• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW E36 met Honda VTEC hart

Auteur: autoblogger, gepost 6 april 2007 om 15:28 – 112 Reacties

Jaaaa...

Bizar! In een Japanse tv-show (waar anders?) zien we een 318i met een F20C V-Tec motor… Het zijn geen 800 paardjes, maar toch zeer creatief gedaan. Maximum respect dus. Check de onderstaande video voor mooie beelden in bosrijke omgeving, inclusief Japanse pitspoes(?) op de bijrijdersstoel.

Met dank aan Mpower voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Honda, tuning, Video, vtec

Vorig bericht: « SsangYong Wz sportsedan Concept
Volgend bericht: 2008 Bentley Brooklands half uitverkocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. David USA zegt

    6 april 2007 om 15:31

    Dit is dus echt heiligschennis!!! Die jappen denk ook echt dat ze betere motoren bouwen dan BMW, nee ik vind dit echt helemaal niks!

    Login om te reageren
  2. David zegt

    6 april 2007 om 15:43

    kansloos volk

    Login om te reageren
  3. wimpie zegt

    6 april 2007 om 15:45

    leuk geprobeerd, maar doe mij toch maar het geluid van een bmw 6-pitter!

    Login om te reageren
  4. David zegt

    6 april 2007 om 15:51

    snap egt niet dat ze n bmw blok dr uit gooien, toch veel beter dan zon vuile v-tec

    Login om te reageren
  5. yuvacik zegt

    6 april 2007 om 15:53

    Nou hij rijd iedergeval wel sneller als een 6 pitter 320 rijdt voor geen meter.
    als je nou bedoeld 330 dan is het goed

    Login om te reageren
  6. Franqie zegt

    6 april 2007 om 15:58

    Het was trouwens een 318i volgens mij, volgens het filmpje iig wel…
    –edit: gefixt, thanks!–

    Ik vind het wel een geinig project!

    Login om te reageren
  7. Mpower zegt

    6 april 2007 om 16:06

    @david (usa)

    Jou reacties zijn pas kansloos, om een V-tec vuil te noemen moet je 0,0% technische kennis hebben van het systeem, rendabiliteit en de betrouwbaarheid hiervan. Alhoewel een 3.0 b30 blok meer pk levert vind ik dit zeer leuk en vooral creatief gedaan.

    Login om te reageren
  8. floryn zegt

    6 april 2007 om 16:11

    haha gekke japannertjes

    klinkt in ieder geval heel goed zo’n V-TEC

    Login om te reageren
  9. freek zegt

    6 april 2007 om 16:23

    geinig…maar de ondertiteling werkt niet

    Login om te reageren
  10. Xemurai zegt

    6 april 2007 om 16:24

    Geluidje mag er wezen :D

    Login om te reageren
  11. Yo! zegt

    6 april 2007 om 16:28

    t F20C blokje heeft 5x engine of the year award gewonnen (klasse tot 2L), okee, t “oude” M3 blok 6x geloof ik, maar uit eigen ervaring weet ik dat het S2000 gehuil redelijk verslavend kan zijn.

    http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/previous04.html

    Login om te reageren
  12. stefan zegt

    6 april 2007 om 16:41

    @david

    Hoe kan je de V-TEC blok vuil noemen je weet er blijkbaar niks van. Die bmw is een stuk sneller geworden de f20c is heel licht en drijt lekker 9000RPM.

    Login om te reageren
  13. Cheech zegt

    6 april 2007 om 16:42

    WOW 9500 RPM, dan kunnen alleen de jappaners!

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    6 april 2007 om 17:00

    @ stefan. David hier heeft niet zoveel verstand van automotoren. Reken het hem niet aan. Honda is een superieure motorbouwer. Kijk maar eens naar de engine of the year awards van de afgelopen jaren.

    Login om te reageren
  15. David USA zegt

    6 april 2007 om 17:02

    @ Ejay, Inderdaad BMW staat er meerdere keren in! Honda bouwt goede motoren maar niet beter dan BMW!!
    @ Mpower, heb ik iets gezegd over vervuiling?!

    Login om te reageren
  16. m5 zegt

    6 april 2007 om 17:10

    wat een mafkezen zijn dat zeg trekke ze de moterkap open en wat zien we dan veel ruimte en een goedkoop japans blokje wat een snert geluid maakt

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    6 april 2007 om 17:13

    Wel behoorlijk serieuze bmw nu. Maar ziet er niet uit, moet je die motorkap zien, kan niet eens fatsoenlijk dicht door die V-tec.

    Login om te reageren
  18. Frits zegt

    6 april 2007 om 17:17

    @M5 Je bedoelt dus dat die jappen voor minder geld een kleinere motor bouwen, die toevallig ook nog ’s lichter, sneller, zuiniger, milieuvriendelijker en betrouwbaarder is ?

    Doen ze toch leuk :)

    Login om te reageren
  19. Yo! zegt

    6 april 2007 om 17:26

    @M5 voordat je echt gaat geloven wat je zegt: kijk hier s naar:

    http://users.telenet.be/yabbanoname/S2K/s2k.html

    Login om te reageren
  20. Robin zegt

    6 april 2007 om 17:29

    goed bezig!

    Login om te reageren
  21. Sebastiaan zegt

    6 april 2007 om 17:29

    Waarom zou je een heel nieuw blok daar inleggen, terwijl je dat BMW blok wel zeker tot een leuk aantal pk’s kan brengen!

    Dan hou je nog wat geld over om een paar nieuwe bandjes te kopen!

    Login om te reageren
  22. DAT zegt

    6 april 2007 om 17:30

    Dat chickie hangt lekker in de riemen.

    Login om te reageren
  23. Dirk zegt

    6 april 2007 om 17:34

    Nu alleen nog fatsoenlijke vering onder dat ding…

    Login om te reageren
  24. Ron zegt

    6 april 2007 om 17:39

    Ze best af en toe geweldige motoren in Japan en dit is leuk gedaan, maar in een BMW hoort gewoon een BMW motor en niets anders ;) heiligschennis inderdaad!

    Login om te reageren
  25. 8C Competizione zegt

    6 april 2007 om 17:44

    @ David

    ja, dat zei je.
    een V-tec klinkt gewoon enorm goed, en gaat door tot 9500rpm, das pas lekker. en niet vuil.

    Login om te reageren
  26. tiempie zegt

    6 april 2007 om 17:47

    Op deze pro duitse auto, anti japanse auto weblog toch een reactie van jawel een honda rijder.

    Ik heb zelf bmw gereden en daarna honda. Mij is honda een stuk beter bevallen. Kijk eens naar de testen van autoweek.
    Betrouwbaarheid:
    http://www.autoweek.nl/tt2006.php?overzicht=11
    Overall:
    http://www.autoweek.nl/tt2006.php?overzicht=2

    Japanse auto’s staan er om bekent dat ze betrouwbaar zijn. Japan is een land die qua techniek op alle vlakken ver voor ligt op de rest van de wereld. Toyota gaat de meeste auto’s produceren en opent fabrieken terwijl GM ze sluit.

    Ik zeg niet dat bmw’s slecht zijn, want het zijn goede auto’s. Ga niet beweren dat japanse auto’s troep is.

    Wat goedkoop betreft vergelijk de prijzen van een bmw z3 eens met een s2000.

    Login om te reageren
  27. m5 zegt

    6 april 2007 om 17:48

    @ yo die link werkt niet

    Login om te reageren
  28. Yo! zegt

    6 april 2007 om 17:52

    heb je een bmw muis zeker ? tis quicktime …

    Login om te reageren
  29. Yo! zegt

    6 april 2007 om 17:54

    hiero, via youtube kijken kan ook:

    http://www.youtube.com/watch?v=MZPvk6JXNA0

    Login om te reageren
  30. m5 zegt

    6 april 2007 om 17:57

    @ yo dat is toch niks bijzonders of wel dan ;)

    Login om te reageren
  31. Yo! zegt

    6 april 2007 om 18:02

    klopt, voor wie een S2000 met SC in zn voortuin heeft niet, een M5 (nieuwe stijl) zou m makkelijk bij kunnen houden … (t kost wat centen extra, maar dan heb je ook een 4 zitter :-(
    Verders zul je bar weinig auto’s zien die 9000++ toeren kunnen draaien en ook betrouwbaar blijven.

    Login om te reageren
  32. mark zegt

    6 april 2007 om 18:12

    men moet de Honda V-tec echt niet onderschatten hoor.
    Opl vlak van benzinemotoren staat honda echt wel op hoog niveau

    Login om te reageren
  33. Karaya zegt

    6 april 2007 om 18:25

    Honda is de beste motorenbouwer van de wereld en dat zijn ze vanuit hun motorsportverleden al heel lang.
    Honda had al V-tec voordat BMW ook maar op het idee van Vanos kwam. Alfa Romeo had trouwens in de jaren zeventig al een mechanische versie van variabele nokkenasverstelling. En wat te denken van de Honda NR500 uit het begin van de jaren tachtig, ovale zuigers 8 kleppen per cylinder en toerentallen dik boven de 20.000 tpm.

    De BMW groupies zouden zich eerst een moeten verdiepen in de materie voordat ze zich zo kansloos voor lul zetten. De motor uit de S2000 is veel geavanceerder dan alles wat BMW in huis heeft. Vandaag de dag, op het moment van introductie kwam er uberhaupt helemaal niets in de buurt.

    Overigens is het natuurlijk heiligschennis om een v-tec in een BMW te lepelen. Voor BMW én Honda.

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    6 april 2007 om 18:29

    ik ben zelf ook bmw freak maar het is gewoon zo dat die V-tec blokken goed zijn en zeer betrouwbaar
    maar dat met die toeren maakt allemaal niet zo veel uit dat zou bmw of sommige andere merken ook wel kunnen maar doen ze om een bepaalde rede niet

    Login om te reageren
  35. Prelude T51-Turbo zegt

    6 april 2007 om 18:34

    HAHAHAHA Stelletje amateurs hierzo… beetje de VTEC engine afkraken… breng een duitse engine van 2 LITER met 240 PK… dat is 120 PK de LITER… dan mag je verder praten

    Login om te reageren
  36. Yo! zegt

    6 april 2007 om 18:40

    de 1 heeft t al wat langer dan de ander, BMW gebruikt dubbele vanos (in en uitlaat kleppen) pas in t nieuwe M3 blok (moet nog 2007 verkoop komen), de VTEC met zowel in als uitlaat variabele timing is r al heel wat langer (ik weet t niet precies meer, maar t zou 1988 geweest kunnen zijn).
    dit soort technieken in een auto van 100K stoppen is niet zo’n kunst, de CRX uit 1988 was rond de 36K (guldens nog)

    Login om te reageren
  37. MurcieBoy zegt

    6 april 2007 om 18:46

    gekke jappen (positief bedoeld ;) )

    Login om te reageren
  38. ?????? zegt

    6 april 2007 om 18:47

    Die motorkap kan niet eens normaal dicht. Dat zegt toch wel genoeg !!!!…dat blok hoort gewoon niet in die bak..ook al is t een 318

    Login om te reageren
  39. Yo! zegt

    6 april 2007 om 18:47

    Oops, ik zit r naast, t S54 blok van BMW heeft t nu ook al

    Login om te reageren
  40. m5 zegt

    6 april 2007 om 19:21

    @ Karaya
    honda motoren zijn zeker niet slecht maar wat er om heen zit is licht en dicht
    heeft honda een auto die ze tegenover een m5 of een m3 kunne zette ? denk het niet ze kunnen nooit aan een bmw m tippe

    Login om te reageren
  41. kor zegt

    6 april 2007 om 19:27

    versta dr de ballen niet van :P

    Login om te reageren
  42. kor zegt

    6 april 2007 om 19:42

    een duitse motor van 2.0 liter kan al lees de rijtest van de audi s3 maar 265 pk uit een fsi motor blokkie ;)

    Login om te reageren
  43. kor zegt

    6 april 2007 om 19:42

    @Prelude T51-Turbo schrijft, trouwens :P ^

    Login om te reageren
  44. Brecht zegt

    6 april 2007 om 19:52

    Tja de een van de heerser is ook een japanner de evo X met 300pk van een 2.0l !!
    Waarschijnlijk zul je dan wel hoog in de toeren(dicht bij het rood) moeten gaan voor dat de wagen weg schiet.
    Dus lage toeren is de dood van dit soort auto’s door een te kleine longinhoud.
    Maja tegenwoordig gaat iedereen wel is graag int rood voor de auto is te geven ;)

    Login om te reageren
  45. Brecht zegt

    6 april 2007 om 19:57

    250pk voor 1300kg da moet toch vooruit gaan ;)

    Login om te reageren
  46. tiempie zegt

    6 april 2007 om 20:16

    @Brecht

    De audi is een turbo blok. Het honda blok is een n/a motor.

    Ik vind dat je een turbo blok en een non turbo blok niet goed met elkaar kunt vergelijken.

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    6 april 2007 om 21:19

    tja de bmw fans voelen zich natuurlijk wel een beetje in hun hemd gezet door deze creatie….. Bmw heeft geen 2 liter met 250pk, laat staan eentje die heel blijft bij 9500 toeren. Feit is dat deze “bastaard” Bmw een stuk sneller en een stuk leuker is geworden. Daarnaas klinkt de Honda Vtec ook een stuk beter dan de BMW 4 cilinders.

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    6 april 2007 om 21:36

    Een BMW met een Honda motor……….beetje lood om oud ijzer. Niet?

    Ik bedoel 2 van de (ik mag toch wel zeggen) beste motorenbouwers in de wereld……

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    6 april 2007 om 21:41

    om dat vtec-blok nou oud ijzer te noemen is weer niet zo aardig dosje! ;)

    Login om te reageren
  50. Mpower zegt

    6 april 2007 om 21:48

    @wooody

    Dat deze beter klinkt ligt puur aan het feit dat deze motor hoge toeren draait, luister de motor op lage toeren en je begrijpt wat ik bedoel. BMW 4 pitters leveren ook niet 100pk per liter, dus naar de hoge toeren die in dit geval bepalend zijn voor het (volgens jou) mooie geluid hoef je niet te zoeken in BMW motoren. Wel zijn de 6 pitters van een BMW super, wat betreft geluid maar dat is weer een ander verhaal.

    Luister maar ook eens naar Honda motoren die geen hoge specifieke vermogen hebben, alsof dat mooier is dan het geluid van de BMW 4-cilinder motoren.

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    6 april 2007 om 21:48

    Hé wOoOdy! Yeah! But that´s just me! ;)

    Login om te reageren
  52. Mpower zegt

    6 april 2007 om 21:51

    Hey Rick Dos is back!!! Mogen we weer op elke artikel 5 post per dag verwachten Mr. Dos? ;)

    Login om te reageren
  53. lotte zegt

    6 april 2007 om 21:53

    Hey Rick dos! Where the hell have you been? Welkom terug! ;-)

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    6 april 2007 om 21:57

    @Mpower

    Als ik de nr.1 poster (klopt dit?) wil worden dan moet het minimaal 10 per artikel worden….. :P

    @Lotte

    Thaks a bunch! Ik heb de afgelopen tijd nogal druk gehad en zal het de komende tijd ook nog wel hebben…….

    Login om te reageren
  55. Speedlimit zegt

    6 april 2007 om 22:36

    @ M5

    Denk dat honda met de acura vast wel ’n model klaar heeft staan die de m van bmw achter zich laat ;)

    Login om te reageren
  56. stefan zegt

    6 april 2007 om 22:46

    @M5

    Ooit van de NSX gehoord, de nieuwe krijgt 4.5 liter v10 met 550pk. Als ik me goed kan herineren is er geen BMW die er aan kan tippen.

    Login om te reageren
  57. david usa zegt

    6 april 2007 om 22:57

    Joh, sodemieter toch allemaal op met die troep uit japan! BMW maakt echte motoren!!!! Japan kopieren en maken na, daar staan ze bekend om dus ook in motoren!

    Login om te reageren
  58. flierace zegt

    6 april 2007 om 23:08

    honda en bmw hebben alle twe hun charmes en was dat geen 5 liter v10 stefan maar goed david jij bent kansloos en niet de geweldige motoren van honda

    Login om te reageren
  59. Michaël zegt

    6 april 2007 om 23:14

    Hierbij herinner ik me toch ook de Audi RS2 die met een 2.2 liter 315pk heeft

    Login om te reageren
  60. Yo! zegt

    6 april 2007 om 23:31

    turbo en non turbo’s mogen niet echt vergeleken worden, de S2000 met SC (Supercharger) zat al op 340 pk (ipv 240 standaard), met turbo kan een S2000 zonder veel moeite op 370 zitten.
    vergelijk een M3 blok of M5/M6 blok mbt speciek vermogen per liter en je zult t zien. De M blokjes van nu zijn zeker top of de bill te noemen ongeacht de inhoud. t M5/6 blok (E63) heeft net iets meer dan 100pk per liter, het nieuwste M3 blok 105 pk/liter, het F20C blok (S200 dus) ruim 120pk per liter.

    Login om te reageren
  61. CSL zegt

    7 april 2007 om 01:30

    haha, wat een gehuil hier. Mijn eigen blok levert nu bijna 133pk /l en ja het is van BMW.
    Ik vind het erg goed geprobeerd. De S2000 blok is veel sneller dan een “zielige” standaard 1.8. De F20C kan je natuurlijk niet in een standaard Honda gooien want dan trek je alles krom, plus dat ze allemaal geen achterwielaandrijving hebben. De veel oudere BMW kan het allemaal natuurlijk heel goed hebben. Als het toch een viercilinder moet zijn dan had ik liever een Blok van de E30 M3 erin gezien. Die kan ook met gemak 9000 toeren draaien en levert nog meer vermogen en koppel.
    Respect voor deze mannen dat ze het voor elkaar hebben gekregen.

    Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    7 april 2007 om 09:24

    @CSL: 133pk/liter? Welk blok mag dat dan wel wezen, wat is er aan gedaan? Is daar ook documentatie/ een printje van het rollerbank resultaat of zo van? Ik neem aan dat het dan om een relatief klein Bmw-blok gaat? Het 3 liter blok (m3 tot 95) zou op M3 397pk moeten zitten en het CSL blok zou dan 431pk moeten leveren….. dat willen we dan graag eens zien, want da’s nogal speciaal.

    Wat veel mensen nog vergeten is dat dit Vtec blok niet alleen veel pk’s levert en heel blijft, maar dat het ook nog eens erg licht is voor de cilinderinhoud. Dat kan nog een reden zijn om het BMW-blok te vervangen. Overigens zou ik graag lezen wat er met de versnellingsbak en de rest van de aandrijflijn is gebeurd want je kunt niet zomaar ff een blok vervangen…. het moet allemaal wel passen (en wel zo goed dat je olie erin blijft zitten onder druk….).

    Login om te reageren
  63. Oi! zegt

    7 april 2007 om 09:47

    Mooie flamewar hier! Ik heb voor beide een zwak, maar neig toch naar ‘zee’ Germans. Beide bouwen goede en snelle motoren. De achterliggende gedachte is alleen anders. Jappen hebben veel toeren, de duitsers liggen minder hoog in de toeren en met name audi gebruikt daarbij een oplossing met een turbo. Het is niet vals spelen, maar een andere filosofie.

    Ga er niet vanuit dat wat ze op de markt zetten het maximale is wat ze eruit kunnen halen. Geef beide partijen carte blanche om een motor te bouwen die maar 1000km mee hoeft te gaan en ze komen waarschijnlijk met motoren die niet voor elkaar onderdoen.

    Ik heb beide gereden. Een honda civic type-r en momenteel een e46 320d. Het gaat allebei als een debiel, maar als je voor dagelijks gebruik een vtecje moet gebruiken kom je ’s avonds versleten thuis.

    Auto’s kies je met je hart en met respect voor een merk, dat wil nog niet zeggen dat je geen respect kan hebben voor een ander merk. De strijd Honda vs BMW kan alleen in het hart worden beslecht.

    Login om te reageren
  64. Yo! zegt

    7 april 2007 om 11:04

    @csl, onzin, geen bmw heeft nog 130pk per liter kunnen halen, de nieuwe M3 ook nog niet. en gekieteld moet je ff buiten beschouwing laten anders is een S2000 met SC nog steeds 170 pk/L en zullen de skyliners over je heen vallen (een r34 met 1000 pk is niet echt speciaal meer).
    vergeet ook t gewicht niet, een 340 pk s2000 met SC zit net aan 1300 kg, terwijl de M3 2007 op 1650 kg zit.
    Nee als je toch appels en peren gaat vergelijken, geef mij dan maar een Ariel Atom 2 300SC met een VTEC blokje van 300pk …

    http://www.arielmotor.co.uk/04/press.htm

    Login om te reageren
  65. Emiel zegt

    7 april 2007 om 11:13

    Mensen die VTEC motoren afzeiken snappen er niets van. Wat zeiden ze een tijdje terug nog? De 240 pk motor in de S2000 is al zo’n 8 jaar lang in productie en men heeft nog nooit, moet ik het nog even zeggen NOG NOOIT problemen met die motor gehad. Zijn nog nooit kapot gegaan. Ultra betrouwbaar die dingen. Blok weegt trouwens zo’n 120 kilo.

    En CSL, zo’n E30 motor kan inderdaad 9000 toeren draaien, maar dan moet je wel hem even flink opvoeren. Op internet staan zat straat S2000’s die zonder turbo 300 pk hebben. Da’s wel even wat anders ;)

    Login om te reageren
  66. CSL zegt

    7 april 2007 om 12:05

    Mijn e46 CSL weegt exact 1260kg en levert 340pk aan de wielen. Is omgerekend ongeveer zo’n 425pk(133pk/l) op de krukas. Dat is een ideale pk gewicht verhouding van ongeveer 3kg/pk. De topsnelheid is ook lekker hoog, namelijk 306 km/h (op gps). Iets hogere topsnelheid mogelijk door montage van een andere kofferbak. Dit alles is mogelijk door simpele aanpasingen aan de cilinderkop, ECU en een freeflow uitlaatsysteem. Motor draaid nu als een naaimachine, met gemak 8500tp/m.
    Trouwens de Standaard ECU van BMW heeft veel afstelmogelijkheden.

    Dit alles is ook mogelijk op de V10 van bijvoorbeeld de M5 en de M6. Maar dan heb je het over 600pk.

    Login om te reageren
  67. CSL zegt

    7 april 2007 om 12:21

    @Emiel
    Vtec motoren met dubbele dokenassen zijn geweldig.
    Maar alles kan eenmal kapot. Dat hangt ook zeer erg van de gebruiker af.
    Ik heb zelf diverse s2000 gezien en gereden. Als je hem gebruikt voor wat hij bedoel is. zul je versteld staan wat je tegenkomt. Ik ken paar mensen die al bij zo’n 100dkm toe aan een complete revisie op de motor waren. Had ik maar paar foto’s van de zuiger, kleppen en de cilinderwand gemaakt. Dan kon je het zien. Wat mij ook opviel dat de Olieverbruik enorm hoog ligt bij sommige V-tec gebruikers. Maar alles bij elkaar fantastische techniek van Honda.

    Lang geleden toen Honda de CRX Delsol aankondigde, had mijn broer er 1 besteld met een VTI motor. En dat ging ook erg lekker (in hoge toeren) voor een 1.6l motortje. We hebben ‘m na 12 jaar nog steeds. Er is inmiddels een Japanse versie B18C (1.8)blok erin gekomen. Hier ook bekend als de Integra R motor. De Japanse versie levert echter 200pk. Deze is getund en leverd nu zo’n 220pk. In combinatie met gewicht van ongeveer 1000kg is het erg leuk om in deze auto te rijden. Uiteraard is de Sperdifrentieel van de IntegraR ook overgezet, om toch niet hellemaal recht door te gaan in de bochten.

    Login om te reageren
  68. stefan zegt

    7 april 2007 om 12:28

    @flierace

    Het is echt een 4.5 liter v10 in de nieuwe NSX kijk maar op http://www.vtec.net/modelmatrix/

    Login om te reageren
  69. Yo! zegt

    7 april 2007 om 12:42

    @CSL Hmm, was een CSL e46 niet uitgevoerd met een 360pk blok van 3.2L maw, ca 111 pk per liter ?
    hebben ze t blok verkleind voor een “speciale” oplage om aan de 133pk/l te komen ?
    haha,

    en mbt je olielekkende vtec die je gezien hebt, ik heb ze in prelude, crx en s2000 vorm gehad, allen werden met 160.000km ++ terug genomen door de leasetoko ZONDER olieproblemen, geen van allen hadden een motorrevisie gehad, mn s2000 had op 95K een nieuwe versnellingsbak (onder garantie). Allen gechipt (en meer leuks ;-)

    Prijstechnisch onverslaanbaar (ook niet door BMW), al geef ik toe als je een M3 of M6 blok een beetje kietelt (=begrenzing weghaalt), dezelfde fun kan hebben (maar is dat prijskaartje interessant te noemen ?
    Voor velen niet denk ik … (komt hooguit bovenaan een wenslijstje te staan ;-)

    Login om te reageren
  70. CSL zegt

    7 april 2007 om 12:50

    @Yo!
    “hebben ze t blok verkleind voor een “speciale” oplage om aan de 133pk/l te komen ?
    haha, ”

    Blijkbaar heb je niet zo veel verstand van motoren.
    Lees mijn tekst opnieuw.

    Een M3 speelt mee in een andere divisie. moet je niet verklijken met een S2000. Ik moet wel zeggen voor bijna dezelfde geld ga ik netals heel veel anderen toch voor een Z4 die plus al het vermogen en sportiviteit meer uitstraling biedt en een hogere status heeft.

    Login om te reageren
  71. Yo! zegt

    7 april 2007 om 13:01

    hiero, een dynochart van s2000 met SC (369pk bij 8500 rpm):

    http://users.telenet.be/yabbanoname/s2000-dyno.jpg

    Login om te reageren
  72. Yo! zegt

    7 april 2007 om 13:04

    @CSL je tekst is duidelijk, maar ik heb zelf niet zoveel aan krukas peekaas, heb ze liever aan mn wielen ;-)

    Login om te reageren
  73. MARCO! zegt

    7 april 2007 om 16:09

    De F20C is gewoon een briljant blok en is het altijd al geweest.

    @Oi!: Als we het dan toch over turbo’s gaan hebben dan sleep ik graag de RB26DETT uit de Nissan Skylines en de 2JZ-GTE uit de laatste Supra erbij. Of natuurlijk de 13BREW uit de RX7 Twin-turbo (1308cc). Turbo en niet turbo is een erg groot verschil en kan niet vergeleken worden.

    @CSL: Die 340 pk die BMW opgeeft van de M3 CSL zijn al krukas-pk’s. Geen enkele fabrikant geeft wiel-pk’s op. Zo kan ik m’n 105 pk 1.6-je ook wel naar de 200 pk rekenen natuurlijk.

    Login om te reageren
  74. 8C Competizione zegt

    7 april 2007 om 16:20

    Hehe als we het toch over PK per liter gaan hebben haal dan inderdaad de Mazda Rx-7 er maar bij. Daar kom je niet bij met je M3 en ook niet met je V-tec ;-)

    Login om te reageren
  75. tiempie zegt

    7 april 2007 om 17:13

    Ja, maar in een rx7 zit een wankelmotor/ rotory blok. Dit kun je al helemaal niet vergelijken met een 4 cilinder benzine motor qua motorinhoud -> vermogen.

    Login om te reageren
  76. CSL zegt

    7 april 2007 om 17:36

    @MARCO!
    @Yo!

    jullie zijn wel erg intelligent.
    Voor minder intelligente mensen:
    Alle motoren worden door autofabrikanten gemeten op de krukas.
    Dan zou een S2000(F20C) dus ongeveer 192pk aan de wielen moeten geven.
    Een standaard E46 CSL heeft 360pk, dus ongeveer 288pk aan de wielen.
    Mijn E46 CSL is gewoon gemeten op de Dyno met Standaard 19″ wielen. En komt gemiddeld op 340pk op de wielen. Wat omgerekend dus neerkomt op ongeveer 425pk/ bij 8275 t/pm en 420nm bij 4100tp/m.
    Nou kun je met verhalen komen van turbo dit turbo dat, maar dat interesseert me vrij weinig.

    Een maat van mij heeft een Grijze S2000 met de F20C motor.
    Na de motor revisie is er ook van alles erop gekomen.
    Complete Invidia cat-back uitlaat systeem met DC SPORTS spruitstuk en katvervanger!
    AEM cold air-intake systeem.
    AEM fuel rail met benzine drukregelaar.
    AEM V-tec controller
    lichte poulies.
    Dit hebben we vorige week gemeten. 214pkaan de wielen (268pk krukas) en 230nm!!
    Dat is een nette prestatie. Echter het benzine verbruik is bijna gelijk aan de M3 CSL!

    Login om te reageren
  77. Yo! zegt

    7 april 2007 om 18:48

    toch ff die dynochart hierboven weer s bekijken, 369 pk aan de wielen …
    Maar geneuzel om cijfertjes is lang zo leuk niet als t rijplezier zelf (een donkervoort S8 met 110pk geeft ook genoeg fun bijv.)
    de 1 vindt dit, de ander dat, moet niet boeien wat een ander vindt, ieder zn mening (gelukkig, anders wordt t saai op de weg)

    (een grijze Stook ?, yuck! ;-)

    Login om te reageren
  78. 8C Competizione zegt

    7 april 2007 om 19:03

    @ Tiempie

    Hehe ja inderdaad;-p maar het gezeur over welke motor nou beter is gaat nu al 77 reacties lang door;-)

    Login om te reageren
  79. Yo! zegt

    7 april 2007 om 19:07

    boeit toch niet, de ene motor heeft 5x engine of the year award en de ander 6x.
    Zelf denk ik dat t nieuwe E92 M3 blok (V8) een toppertje is, jammer van t body work ;-)
    maar om dat blok nu in een ouwe 318 te leggen …

    Login om te reageren
  80. LARZ zegt

    7 april 2007 om 21:42

    zorg in iedergeval dat de voorklep goed sluit!!

    Login om te reageren
  81. Jurgen zegt

    9 april 2007 om 14:13

    VTEC 5 Stars :)
    Die toerenteller op dat filmpje, gaat nergens meer over. Vóórbij het rood, LOL.

    Login om te reageren
  82. vtec84 zegt

    9 april 2007 om 22:11

    haha worden de bmw rijders eindelijk verstandig??
    te grappig

    Login om te reageren
  83. kawa zegt

    11 april 2007 om 09:39

    De Jappaners zijn gwn de shit met dikke snelle motor blokke bouwen bmw bij motor pech weg gooie;) in die honda,s zit teminste geluid!

    Login om te reageren
  84. Rob0z_325i zegt

    11 april 2007 om 14:24

    Mazda RX-8

    1.3 liter 2 cilinders

    Meer dan 200 pk

    Ben zelf BMW liefhebber.. Maar Japanse techniek moet je echt niet onderschatten

    Login om te reageren
  85. Chief_S5 zegt

    11 april 2007 om 15:57

    Leuk ideetje, die toerenteller is echt om van je stoel af te vallen. Maar toch, ik denk dat de oude bmw motor mooier om aan te horen was. Voor de rest een geslaagd project.

    Login om te reageren
  86. yannee zegt

    11 april 2007 om 16:34

    nogmaals een bewijs dat japanners niks van “mengen” kent.. wel plezant maar duits/ japans?..klinkt mooi maar liever nie

    Login om te reageren
  87. Stennis zegt

    13 april 2007 om 10:15

    ik vind het echt wel een vet project!
    daar durven ze het teminste en dan rijd zon 318i wel door:) !
    gr stennis

    Login om te reageren
  88. bmw_freak zegt

    13 april 2007 om 10:56

    doe mij inderdaad maar het 6-pitter geluid, zoals wimpie ookal zegt

    Login om te reageren
  89. Mark zegt

    13 april 2007 om 13:30

    Ik zeg Formule 1 blokken voor iedereen!!

    900 pk uit een 3 literV10 zonder turbo…….

    het enige nadeel zijn de vrij hoge prijs/km :)

    Login om te reageren
  90. Joop zegt

    14 april 2007 om 01:40

    Tsja, nu kun je wel een mooi stukje techniek a la V-TEC in een BMW bouwen, het blijft een pooierbak!

    Login om te reageren
  91. Tombnolz zegt

    20 april 2007 om 11:36

    Indrukwekkend! Rubberen tuinhandschoenen en en gaaaaaaaas geven!

    Login om te reageren
  92. Richard zegt

    27 april 2007 om 10:54

    Die F20C heeft al meerdere prijzen gewonnen. Het was zelfs een tijdje het meest krachtige NA motorblok dat in serie werd gebouwd (120pk/liter).

    BMW maakt prachtige motoren, maar die F20c is toch wel een klassieker.

    Snap alleen niet waarom je die in een BMW wil zetten. Tenzij je toevallig een blok over hebt, en een E36 zonder motor in de garage hebt staan.

    En ander zou ik die F20C gewoon lekker in de S2000 laten waar ie hoort. Dat rijdt ook nog eens een stuk beter dan een E36.

    Login om te reageren
  93. Bietelboer zegt

    13 mei 2007 om 23:29

    Voor iedereen die zegt dat honda geen auto’s maakt die hun M-serie niet bij kunnen houden:

    Kijk en huiver! Nxs 2.4L ZONDER TURBO! vs o.a. een bmw M3
    http://www.youtube.com/watch?v=DO_tENfvLjQ

    Login om te reageren
  94. Prelude Kidd zegt

    24 mei 2007 om 01:25

    Speciaal voor de niet-gelovigen en hopelijk de laatste die er nog wat over zegt.

    Waarschijnlijk in motorisch opzicht de meest geavanceerde en betrouwbaarste BMW 3 serie ooit !!!

    Grtn. De man met de H op z’n voorhoofd.

    Login om te reageren
  95. Mugen Racing zegt

    26 mei 2007 om 09:54

    @ David USA, jij ben echt een knurft. Waarom loop je twee merken tegen elkaar op te zetten, Honda motoren zijn misschien nog wel beter en gaan nooit stuk. Maat van mij heeft 3 serie BMW, god moge wete welke het is en altijd gezeik mee.
    Ik heb nog NOOIT, maar dan nog NOOIT een probleem gehoord over dat het schijt blokken zijn van Honda. Mijn s2000 heb nog nooit een ernstig probleem gehad, 2 liter blok. Ik doe jaarlijks mijn APKtje en om de zoveel tijd een beurtje. In de tussentijd word hij goed onderhouden en ik heb nog nooi een probleem gehad.

    Think before u act plz…

    Login om te reageren
  96. lennard zegt

    18 juni 2007 om 12:04

    liever een twee liter van honda dan bmw , bmw : 2,0 150 pk 2,0 vanos 170 pk

    honda: de tweeliter F20 uit de accord 220 pk in de s2000 250 pk hier (240) pk

    dan is er nog een 2,2 F20 uit de s2000 ook 250 pk maar iets meer koppel onderin, en de s2k 2,2 met 260 pk
    je kan zeggen dat de m3 sneller is maar honda maakt niet zo veel 3 liters,

    met alle 1600cc 1800cc 2000cc 2200cc 2300cc 2400cc 2800cc owned honda
    na de drie liter neemt bmw het weer over

    maar een s2k turbo is na mijn denken altijd sneller:
    http://www.youtube.com/watch?v=93p1sXc6Bpw&NR=1

    Login om te reageren
  97. NooB zegt

    29 juni 2007 om 08:35

    hoi hoi…..

    Dus hier zitten dus de mensen met het verstand van motoren…
    hahahhahahah laat me niet lachen.
    ik ben zelf 4 jaar Autocoureur en kan jullie vertellen dat als je een bmw blok tegen een honda wilt testen dan heeft bmw al gewonnen voordat je vertrek
    BMW zal ten alle tijde meer power opleveren dan welk ander blok op de gehele wereld
    bmw 2.0 of welk ander, tegen blok 2.0 heeft de bmw 1/3 meer power
    kun je hoog en laag springen en geloven wat je zelf wilt maar dan neem je echt je eigen in de maling

    Login om te reageren
  98. Alberts zegt

    13 juli 2007 om 12:25

    @ NooB…

    Waar rij je in als ik vragen mag? rij zelf een CRX ED9, lichtelijk gekieteld, 285 pk aan de wielen! ik daag je bij deze uit tegen elke M3 die er tot nu toe gemaakt is..:) stoplichtsprintjes…laat me niet lachen, 0-100 gaat in 4 seconden ( gps geklokt ) ohja, we praten over een 1.6 16V DOHC motor…285 PK..840 kilo op het moment…toeren gaan tot dik 13K.
    Zit voor een kleine 15K aan tuning in, ex bodywork, maar ik kan je garanderen dat ik alles zoek rij,

    Login om te reageren
  99. Smokin' weed all daY zegt

    13 juli 2007 om 13:24

    @ NooB
    Je loopt maar wat te ouwehoeren, je hebt zelf geen verstand van want je denkt niet realistisch. Gaat niet om de power of de grote van het blok, het gaat om de combinatie van aandrijving, gewicht en vermogen.
    Honda bouwt de beste motoren naar mijn weten en altijd al zo geweest behalve de wat grotere motoren zoals lennard zegt…

    @ Alberts
    Heb je ook een fototje van je CRX Alberts? Ook eentje van onder de motorkap graag! ;)

    Meet the Honda s2000, dat is pas een wagen en daar kan geen BMW voor mij tegen op!!!
    [URL]http://www.youtube.com/watch?v=SKNaNRP5SFY[/URL]

    Login om te reageren
  100. henk zegt

    30 augustus 2007 om 23:43

    nu ik peugeot 1300cc rallye met dubbele webers 168pk en 550kg zo.
    maarre honda’s ook fucking goede auto’s heb nu voor de cross ook een crx met een D16A9 blokje st 131pk 1600 16v. super snel 840kg maar de peugeot is sneller.

    en rijd in het dagelijkse leven een 318 fijne auto maar wel een trage worst…..

    Login om te reageren
  101. henk zegt

    30 augustus 2007 om 23:47

    oke de peugeot is licht gekieteld maar dan heeft die wel ff 129,3 pk per liter.
    en standaart hebben deze blokjes 120pk en dat is dus 93pk per liter dus ff niet dramme. dan maaken ze standaart ook nog eens 8000tpm. dus wat ik zeggen wil zo zijn er genoeg snelle motoren te noemen.

    Login om te reageren
  102. lennard zegt

    14 september 2007 om 00:37

    @ Alberts goed bezig gast

    @ NooB yea right ,,,

    @ Smokin’ weed all daY ,, jep helemaal mee eens 4 cilinder honda motoren pakken sneller op omdat het vliegwiel lichter is en de motoren zelf ook ,,

    @ henk D16A9 die zijn zeker wel snel ja ,, alleen dat geluid al ,,
    sorry ik ben geen peugeot man ,, peugeot is maandverband er zitten aleen pussy,s in ,,,

    oke ik heb zelf een honda civic coupe esi vtec ,, ik zit er aan te denken om een 2,2 vtec motor er in zetten ,, standaard 200 pk uit een prelude ,,

    Login om te reageren
  103. M3Power zegt

    9 december 2007 om 16:48

    Ik hou van E36 heeft de mooiste design van alle beemers tot nu (mijn mening)

    Login om te reageren
  104. Smokin' weed all daY zegt

    9 december 2007 om 16:52

    Zeker omdat je er zelf een rijd offeh… :P Ik vind de 6-serie het mooist.
    Ook hadden ze bij Top Gear op BBC een special van de nieuwe M5 station, dat is echt een beest gewoon! http://www.youtube.com/watch?v=lfNQL0D_5VQ Het is een filmpje van 10 minuten maar zeker de moeite waard!

    Login om te reageren
  105. gilles zegt

    5 februari 2008 om 11:15

    wacht maar tot de nieuwe nsx uit komt de bmwkes zulle wel ni meer mee kunne tga v10tje in ligge waarschijnlijk :p
    en kheb al veel crxkes zien winne in de sprint van e36 m3’s ze en da zijn 1600cc of nen integra mee b18c6 blok 195 pk uit 1800cc of de b16b 185 pk uit 1600 cc da ze da bij bmw maar es na doen

    Login om te reageren
  106. Smokin' weed all daY zegt

    5 februari 2008 om 12:01

    Ik weet niet zeker maar ik denk niet dat er nog een nieuwe NSX zal komen. Je kan beter op de s2000 blijven kwijlen… :P

    Login om te reageren
  107. lolzor zegt

    4 april 2008 om 17:41

    @ lennard

    Een vanos 2.0 heeft geen 170 pk, mr gwn 150 net zoals de ‘gewone’ 2.0i
    het verschil zit hem in de hoge toeren,

    Mr het is een feit, Honda motoren zijn erg goed, staan bekent om hun betrouwbaarheid etc.
    Maar de bmw motoren zijn ook erg goed, oke de 4pitters zijn niet hun hoogste standje, Mr de 6pitter is een prachtig iets,
    ze maken beiden geweldige motoren punt.

    De jappen hebbe wel vaker rare ideeen, mr ik hou ze niet tegen,
    blijft prachtig om te zien.

    Login om te reageren
  108. Honda_H22A zegt

    4 juli 2008 om 15:04

    @ Lennard:

    liever een twee liter van honda dan bmw , bmw : 2,0 150 pk 2,0 vanos 170 pk

    honda: de tweeliter F20 uit de accord 220 pk in de s2000 250 pk hier (240) pk

    dan is er nog een 2,2 F20 uit de s2000 ook 250 pk maar iets meer koppel onderin, en de s2k 2,2 met 260 pk
    je kan zeggen dat de m3 sneller is maar honda maakt niet zo veel 3 liters,

    met alle 1600cc 1800cc 2000cc 2200cc 2300cc 2400cc 2800cc owned honda
    na de drie liter neemt bmw het weer over

    maar een s2k turbo is na mijn denken altijd sneller:

    Correctie 1 :”de tweeliter F20 uit de accord 220 pk”
    Klopt niet,de f20a4 is 133 pk,bekend uit de prelude en accord(92-96 model)

    correctie 2 :”dan is er nog een 2,2 F20 uit de s2000 ook 250 pk maar iets meer koppel onderin, en de s2k 2,2 met 260 pk”

    2.2 F20 bestaat niet, Dan bedoel je F22,150 pk SOHC
    s2k is F20c met 240 pk n/a

    Voor de duidelijkheid:

    B16A1 DOHC = 1.6 liter Civic/crx 160 pk
    B18C DOHC = 1.8 liter Integra-R 200 pk
    F20A4 SOHC = 2 liter Prelude/accord 133 pk (92/96)
    F20C DOHC = 2 liter S2000 240 pk
    F22A SOHC = 2.2 liter Usa model prelude/accord 150 pk (92/96)
    H22A1 DOHC = 2.2 liter VTEC prelude/accord 185 pk
    H22A DOHC = 2.2 liter VTEC prelude/accord 200 pk (JDM)
    H22A8 DOHC = 2.2 liter VTEC prelude/accord (TypeS)220 pk
    C30 DOHC = 3.0 liter VTEC NSX

    ff aanvulling:
    Iedereen praat over pk’s enzo.
    maar er speel véél meer mee.
    Bmw heeft koppel,vanwege het feit dat er meer cylinders zijn en grotere inhoud.
    Honda niet,kleine cylinderinhoud,4 cylinders,hoge toerentallen
    maar daarintegen veel pk’s.

    Dus als puntje bij paaltje komt,heft het zich wel tegen elkaar op.

    Alleen BMW staat enorm bekend om hun perfecte 6-lijn motoren.
    En Honda bekend van hun 4-lijn motoren met hoge toerentallen.

    Wat de betrouwbaarheid betreft:ze doen allebei niks voor elkaar onder.

    Qua design en afwerking is bmw toch wel het beste.
    En onderstel honda weer.
    Dus ieder heeft zijn positieve en negatieve kanten.

    Login om te reageren
  109. Bart zegt

    16 november 2008 om 13:20

    Honda krijgt mijn voorkeur , ikzelf rij ook in een honda, ik hou van het geweldadige geluid en de kick van het optrekken, Wat wel een feit is,
    is dat een bmw veel veiliger is dan een jappanner door zen gewicht,
    En daarom is een honda weer zo ontzettend snel omdat die zo licht is,
    pak een opgevoerde suzuki swift, die trekken een ferrari der nog uit maar als je tegen een paaltje rijdt dan is je auto total los :p

    Login om te reageren
  110. sletje zegt

    26 december 2008 om 13:16

    btw: tis nen 3.18is coupé, en die v-tec is toch wel beter als een originele 3.18is motor (4cil) moest het nu 6cilinder zijn ok.. ma 4 cilinder blijft zwakjes..

    Login om te reageren
  111. daniel zegt

    14 januari 2009 om 11:29

    Honda is veruit het meest geavanceerde merk van deze planeet.Ze bouwen Robots,autos ,motorfietsen en allerlei andere machines.Ik heb zelf een CRX Vtec uit 91,die heb ik al 10 jaar.Het ding heeft 250000 gelopen en verbruikt nog geen druppel olie.Hij rijd fantastisch! Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en is behalve voor de APK nog nooit in een garage geweest.Ik ben zelf automonteur en ken de andere merken ook.Ik kan je zeggen Honda heeft Echt wel de allerbeste Techniek het is het beste merk(zonder enige twijfel).

    Login om te reageren
  112. richard zegt

    30 april 2009 om 17:06

    Heerlijk blokje die f20c uit de s2000 wel jammer dat ze dat dan in zo’n graflelijke bmw hebben gelegd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North