• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 2.0d twinturbo

Auteur: Wouter, gepost 23 maart 2007 om 09:35 – 62 Reacties

BMW 320d

De welbekende 2.0 diesel heeft recent al een upgrade gekregen. Afhankelijk van de badge achterop levert het 2.0 blokje 143 pk (118d/ 318d) of 177 pk (120d/ 320d). Da’s lekker, maar ook BMW kent het gezegde: “Meer vermogen is altijd beter”. De x20d krijgt dus dezelfde multistage turbocharging technologie die we kennen uit de 335d/535d.

De 3.0 zescylinder uit de x35d is goed voor 286 pk, maar met de twinturbo 2.0 diesel legt BMW de lat weer een stukje hoger. Uit het viercylinder dieselblokje wordt maar liefst 204 pk gepeurd, waarmee deze diesel de grens van 100 pk per liter overschrijdt. Het koppel is een hele fijne 400 nm bij 2000 toeren.

Behalve de bak aan kracht die geleverd wordt, probeert BMW ook lief te zijn voor het milieu. Onder de noemer Efficient Dynamics krijgen alle nieuwe viercylinder diesels een aantal technologieen mee om brandstof te besparen: Brake Energy Regeneration, een Auto Start Stop functie, een indicatie wanneer geschakeld moet worden en een efficientere servo voor de electrische stuurbekrachtiging.

BMW heeft nog niets aangekondigd wanneer en in welke modellen de nieuwe 204 pk sterke diesel beschikbaar zal komen.

BMW 2.0 diesel twinturbo

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 3-serie, BMW, Diesel

Vorig bericht: « Must see! Marcos TSO ringvideo
Volgend bericht: Terugkeer van de Toyota AE86 »

Lees Interacties

Reacties

  1. michel zegt

    23 maart 2007 om 09:46

    hoe meer hoe beter

    Login om te reageren
  2. AutoSpotters.nl zegt

    23 maart 2007 om 09:46

    Dat doen ze goed :)
    Het is eigenlijk niet normaal hoeveel vermogen met tegenwoordig uit een motor kan halen. Was een jaar of 6 geleden 100 pk in je auto heel normaal, tegenwoordig is 150-170 pk heel normaal, en ze zijn nog zuiniger ook. Een mooie ontwikkeling al zeg ik het zelf. :D

    Login om te reageren
  3. Spookyfish zegt

    23 maart 2007 om 09:50

    Damn.. hij heeft bij 1600rpm net zoveel vermogen als mijn eerste auto bij 5500rpm :)

    Login om te reageren
  4. PigPen zegt

    23 maart 2007 om 09:54

    X series?

    Login om te reageren
  5. Business zegt

    23 maart 2007 om 10:01

    Ik ben bijna geneigd uit mijn Alfa te stappen, die ik ondanks de voorwielaandrijving bjzonder fijn en vlot vind bewegen! Misschien toch maar een 320d overwegen…krijg ik er achterwielaandrijving op de koop toe!

    Login om te reageren
  6. Bruur zegt

    23 maart 2007 om 10:01

    Eigelijk is het niet normaal meer. Alleen jammer dat de vermogens stijgingen bij benzine motoren een stuk langzamer gaat dan bij Diesels.

    Toch schijnt het over een aantal jaar “afgelopen” te zijn met de Diesels, deze gaan een stuk duurder worden (ivm milieu).

    Login om te reageren
  7. christoff zegt

    23 maart 2007 om 10:02

    Ze zijn gewoon even gaan kijken hoe Alpina dat heeft gedaan. zul hebbel al meer dan een jaar 200pk uit de 320d. Volgens mij hebben ze een Alpina mechanicien gaan halen.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    23 maart 2007 om 10:10

    van een twin turbo had ik toch meer verwacht dan dit. De koppelkromme is zoals bij een VW diesel, alles knalt erin vanaf 1800 toeren en boven de 3000 wil hij eigenlijk niet lekker doortrekken. Jammer, het vermogen is natuurlijk wel dik in orde, maar dit kan duidelijk beter.

    Login om te reageren
  9. Jurrian zegt

    23 maart 2007 om 10:13

    @ christoff,

    Er staat toch duidelijk in het artikel dat ze de techniek van de x35d nu op de 20d toepassen.

    toch mooi om te zien vind ik dat bmw de pk oorlog blijft voeren zonder steeds maar de cilinderinhoud te vergroten.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    23 maart 2007 om 10:17

    Even toelichten voordat ik weer van BMW-bashe wordt beschuldigd…. Het koppel is (en blijft) hoog genoeg om goed mee te kunnen rijden, maar het komt er nogal plotseling in en zwakt al bij een relatief laag toerental weer af. Het voelt fijner als de opbouw iets genuanceerder is en de koppelkromme iets stijgt of langer vrijwel gelijk blijft. Een vlakke koppelkromme is juist makkelijker te realiseren met twee turbo’s…. dus in die zin valt het tegen. Dat het een heerlijke bult vermogen is voor in je auto dat lijkt me wel duidelijk.

    Login om te reageren
  11. Jurrian zegt

    23 maart 2007 om 10:17

    @woody

    dat is toch een kwestie van instellingen, ze hebben er een kleine turbo bijgezet om de turbolag zo klein mogelijk te houden, dat werkt dus niet mee aan het piekvermogen.

    ben trouwens benieuwd wat een ander chippie op zo’n ding doet, uit een 335d kunnen zo volgens mij een behoorlijke vermogenswinst halen

    Login om te reageren
  12. ZOEF zegt

    23 maart 2007 om 10:21

    Met een twin turbo op een benzinemotor bereik je hetzelfde resultaat. Nu de overheid eindelijk ontdekt heeft dat diesel slecht is, zal die ontwikkeling van benzinemotoren (en lpg!) terug beter op gang komen. ff meegeven dat het dieselprobleem door de overheid zelf is veroorzaakt, door minder accijns op dieselbrandstof te heffen dan op benzine.

    Login om te reageren
  13. remco zegt

    23 maart 2007 om 10:26

    Dit is inherent aan het dieselrijden een diesel het moet niet van zijn toeren hebben maar van zijn kracht. Dit heeft ook weer heel veel voordelen zoals dat je vlot kunt rijden zonder veel toeren te maken en als je goed kunt schakelen je je benzine broertje er finaal uit trekt ;). Overings vind ik dit heel erg netjes van BMW

    Login om te reageren
  14. christoff zegt

    23 maart 2007 om 10:40

    @jurrian
    Dit is geen oorlog want Alpina werkt samen met BMW zoals M van BMW of S van Audi

    Login om te reageren
  15. floryn zegt

    23 maart 2007 om 10:44

    bmw is altijd aan de top qua technologie en zal het ook nog lang blijven

    wat een prachtauto’s zijn het gewoon!

    100pk/liter voor een diesel……..

    Login om te reageren
  16. Business zegt

    23 maart 2007 om 11:02

    @ZOEF: Niet mee eens, dieselrijders worden al tijden “beboet” met een veel hogere BPM en hogere wegenbelasting. Daarentegen weigeren steeds meer grote leasemaatschappijen om nog actief auto’s op lpg aan te beiden omdat de bedrijfzekerheid daarvan ernstig lager blijkt dan van een benzineauto. Het weggooien of vroegtijdig vervangen van onderdelen levert ook een negatief effect op het milieu op. Dat het mogelijk is om redelijk probleemloos 300.000 km te rijden in een diesel maakt daar alweer een flink deel van goed. Ikzelf ben wel degelijk fan van benzinemotoren, hoge toeren en lol, maar rij uit puur praktische overwegingen toch een diesel.

    Login om te reageren
  17. funcup zegt

    23 maart 2007 om 11:08

    eind dit jaar komt deze motor in de 120d coupé, later misschien in andere versies. Mij lijkt een motor die doortrekt tot boven de 4500 tr/min niet slecht en een koppel van 340 Nm bij 4500 tr/min is nog altijd 85% van zijn maximaal koppel. Dus van 1500 tot 4500 tr/min is meer dan 340 Nm beschikbaar, als dat niet leuk wordt ;-)!!!

    Login om te reageren
  18. hairry zegt

    23 maart 2007 om 11:14

    quote *Daarentegen weigeren steeds meer grote leasemaatschappijen om nog actief auto’s op lpg aan te beiden omdat de bedrijfzekerheid daarvan ernstig lager blijkt dan van een benzineauto.*

    Ach zo, hebben ze het nu eindelijk dan toch door ! Ik heb dat ook al door, en rij nu diesel. Trekkracht te over en rijden maar.
    Deze BMW motor is zeker en vast SUPER. En toch moet je diesel tanken !

    Login om te reageren
  19. Kevski-Style zegt

    23 maart 2007 om 11:24

    Het is geen 100Pk per liter. Om de werkelijke inhoud van een turbomotor te berekenen moet je de motorinhoud van 2.0×1,7 doen, wat uitkomt op 3,4 liter. Rekenen we dan het vermogen door dan komen we uit op: 204 : 3,4 = 60Pk per liter. Vette hap….

    Login om te reageren
  20. Jurrian zegt

    23 maart 2007 om 11:27

    @ christoff

    ik bedoelde ook niet concurentie met alpina, ik snap hoe de steel in de vork steekt, ik doelde op de concurentie met audi MB en lexus. ( zoals in het M3 segment waar de tegestanders de M3 proberen te overtreffen met gotere inhoud. audi 4.2 V8, lexus 5.0 V8, Mercedes 999 liter V8 ;) )

    Login om te reageren
  21. AlwinH zegt

    23 maart 2007 om 11:37

    @Kevski Style:
    > Om de werkelijke inhoud van een turbomotor te berekenen moet je de motorinhoud van 2.0×1,7 doen.

    Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waarom is dat dan? 2 liter is toch 2 liter?
    Dat er een turbo op zit vergroot toch niet opeens de inhoud?

    Login om te reageren
  22. august zegt

    23 maart 2007 om 11:42

    ..en wie bepaalt dat 1.7 de factor is? En wordt die waarde zo af en toe bijgesteld, naar het verschijnen van efficiëntere turbo’s?

    Login om te reageren
  23. Fons zegt

    23 maart 2007 om 12:00

    En is de factor dan niet 1,7 x 1,7 in verband met 2 turbo’s?

    Wat een gezeik.
    Ze halen gewoon 200pk uit 2 liter. Simpel sommetje wat je niet moeilijker moet maken dan dat het is

    Login om te reageren
  24. shivan zegt

    23 maart 2007 om 12:58

    bmw met turbo’s

    Login om te reageren
  25. June zegt

    23 maart 2007 om 13:05

    Goed van BMW. Maar in nederland heb je er niks aan want, er komen steeds meer regeltjes en flitspalen om maar niet snel te rijden met je nieuwe 204 pk trubo BMW.

    Login om te reageren
  26. Martijn zegt

    23 maart 2007 om 13:12

    @shivan diesel moet wel turbo anders heb je (bijna) nix. maar dit is wel weer grappig nieuws..

    en tuurlijk kan je met 2 turbo’s er meer uit halen maar als je naar de 335i kijkt die levert maar 0.2 bar turbo druk.. dus dat kan nog flink omhoog als je wilt hehe ;-)

    dat zal hier ook wel het geval zijn vermoed ik..!! :D

    Login om te reageren
  27. BMW320CI zegt

    23 maart 2007 om 13:33

    Hahaha ik weet nog dat de VW Golf GTI uit kwam met een dikke 200 PK ! nu hebben de snelle hatchback’s al 240PK of meer
    en er is nu al een 2 liter diesel met zoveel vermogen

    daar sta ik dan met met 170PK 320Ci :(
    lijkt wel of het niks meer is tegenwoorden 170 pk :D

    Login om te reageren
  28. Frank zegt

    23 maart 2007 om 14:05

    @BMW320CI

    Als het een troost is … de nieuwe 320i coupé heeft nog altijd 170pk :)
    (de 320d 177pk)

    Login om te reageren
  29. alex zegt

    23 maart 2007 om 15:23

    weg met die diesels !!

    Login om te reageren
  30. Kevski-Style zegt

    23 maart 2007 om 15:28

    @ Alwin, August, Fons: Wat betreft die factor van 1,7: Dat is de factor die de fia hanteerd om gelijkwaardige auto’s tegenover elkaar te krijgen. Vroeger was die factor overigens 1,4, maar de technologie staat ook niet. Een turbo is niks anders dan een hulpmiddel om meer lucht de motor in te krijgen. In het beste geval licht dit op 100% bij een atmosferisch aangezogen motor (maar dit wordt vaak niet gehaald) Bij turbomotoren heb je een druk van bijvoorbeeld een half bar, wat betekent dat een motor 150% lucht verpompt. Om die rede wordt er dus in eerste instantie niet gekeken naar de motorinhoud, maar eerst of er wel of niet een turbo/compressor op de auto zit. Zo niet, dan is dat de officiele inhoud. Zo wel, dan geld dus de factor 1,7. Overigens is het wel niet zo dat naarmate er meer turbo’s worden gebruikt, er ook een aantal keer met die factor vermenigvuldigd moet worden…..

    Login om te reageren
  31. PieterA zegt

    23 maart 2007 om 16:01

    400nm bij zo’n laag toerentaal vind ik nog veel vetter dan et eigenlijke aantal pk’s. Ik vraag mij af hoe het met de sound zit…

    Login om te reageren
  32. Karaya zegt

    23 maart 2007 om 16:28

    @PieterA

    Wat denk je zelf?

    Een diesel klinkt niet, stinkt en is bedoeld voor mensen die groter willen rijden dan ze eigenlijk kunnen betalen.

    Login om te reageren
  33. Fons zegt

    23 maart 2007 om 16:57

    @ kevski

    FIA???
    Wat heeft die te maken met auto’s op de openbare weg?
    Gewoon 100pk per liter en verder niet moeilijk doen!

    Login om te reageren
  34. m5 zegt

    23 maart 2007 om 17:47

    @ karaya wat een onzin ik heb een 535d die is duurder dan een 540i

    Login om te reageren
  35. Mr. R zegt

    23 maart 2007 om 18:56

    Toch niet héél spectaculair. Ziptuning kan de oude 163pk versie zonder luxe twin turbo naar 200pk en 442Nm tillen. De nieuwe 177pk versie gaat zelfs naar 215pk! Dan moeten ze bij BMW er toch ook wel meer uit kunnen halen met multistage turbocharging?

    Login om te reageren
  36. e60-535d zegt

    23 maart 2007 om 19:00

    . jammer van de vele ‘loze’ reacties, voor de rest geen commentaar, het lezen van de andere reacties geeft me veel plezier, respect voor bmw, en de 3.0d bi-turbo bestaat alweer een tijdje hoor

    Login om te reageren
  37. 320d zegt

    23 maart 2007 om 19:00

    @karaja…. rij je opel?? dat verklaart namelijk veel

    Login om te reageren
  38. august zegt

    23 maart 2007 om 19:04

    @Kevski: moeilijk voor te stellen dat die ‘rekensom’ een zinniger antwoord geeft op de pk/liter-kwestie. Je stelt een turbodruk van 0.5 bar; geldt de 1.7 slechts in het geval van exact díe druk? Om wat zinnigs over een of andere pk/liter-verhouding te kunnen zeggen met een vermenigvuldigingsfactor zou je die factor op zijn minst moeten verbinden aan de techniek van de motor in kwestie, nietwaar? Domweg uitgaan van één factor, dus niet relatief, flexibel, etc, lijkt me weinig toevoegen of verbeteren.

    Login om te reageren
  39. Ilquadrifoglio zegt

    23 maart 2007 om 19:49

    Zeker een leuke motor, maar weer niet echt superieur.

    De Alfa Romeo Twin Turbo 2.0 JTDm (stage III) krijgt 230PK.

    Deze motor is volgend jaar te verkrijgen in 3 stages, vanaf 92 PK/L tot 115 PK/L.

    Binnenkort is uit 3 motorvarianten te kiezen in het nieuwe Alfa Romeo Customisation programme (geld ook voor benzine motoren).

    Login om te reageren
  40. Kevski-Style zegt

    23 maart 2007 om 19:53

    @ August: Heb je wel gelijk in. Het geeft wel een beter beeld als wat nu wordt gesuggereerd in het stukje, maar helemaal ideaal is het niet. Die 1.7 is dan ook een vaste waarde, en staat verder los van het verhaal over het aantal Bar wat de turbo produceert. Helemaal domweg is het echter niet. De formule komt ondanks dat hij verdomde simpel is vaak goed uit wat betreft het vermogen en koppel. een 3.4 liter met een 200Pk en 400Nm koppel zou niet ongewoon hoog zijn voor een diesel zonder turbo. Het is dan ook puur een relativerende factor. Het is dan ook niet bedoeld als de meest ideale factor, maar wel bedoeld als meer ideale factor die op dit moment door de meeste mensen in dit topic gehanteerd wordt.

    Maar goed, de meeste geloven ook in vergelijken van 2.0 benzinemotor zonder turbo met een 2.0 TDi. Das net zo krom als een hoepel.dan moet je de TDi vergelijken met een 2.0 turbomotor, of een 3.4 motor zonder turbo. Echt goede motoren zijn motoren die 100Pk per liter halen zonder turbo (met de omrekenfactor mogen dat ook turbomotoren zijn), of turbomotoren met een vermogen van 170Pk per liter. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Is tevens ook de rede waarom downsizen eigenlijk altijd met turbomotoren gebeurt. Zo blijft het originele vermogen behouden met een kleinere inhoud. rede hier is simpel. Een turbo vergroot in feite de cilinderinhoud wanneer je dat nodig hebt bij accelereren, maar zal dit niet doen onder een constante snelheid, waardoor je met de normale motorinhoud zult rijden….

    Login om te reageren
  41. Tarzan zegt

    23 maart 2007 om 20:30

    Ik heb vandaag weer voor iets van 320 Euro aan jcib-betalingen de deur uit gedaan. Ik vind het een beetje scheef dat onze regering wel voertuigen die harder dan 120 kunnen, toe te laten op onze snelwegen en aan de andere kant als een steletje NSB-ers achter een boompje flitsen terwijl half TBS-hebbend Nederland lekker bezig is met pistolen enzo. NOuja, wel erg off topic maargoed.

    Fijn dat de diesel meer pk krijgt. Ik zat te twijfelen aan een 33d maar binnekort krijgt het nieuwe model dus evenveel pk als de 330d van 4 jaar geleden.

    Login om te reageren
  42. Bart P zegt

    23 maart 2007 om 20:48

    Niet erg nette grafiek, koppel is VEEL te piekerig. Maar dat is ook niet gek als je gaat proberen zoveel vermogen eruit te peuteren. Gelukkig voor BMW dat de meeste klanten PK’s meer zeggen dan een nette koppelkromme.

    Login om te reageren
  43. Chief_S5 zegt

    23 maart 2007 om 21:28

    @ PigPen: De motor wordt in meerdere BMW-modellen toegepast. Daarom staat er een x. Er zou dus 1,3,5 ofzo kunnen staan. BMW doet het goed met hun diesels. Waar blijft Audi nou met hun TDI-Techniek te updaten…

    Login om te reageren
  44. The R6 Tornado zegt

    23 maart 2007 om 22:15

    204 pk’s uit een twee liter diesel en voor sommigen is het weer niet goed genoeg… Ik zou wel eens willen zien met wat jullie rijden en hoeveel pk’s die heeft. Natuurlijk zou BMW nog veel meer uit een motor kunnen halen, maar ze streven ook naar betrouwbaarheid. Er is niet alleen een motor in een wagen. En wat al die chiptuners betreft, daar zit veel rommel tussen.

    Login om te reageren
  45. Karaya zegt

    24 maart 2007 om 11:48

    @M5

    Niet qua brandstofkosten. Of heb je die 535d om die fantastische motor gekocht?

    Login om te reageren
  46. Tombnolz zegt

    24 maart 2007 om 13:38

    Haha, BMW haalt nu zelf meer pk’s uit hun 2-liter dan Alpina! Binnenkort verwacht ik een reactie van Alpina jongens.

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    25 maart 2007 om 01:56

    Alweer erg knap van BMW.
    Ik zou zeggen ga zo door BMW :)
    Niemand kan dit overtreffen.
    BMW is toch nummer 1 in snelle Diesels.

    Login om te reageren
  48. Cliff zegt

    30 maart 2007 om 10:16

    Karaya, ik weet niet of je het weet hoor, maar de 535d is een prachtwagen met een dikke motor in die fantastisch rijdt. Als je daarin zit merk je nieteens dat het een diesel is, dan zou je eerder denken, is dit nu een 6 of een 8 cilinder. Mede door het hoge koppel trekt die zo hard op.

    Login om te reageren
  49. Cliff zegt

    30 maart 2007 om 10:17

    En nog wat, het valt me wel altijd op dat bmw altijd het initiatief neemt met zulke dingen, de concurrentie is er niks bij!

    Login om te reageren
  50. stefaan zegt

    3 april 2007 om 11:29

    voor de mensen die denken dat het niet prettig rijdt, zo een twinturbo met volle koppel onderin, rij dan eens met een 535d , ooit een testrit van 6 uren gehad met zo een 3 liter twin turbo, gewoonweg ongelooflijk, de eigenaar van de garage waar ik bmw was gaan halen zei tegen me dat er geen NA porsche (onder de normale baanmodellen dan, geen GT ofzo) was die meekon in hernnemen…

    Login om te reageren
  51. stefaan zegt

    3 april 2007 om 11:34

    en ik vind ook het geluid van de 6 cilinder diesel heel krachtig bij ralentie, mooie loopstructuur…

    Login om te reageren
  52. Bas zegt

    4 april 2007 om 09:11

    Bij motoren zijn ze al een aantal grenzen verder… zonder turbo!
    Uit een 1 liter motor wordt zonder probleem 180 pk geperst.
    Ik wil die technologie wel eens zien toegepast worden op een 2L auto!

    Login om te reageren
  53. wilco faber zegt

    8 april 2007 om 21:04

    Mooie techniek, die 204 pk uit 2 liter. En mensen die zeuren dat dat niet zo speciaal is beseffen niet dat deze diesel ook echt uitontwikkeld is, in tegenstelling tot de tuner bagger van genoemde alfa voorbeeld of vw s.

    Die koppelkromme moet men ook niet superserieus bekijken, in het hele gebied ruim boven de 320 nm is indrukwekkend, dat zie je niet bij andere 2 liter diesels. Vermogen is ook erg hoog, de 170 pk 2.0 TDi is nu wel kansloos tegen de 2.0 van bmw.

    Login om te reageren
  54. toon zegt

    9 april 2007 om 15:23

    Komt de nieuwe 2.0D met 204 PK ook in de X3 (met automaat?

    Login om te reageren
  55. Onehp zegt

    18 april 2007 om 18:34

    De koppelkromme is helemaal niet zo piekerig…

    Vaak wordt bij grafiekjes als deze gesjoemelt met de schaal op de kromme er beter te laten uitzien… bij deze niet, ze begint echt bij 0 t/min. Laat je de grafiek beginnen bij 1500t/min en rek je de horizontale schaal een beetje uit, dan ziet het er ineens (nog) veel beter en, vooral, vlakker uit.

    Login om te reageren
  56. marc zegt

    20 april 2007 om 10:08

    ene Roel (roel-online.nl) meldt dat de 177 pk getuned kan worden naar 215pk.
    aangezien ik tijdens de autorai een 320 E92 diesel automaat heb besteld (lev. week 25) zou ik graag van hem vernemen welk bedrijf dit uitvoerd, zodat ik info kan opvragen.

    Andere mogen uiteraard ook reageren als ze info hebben.
    Bij voorbaat mijn dank.

    Login om te reageren
  57. CSL zegt

    14 mei 2007 om 16:18

    @marc
    dit is wat hij bedoeld:
    een winst van 38 pk en 60nm en 7 km/h
    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-120d-177pk-2006.html#header

    De gechipte uitvoering van de nieuwe 2liter met 204pk kan wel op 250pk komen!!

    Login om te reageren
  58. Schepers Bart zegt

    10 juni 2007 om 11:23

    allemaal mooi! Maar de BIV zal hier ook gelukkiger mee zijn dan de klant! Uiteindelijk rij je dan met een “1”klasse-(kleine) auto rond en je betaalt ge blauw aan BIV en jaarlijkse taks. Waar stopt dit? je kan hem nog een chiptuning geven dat wel kan oplopen tot 250pk! Zal toch meer iets voor Duitsland zijn vrees ik!

    Login om te reageren
  59. Onehp zegt

    18 juni 2007 om 20:54

    Bart: hoe meer pk, hoe duurder….
    en hoe meer pk, hoe hoger het verbruik… behalve hier dan (+-5l/100km in een E87) ;-)

    Login om te reageren
  60. coolstart zegt

    25 september 2007 om 15:16

    204pk is te veel in Belgie, taksten zijn waanzin. 2500 euro… en dat is dan een net milieuvriendelijke wagen ! hopelijk komen ze met een 150pk versie uit, dat is nog betaalbaar (nieuw en 2dehands) maar dan wil ik wel een koppel van minstens 400Nm he ;-)

    Deze motor is ideaal voor een X3, 5-serie en al die grotere wagens omdat deze extra gevoelig waren voor het tubro-gat. heb gereden met een gechipte X3 van 400Nm en 180pk, snap niet goed dat je zo snel kan gaan met zo een zware auto. Wat moet een 203pk motor geven in een 1-serie !

    Login om te reageren
  61. toon zegt

    15 december 2007 om 19:20

    Een vooruitstrevend merk als bmw kun je altijd meer,maar ook voor in de toekomst moet je nog iets te snoepen houden voor je klanten. Het chip verhaal net als alpina doet is niet zo moeilijk gooi de raildruk en turbodruk iets omhoog kijk even of ze nog iets aan de inpuittijd kunnen wijzigen en voila,meer vermogen dat is heel het chippen. Heel houden,dat moet je kunnen en daar moet een merk voor staan dus geen 100.000km en dan maar kijken of het motortje het volhoud,nee bmw zou een motor schrik niet 500.000km mee moeten gaan!!! Ook met dit vermogen en dat is niet niets.
    Werk zelf bij een dealer en heb met de 123d gereden en geloof mij,dat motortje is niet normaal ook op toeren blijft hij het vermogen vol leveren tot net voor de electrische toerenbergrenzer toe!! Ook in de 4-5-6 versnelling raffelt ze af of het niets is. Maar geloof mij het wordt nog gekker in de toekomst………………

    Login om te reageren
  62. ppvandep zegt

    24 september 2008 om 19:59

    @spookyfish
    Mijn eerste auto, een VW kever had 30pk bij 4000tpm. Deze BMW is dan net gestart!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North