• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW roept M3 met dubbele koppeling terug

Auteur: robbie, gepost 21 november 2008 om 16:15 – 49 Reacties

BMW M3 DCTOeps! Klein probleempje voor BMW. Op de nieuwe M3 introduceerden ze onlangs naast de handgeschakelde 6-bak een 7-traps transmissie met dubbele koppeling. En met deze zogenaamde DCT transmissie is nu een probleem ontstaan. En wat is dat probleem dan? Als je hard moet afremmen dan schakelt de bak meerdere versnellingen terug en dat kan er toe leiden dat de motor afslaat en dat wil je natuurlijk niet.

En daarom worden in Amerika maar liefst 2.500 M3’s van modeljaar 2008 en 2009 teruggeroepen naar de dealer voor een software update. Tot ongelukken zal het ongetwijfeld nog niet geleid hebben, maar een vervelend probleem is het natuurlijk wel. Of het probleem ook in Europa voorkomt heeft BMW niet bekend gemaakt, maar het lijkt mij wel zeer waarschijnlijk. Meer informatie over de recall kan je HIER vinden. (via: autoblog.com)

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, terugroepactie

Vorig bericht: « Officiële spyshots Mazda3 5-deurs
Volgend bericht: Voor de kleine beurs: Audi R8 replica »

Lees Interacties

Reacties

  1. thom zegt

    21 november 2008 om 16:16

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Johan zegt

    21 november 2008 om 16:16

    even wat anders,

    De nieuwe Z4 Cabrio + Coupe zou toch onthuld worden op de Los Angeles Autoshow die sinds gisteren aan de gang is .. heb er nog niets van gezien.

    Iemand een idee ?

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    21 november 2008 om 16:17

    Alleen in america ?

    of ook hier in nederland (al hoewel er heus nog geen 2500modellen zijn verkocht)

    Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    21 november 2008 om 16:18

    ’t word tijd voor een internetverbinding in de auto. Dat de boordcomputer even op de bwm site kan kijken of er updates zijn.

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    21 november 2008 om 16:19

    Ah welnee, de echte reden is dat de CEO van BMW uit zijn 520d is gestapt en per toeval in een M3 met DCT viel. Hij was aan het rijden en ineens ging er een lichtje branden in zijn hoofd: “Aber es ist sheisse!”.

    Login om te reageren
  6. FGZ zegt

    21 november 2008 om 16:22

    De ware kwaliteit van BMW

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    21 november 2008 om 16:23

    Tis niet omdat de pook niet meer trilt?

    M3 Pussy car.

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    21 november 2008 om 16:24

    Tjah, troep natuurlijk zo’n bakken. (grapje uiteraard)

    benieuwd wanneer BMW eens een handbak met ceramische koppeling zal maken, à la Carrera GT. Zouden trouwens wel nog meer merken mogen doen.

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    21 november 2008 om 16:26

    @ Vla, wat moet ik me daarbij voorstellen? Omdat de CEO t een kutbak (die DCT) vindt roept ie ff 2500 stuks terug?? :P
    Wat dat van die 520d betreft heb je vast gelijk, wel de Blue-lijn he :P

    Login om te reageren
  10. mc959 zegt

    21 november 2008 om 16:27

    wel, wel, zo te zien werken die nieuwe dubbele koppelingen niet overal even goed: Nissan(gtr) gaat kapot na gebruik van de launch controle, Bmw valt stil bij het terug schakelen….

    Zo te zien hebben ze alleen bij VAG group goed hun produkt ontwikkeld want heb van de DSG nog niet teveel klachten gehoord, en voor de PDK van Porsche zal ’t nog wat vroeg zijn om iets te zeggen.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    21 november 2008 om 16:29

    only in America ..
    zijn re-calls een blijk van een goede verstandhouding tussen dealer en consument .. en een pluspunt voor het vertrouwen in een producent ..

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    21 november 2008 om 16:31

    @ Jesper
    Correctemundo!

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    21 november 2008 om 16:35

    @ mc959: Dat zeg jij nou wel, maar als ik me niet vergis heeft Porsche in de Je-naait-me-steeds-of-America minder dan een jaar geleden ook een shitload Cayenne’s terug geroepen, kweet alleen niet zeker of dat door de bak kwam :roll:

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    21 november 2008 om 16:49

    @Johan

    Het was de bedoeling om de Z4 begin november te introduceren.

    Maar door problemen met de registratie van de naam sDrive (blijkbaar heeft Yokohama dat al geregistreerd) moest alles (folders, persinfo, etc.) ingetrokken worden. Ik heb begrepen dat het probleem is opgelost aar dat L.A. te vroeg kwam. Als het goed is staat het op de agenda van Detrioit. Januari dus.

    Wat misschien wel interesanter is, is dat er steeds hardnekkerige geruchten de ronde doen dat BMW bezig is om een “groene” supercar te maken.

    http://www.autoweek.com/article/20081117/FREE/811179995

    Zou logisch zijn aangezien M Gmbh ruimte heeft gekregen door het cancelen van de GT.

    -edit: had het gezien ;) komt zo een artikel online-

    Login om te reageren
  15. DSG zegt

    21 november 2008 om 16:54

    Die dubbele koppeling automaten zijn een en al ellende. Ik heb zelf een Seat Altea FR met DSG gehad en die had problemen bij het terugschakelen hoorde je een hard knal van de bak. Dat was na 1,5 jaar en de dealer zij dat de auto oud was en wou de DSG bak niet vervangen.

    Login om te reageren
  16. Aad zegt

    21 november 2008 om 16:55

    Klopt, ik heb het 2x ondervonden in een bocht, en dat is niet handig.

    Login om te reageren
  17. C200 Kompressor zegt

    21 november 2008 om 17:03

    Goh ik dacht dat BMW de beste is en dat nummer 1 staat.
    Laten we eerlijk zijn, ieder merk heeft wat.

    Login om te reageren
  18. tdj zegt

    21 november 2008 om 17:04

    Hopelijk wordt het niet zo’n ellende-automaat zoals die in de M5. Die staat ook niet bekend om zijn betrouwbaarheid.

    Login om te reageren
  19. peter zegt

    21 november 2008 om 17:06

    ja bmw en dit soort versnellingsbakken geeft blijkbaar wel vaker problemen.

    Waren er met de automaat in de vorige M3 ook geen problemen?

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    21 november 2008 om 17:11

    @edit

    Weet niet zeker hoe recent de info van autoweek is. Krijg sterk het vermoeden dat het overgetypt is van autocar.

    http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/BMW-Concepts/235611/

    ..toen de wereld er net even anders uitzag.

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    21 november 2008 om 17:12

    @ Rick Dos: Amen to that M1 hommage!! Heb t complete artikel ff gelezen, en dat belooft heel veel :D Als t dan indd maar een middenmotor wordt, en geen 3.0 maar gewoon een 3.5 twin turbo serieel geplaatst ofzo :)
    Then again, de huidige 335i is ook gewoon een 3.0 toch? :roll:

    Wel leuk dat je straks met je Beemer een R8 dr uit kan trekken, en toch zeggen dat je millieubewuster (blegh, wat een kutwoord) bezig bent :)

    Als ze maar wel de optie bieden die M1 te bestellen zonder die BMW-badges op de achterste hoeken, die verkloten zo het aangezicht van de auto…

    Login om te reageren
  22. Gotty zegt

    21 november 2008 om 17:14

    Tjonge, die BMW’s hebben nog wel eens wat:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/03/nieuwe-bmws-kampen-met-falende-software-en-injectoren
    :D

    Login om te reageren
  23. Jesper zegt

    21 november 2008 om 17:14

    Artikel lijkt inhoudelijk inderdaad wel heel erg veel op dat van Autocar :P

    Login om te reageren
  24. mc959 zegt

    21 november 2008 om 17:15

    @ Jesper

    we spreken hier over een versnellingsbak met dubbele koppeling, en bij mijn weten bestaat deze nog niet op de Cayenne. grtz

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    21 november 2008 om 17:20

    @Jesper

    Zou wel eens weer leuk nieuws zijn van BMW. In plaats van dat geklooi met de X modellen. ;)

    Login om te reageren
  26. robbie zegt

    21 november 2008 om 17:31

    @Rick dos, idd oude recycling! Gooi mijn artikel wel weer in de prullenbak :D

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    21 november 2008 om 17:43

    @robbie

    Nee! Niet doen! Gewoon plaatsen!

    Kijken hoelang het duurt voordat het op wheels on 7 komt…. :lol: :P

    Login om te reageren
  28. Tommy zegt

    21 november 2008 om 17:53

    Dat ze daar nu pas achter komen… Niet lang genoeg getest met de M3 DCT?

    BMW schrapt ook allemaal dikke motoren las ik, nieuwe V10 diesel en nieuwe biturbo V12 waarmee ook gelijk de CS en M1 worden geschrapt. Zou leuk zijn geweest een V10 diesel en een dikke V12 in de 7-serie, houd de concurentie scherp. Heel erg jammer allemaal, nog even en het is een mainstream merk geworden.

    Login om te reageren
  29. SimonMc zegt

    21 november 2008 om 17:59

    @VonStroke: weet je wel wat zo’n Carrera GT heeft gekost?Ik zou ook graag bv keramische remschijven terug op productiewagens, maar niet iedereen betaald graag 10.000 EUR meer voor z’n auto…

    Exact de reden dat dit niet gedaan wordt.Als zoiets in massa wordt geproduceerd, wordt dat vanzelf goedkoper, maar iemand moet de eerste stap durven zetten…

    Login om te reageren
  30. dfncikje zegt

    21 november 2008 om 18:01

    @ Simpson, dat bestaat al in de vorm van BMW Teleservice, verkrijgbaar op de duurdere modellen met de nieuwe idrive. Geldt dit bericht trouwens ook voor 335i bezitters met deze (wel aangepaste) M DCT versnellingsbak, weet iemand dat?

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    21 november 2008 om 18:22

    @Rick dos, artikel is al verdwenen ;)

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    21 november 2008 om 18:23

    Het is een super goede versnellingsbak die M DCT. Wel zeldzaam dat zoiets kan gebeuren. Software updatje is wel zo makkelijk. Een soort Live update voor je I-Drive, computer software etc.. is wel leuk.

    Login om te reageren
  33. JHW zegt

    21 november 2008 om 18:29

    @mc959
    Gelukkig heeft VAG ook in het eerste jaar een hoop ellende gehad met de DSG die na het achteruit inschakelen opeens niet meer wilde rijden…

    Login om te reageren
  34. berry zegt

    21 november 2008 om 18:36

    als je weet wat bmw monteurs moeten verzwijgen over ”terugroepacties” wordt t je slecht..
    klanten worden met een smoesje naar de garage gelokt.

    zoals de nieuwe 5 serie diesel.. daarbij laat een wormwiel los en schiet de inlaat in..hop weg motor en 10.000 euro schade.

    e36-e46 dif ophangpunten vallen gewoon los.
    e46 bepaalde modellen hebben een slechtere staalsoort boven de achteras, die roest dus weg na een jaartje of 8-9

    enzenz

    Login om te reageren
  35. Emile_Benz zegt

    21 november 2008 om 18:41

    @ Robbie: dat is natuurlijk DOM hè… Altijd back-uppies maken/bewaren. :roll: Nu kun je wheels 0n 7 niet voor lul zetten/terugpakken… :roll:

    ON-Topic: [gemeen lachje]Hihihihihihii[/gemeen lachje] :twisted:

    Login om te reageren
  36. Waxweazel zegt

    21 november 2008 om 18:43

    met de franse slag … ?

    oh nee wacht, dit is Duits ! die dat zo onfeilbaar zijn … juist dus ;)

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    21 november 2008 om 18:46

    @berry .. bekent verhaal .. ik heb inmiddels ook al een paar keer verhalen gehoord van BMW monteurs die een soort van zwijgplicht niet konden naleven ..
    en door de importeur op hun vingers getikt zijn voor “bijdehande” vragen ..

    Login om te reageren
  38. robbie zegt

    21 november 2008 om 19:08

    @Emile_Benz, van oud nieuws maken we natuurlijk geen back-up ;)

    Login om te reageren
  39. Rick Buijsman zegt

    21 november 2008 om 19:35

    Elk auto merk heeft last van dingen , laatst volkswagen en mercedes en audi ook..

    Login om te reageren
  40. yannee zegt

    21 november 2008 om 19:51

    ge hebt hier soms toch echtt wel kleine kindere zitte.. man man.

    Login om te reageren
  41. Guan zegt

    21 november 2008 om 19:51

    “Tot ongelukken zal het ongetwijfeld nog niet geleid hebben”

    O nee? hoe weet je dat zo zeker? Motor afslaan = weg rembekrachtiging, weg stuurbekrachtiging. Lijkt mij niet risico loos en zou best tot ongelukken geleid kunnen hebben denk ik.

    Login om te reageren
  42. Waxweazel zegt

    21 november 2008 om 19:59

    Ging dit over een Frans merk en er zou hier gans anders worden gereageerd..
    als het over BMW gaat dan is het alsof het zomaar wel eens kan gebeuren en veeg het maar onder de mat.

    Login om te reageren
  43. donzobar zegt

    21 november 2008 om 20:11

    Dat afslaan, dat doen ze om benzine te besparen en dus het milieu en in het bijzonder de geelgerande watertor.

    Login om te reageren
  44. Stahlblau zegt

    21 november 2008 om 20:12

    Ik zie serieus het nut niet van SMG, DCT of wat dan ook. Ja, een M3 DCT is inderdaad sneller als een handgeschakelde M3, maar is een handgeschakelde versie niet gewoon snel genoeg?

    Waarom niet gewoon een automaat voor de mensen die echt geen zin hebben om te schakelen? AMG heeft dat toch ook? Wat dat betreft vind ik Mercedes dan weer effe wat aantrekkelijker, hoe erg ik ook van BMW’s houd.

    Ik zeg schrappen, dat DCT-gebeuren.

    Login om te reageren
  45. MFX zegt

    21 november 2008 om 20:31

    @Waxweazel:

    Amen!

    Login om te reageren
  46. DennieFR zegt

    21 november 2008 om 20:58

    @ Stahlblau

    Mee eens!
    Schakelen of luieren,geen gezeik.

    Ik kies trouwens voor luieren :D

    Login om te reageren
  47. Nick zegt

    22 november 2008 om 18:28

    @VonStroke: Keramische koppelingen zijn vervelend om te doseren.
    Vooral als ze koud zijn, dan koppelen ze wel, of niet. Op laten komen kan heel erg vervelend zijn.

    @Stahlblau: Een conventionele automaat is weer zwaar en dat rijd niet zo fijn, daarnaast moet die altijd nadenken en in die tijd kun je in je V8 M3 geklopt worden door een 4 pittertje.
    Een DCT is ook zuiniger en hikt minder als een conventionele automaat.

    Login om te reageren
  48. tuup zegt

    24 november 2008 om 01:44

    als mercedes dit gebeurd word er meteen een schandaal van gemaakt

    Login om te reageren
  49. laulau zegt

    10 april 2009 om 12:56

    koop toch gewoon een c63

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North