• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bavaria City Racing VII – hekkensluiter Christijan Albers

Auteur: Dennis, gepost 20 augustus 2006 om 22:38 – 25 Reacties

Christijan Albers Bavaria City Racing

Christijan Albers was de hekkensluiter van de Bavaria City Race. Net als vorig jaar gooide hij zijn helm, die naar eigen zeggen rond de 20.000 euro kost, vanaf de vangrail in het publiek op het Hofplein.

Christijan Albers Bavaria City Racing

Christijan Albers Bavaria City Racing

Na al het machtsvertoon, werd de F1 bolide met Christijan op het “dak” op sleeptouw afgevoerd. Niet geheel in stijl als je het mij vraagt, maar ja, zonder helm mag Christijan niet meer rijden.

Christijan Albers Bavaria City Racing

Christijan Albers Bavaria City Racing

Ook interessant!

  • Christijan Albers dreigt Bugatti aan te klagen
    Christijan Albers dreigt Bugatti aan te klagen
  • Video: Camry doet Christijan Albers na
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

bavaria, Christijan Albers, city-racing, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Bavaria City Racing VI – de F1 files
Volgend bericht: Brandstofcel komt pas in 2020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Franqie zegt

    20 augustus 2006 om 22:40

    Is zo’n helm echt zo duur? Prijzig grapje dan… Chris heeft zich iig vermaakt :P

    Login om te reageren
  2. Marco zegt

    20 augustus 2006 om 22:57

    Goh, dan heeft die persoon die de helm op de veiling heeft gekocht, bij het Burning Rubber diner, een koopje, die heeft er 14.000 euries voor neergeteld.

    Login om te reageren
  3. Alex zegt

    20 augustus 2006 om 23:49

    Zn F1 helm niet eens zo duur.. dat is een Arai GP5Carbon, die een prijs van rond de 5000 euro heeft, maar niet te koop is. Die helmen zijn verplicht in de F1 en worden uitgegeven door Arai en onderhouden door Arai.
    De helmen die Albers het publiek in gooit en voor demo’s enz gebruikt worden, zijn gewoon de “normale” Arai GP5, die ongeveer 2000 euro kost incl het spuitwerk.
    Arai verkoopt ze nl niet carbon helmen aan de “normale” mens, dus zullen ze er al helemaal niet blij mee zijn als je ze in het publiek gooit…

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    21 augustus 2006 om 00:09

    @Alex
    zit er dan ook al die dure radio aperatuur in? en maken ze hem ook op maat?

    Login om te reageren
  5. silasse zegt

    21 augustus 2006 om 00:25

    amai das duur!!

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    21 augustus 2006 om 11:28

    helm opvangen dus en verkopen ;)
    2000 euro is immers niet verkeerd (zoals Alex zegt) :D

    Login om te reageren
  7. klein 15 jarig jongetje zegt

    21 augustus 2006 om 11:39

    Ik zie dat jullie nog geen filmpjes hebben. Zijn er liefhebbers voor een donutdraaiende Porsche gt3 op Hofplein?

    Login om te reageren
  8. J. zegt

    21 augustus 2006 om 11:47

    Die helm van Schumacher is pas duur, kost rond de miljoen en is in zijn opdracht ontwikkeld.

    Maar dan heb je ook wat, d’r kan een tank overheen rijden zonder dat de helm breekt!

    Login om te reageren
  9. Simon zegt

    21 augustus 2006 om 11:57

    @J: Een tank zeg je? Het zal best een stevig helmpje zijn, maar een tank?

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    21 augustus 2006 om 11:57

    @ J.: Vind ik een beetje een broodje-aap verhaal…

    @ klein 15 jarig jongetje: is altijd welkom, upload hem ff op http://www.sendspace.com ofzo

    Login om te reageren
  11. klein 15 jarig jongetje zegt

    21 augustus 2006 om 12:44

    Ok, gaat miss wat duren, moet m nog van de camera afhalen etc etc

    Login om te reageren
  12. Markus zegt

    21 augustus 2006 om 12:47

    Zo je zal net je patatje staan te eten en die helm voor je kanis krijgen. En bedankt Chris.

    Login om te reageren
  13. LPH zegt

    21 augustus 2006 om 13:11

    @klein 15 jarig jongetje: leuk! donutdraaiende gt3. die wel ik wel opeten.

    Login om te reageren
  14. J. zegt

    21 augustus 2006 om 13:24

    @Simon & Franqie

    Zo werd het in de media gebracht, het zal wellicht wat aangedikt zijn dat weet ik ook niet, heb het nooit kunnen testen ;)

    Feit is wel dat de helm van M.Schumacher vele malen sterker is dan de ‘gewone’ F1-helm. Schumacher ergerde zich aan het geluidsniveau van de F1 auto wat rond de 120 Decibel is, hij heeft toen een nieuwe helm laten ontwikkelen en heeft daar zelf ook veel geld in gestopt. Met de helm die hij nu heeft hoort hij nog een geluid van rond de 60 Decibel in de auto.

    Of het zo is weet ik niet, maar ik heb ook wel eens gehoord dat die helm zo goed afsluit dat hij nu ook lucht krijgt via het ‘straaljager’-systeem dus met een zuurstofslang. Bij onboard camera’s zie je wel een of andere slang uit z’n helm komen, maar of die voor de zuurstofvoorziening is zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen. Wel is die slang een stuk dikker dan het rietje waardoor ze drinken krijgen.

    Login om te reageren
  15. Alex zegt

    21 augustus 2006 om 14:06

    Het wordt allemaal door de media aangedikt..
    Die helm van schumacher is idd decibel werend, mede doordat o.a. het vizier beter afdicht. Dat ie miljoenen kost, is allemaal bullshit.. Dat ie een “straaljager” luchtinlaat heeft, is ook onzin.. wat je op de zijkant van zn helm ziet, is het intercom systeem van ferrari, die naar schijnt deels spraakgestuurd werkt.

    Login om te reageren
  16. J. zegt

    21 augustus 2006 om 14:44

    @Alex, ik heb even een bron gezocht.

    http://sport.fok.nl/f1/nieuws/4754

    Er is dus daadwerkelijk een tank overheen gereden zonder noemenswaardige beschadigingen aan de helm.

    Hij kost inderdaad geen miljoenen, daar heb ik me in vergist, maar ik meen me wel te herrineren dat Schumacher een investering van miljoenen in de helm heeft gedaan om zo bij te dragen aan de ontwikkelkosten.

    Overigens is het maar één klein dun snoertje wat voor het radiocontact/intercom zorgt, dan is er nog één klein doorzichtig “rietje” wat verbonden zit met de drinkinstallatie. En bij de Ferrari coureurs zie je dan nog een wat dikkere (diameter ongeveer 4 centimeter) buis, waarvan ik niet zou weten waar hij voor zou moeten zijn vandaar dat er misschien wel een kern van waarheid zit in het verhaal over de toevoer van zuurstof.

    Login om te reageren
  17. ptr zegt

    21 augustus 2006 om 15:49

    Door: Vincent (Ali Salami)

    en hij vermeldt geen bron..

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    21 augustus 2006 om 16:07

    hoe sterk het ding is staat er niet bij, maar dit is de pagina over de helm van Schumi op de site van Schubert.
    http://www.schuberth.com/motorrad/rf1ms.htm

    Login om te reageren
  19. J. zegt

    21 augustus 2006 om 18:19

    Nu overtuigd dan?

    http://www.autogazeta.com/n/200402/slem.jpg

    Overigens word deze helm in de toekomst verplicht gesteld voor alle F1 coureurs.

    Login om te reageren
  20. Alex zegt

    21 augustus 2006 om 19:05

    sinds vorig jaar is een Carbon helm al verplicht in de F1…

    Login om te reageren
  21. Peter zegt

    21 augustus 2006 om 20:00

    Die foto van Schumacher met een straaljager-zuurstofmasker-helm was een 1 april grap van de media van een aantal jaar geleden. Het slangetje dat je ziet is aangesloten op een fles zuurstof. Hebben alle coureurs. Is namelijk verplicht. Moet bij brand zorgen dat ze geen giftige gassen inademen.

    Login om te reageren
  22. J. zegt

    21 augustus 2006 om 20:47

    @Peter

    Bedankt voor de uitleg, maar kun je ook uitleggen hoe dat systeem werkt? Want in Monaco heb ik Raikonnen nog kuchend uit zien stappen na het inademen van bluspoeder…

    En vorig jaar stond er een Minardi in de fik in de pitstraat en toen stapte volgens mij Friesacher ook compleet van de wereld uit omdat hij geen lucht kreeg.

    Login om te reageren
  23. Patrick zegt

    23 augustus 2006 om 13:45

    ik weel niet heel veel zeggen, maar de f1 helmen zijn absoluut geen 5000 euro…..
    neem schumies helm, om die te produceren is schubert al 16.000,- kwijt.
    de helmen die je kan kopen, zijn echt verschillend van de f1 helmen, ook al lijken ze als 2 druppels water op elkaar.

    Login om te reageren
  24. Alex zegt

    23 augustus 2006 om 15:59

    Ik heb zelf een aantal Arai helmen en momenteel dealer van zowel Sparco en Arai, dus ik weet zo ongeveer wat voor helmen er her en der gebruikt worden. Geloof me, de meeste verhalen die je over helmen hoort, zijn zwaar overdreven.

    Login om te reageren
  25. mark zegt

    3 september 2006 om 17:43

    # Alex schrijft,
    20 August 2006 om 23:49

    Zn F1 helm niet eens zo duur.. dat is een Arai GP5Carbon, die een prijs van rond de 5000 euro heeft, maar niet te koop is. Die helmen zijn verplicht in de F1 en worden uitgegeven door Arai en onderhouden door Arai.
    De helmen die Albers het publiek in gooit en voor demo’s enz gebruikt worden, zijn gewoon de “normale” Arai GP5, die ongeveer 2000 euro kost incl het spuitwerk.
    Arai verkoopt ze nl niet carbon helmen aan de “normale” mens, dus zullen ze er al helemaal niet blij mee zijn als je ze in het publiek gooit…

    klopt, ga niet verwachten dat chris zn helm van 10 a 15k in het publiek
    gooit.. en @ J. : die van michael schumacher is
    ook nog ns kogelvrij..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North