• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1-serie rallymonster luistert naar de naam “Trio”

Auteur: Dennis, gepost 12 juli 2007 om 19:45 – 31 Reacties

BMW 1-serie


Zie hier een brute rally uitmonstering van de BMW 1-serie. De auto werd gebouwd door de Fransman Pascal Boutet, een project waar hij al in 2005 mee begon. Zijn creatie luistert naar de naam “Trio” en zal deelnemen aan de Dakar rally van 2008.

Deze opgepompte hatch met een gewicht van 1.900 kilo, is uitgerust met een 3,0 liter 6 cilinder turbodiesel goed voor 265 pk en een topsnelheid van 185 km/u. De body werd gefabriceerd uit glasvezel en kevlar en de brandstoftank is met een inhoud van 330 liter uitermate geschikt voor de lange afstanden. Van enig comfort is nog nauwelijks sprake, maar daar draait het bij dit type auto’s niet om. Het bedrijf van de Fransman, Boutet Sports Aventures (BSA), wil in totaal 5 van dergelijke auto’s bouwen (via).

BMW 1-serie

BMW 1-serie

BMW 1-serie

BMW 1-serie

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Racing, rally

Vorig bericht: « Dagelijkse Christijan Albers update #2
Volgend bericht: Porsche wil Volkswagen nog altijd helemaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. cl600 zegt

    12 juli 2007 om 19:47

    vooral die achterkant is echt serieus lachwekkend

    Login om te reageren
  2. jan zegt

    12 juli 2007 om 19:51

    heb m ook al in race uitvoering gezien:)

    Login om te reageren
  3. Kevski Style zegt

    12 juli 2007 om 19:53

    Super mooi ding. het is jammer dat dit soort dingen hier in NL nooit goedgekeurd worden, anders had ik dit al lang gedaan en zelf een auto gebouwd voor op het circuit en de openbare weg. Spaceframes zijn at dat betreft echt geweldig, omdat je alles zelf kunt ontwerpen….

    Login om te reageren
  4. little zegt

    12 juli 2007 om 20:06

    Cool ding. De doorgezakte dorpel is vrijwel helemaal verdwenen en het karakteristieke snuitje staat ‘m goed.

    Login om te reageren
  5. snuru zegt

    12 juli 2007 om 20:07

    Hehe dat lijkt me ook wel een x leip in zo’n ding jagen :)

    Login om te reageren
  6. vØlvØ frǽk zegt

    12 juli 2007 om 20:10

    het model ziet er mooi uit, alleen is hij volgens mij niet helemaal glad aan de zijkant.. het is net alsof er deuken in de deur zitten..
    maja voor de Dakar maakt dat echt niet uit, dan komen er nog wel meer bij :-P

    Login om te reageren
  7. RScosworth zegt

    12 juli 2007 om 20:21

    De eerste 1-serie die ik wel leuk vind ogen
    Hij ziet er trouwens ook een stuk stoerder uit dan de X3 in Dakar outfit. Inschrijven die handel :)

    Login om te reageren
  8. binkie zegt

    12 juli 2007 om 20:23

    hey, inderdaad.. het hangbuikje is weg! Beter! :D

    De rest is trouwens ook verdwenen, op de koplampen en achterlichten na.. hier zit niet veel BMW meer aan.

    Login om te reageren
  9. Pomoek zegt

    12 juli 2007 om 20:26

    Ook ik ben verrast door de 1e mooie BMW in jaren! Als ik een autofabrikant uit Beieren was dan nam ik ‘m meteen in productie!

    Login om te reageren
  10. FlorisFerrari zegt

    12 juli 2007 om 20:32

    Ligt het aan mij maar is hij best zwaar???

    Login om te reageren
  11. greg zegt

    12 juli 2007 om 20:35

    Nice maar niet origineel.

    Origineel was de Isuzu Vehicross begin jaren ’90. Die liep echt vooruit op al het 4×4/SUV-rally geweld.

    http://www.japcar.ru/autowallpapers/isuzu/isuzu_vehicross_1024x768_1.jpg
    http://www.japcar.ru/autowallpapers/isuzu/isuzu_vehicross_1024x768_4.jpg
    http://www.japcar.ru/autowallpapers/isuzu/isuzu_vehicross_1024x768_5.jpg

    -edit: linkjes doen het geen van allen-

    Login om te reageren
  12. slk zegt

    12 juli 2007 om 21:04

    Mooier dan het origineel.Deze heeft geen doorgezakte dorpel dus lijkt niet op een banaan

    Login om te reageren
  13. ikke zegt

    12 juli 2007 om 21:05

    Leuk bakkie, jammer dat het nooit een bmw geweest is…

    Login om te reageren
  14. Poekie Lauda zegt

    12 juli 2007 om 21:06

    Waarom een carroserie van een 1-serie? waarom niet iets cools als een Lotus Exige of een Ferrari F430 (ga zo maar door)? ;)

    Login om te reageren
  15. citrofiel evil twin zegt

    12 juli 2007 om 21:21

    Dit is oud nieuws ik las dit artikel al eens op een andere site.

    Login om te reageren
  16. db zegt

    12 juli 2007 om 22:11

    1900Kg voor een rallywagen is toch serieus veel vind ik :o

    Login om te reageren
  17. Oscar zegt

    12 juli 2007 om 23:17

    @ citrofiel evil twin

    Ik had het nog niet gelezen, dus voor mij is het nieuws. Lekker boeiend dat jij het al ergens anders had gelezen.

    Login om te reageren
  18. DeAutogids.nl zegt

    12 juli 2007 om 23:42

    Ha dat van Isuzu is natuurlijk maar een kwestie van definitie. Er was al een (slechts voorwielaangedreven) civiele versie van de Jeep in 1947, wat je een SUV avant-la-lettre kan noemen. Wat te denken van auto’s als de Range Rover en de (Simca) Matra Rancho?

    Login om te reageren
  19. greg zegt

    13 juli 2007 om 08:03

    @Deautogids.nl
    Klopt. De Vehicross was lang niet de eerste 4-wiel aangedreven auto. Bedoelde ik ook niet te zeggen. De Jeep is er al reeds lang en de Range Rover is wat mij betreft de eerste echte SUV.

    Het punt dat ik wilde maken was dat de designers van Isuzu pioniers waren van de 4×4/SUV hype met de Vehicross (getekend in de begin jaren ’90!) Zij waren het die een nieuwe markt zagen; een 4×4 voor de smallere beurs. Want de Range Rover was en is nooit bedoeld voor Jantje op de hoek die ook terrein wil rijden. Na de Vehicross kreeg je de RAV4 en CR-V (en in de hogere klasse de ML en RX) en vanaf dat moment brak de pleuris uit. Maar t begon dus met de Vehicross.

    Een betere link: http://images.automotive.com/reviews/images/01vehicross.jpg

    Login om te reageren
  20. Jan zegt

    13 juli 2007 om 08:37

    Ik vind het zo wel heel erg lijken op een radiografisch bestuurbaar autootje dat clever is gefotografeerd zodat het volwassen lijkt.

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    13 juli 2007 om 10:06

    ik denk niet dat die Vehicross de eerste in zijn soort was, denk bijvoorbeeld aan de vitara, dat was een kleine terreinauto voor dagelijks gebruik die al in 1988 op de markt was.

    Login om te reageren
  22. Tinos zegt

    13 juli 2007 om 10:15

    Wat zal die Boutet balen dat BMW nu pas een 1 serie 3 deurs maakt. Had hem heel wat ontwerpwerk gescheeld. Met een paar kleine aanpassingen kan BWM hem zo in de markt zetten als X1.

    Login om te reageren
  23. johan zegt

    13 juli 2007 om 10:37

    gruwelijk

    Login om te reageren
  24. Greg zegt

    13 juli 2007 om 11:06

    @slk55 amg
    Jaa… maar lelijke auto’s tellen niet mee ;-)

    Nee effe serieus, you’ve got a point! De Vitara was er voor de Vehicross en die was idd wel degelijk een 4×4 voor de modale klasse ontworpen. Dus in dat opzicht you’re totally right. De Vehicross, debuterend in 1993, combineerde 4×4 met design en dat allemaal voor een acceptabele prijs, dus in dat opzicht in mijn ogen trendsetter in SUV hype, maar hij was niet de eerste, daar moet ik idd op terugkomen.

    Login om te reageren
  25. bmwF zegt

    13 juli 2007 om 13:49

    hij weegt zoveel vanwege de 330 liter( weet niet met of zonder) en de vele baren van de rolkooi, moet wel als je een homologatie voor dakar wilt krijgen.

    Login om te reageren
  26. Nick zegt

    13 juli 2007 om 17:22

    @ Tinos

    Als ze dat doen kan je me opvegen.

    Login om te reageren
  27. bmw6cyl4live zegt

    13 juli 2007 om 18:40

    NICE. hoop dat ie ver komt in dakar…

    Login om te reageren
  28. Kevski Style zegt

    13 juli 2007 om 21:00

    En voor die tijd was er al de Toyota Landcruiser en de Suzuki SJ80/SJ410/SJ413/Samurai

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    13 juli 2007 om 21:21

    Deze ziet er best tof uit! Dat buikje is weg! :D

    @ greg, nou die Vehicross was in ieder geval geen verkooptopper. Was hij eigenlijk wel te koop in Europa? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en nooit gezien. Best gek, zo’n grote SUV, en dan maar 3deurs…

    Login om te reageren
  30. Erwin zegt

    26 juli 2007 om 13:07

    goeie shit toch…en verdomd x1 ja…BMW is toch het spoor nu een beetje bijster, maar geloof me uiteindelijk vallen de mislukte projecten af en blijft er het goeie over. Neem nou mijn 116 5 deurs. Die heb ik sinds september vorig jaar, amper een jaar later bestaat het model niet meer (is er een 3 deurs 116 met een andere moter (122 pk). Beter toch !

    Neem nou de 318. Krijgt gewoon een A label. Goed voor de leaseprijzen dacht ik zo, wat to go BMW !!

    Login om te reageren
  31. wimbers zegt

    20 augustus 2007 om 14:59

    waar zit die 1900 kilo in? ik geloof dat die knakker maar beter aluminium of andere lichte legeringen kan leren lassen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North