Wat zijn er toch altijd weer een hoop geruchten in omloop als het gaat om nieuwe BMW’s. Zo wordt er momenteel volop gespeculeerd over een GT-variant van de 6-serie – geen verkapte station zoals bij de 5-serie, maar eerder een A7/Panamera/CLS-concurrent. Ook over de Z2 weten we inmiddels iets meer te melden.
Het laatste nieuws, volgens de connecties van BMWblog, is momenteel dat de 6-serie vierdeurs coupé de codenaam F14 meekrijgt. Hij zal gebaseerd zijn op het nieuwe 6-serieplatform (F10) dat in 2010 geïntroduceerd wordt. Hij zal aardig wat weg hebben van de heerlijke CS conceptcar, maar wel iets kleiner uitvallen. Volgens de geruchten krijgt de auto suicide doors (à la Mazda RX8) zonder B-stijlen.
De Z2, de milieuvriendelijke miniroadster waar we allemaal zo om zitten te springen, verwachtten we aanvankelijk pas in 2012 of 2013. Het schijnt echter dat deze auto zich momenteel in het laatste ontwikkelingsstadium bevindt, waarbij we mogen hopen op een introductie op de IAA Frankfurt in september.
Nog een laatste geruchtje: Mini schijnt met een model te komen dat de SpaceBox zou gaan heten. Denk daarbij aan de Crossman, maar dan flexibeler. Huh? We wachten rustig af…





Als die nieuwe 6-serie idd gaat lijken op de CS conceptcar dan zou ik zeggen laat maar komen, maar wel een beetje snel aub
ff over die foto boven het bericht: veels te vee lverschillende lijnen in de zijkant. verder vind ik hem wel grappig. lekker kort (denk ik…) en laag!
iemand een fotoshop van die 6 serie? :P
Die 6 serie GT moet nu wel een beetje komen ja. Lopen behoorlijk achter met de ‘4-deurs Coupé’ uitvoering…
Straks hebben ze alleen de vervangingsmarkt nog!
PS: ik spot een trend! Suicide doors wordt het helemaal in 2009???????
De Z2, de milieuvriendelijke miniroadster waar we allemaal zo om zitten te springen..
Nou ik sta in ieder geval klaar om er gelijk in te springen voor een ritje.
En de nieuwe 6 serie. Ben benieuwd, hoop dat het niet bij een concept blijft (zelfde geld voor de Audi A7) Zou het uitzicht op de weg wel verbeteren
kan niet wachten, fantastisch nieuws. alleen graag 2010….
Ik sta zeker te springen. Midden in de crisis een mini beemer erbij. Dat moet kunnen.
Wacht toch maar even wat langer met het uitbrengen..
…en ik altijd maar denken dat de 6-serie al een GT was. En een 6 GT dus een soort pleonastische tautologie zou zijn.
Euhm, de F10 is toch echt het nieuwe 5-serie platform, niet het nieuwe 6-serie platform.
Hmm SpaceBox … was dat niet de naam voor dat nieuwe model, de C3 Picasso?
BMW is af en toe wel een beetje lui.
Geen tijd voor een nieuw model?
O, zetten we er gewoon GT achter en laten we een X# op zn dak vallen.
Ik mag hopen dat de 6-GT een beetje vernieuwender wordt.
En over die SpaceBox: Wie bedenkt de namen voor de Mini’s?
Die wil ik graag heel erg hard in zn kruis trappen.
@ BananaFlip
Er komt ook een nieuw model, de 5-Serie GT.
Is dat een photoshop?
@Headhunter: hoe weet je dat deze wagen net zo duur wordt als de Audi A7?
ROFLOL @ spraakverwarring van auto-maat en spelfout van Headhunter
6 serie GT??
Zit BMW teveel aan de jaegermeister ofzo?
Uitbreiden met een kleiner model is nu juist wel slim. Kunnen de gedupeerde Z4-rijders nog een Z2 nemen.
En bij een flexibele Crossman denk ik aan een MPV… :|
Een vierdeurscoupé met suicidedoors? Zou ik liever niet zien. Ik vraag mij af hoeveel extra modellen ze nog gaan lanceren.
@ oversoft:
Klopt. de F10 is nieuwe 5.
F12 is de codenaam voor de nieuwe 6.
De 6GT lijkt me geweldig. Z2 idd veel te veel lijnen aan de zijkant, verder zit het er oke uit.
en mijn 1serie-M die komt er niet of wat… stelletje pussies ;)
Hmm, die Z2 is mooier dan de Z3. Maar de 6GT, dat wordt echt een monster denk ik. Wel positief bedoeld natuurlijk.
Voor wie maakt BMW hun laatste modellen in hemelsnaam?
Voor wie is een BMW Z4 te groot?!
Wie vindt in godsnaam de 5 serie sedan zo erg te klein, maar de touring zo erg te groot, dat een 5 serie GT noodzakelijk is?!
Wie verzoekt de BMW-dealer nou voor een BMW X5 met nèt iets minder hoofdruimte achter???
@G.de Groot .. good one ..
maar het yuppie-scum wil zich gaarne onderscheiden .. ook zullen de klanten
(geinstrueerd door de verkopende partij) u maar wat graag vertellen over de totaal andere eigenschappen en de enorme verschillen ..
maw .. BMW is de Opel Kadett van vandaag .. en BMW weet dat ..
Dan hebben we dus:
1-serie driedeurs, 1-serie cabrio, 1-serie hatchback, 1-serie coupe
3-serie sedan, 3-serie cabrio, 3-serie touring, 3-serie coupe
5-serie sedan, 5-serie touring
6-serie coupe, 6-serie cabrio
7-serie
Z4 cabrio, (Z4 coupe)
M3 sedan, M3 cabrio, M3 coupe
M5 sedan, M5 touring, M5 Individual sedan
M6 coupe, M6 cabrio, M6 Individual coupe
(Z4 M coupe, Z4 M cabrio)
BMW X3, BMW X5, BMW X6
En dan binnenkort:
5-serie GT, 6-serie GT
BMW X5 M, BMW X6 M
Soms is veel keuze ook weer niet de goede richting…
@ koekje…
Stoort mij anders echt niet hoor! ;)
Maak anders eens zo’n lijstje van mercedes? nog net iets uitgebreider volgens mij!
@ KoekjesTwister: En bijna had je ze allemaal op na de X1 en Z8. :P
wat een super gaaf wagentje die Z2
LEUK! :D
ben eindelijk weer happy met mn eigen merk ;)
@KoekjesTwister:
Niet helemaal eerlijk he, de M modellen vallen onder de gewone modellen, dan hou je dit over:
1 3-deurs, 1 5-deurs, 1 cabrio, 1 coupe
3 sedan, 3 cabrio, 3 touring, 3 coupe
5 sedan, 5 touring
6 coupe, 6 cabrio
7
Z4 cabrio, Z4 coupe
X3, X5, X6
En dan binnenkort:
5 GT, 6 GT
Valt erg mee dus, Volkswagen heeft al bijna een groter assortiment als je alleen al naar de Passat kijkt…
Overigens heeft bijna elke wagen een individuele doelgroep, dus het is best aardig opgezet. (Al zie ik de GT’s idd wel een beetje buiten de boot vallen, lelijk hok die 5-er GT)
@OverSoft, je vergeet nog dat er een lange en een normale 7 Serie bestaat (en een lange 5 Serie in China).
Ook komt er een 3 Serie GT, X1 en Z2.
Hetzelfde lijstje voor Mercedes:
A-klasse, klein model voor kleine mensen.
B-klasse, voor mensen die de A-klasse graag een klein beetje groter wilden hebben.
Vaneo, voor mensen die de A-klasse graag wat hoger en met schuifdeuren wilden hebben.
A-klasse Coupe, voor mensen die de A-klasse graag zonder achterdeuren willen hebben.
S-klasse, voor zakelijke rijders die willen opvallen.
E-klasse, voor zakelijke rijders die niet willen opvallen.
E-klasse Combi, voor zakelijke rijders die niet willen opvallen en voor wie de normale E-klasse iets te weinig bagageruimte heeft, maar die onder geen beding een terreinwagen willen.
C-klasse, voor mensen die de E-klasse graag een beetje kleiner willen met een design dat in het begin opvalt, maar daarna niet meer.
C-klasse Combi, voor mensen voor wie de E-klasse nog steeds te groot is, maar de C-klasse niet genoeg bagageruimte heeft, en de GLK te stoer is.
CLS-klasse, voor mensen die E-klasse graag met net wat minder hoofdruimte willen, met een design dat opvalt.
CL-klasse, voor mensen die een coupé willen rijden die opvalt.
SLR-klasse, voor mensen die een coupé willen rijden die erg opvalt.
CLK-klasse, voor mensen die een coupé willen rijden die niet opvalt.
CLC-klasse, voor mensen die een coupé willen rijden die op de verkeerde manier opvalt.
SL-klasse, voor mensen die een cabriolet willen rijden die opvalt.
SLR-roadster, voor mensen die een cabriolet willen rijden die erg opvalt.
SLR Stirling Moss, voor mensen die een cabriolet willen rijden die wel heel erg opvalt.
SLK-klasse, voor mensen die een cabriolet willen rijden die alleen in het begin opvalt en daarna saai wordt.
CLK-cabriolet, voor mensen voor wie de SLK veel te klein is, en de SL veel te groot.
G-klasse cabriolet, voor mensen voor wie de CLK te groot is, maar de SLK te laag bij de grond zit.
G-klasse kort, voor mensen die graag een kleine terreinwagen willen die stoer is.
GLK-klasse, voor mensen die graag een kleine terreinwagen willen die niet stoer is.
G-klasse lang, voor mensen die graag een grote terreinwagen willen die stoer is.
GL-klasse, voor mensen voor wie de G-klasse niet groot en stoer genoeg is.
M-klasse, voor mensen voor wie de G-klasse te groot is, en de GLK-klasse te klein.
R-klasse, voor mensen voor wie de G-klasse veel te stoer is, en de GLK-klasse veel te klein.
Viano, voor mensen voor wie de R-klasse te klein en duur is.
Fijn toch, al die keuze…
@ edgar:
Heb jij ooit eerder naar een BMW gekeken, daar zie je nl. alleen maar lijnen.
ik zie geen verschil tussen deze Z2 en de nieuwe Z4