• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M4 nu op te peppen tot 700 pk

Auteur: CasperH, gepost 12 februari 2016 om 10:30 – 34 Reacties

Afbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pkAfbeelding BMW M4 nu op te peppen tot 700 pk

BMW M4 F82 door Carbonfiber Dynamics heeft 700 pk
Zevenhonderd motherfriggin’ pk’s in een M4. Het Duitse Carbonfiber Dynamics heeft een BMW M4 van een flinke anabolenkuur voorzien.

In principe houdt Carbonfiber Dynamics zich bezig met het leveren van koolstofvezel producten. Daarom vinden we ook een koolstofvezel frontlip, sideskirts, diffuser, motorkap en spoiler op de f82 M4. Gewichtsreductie komt verder onder meer van een titanium uitlaatsysteem en wat andere aanpassingen. Ook werd het onderstel flink aangepast.

Meest belangrijk vinden we echter de motorupgrades. De auto wordt geleverd met acht verschillende maps, variërend van “rondhobbelen in de woonwijk” tot “keihard circuitknallen voor kamikazepiloten”. De auto is voorzien van een methanol injectiesysteem, andere turbo en grotere luchtinlaat. Ook de uitlaat (afkomstig van Akrapovic) helpt de BMW vrijer te ademen. Resultaat: 600 pk met 1,8 bar turbodruk. Maar met 2,3 bar moet de 700 pk ruimschoots haalbaar zijn.

Prijzen zijn nog niet bekend, maar een preventief dalurenabonnementje bij de bandenboer kan geen kwaad, lijkt ons.

Ook interessant!

  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: BMW M4 G82 met handbak doet de Hockenheimring
    Video: BMW M4 G82 met handbak doet de Hockenheimring
  • Video: BMW M4 rijden met alleen je handen werkt zo
    Video: boenderen met de BMW M4 'CSL'
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Coupe, f82, m4, tuning

Vorig bericht: « Lionel Messi: dit is mijn nieuwe auto!
Volgend bericht: BMW lanceert nieuw iPerformance label, met extra badges »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    12 februari 2016 om 10:32

    Wat opzichtig…

    Login om te reageren
  2. Michiel1 zegt

    12 februari 2016 om 10:35

    holy shitballs!

    Login om te reageren
  3. baap zegt

    12 februari 2016 om 10:36

    Motorisch lekker standaard laten met eventueel dat uitlaatje met die Oostbloknaam en deze looks; http://www.autoblog.nl/nieuws/kan-een-bmw-m4-nog-mooier-83280 en dan ben ik blij!

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    12 februari 2016 om 10:41

    Er zullen vest mensen zijn die het willen, maar ik zie zelf het nut niet zo. M4 (GTS) is snel zat, en anders koop ik wel wat anders.
    Voor het circuit is een ander verhaal, maar voor op de weg lijkt me alleen voor het verplassen geschikt.
    Doe mij maar een F-type coupe dan ;)

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      12 februari 2016 om 10:42

      @granlusso: *best

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 februari 2016 om 10:44

      @granlusso: Deze zal al dat vermogen niet eens kwijt kunnen. Daar heeft de standaard M4 al een beetje last van.

      Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    12 februari 2016 om 10:53

    Er moet toch wel een esthetisch elegantere oplossing gevonden kunnen worden voor een achterspoiler op een M4? Op de GTS zit er ook al zo’n opplak ding.

    Voor de rest geen grote wijzigingen. Die 700 pk kunnen ze ook achterwege laten. Roepen dat je bijna 300pk meer hebt dan een standaard M4 doe je alleen maar om je minderwaardigheidscomplex te verdoezelen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 februari 2016 om 11:39

      @Rick-dos: Zo’n ducktail a la CSL vind ik schitterend. Even op de link van @baap klikken. Dat vind ik schitterend. Overigens vind ik een geïntegreerde spoiler zoals op de Gran Turismo concept ook erg mooi.

      Login om te reageren
    • nord zegt

      12 februari 2016 om 12:40

      @Rick-dos: zo een spoiler is nou eenmaal wat het BMW publiek graag wilt..

      Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    12 februari 2016 om 10:58

    Wat een gaaf ding zeg. Ik vraag me af of het vermogen volledig te benutten valt. En hoe hij zich op het circuit gedraagt. Maar hij ziet er stoer ik. Vooral de velgen zijn echt schitterend.

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    12 februari 2016 om 11:08

    2,3 bar is best veel! Ben benieuwd hoelang alles heel zal blijven

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 februari 2016 om 11:26

      @kennone: Precies mijn gedachte, het is gewoon asociaal veel, en vragen om ellende.

      Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      12 februari 2016 om 11:58

      @kennone: dat kan niet goed blijven gaan

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      13 februari 2016 om 09:13

      @kennone: de versnellingsbak alleen al is zo stuk. Verder, voordat je 2.3 bar hebt opgebouwd met een turbo ben je wel even bezig. Zo’n turbolag rijdt echt niet tof.
      Als je dit soort vermogens wilt kan je beter een andere auto nemen.

      Login om te reageren
  8. mrmiyagi1982 zegt

    12 februari 2016 om 11:10

    Kofferklepspoilert eraf lillike stickers draf. En t is een hele dikke bmw! Daar zou ik wel eens een weekendje mee willen sturen!

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    12 februari 2016 om 11:28

    Zonder spoilers, stickers en carbon motorkap en in een mooie groene kleur zou het echt een plaatje zijn. Maar die 2,3 bar turbo druk is vragen om ellende. 600pk is meer dan voldoende op de achterbandjes, dus ik zou lekker in die afstelling rijden.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 februari 2016 om 11:32

      @dutchdriftking: en dan lekker zilvergrijs spuiten!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 februari 2016 om 12:03

        @roppp: Kan, ik zeg donker groen.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          12 februari 2016 om 20:47

          @dutchdriftking: doe ff normaal man. Dat valt toch veel te veel op.

          Login om te reageren
    • werf76 zegt

      12 februari 2016 om 13:21

      @dutchdriftking: Waarom is 2,3bar turbodruk vragen om ellende? Als de turbo goed aangepakt is met 360gr lagers e.d. kan het best lang mee gaan.

      Men moet alleen rekening houden met even na draaien bij aankomst ipv alles gelijk uitzetten.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 februari 2016 om 13:28

        @werf76: Een turbo laten uitdraaien moet eigenlijk zelfs met een oude diesel. Gelukkig zijn er tegenwoordig dan ook turbo timers. maar hoe goed je alles ook voor elkaar hebt, 2,3 bar is gewoon ziek veel. Zeker wanneer je met een ‘veilige’ 1,8 bar ook al 600pk hebt.

        Login om te reageren
        • werf76 zegt

          12 februari 2016 om 14:04

          @dutchdriftking: Ben het wel met je eens hoor, wat gaat de 700pk nou zoveel meer brengen dan 600pk door de thermische belasting zo ver op te schroeven.

          Login om te reageren
  10. sracert zegt

    12 februari 2016 om 11:43

    Ik zag in Oostenrijk de M4 X-drive tijdens de “Snow Challenge” minder pk’s maar super mooi in het wit. Dit gaat veel te ver, leuk voor op het circuit maar op straat zou ik hier niet in gezien willen worden. De “reguliere” M4 absoluut wel in het wit……………..

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      12 februari 2016 om 13:11

      @sracert: M4 X-Drive ???

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        12 februari 2016 om 14:35

        @crackdavid: ja, met een dikke blauwe sticker op de zijkant?

        Login om te reageren
  11. sracert zegt

    12 februari 2016 om 11:45

    De achtervleugel vind ik ook afzichtelijk Halfords lelijk.

    Login om te reageren
  12. sracert zegt

    12 februari 2016 om 11:46

    De uitlaat (achterdemper) is ook wat vreemd gevormd voor de zgn. “free flow” , dat kan beter denk ik.

    Login om te reageren
  13. volvoturbo zegt

    12 februari 2016 om 12:26

    Zie ik nou OYO Tires op foto12 :)

    Login om te reageren
  14. burninrubber zegt

    12 februari 2016 om 12:31

    Dikke turbo lag ook waarschijnlijk

    Login om te reageren
  15. lammie zegt

    12 februari 2016 om 13:01

    Hebben! Echt dik

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    12 februari 2016 om 13:07

    ik weet het niet hoor. Ik heb even op de website van Carbonfiber Dynamics rondgekeken en zo wat ik kan zien is het vooral een soort Halfords voor iedereen die geilt op carbonfiber. Ik vraag me dan ook af of die gasten wel weten waar ze mee bezig zijn. 2,3 bar turbodruk is niet bepaald weinig, en als het ook nog eens door zo’n relatief onbekende/onervaren toko gedaan wordt zou ik er met een grote bocht omheen lopen. Een Brabus, Novitec, Hamann of (hoewel het officieel geen tuner is) Alpina zou ik dat best toevertrouwen, maar geen groothandel in carbonfiber onderdelen die zelf voornamelijk als doorgeefluik dient.

    Login om te reageren
  17. aquila2003 zegt

    12 februari 2016 om 14:30

    Methanolinjectie, mensen??

    Login om te reageren
  18. groggys zegt

    12 februari 2016 om 15:41

    Over een 10-tal jaar is er al een M4 bij 1300 pk ofzo, maar buiten dat is het wel een leuk experimentje :)

    Login om te reageren
  19. rob5nismo zegt

    12 februari 2016 om 20:21

    Dubbele pijp k*t.
    Is wel een mooi uitlaatsysteem alleen ik zou toch voor de x-pipe gaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North