• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW lepelt dikkere V8 in 5-serie

Auteur: RubenBaeten, gepost 22 april 2008 om 19:33 – 93 Reacties

BMW twinturbo V8BMW heeft in de twinturbo een nieuwe liefde gevonden. Na de bijzonder geslaagde zescilinders (benzine en diesel) komen de Münchenaren nu met een dubbelgeblazen V8.

De V8, genaamd ‘N63′, meet 4,4 liter en zal maar liefst 400 pk en meer dan 610 Nm produceren. De twee turbo’s hebben een plaats gevonden tussen de cilinderbanken terwijl de inlaatspruitstukken aan weerszijden van het blok zitten. Dit resulteert in een compacte motor die niet of nauwelijks meer ruimte inneemt dan de bestaande V8-blokken. We gaan er daarom ook vanuit dat we deze motor in alle modelreeksen zullen tegenkomen waar momenteel ook een V8 leverbaar is. De X6 mag in ieder geval het spits afbijten, maar ook de 5-serie is in 2009 aan de beurt: dan verschijnt namelijk de 555i. (via germancarscene)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Rappe Ford Focus op Marktplaats verlies je nooit uit het oog
  • Snelste speeltje voor rijke mensen is bijna hier, maar wel peperduur
  • De ultieme limousine voor echte eindbazen is hier
  • Gespot – Bentayga met een gewaagde kleurstelling
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Techniek

Vorig bericht: « Belgen zijn niet dom!
Volgend bericht: Feeling geeky? Bereken zelf je luchtweerstand »

Lees Interacties

Reacties

  1. jozias zegt

    22 april 2008 om 19:38

    lekker… met een beetje schroefjes aan draaien bij de turbodruk enzo, chiptunen kom je al snel over m5 niveau heen denk ik :) nice!

    Login om te reageren
  2. Rob USA zegt

    22 april 2008 om 19:38

    Zoals vaak USA-carbashers roepen maar dan omgekeerd: Wat weinig pk’s uit een V8 met 2 turbo’s!
    Laatste nieuwe Mustang Saleen 620pk met maar 1 turbo!!!

    Login om te reageren
  3. RobertJ zegt

    22 april 2008 om 19:40

    Nice! maar 400pk uit 4.4 liter is niet heel spannend ofzo.. het koppel is dan wel weer netjes. In hoeverre gaan we dit terugzien in de betaalbaare 1- en 3-serie?

    Login om te reageren
  4. Bunzing zegt

    22 april 2008 om 19:40

    jow vette shit:D
    maar ik zit eigenlijk ook nog te w88 tot ze die v8 diesel in de 5 gooien, heb je ten minste echt koppel;)

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 19:44

    De 5-serie mag helemaal niet de spits afbijten, want deze motor zal te vinden zijn in de X6.

    Login om te reageren
  6. bohica zegt

    22 april 2008 om 19:48

    Rick Dos heeft helemaal gelijk deze motor zal je als eerste terug zien in de X6.
    Verder zal lotus ook met deze motor gaan werken in hun nieuwe model.
    Verder komt er van de X6 een 3,0d , 3,5d de 4,4 v8 en ook een X6 5,0I.

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    22 april 2008 om 19:49

    @Rick dos & bohica: Inderdaad! Excuses excuses, het is nog vroeg. ;-)

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    22 april 2008 om 19:51

    555i? wat een kutnaam zeg, om achterop je auto te hebben! :|

    400 pk is opzich wel monsterlijk; als je die een kuur geeft, zit je ongeveer op het vermogen van een M5; dus gewoon een M5 kopen, dan maar een atmosferische motor. Als je niet voor de M5 gaat, neem dan gewoon de 6 cyl. twinturbo benzine, 306 pk is ruim zat! =) (in mijn geval zou ik voor de diesel gaan), maar deze auto vind ik toch een beetje nutteloos, het vult wel het gat tussen beiden, maar in mijn opzicht gewoon een beetje nutteloos.

    Login om te reageren
  9. sus zegt

    22 april 2008 om 19:51

    een v8 twinturbo is helemaal niet zo speciaal als een 4- of 6-cilinder turbo.
    Omdat bij deze v8 waarschijnlijk de turbo’s parallel staan. (op elke cilinderbank 1) terwijl ze bij die andere motoren in serie staan.
    Of heb ik het mis ? Ik hoop het maar, een beetje meer technische informatie zou leuk zijn..

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    22 april 2008 om 19:52

    @ vorige reactie
    ik merk nu dat ik mijn zin 2x heb herhaald op een andere manier. ;)

    Login om te reageren
  11. ford zegt

    22 april 2008 om 19:52

    het werd al gezegd maar ja ik vind het ook erg weinig uit een V8 met 2 turbo’s
    en zo spannend is het toch niet, ze hebben er al een V10 in dus wat is er beter aan een V8!?

    Login om te reageren
  12. AMG Powerrr zegt

    22 april 2008 om 19:52

    Is een mooi stukje techniek, all1 nu wachten op V10 twin turbo…

    Login om te reageren
  13. mrB zegt

    22 april 2008 om 19:53

    gaan ze ook een ook een 6.1 moter hiervan maken en dan in de 6 serie stoppen :twisted:

    maar een m3 haalt meer pk uit minder liters, zonder turbo’s bij mijn weten. wel wat minder NM beschikbaar, maar toch

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    22 april 2008 om 19:58

    Het koppel is 600 Nm tussen 1,800 and 4,500 toeren…beetje diesel-achtig dus ;) de V10 heeft een maximum koppel van 520Nm dus met deze V8 kan je lekker lui (op koppel) rijden…overigens is dit oud nieuws

    Login om te reageren
  15. Rob USA zegt

    22 april 2008 om 20:05

    Misschien wel leuk in de toekomst, een 666i :)

    Login om te reageren
  16. schnitzerken zegt

    22 april 2008 om 20:06

    555i, zalig, is nooit voor mij, te prijzig, maar zo overzalig:D

    Login om te reageren
  17. RX-7 Owner zegt

    22 april 2008 om 20:11

    5.55i ???? en er ligt een 4.4liter in raar waarom noemen ze het niet de 5.45i

    Login om te reageren
  18. K-Kalkan zegt

    22 april 2008 om 20:12

    Volgens mij is dit blok heeeeeeeerlijk te rijden met een automaat in een dikke 7.. Ik denk dat hij dan erg soepel is en heel rustig trekt maar toch snel genoeg is om iedereen bij te houden.. Dat wil ik nou.. :D
    Wat heb je er nou aan om telkens je bijv. helemaal suf te werken om goed vooruit te komen (o.a. M5 in lage toeren) Bij deze diesel is dat echt niet nodig.. je hoeft amper terug te schakelen om goed vooruit te komen waardoor het verbruik waarschijnlijk ook nog eens gunstig is.. :D

    Jaja mensen, ik weet het, ik ben een BMW-fan ;)

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 20:14

    @Ruben Baeten

    Ik uh…..ik ga me er ff op beraden of ik je excuses accepteer. Het is wel héél erg wat je hier laat zien. Ik zal er over nadenken en I’ll get back to you. :)

    Login om te reageren
  20. Aero zegt

    22 april 2008 om 20:14

    Het gaat er niet om hoeveel pk er uit zo’n V8 met 2 turbo’s wordt gehaald. Het gaat erom hoe hij zijn pk’s gebruikt.
    400 pk in de ene auto is niet hetzelfde als 400 pk in de ander!

    Login om te reageren
  21. K-Kalkan zegt

    22 april 2008 om 20:15

    @ Mezelf; blok heeeeeeeerlijk te rijden moet zijn blok heeeeeeeerlijk te berijden

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 20:16

    @K-Kalkan

    Uhm… diesel?!

    Login om te reageren
  23. AMG Powerrr zegt

    22 april 2008 om 20:16

    Ja wel leuk idd maar een 5.0L V10 Twin Turbo met rond de 600pk voor de M5/M6 is natuurlijk nog veel leuker… Dat is natuurlijk een mooie concurrent voor de Audi RS6

    Login om te reageren
  24. K-Kalkan zegt

    22 april 2008 om 20:17

    Naja, ik vind een dikke diesel beter passen bij een grote auto in plaats van een hoogtoerige V8 of V10.. Maar dat vind ik ;)

    Login om te reageren
  25. RubenBaeten zegt

    22 april 2008 om 20:19

    @Aero: Behalve als het een Amerikaan is natuurlijk. Dan zijn het gewoon prutsers dat ze zo weinig pk’s uit het blok halen!

    Login om te reageren
  26. Harry zegt

    22 april 2008 om 20:20

    @ Rob USA

    Wat zegt de hoeveelheid maximale pk´s nu helemaal?
    Het gaat toch om de vermogensopbouw en koppelkromme?
    Wanneer je 1 turbo gebruikt, en bij de Saleen is dat idd een hele grote, creeer je een enorm turbogat. Hoe groter de turbo, hoe langer het duurt voordat ie effectief is. Zolang die geen bijdrage levert kost het alleen maar energie! (Het is immers weerstand in de uitlaat die het spoelen van de cilinder verhindert). BMW gebruikt twee kleinere turbo´s, resultaat; minder energie-verspilling (betere rest-energie benutting) door minder weerstand dus sneller op toeren dus een kleiner tot GEEN turbo-gat! Met handig programeren van de waste-gate en de variabele inlaatspruitstuk-lengte ontstaat er een volkomen vlak koppelverloop. Gevolg is, of je nu bij 20 km/u in zn 3 het gas intrapt of bij 200 in zn 6, dit ding gaat altijd als een raket!
    Niks geen gelul met toeren maken (bv Impreza GT.. sorry voor de fans maar wat heeft dat ding een waardeloze motorkarateristiek.. Tot de 4500 toeren is dat blok dood en dat is doodzonde..) maar gewoon gaan met die banaan.

    Het zou me overigens ook niet verbazen als ook BMW variabele turbo´s gaat gebruiken op hun benzine motoren. Alleen Porsche doet dit toe nu toe (911 Turbo). Iedereen weet tot wat voor een prestaties die auto in staat is. Maximaal koppel bij 1600 rpm!!
    Die motor dan in de 6-serie lepelen en dan hebben we een 666i haha

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 20:22

    @K-Kalkan

    Schat (in a none gayish way :roll:) het gaat hier om een benzine moteur…. ;)

    Login om te reageren
  28. Billy zegt

    22 april 2008 om 20:23

    @Rob USA

    Die Bmw-V8 mag dan wel weinig pk’s hebben volgens jou, hij heeft wel een bijzonder hoog koppel en ze verkwisten tenminste niet hun pk’s aan dramatiek. ;) Dat heb je met amerikanen. ;) Als je ineens optrekt maakt ie gelijk een nutteloze burn-out en duurt het eerst
    4 seconden voordat je echt wegkomt. Daar komt ook nog bij dat het weggedrag van een bmw stukken beter is dan bij een amerikaan.

    You get my point Rob??

    Login om te reageren
  29. RenJie zegt

    22 april 2008 om 20:27

    @RX-7 Owner

    hetzelfde geval als bij een x30d en x35d.. allebei dezelfde motoren met een inhoud van 3 liter, de x35d heeft 2 turbo’s en heet x35d.. dus niet omdat hij een 3,5 liter motor heeft. Ik weet niet of de huidige 545i vervangen wordt, maar als dat het geval is, kunnen ze hem beter de naam 545i geven. Aan de andere kant weer niet, want die naam is al oud. Als BMW wat aandacht wilt, moet je wel met een nieuwe naam komen en zo verkoopt ie hopelijk beter.

    @Rob USA
    laten ze dat maar niet doen, dan dalen de verkoopcijfers, voor mensen die Hexakosioihexekontahexafobie hebben. :P maar dat wist je al.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    22 april 2008 om 20:29

    ja daaaag .. BMW zal na alle triomphen met een armzalig blok op de markt komen .. 400 pk is zat met het juiste koppel en een goed afgestemde versnellingsbak zal het best wel vooruit komen ..
    don,t worry ..

    Login om te reageren
  31. lambofreak zegt

    22 april 2008 om 20:29

    @ Ruben Baeten

    ja, dat klopt, maar als je op een circuit met een 2.0 twinturbo van 400+ pk’s gaat rijden of weet ik veel wat, dan is de motor in een mum van tijd kapot. Corvette’s en Vipers bijvoorbeeld rijden daarentegen hun motoren niet kapot na vele rondjes

    Login om te reageren
  32. Tombnolz zegt

    22 april 2008 om 20:29

    De huidige 550i heeft al 367 pk. BMW heeft dus 2 turbo’s nodig om 33 pk extra te leveren… Heel magertjes toch wel.

    Login om te reageren
  33. RenJie zegt

    22 april 2008 om 20:30

    jesus, ik zie net pas dat hij wel een érg hoog koppel levert voor een benzinemotor.. tenminste, voor een V8 is dit aardig veel..

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 20:34

    @RenJie

    De 545i is al vervangen door de 550i.

    Login om te reageren
  35. Sven zegt

    22 april 2008 om 20:36

    @ Lambofreak,

    Een 2L 4 cylinder met 400pk heel houden op het circuit is het probleem niet hoor… Ga er maar eens dagelijks mee rijden, dan wordt het een stuk minder leuk.

    @ Tombnolz,

    Het gaat hier niet om die 33pk extra, het gaat hier meer om het feit dat het gros van het koppel en vermogen nu beschikbaar is over het gehele toerenbereik.

    Login om te reageren
  36. K-Kalkan zegt

    22 april 2008 om 20:42

    @ Rick Dos; Oeeeeiiiii ik slaap :D
    Naja.. zou leuk zijn al was het een diesel :P
    Sorry voor mijn fout.. maar ik blijf bij mijn standpunt staan, maar ik ga toch on-topic: :P

    Genoeg koppel (in lage toeren?) om snel genoeg te zijn ;)

    Login om te reageren
  37. MATSS zegt

    22 april 2008 om 20:42

    tzullen wel kleine turbootjes zijn aangezien ze tussen de cilinderbankn zittn en ze toch maar 33pk extra gevn

    Login om te reageren
  38. RenJie zegt

    22 april 2008 om 20:44

    @K-Kalkan

    daar zal wel het hoogste koppel liggen, maar er is zeker ook enorm veel koppel aanwezig bij elk toerental.

    Login om te reageren
  39. K-Kalkan zegt

    22 april 2008 om 20:46

    @ RenJie; Daarom juist! Dat rijdt toch heerlijk?
    Zou jij de M5 nemen of deze V8 twin-turbo?

    Login om te reageren
  40. RenJie zegt

    22 april 2008 om 20:46

    als je veel koppel wilt, koop dan gewoon een x35d, dan heb je zeker niet te klagen hoor :)

    Login om te reageren
  41. Dennis zegt

    22 april 2008 om 20:48

    is dit niet gewoon de 550, maar dan afgerond naar boven? :D

    Login om te reageren
  42. MATSS zegt

    22 april 2008 om 20:49

    @ mezelf

    maar de 550i heeft nu 490nm bij 3600tpm en nu 600 tussen 1800- dus toch wel efficiënt die turbootjes

    Login om te reageren
  43. RenJie zegt

    22 april 2008 om 20:50

    @K-Kalkan

    oei, dat is toch wel een erg moeilijke vraag. Voor dagelijks gebruik (dus ook incl vakantiereisjes) toch wel deze V8 twinturbo, ik heb liefst een 535d, maar die doet even niet mee. Maar als je bom wilt zijn moet je toch echt wel de M5 nemen :P Maar zeker niet geschikt voor Nederland vind ik.. je kan niet hard hier, en de power die je kan loslaten hoog in de toeren, zal niet vaak “benut” worden. Kortom, in Nederland ben je beter af met minder pk’s en meer koppel; dan maar lekker onder de 3000 toeren cruisen.

    Login om te reageren
  44. K-Kalkan zegt

    22 april 2008 om 20:52

    @ RenJie; Je hebt gelijk ;)
    Gewoon lekker cruisen maar altijd koppel bij de hand hebben.. heerlijk :D
    Ik hou op een of ander manier niet van hoogtoerige straat-legale monsters.. alleen voor het circuit vind ik ze geil.. Ben ik dan een neppe autoliefhebber?? :(

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 20:53

    Een foto van de motor. Hier zie je ook duidelijk de opstelling van de turbo’s.

    Meer technisch info:

    http://www.autoblog.com/2008/01/21/detroit-2008-bmws-twin-turbo-4-4l-v8/

    @K-Kalkan

    Geeft niet! Kan gebeuren! ;)

    Login om te reageren
  46. Sven zegt

    22 april 2008 om 20:54

    @ K-Kalkan,

    Geen van beide, de Alpina B5S zou mijn keus zijn.

    Login om te reageren
  47. AMG Powerrr zegt

    22 april 2008 om 21:01

    @ Sven

    idd die is exclusiever ook en de garantie van je motor blijft ook gewoon behouden

    Login om te reageren
  48. Sven zegt

    22 april 2008 om 21:03

    Ja en op het rechte eind kun je het shaken met je M5

    Login om te reageren
  49. RenJie zegt

    22 april 2008 om 21:05

    @K-Kalkan

    oh je bent zeker geen neppe, of ik moet het ook zijn, maar dat vind ik niet :)

    Login om te reageren
  50. Jordey zegt

    22 april 2008 om 21:13

    een V8 klinkt ook veel heftiger dan zo’n V10 gehuil. BMW V8 motoren zijn echt heel goed en ze klinken geweldig:
    http://nl.youtube.com/watch?v=EDocOOBm4vI

    Dit is wel een iets aangepaste 550i maar alsnog!

    Login om te reageren
  51. RenJie zegt

    22 april 2008 om 21:21

    @Sven

    uhuh, als we de begrenzer er vanaf halen niet.

    314 km/u vs 330+ km/u

    Login om te reageren
  52. henk zegt

    22 april 2008 om 21:22

    het moet toch niet gekker worden als er al een M5 is, om dan ook noh een 555i te produceren! wat een bruten die beiers!

    Login om te reageren
  53. Harm Wesselink zegt

    22 april 2008 om 21:23

    555i klinkt beter dan een M5 :) Briljante keuze

    Login om te reageren
  54. Jean zegt

    22 april 2008 om 21:24

    Rick dos ben je heel erg dom of gewoon dom, er staat toch in de tekst dat de X6 het spits afbijt.

    Maargoed, BMW FOREVER

    Login om te reageren
  55. Rick dos zegt

    22 april 2008 om 21:28

    @Jean

    U is Belg?!

    Login om te reageren
  56. AMG Powerrr zegt

    22 april 2008 om 21:31

    ik zeg M5 ook uitvoeren als biturbo, BMW… dan heb je ook gelijk wat meer koppel dan die 520 Nm

    Login om te reageren
  57. lincoln zegt

    22 april 2008 om 21:32

    nee .. Jean sluit een comment met BMW FOREVER ..
    says it all ..

    Login om te reageren
  58. Jean zegt

    22 april 2008 om 21:36

    Voor de nieuwe m5/m6 krijgt de v10 waarschijnlijk ook een turbo

    Login om te reageren
  59. AMG Powerrr zegt

    22 april 2008 om 21:40

    Nu Mercedes nog de nieuwe E AMG zal wel een geblazen 6.2l krijgen

    Login om te reageren
  60. ik de dinges zegt

    22 april 2008 om 21:47

    Wat zitten er toch veel mensen op deze site die geen enkel benul van motortechniek hebben zeg..

    oa. comments als GOH 2 TURBO”S VOOR MAR 33PK!??!!
    Kunnen we dat niet wegmodden ofzo???

    Login om te reageren
  61. Willem zegt

    22 april 2008 om 21:50

    zotte manne die van bmw, ik dacht dat BMW was = Beirische Motore Werken
    en niet van munchiën, of ligt dat dicht bij? of zat ik nou verkeerd met de naam van BMW? afin, in het artikel staan: munichaëren = de gaste van munche dus.

    Login om te reageren
  62. Patrick2002 zegt

    22 april 2008 om 21:52

    BMW motoren zullen zo langzamerhand steeds meer blazen. Ik heb er geen problemen mee :P

    Login om te reageren
  63. Silverarrow zegt

    22 april 2008 om 22:00

    Sterk spul :D zit inderdaad in M5 territorium.

    Overigens een ander nieuwtje (uit de GTO, die het weer van Friedrich Eigler van AMG hebben): Mercedes AMG gaat het 6.2l blok updaten, waarbij waarschijnlijk de honderd pk/l grens gebroken/benaderd zal worden… :D

    Login om te reageren
  64. Silverarrow zegt

    22 april 2008 om 22:01

    Ohja, en dat alles natuurlijk atmosferisch, dat is een ding wat zeker is.

    Login om te reageren
  65. peter peer zegt

    22 april 2008 om 22:06

    @ Willem

    Beirische staat voor het gebied Beieren en München is een stad die volgens mij in Beieren ligt

    Login om te reageren
  66. dekster zegt

    22 april 2008 om 23:05

    @Rick dos
    Waar slaat dat nu weer op?

    Login om te reageren
  67. markieanta zegt

    23 april 2008 om 08:26

    Waren de pk’s op bij BMW dat ze nu met koppel gaan spelen?
    Ik vind het trouwens geweldig dat ik gister hier nog een discussie had over dat Ford motoren zo weinig pk’s leverden zonder koppel en dat BMW hier zoveel beter in was. Nu doet BMW eenzelfde soort trucje en nu is BMW geweldig?
    Volgens mij zijn hier wat mensen nogal subjectief.

    Login om te reageren
  68. Smeerdeek'n zegt

    23 april 2008 om 10:36

    555i is echt een kutnaam
    moeten ze es zoiets proberen op de 6-serie, en dan rood maken
    de duivels goede bloedrode BMW 666i:D

    Login om te reageren
  69. BMWM3GTR zegt

    23 april 2008 om 10:45

    Het is een diesel :D

    deze waarden gelden voor een dieselmotor :D

    Login om te reageren
  70. funcup zegt

    23 april 2008 om 11:08

    @ bohica
    de X6 xDrive5.0i is de 4.4 biturbo!!!

    deze motor komt ook eind dit jaar in de nieuwe 7-reeks.

    De nieuwe 7 zal, zoals de X6 enkel met turbomotoren bestaan.

    In de verdere toekomst krijgt zelfs de 320i een 1.6 met turbo(s)

    Login om te reageren
  71. Marc van der Haak zegt

    23 april 2008 om 11:20

    @ Jean: als je alle reacties leest dan kom je erachter dat Ruben Baeten een foutje had gemaakt in zijn artikel en deze fout heeft aangepast. Ruben had namelijk geschreven dat de 5-serie de spits af mocht bijten terwijl het juist de X6 is die de eer toebedeelt krijgt. Rick Dos wees op die fout en vandaar dat het nu goed staat in het artikel.
    Jean, ben je dom of heel erg dom? ;-)

    Login om te reageren
  72. Baztrd zegt

    23 april 2008 om 11:21

    Markieanta heeft een punt… en opeens snap ik het! Tijdje geleden kondigden de 3 duitsers toch aan op te houden met de PK race? Inderdaad, hebben ze gedaan, en nu doen ze mee aan de NM race :D

    En vwb het blok, klinkt leuk! Lijkt me toch voor dagelijks gebruik een stuk practischer dan een M5, gewoon lekker lui kunnen rijden.

    Login om te reageren
  73. markieanta zegt

    23 april 2008 om 11:46

    Overigens haal ik uit dit verhaal ook nergens dat het hier een benzine betreft, hebben we het hier niet over de diesel?

    Login om te reageren
  74. RScosworth zegt

    23 april 2008 om 11:50

    @ markieanta
    Ik ben blij dat jij het gezegd hebt, ik kon er de moed al niet meer voor opbrengen.

    Login om te reageren
  75. markieanta zegt

    23 april 2008 om 11:57

    hahahaha ;) Het is nergens te vinden toch? Maar iedere BMWlover hier neemt maar per definitie aan dat het weer de perfecte moter is, maar is dat daadwerkelijk zo?

    Wat voor Cosworth heb jij trouwens?

    Login om te reageren
  76. Marc van der Haak zegt

    23 april 2008 om 12:06

    Is een BMW met de aanduiding “i” niet altijd een benzine?
    BMW-kenners, werp uw licht op mijn vraag aub ;-)

    Login om te reageren
  77. Marc van der Haak zegt

    23 april 2008 om 12:12

    @ Markienta: iedereen is altijd subjectief. Echter objectiviteit bestaat gewoon niet :-)

    Login om te reageren
  78. majinstar zegt

    23 april 2008 om 12:17

    No zonde. Er moet geen 555i komen. Pimp de 550i gewoon op.

    Login om te reageren
  79. Mairsil zegt

    23 april 2008 om 13:08

    Dus ze hebben nu een 4.0 liter NA v8 met 400 pk en een 4.4 liter twin turbo v8 met… 400 pk. Klinkt niet niet echt als vooruitgang.

    Login om te reageren
  80. David zegt

    23 april 2008 om 14:46

    @Mairsil

    Toch is de turbo sneller. Groter oppervlak onder de pk-curve.

    Login om te reageren
  81. Pieter-Jan zegt

    23 april 2008 om 16:40

    Turbos… dat hebben ze afgekeken van Audi. Dan maar de turbos er omgekeerd op schroeven om toch origineel te lijken (of omdat X-Drive te veel plaats in neemt). Belachelijk. Wat een wijvenmotor.

    [/sarcasme]

    Login om te reageren
  82. Tommy zegt

    23 april 2008 om 17:36

    Een echt domme zet van BMW is trouwens dat ze de V8-dieselmotoren er uitgooien, Mercedes trouwens ook… Maar BMW heeft tog ook een nieuwere 4,8-liter V8? waarom daar niet 2 turbo’s op schroeven? Jammer want daar kan je nog meer uithalen.

    Login om te reageren
  83. Artijn zegt

    23 april 2008 om 18:29

    sommige mensen snappen het niet he? BMW is namelijk tot nu toe 1 van de weinige die het presteerd een motor met turbo’s uit te rusten en deze te laten rijden en klinken als een ongeblazen motor.. Daarom is het Hulde voor BMW en niet voor MB kompressoren en turbo’s op golfjes enzo..

    En afgekeken bij Audi..?? Waarom dan wel bij Audi alsof die de enigste zijn met turbo motoren? (Audi fans zijn weer op hun Kl…. .i. getrapt.. zucht)

    Naja ik geloof in ieder geval dat het een lekkere motor gaat worden met bijna geen turbogat en een heerlijk geluid!!! Plus dat het waarschijnlijk net als in de 335i een lullige aantal bar druk zal zijn en je deze dus heel gemakkelijk tot M5 niveau zal kunnen trekken dus laat maar komen die motor dan gaan we weer is ff proefritje maken!! hehe! :-)

    Login om te reageren
  84. wilco zegt

    23 april 2008 om 20:07

    Hoezo weinig pks. Mensen worden wel erg verwend met hun pks. Ik denk dat deze motor ook 500+ pk auto s aan gort gaat trekken met de beloofde koppelkarakteristiek. Deze motor zou ik liever in mn wagen hebben dan die van de M5 ofzo.

    Login om te reageren
  85. AMG Powerrr zegt

    23 april 2008 om 20:23

    @ Wilco

    idd, de M5 V10 motorblok is veel meer een “racemotor” dan de hoogstwaarschijnlijk meer relaxtere V8 TT in de 555i

    Login om te reageren
  86. RenJie zegt

    23 april 2008 om 20:37

    M5 koop je voor de hoge toeren en de fun, de 555i voor de minder hoge toeren, maar veel koppel en relaxheid. Dat moge wel duidelijk zijn :)

    Maar sowieso geen benzine voor mij: 535d blijft mijn favoriet.

    Login om te reageren
  87. RScosworth zegt

    23 april 2008 om 20:56

    @ Artijn
    “sommige mensen snappen het niet he?”
    Dat klopt en daar hoor jij zo te zien ook bij. Denk je nu echt dat BMW een twinturbo blok ontwikkeld heeft voor het geluid? Zo’n blok als dit staat maar voor 1 ding: comfort.

    Dit is iets wat o.a. Mercedes en Audi al jaren doen. Iets wat continue door BMW-freaks (letterlijk freaks) afgekraakt wordt en nu doet BMW het ook en nu is het ineens iets nieuws en geweldigs.

    Give me a break!

    Login om te reageren
  88. Rick dos zegt

    23 april 2008 om 23:48

    @dekster

    Niks *kuch* gewoon interesse. De naam Jean is over het algemeen een Belgische naam….

    En voor de rest, jullie hebben met het vergelijken van de M motoren en deze motor door dat je appels met peren aan het vergelijken bent?

    Deze motor is voornamelijk voor de Amerikaanse markt gemaakt. Daar waar alle USAcarlovers juist zo zitten te schreeuwen dat je in Amerika “luie” motoren nodig hebt. En zie hier een motor die “lui” is maar wel beter is dan wat er uit Amerika komt.

    Everybody happy? Mooi!

    Login om te reageren
  89. skinnybmw zegt

    24 april 2008 om 00:25

    @ RScosworth: Wat wil je hier mee zeggen? Je doelt denk ik op de compressors van Merc/AMG en de turbo’s van Audi die ze vroeger gebruikten voor hun AMG en S/RS modellen? Als je doelt op comfortabel dan ben ik het met je eens dat je met een AMG goed zit. Audi bracht het er makkelijk vanaf door er een turbo of 2 op te gooien (eerste generatie RS4 etc.) dus die techniek zei me niet zoveel. Hoogtoerige 6 cilinders die in de M modellen lagen spreken mij veel meer aan met hun sportieve karakter waar BMW/M voor staat. Afkraken zal ik het niet…maar nu BMW met deze motoren komt (kat uit de boom kijken, je eigen blok als basis en dan een super relaxte motor er in leggen, die het in de grotere BMW’s zeker goed doen) dan geef ik ze zeker geen ongelijk. Respect! Want wat een wonderschone motor gaat dit worden!

    Login om te reageren
  90. markieanta zegt

    24 april 2008 om 08:26

    Ik denk dat er maar een echte BMW tempel opgericht moet gaan worden, zijn de mensne hier ook weer blij.

    Login om te reageren
  91. RScosworth zegt

    24 april 2008 om 10:11

    @ skinnybmw
    “Wat wil je hier mee zeggen? Je doelt denk ik op de compressors van Merc/AMG en de turbo’s van Audi die ze vroeger gebruikten voor hun AMG en S/RS modellen?”

    Ja.

    Login om te reageren
  92. ///M-lover zegt

    25 april 2008 om 12:17

    deze motor in de X6 … gaan we porsche achterna?? rijdt wel gelijk een diesel ja, maar maak eens een V8 diesel van 4.4l met een twinturbotje op iedere cilinderbank… dan zou de ‘koppelhel’ pas echt losbarsten :d

    Login om te reageren
  93. finzend zegt

    28 mei 2008 om 15:47

    De 555i is gespot: http://jalopnik.com/393420/2009-bmw-555i-spotted-in-california

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North