januari 2008 om 14:11

    @ John

    Gewoon nitro methanol aan je benzine toevoegen, kan je bij de modelbouw winkel halen. Help je natuurlijk wel je blok naar de maan , maar dat is bijzaak

    Login om te reageren
  22. roadronner zegt

    9 januari 2008 om 14:12

    En dit is street legal?

    Ik prefereer toch een Veyron ;)

    Login om te reageren
  23. Pieter2 zegt

    9 januari 2008 om 15:03

    Dit begint te lijken op die straaljagers die ze met computers in de lucht proberen te houden >:). Mààr wat een machine, kvraag me af als het engineering gehalte vergeleken kan worden met dat van de veyron..

    Login om te reageren
  24. rider zegt

    9 januari 2008 om 15:04

    in standaard trim is dit al een heel erg goede wagen. word ook niet voor niks in de endurance racerij gebruikt. het blok is standaard al een corvette 6liter blok. beproefd en ontzettend robuusd. niet kapot te krijgen. en nu hebben ze er dus ook nog 2 turbo’s opgeschroefd. krankzinnig is het wel maar tevens ook erg mooi om te zien dat het zo kan en ook heel blijft.
    wat zullen de specs zijn? standaard al 0-100=3,1sec en v/max 320km/h en dat alles bij 600pk.
    ben alleen nieuwsgierig of dit model ook die carbon/magnesium velgen heeft die optioneel leverbaar zijn op de 600pk versie. zo te zien niet trouwens. want ik heb mijn twijfels of die wel heel blijven met zo’n hoeveelheid vermogen (PK’s/Nm’s).
    wat zal deze doen in een directe drag wedstrijd tegen de bugatti veyron en de hennesey venom viper?

    Login om te reageren
  25. Stephan zegt

    9 januari 2008 om 15:06

    En het is debacle en geen debakel.

    -Edit: gefixt. Thanks!-

    Login om te reageren
  26. sjorsx87 zegt

    9 januari 2008 om 15:13

    Doet me denken aan dat project met die Vauxhall Victor
    met een 9.3L Chevy V8 met 2 turbo’s > 2200PK:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/20/0-100-in-1-seconde

    Login om te reageren
  27. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    9 januari 2008 om 15:15

    die eigenaar moet wel een héél klein piemeltje hebben…

    … maar wel enorme ballen!!….

    Login om te reageren
  28. rob gym zegt

    9 januari 2008 om 15:23

    jongens gewoon toegeven niet zeuren , let maar op ? met cliche,s gooien kunnen we allemaal ,

    Login om te reageren
  29. JesperF zegt

    9 januari 2008 om 16:01

    Hoe lang houd de versnellingsbak het vol..

    Login om te reageren
  30. Tom# zegt

    9 januari 2008 om 16:34

    Baas boven baas, dat wel.., maar of hij het lang volhoudt ?.. I hope so!

    Login om te reageren
  31. robke(botje) zegt

    9 januari 2008 om 16:52

    mijn goede god :D wat een droom machine

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    9 januari 2008 om 17:02

    @pannekoek
    Idd, maar een 917 woog ook 300kg minder ;)

    Login om te reageren
  33. Laurent zegt

    9 januari 2008 om 17:43

    Die motor mogen ze gerust in m’n Land Rover Defender plaatsen :-)

    Login om te reageren
  34. Jordey zegt

    9 januari 2008 om 18:05

    1800 PK!
    net zoveel als deze supra:
    http://nl.youtube.com/watch?v=dyuNAQKxyGI

    Login om te reageren
  35. mattie zegt

    9 januari 2008 om 18:30

    Is tie ook net zo betrouwbaar als andere supercars. hoe lang houdt die motor het uit bij vol gas op die speciale brandstof. Ik gok op 10sec, dus net als top fuel dragsters. Die motoren worden ook na iedere run opnieuw opgebouwd.

    Login om te reageren
  36. Haris zegt

    9 januari 2008 om 18:51

    Die motor lijkt op de bovenkant van een robot ! xD

    Login om te reageren
  37. Poekie Lauda zegt

    9 januari 2008 om 18:53

    Ik zeg altijd maar: “meer peekaa’s zijn altijd welkom.” maar daar begin ik nu echt aan te twijfelen :? Je hoeft waarschijnlijk alleen maar naar het gaspedaal te kijken en je staat achterstevoren.
    Maar toch is 1100 peekaa een hele mooie prestatie, maar toch vraag ik me af het blok mee gaat? (het moest gevraagd worden ;) )

    Login om te reageren
  38. deora zegt

    9 januari 2008 om 18:59

    daar is maar 1 woord voor. ZIEK

    Login om te reageren
  39. Papa zegt

    9 januari 2008 om 19:30

    Prachtig, moet je eens kijken hoe simpel dat gehaald wordt! dat blok is as easy as it gets en als je dan kijkt naar het blok van de veyron dan is dat toch anders…

    Login om te reageren
  40. L-Fred zegt

    9 januari 2008 om 19:56

    Van 1100 pk naar 1800 pk, da’s wel hele speciale brandstof… 63,63% meer vermogen alleen door andere brandstof. Die brandstof wil ik ook!

    Login om te reageren
  41. RA999 zegt

    9 januari 2008 om 20:04

    Hoezo overkill? Dat kan toch nooit lang goed gaan…

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    9 januari 2008 om 20:05

    Toch wel lekker als je bij 250km/u op het gas gaat staan en vooral met wheelspin geconfronteerd wordt! De standaard Mosler is al niet veel langzamer dan de veyron, maar met zo’n 1200pk is die Vag-bak nergens meer. Hèhè kunnen we gelijk ophouden met alle berichten over Veyrons, te zwaar en te langzaam ;)

    Login om te reageren
  43. Stephan zegt

    9 januari 2008 om 20:06

    Zo werkt het dus niet als je die brandstof in je 1.6 golf gooit he L-Fred.

    Login om te reageren
  44. Woody zegt

    9 januari 2008 om 20:48

    Als ze hem nu eens 4weel drive hadden gegeven… dan kon de 1800 pk direct de banden in de tarmac zetten…

    Login om te reageren
  45. Patrick T. zegt

    9 januari 2008 om 21:11

    De auto is super, maar 1800 pk is echt veel te veel.

    Doe mij maar een ‘standaard’ MT900 :)

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    9 januari 2008 om 22:03

    Video van de motor op de testbank….

    http://www.youtube.com/watch?v=unJt1A1cHsQ&rel=1

    en een aflevering van American Hotrod over de bouw.

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    9 januari 2008 om 22:47

    de “normale” Mosler mt900 bij Auto Motor un Sport tv.
    http://www.youtube.com/watch?v=LlU62hV2xRY

    Login om te reageren
  48. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    10 januari 2008 om 00:09

    @ w0o0dy,

    jij hebt ook overal verstand van he???

    Login om te reageren
  49. narciris zegt

    10 januari 2008 om 08:34

    afhankelijk van de afstand van de dragrace zal de Veyron winnen of verliezen maar om de hoek om een brood gaan of spelen op de Ring – kijk naar de vergelijkende test met de Bugatti, de Pagani, de Enzo en de Carrera en dan weet je het wel wie de baas is.

    Login om te reageren
  50. Benny1 zegt

    10 januari 2008 om 14:47

    Bedankt Woody voor het geweldig filmpje, zo’n geluid maakt je dag helemaal goed :D ;) !!

    Login om te reageren
  51. Jos zegt

    10 januari 2008 om 17:21

    Wat is de topsnelheid van dit ding? 1000 km/h?

    Login om te reageren
  52. Jay zegt

    10 januari 2008 om 18:43

    De vader van een vriend van me was sponsor van een team die met een Mosler reed op de 24 uurs van het circuit op Zolder (B).. Strakke bakjes!!
    Werd alleen 3e.. de eerste twee waren corvette’s (onlangs al gedisqualificeerd)

    MOOOOOOOIE auto…

    En voor de mensen die het een doodskist noemen.. Wat is een F1 auto dan?

    Een mosler zal ook niet ontworpen worden om op de snelwegen te gaan rijden.. Lijkt mij iig niet echt de bedoeling..

    Login om te reageren
  53. David zegt

    16 januari 2008 om 18:16

    De Spyker Zagato concept lijkt best wel op deze auto eigenlijk

    Login om te reageren
  54. Gerard zegt

    1 maart 2008 om 00:38

    Pfff . . . , PK-gekken zullen er altijd zijn en blijven.

    Echter, de mens is wel éénmaal als organisme beperkt met Maximale G-Waarden. Wat die Maximale G-Waarden zijn, die ken’k nog niet exact. D’r zullen altijd wel van die gasten of vrouwen zijn die denken dat ze het menselijk vermogen kunnen overstijgen. Hetgeen meestal tot hun dood lijd.

    Wat niet wegneemt dat dromen altijd is toegestaan-(zolang anderen er niet onder lijden is er niets aan de hand, daar denk ik alvast het meest over na).

    Al maar goed dat zot zijn in de meeste gevallen geen pijn doet.

    Login om te reageren
  55. montini zegt

    23 april 2009 om 17:36

    De turbo’s zijn volgens mij geen Garretts maar Turbonetics. En aangezien dit geen 2 litertje is zal van turbolag niet veel te merken zijn. Mooie bak!

    Login om te reageren
  56. fgbuhdgu zegt

    10 november 2009 om 20:41

    hoe snel moet da machientje dan gaan

    Login om te reageren
  57. garage verellen zegt

    10 november 2009 om 20:48

    da is nen oto voor u in dood te rije ge past er nie eens in als ge geene dwerg zijd =)
    straks moete er nog om er in te passe een ope dar er in make

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North