• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bommetje: Audi S3 met 800 pk!

Auteur: robbie, gepost 18 februari 2010 om 23:00 – 77 Reacties

Audi S3 getuned door 0-400 Tune 2 Race


De Griekse tuner 0-400 Tune 2 Race was blijkbaar niet tevreden met de 225 pk van een standaard (eerste generatie) S3 en dus hebben ze een 3.2 liter blok met turbo erin gelepeld. En die perst er maar liefst 800 pk uit!

Het sprintje van 0 naar 100 doet deze getunede S3 in slechts 3,11 seconden. En de 400 meter wordt afgelegd in slechts 10,43 seconden. Op dat moment zit de Audi al op een snelheid van 230 km/u. Dit is dus een serieus snel gebakje. In onderstaande video’s zie je pas goed hoe snel deze auto is. (via: audiblog.nl)

Audi S3 0-400 vs Porsche 9ff 800+ pk

Ook interessant!

  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Audi dealerschap onder water
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, blauw, griekenland, s3, tuning, Video

Vorig bericht: « Video: GT-R vs Continental GT SuperSports
Volgend bericht: Liften is levensgevaarlijk, lifters oppikken trouwens ook »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gnermo zegt

    18 februari 2010 om 23:02

    Geil!

    Trouwens, wat is dat Retweet? Loop ik achter?

    Login om te reageren
  2. omg zegt

    18 februari 2010 om 23:03

    holy fucking shit

    Login om te reageren
  3. ExOitC zegt

    18 februari 2010 om 23:03

    GVD, wat een geluid. Asociale bak

    Login om te reageren
  4. W1ck3D78 zegt

    18 februari 2010 om 23:06

    Can you dig it? Oh yeah!

    Login om te reageren
  5. Magnut zegt

    18 februari 2010 om 23:06

    dat is sick :|

    Login om te reageren
  6. muazam zegt

    18 februari 2010 om 23:09

    ik geloof niet dat hij 800 pk heeft hoor!!!!!!!

    Login om te reageren
  7. Gizzi zegt

    18 februari 2010 om 23:12

    Dat ding heb een lanceer power.. Niet normaal!

    Login om te reageren
  8. IrT zegt

    18 februari 2010 om 23:14

    Waar komen die vlammen onder de auto vandaan, ziet er niet echt uit of die uitlaat daar zit( of ik zie weer een beetje scheel natuurlijk.)

    Wel echt snel, mooi is weer een andere kwestie maar ik denk niet dat dat hier prioriteit was :-).

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    18 februari 2010 om 23:15

    Maar waarom dan die voorbumper met die parkeerschade gewoon laten zitten?

    Login om te reageren
  10. Turbo zegt

    18 februari 2010 om 23:18

    Dit is echt supersnel :)

    Login om te reageren
  11. Zeker zegt

    18 februari 2010 om 23:19

    Geloof je dat niet? Dat ding trekt echt alles eruit vriend.

    Login om te reageren
  12. Ahura zegt

    18 februari 2010 om 23:20

    Tering die trekt op..!! Maarre.. wel leuk maar beetje jammer dat het gewoon een S3tje is. Misschien heeft dat ook wel zo’n charme maar ik zie dan liever een mooie sportieve coupe ofzo

    Login om te reageren
  13. jean zegt

    18 februari 2010 om 23:21

    alleen jammer dat het land failliet is en dus niemand die auto kan kopen, of ook maar enige andere auto.

    Login om te reageren
  14. Zeker zegt

    18 februari 2010 om 23:21

    @ irT, die komen uit de blow of valve van de turbo. Die laat een deel van de drukgas naar buiten als de druk in de turbo boven een bepaald ingestelde druk komt. Kleine hoeveelheid brandstof zit soms in deze lucht wat de klappen/vlammen veroorzaakt.

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      19 februari 2010 om 02:10

      @Zeker: Bijna…
      De Blow-Off valve zit op het lucht inlaat kanaal, de vlamen onder de auto komen uit de waste gate, die zit op de uitlaat.

      Het doet nagenoeg hetzelfde. De Blow-Off valve zorgt voor de afvoer van een teveel aan verse lucht op het inlaat traject (Geeft altijd die mooie fluit tonen bij turbo auto’s)
      De wastegate zorgt voor de afvoer van een overdruk aan uitlaatlucht op de turbo, er gaat dan een flapje open waardoor de uitlaatgassen practisch direct naar buiten komen. Dit zorgt voor heel veel herrie en vlammen.

      Plaatje ter illustratie:
      http://crocketteng.com/wp-content/uploads/2009/12/WasteGate.jpg

      Login om te reageren
      • Willem_vd_Velde zegt

        19 februari 2010 om 11:26

        @Ikke_ferrari: Goed, maar niet volledig.

        Die vlammen hoeven niet persé, maar zij hebben er een screamer pipe onder. Meestal wordt die pijp gewoon weer in de uitlaat gezet zodat je lang dit geluid niet hebt. De wastegate zorgt inderdaad voor de afvoer van uitlaatlucht, maar niet omdat er teveel lucht is, maar om de turbodruk te regelen. Zonder wastegate zou je oneindige turbodruk hebben zolang de turbo het kan leveren…
        Je hebt ze als interne wastegate en extern. Intern heeft geen screamer pipe, extern wel, wat deze auto dus heeft.

        Blow-off valve is voor het afblazen van de lucht in de inlaat als je het gas dicht doet, verder ook niet.

        Login om te reageren
        • Ikke_ferrari zegt

          26 februari 2010 om 13:33

          @Willem_vd_Velde: Dat is precies wat ik dus zei… maar dan in andere woorden.

          Login om te reageren
  15. Mr. V8 zegt

    18 februari 2010 om 23:24

    Zo das een rap apparaat zeg!

    Login om te reageren
  16. PCCB zegt

    18 februari 2010 om 23:26

    Beetje Frankenstein

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 februari 2010 om 23:34

      @PCCB: inderdaad! Deze Audi en zijn broer, het monster van Frankenstein komen beide uit Ingolstadt.

      Login om te reageren
  17. Aad zegt

    18 februari 2010 om 23:36

    Als ze net zo hard hun staatsschuld afbetalen als die Audi hard gaat komt het nog wel goed met de Grieken.

    Login om te reageren
  18. BmwMPower zegt

    18 februari 2010 om 23:39

    Audi A3 Toerbooooooo met 400 pk is niets… ;)

    Login om te reageren
  19. bt zegt

    18 februari 2010 om 23:40

    holy mozes, dat ding is sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!

    Login om te reageren
  20. Something zegt

    18 februari 2010 om 23:46

    Leuk maar het is maar een oude audi a3 :-/ al zou die in 0.5 seconde naar de 100 vliegen, dan nog zou ik em niks vinden.
    Doe mij maar liever een Pontiac GTO uit 1969 :$

    Login om te reageren
  21. Harie zegt

    18 februari 2010 om 23:55

    Nu nog een weg in Griekenland waar ze die pk’s op kwijt kunnen… veredelde karresporen daar…

    Login om te reageren
  22. Endlezz zegt

    18 februari 2010 om 23:59

    @something

    Vanaf een bepaalde hoeveelheid pk’s maakt het voor mij niet meer uit hoe een wagen eruit ziet.

    De vraag is wel hoe lang dit meegaat natuurlijk. Een beetje duurzaamheid zou leuk zijn, aangezien je met zo’n scneurijzer al wekelijks een maandloon opdoet aan benzine en banden :)

    Login om te reageren
  23. him zegt

    19 februari 2010 om 00:04

    What the F… zelfs die flits NSBers moeten hun instrument hiervoor aanpassen. Met dat ding trek je letterlijk de klinkers uit de straten in NL en anders rubber resten op je voorruit :mrgreen: degenen die reageren met MAAR een S3 tje….get a life knuppel..je kan niet eens de versenllingspook van zo’n S3 betalen het gaat hier om de POWERRRRR en de mogelijkheden en niet om de bak zelf veel plezier met je opgefokte Astra GS3I

    Login om te reageren
    • Something zegt

      19 februari 2010 om 00:15

      @him: Het is ook maar een S3 lekker boeiend , en dat jij mensen dan een knuppel noemt omdat ze anders denken maakt jou tot een nogal triest persoon, dus voordat je mensen een knuppel gaat noemen kan je beter in je spiegel kijken.
      Daarnaast ben je ook nog zo kortzichtig door te roepen dat mensen die reageren met “maar een s3” em niet kunnen betalen, alsof jij maar ook enigzins een idee hebt van het financieel vermogen van anderen.
      Volgende keer beter nadenken voordat je zo een petjes reactie geeft, alhoewel ik na het lezen van jou reactie ernstig betwijfel of jou hersens het aan kunnen om na te denken voordat je wat typt.

      Login om te reageren
  24. Archiebald88 zegt

    19 februari 2010 om 00:19

    als ik die zo zie optrekken, T*RING!!
    ik vind een standaard S3 (met chiptuning) al snel optrekken.. Blijft een ontzettend geile bak, zo’n S3 8L. Ook een genot om in te rijden!!

    Login om te reageren
  25. Hephie zegt

    19 februari 2010 om 00:55

    fackkkk zaaaaaaligggg
    wil ik wel hebben :D

    Login om te reageren
  26. Hupke zegt

    19 februari 2010 om 00:56

    Hoho ik hoop dat er wel meer dan alleen de motor aangepast is. Hier kom je zelfs met RS6 onderdelen niet meer toe.

    Login om te reageren
  27. rrr zegt

    19 februari 2010 om 01:01

    Deze filmpjes heb ik ruim 7 maanden geleden allang gezien, dit blok hebben ze alweer verwisseld voor een ander (sneller) blok. Maar desondanks blijven de filmjes spectaculair

    Login om te reageren
  28. petervd3 zegt

    19 februari 2010 om 01:22

    Bij dat eerste filmpje zie je bij 1:15 als hij voor de tweede keer wegtrekt allemaal vlammetjes onder de motor vandaan komen! :D Super vet!!!

    Tweede filmpje is te onduidelijk, dus slecht!

    En tenslotte het derde filmpje is blij! :shock:

    Login om te reageren
  29. petervd3 zegt

    19 februari 2010 om 01:23

    Nog sneller trouwens? :shock:
    Dit blok trekt het chassie al krom ;P

    Login om te reageren
  30. Ikke_ferrari zegt

    19 februari 2010 om 02:13

    Klijne toevoeging… het afgebeelde plaatje is een interne wastegate… de uitlaatgassen gaan niet naar buiten, maar slaan de turbo over en gaan direct de uitlaat in.
    De wastegate op deze auto is extern, die blaast de hele boel gewoon direct naar buiten!

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      19 februari 2010 om 02:13

      @Ikke_ferrari: kleine dus :P

      Login om te reageren
  31. 9000cse zegt

    19 februari 2010 om 02:15

    Tsja! Wat zou de wereld er slecht aan toe zijn, als we dit hadden moeten missen! ;)

    Login om te reageren
  32. killioq zegt

    19 februari 2010 om 07:16

    snel, maar niet zo snel als die ene m5.

    http://www.streetfire.net/video/BMW-M5-E34-Drag-race_209311.htm

    Login om te reageren
  33. rider zegt

    19 februari 2010 om 08:20

    met 800pk gaat alles snel,zelfs een trabant, als je het vermogen maar op straat krijgt.

    Login om te reageren
  34. Ruben plum zegt

    19 februari 2010 om 08:21

    Een rappe auto dat zeker. Ik vind echter dat de vormgeving van deze hatch erg outdated zijn.

    Login om te reageren
  35. spykerboy zegt

    19 februari 2010 om 08:42

    ZIEK!! aleen vind ik die radiator zo niet echt vet, en zelfde voor de uitlaat.

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      19 februari 2010 om 10:08

      @spykerboy: Dat is geen radiator :P
      Dat is een intercooler.

      Login om te reageren
  36. BetaArkUser zegt

    19 februari 2010 om 08:45

    best netjes uit een 3.2 liter :O

    Login om te reageren
  37. Neal zegt

    19 februari 2010 om 08:57

    IrT. dat is een screamer pipe en wil zeggen dat de turbo een aparte wastegate heeft met een vrije uitgang. Normaal wordt deze terug in de uitlaat ‘gedumpt’ en dan zie je dat niet.

    Login om te reageren
  38. Megakix zegt

    19 februari 2010 om 09:23

    Die Grieken hebben toch een gigantisch staatstekort ? Ik weet nu waar dat aan ligt ! ;-)

    Maareh….een S3 is al bijna niet op de weg te houden (zeker in bochten niet), laat staan met 800Pk

    Login om te reageren
  39. jah zegt

    19 februari 2010 om 09:30

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  40. Dimglor zegt

    19 februari 2010 om 09:49

    0-400 Tune 2 Race .. Catchy naam….
    Mja leuk projectje.. Jammer dat het niet met de laatste generatie is.. Die vind ik veel mooier..
    Voor de rest is ie misschien wel snel, maar is het nog een beetje betrouwbaar en duurzaam ?

    Login om te reageren
  41. B3nk0 zegt

    19 februari 2010 om 09:54

    Zoals jullie allemaal zien is niks meer origineel onder de motorkap, en dat is een heuze intercooler zeg, zodoende dat ze hem zo open en bloot hebben, die past niet netjes achter de voorbumper.

    Vering is trouwens ook goed aangepakt, kijk maar naar het eerste filmpje, auto zakt amper door terwijl er zoveel kracht vrijkomt.

    Geloof mij maar dat deze jongens weten wat ze aan het doen zijn en niet simpelweg iets opvoeren/ verkrachten.

    Login om te reageren
  42. Eric zegt

    19 februari 2010 om 10:07

    Leuke hobby, maar een S3 met een chipje tot 300pk zou me meer behagen. Dit monstertje moet je elke 1000km van een nieuwe distributieriem voorzien. Om maar te zwijgen van de aandrijfassen, lagers enz…
    Betrouwbaarheid is ver zoek volgens mij!

    Login om te reageren
  43. Dennis zegt

    19 februari 2010 om 10:08

    Het is en blijft maar een Audi.

    Doe mij maar een Porsche.

    Login om te reageren
  44. Audiooooo zegt

    19 februari 2010 om 10:11

    Dit doen ze al met veel oudere audi’s, 5 cilinder turbo uit de jaren 80 wel heel erg opgevoerd met nieuwe onderdelen natuurlijk, maar je hoort nog wel dat het de 5 cilinder is. http://www.youtube.com/watch?v=fYxVKCND18w
    Vond wel leuk filmpje

    Login om te reageren
    • GTR zegt

      19 februari 2010 om 12:09

      @Audiooooo:

      Dat is zeker een heerlijk filmpje + bak!

      En die S3. 1 woord: WTF! Dikke liefde ervoor haha

      Login om te reageren
  45. Heyhuub zegt

    19 februari 2010 om 10:15

    @BetaArkUser

    Is maar een 1.8ie hoor. ;)

    Login om te reageren
  46. EJS zegt

    19 februari 2010 om 10:31

    Haha, bruut dit! Niemand verwacht dat je zó snel bent met je S3.. Vraag me alleen wel af of dit nog lekker rijdt en hoelang ’t meegaat, maar dat boeit ook weer niet zoveel voor zoiets eigenlijk:P

    Login om te reageren
  47. Euphoric77 zegt

    19 februari 2010 om 11:19

    @megakix, aub even uitleg waarom een S3 niet op de weg te houden is. Probeer toch eens een normale reactie te geven.

    De man zal in ieder geval blij zijn met de haldex / quattro, als die RWD of FWD had stond die wel een kwartiertje rook te maken met zo veel power.

    Mooi is het niet, wel veel respect voor de ombouw en de power..

    Login om te reageren
  48. marck zegt

    19 februari 2010 om 11:22

    Ohhh heerlijk !!! :D
    +1

    Login om te reageren
  49. Viper85 zegt

    19 februari 2010 om 11:49

    Je moet natuurlijk wel een beetje met het dagelijkse verkeer mee kunnen komen ;)

    Login om te reageren
  50. prop zegt

    19 februari 2010 om 13:02

    wow vet, ik wist niet dat ze in griekenland auto’s hadden maar dit is netjes gedaan

    Login om te reageren
  51. NovaStar zegt

    19 februari 2010 om 13:07

    Dit kan makkelijk op een audi onderblok. Als het van gietijzer is ipv aluminium. Andere lagers, krukassen, drijfstangen, nokkenassen, kleppen, turbo en in/uitlaat systeem.

    Geef mij hem maar(A) heerlijk die fluit. En dan een orignele voorbumper en tegen die sjonniejs en yuppen met hun golf v5 of ferarritjes ^^ Damn!

    Login om te reageren
    • mikkiej zegt

      19 februari 2010 om 14:09

      @NovaStar:

      alu blokken kunnen toch juist meer vermogen aan ipv gietijzer ? alleen is het natuurlijk wel zo, dat een alu motor met beleid op moet warmen, zeker wanneer opgevoerd. anders kan het gaan scheuren. bmw’s, nissans, en een hoop italianen hebben allemaal aluminium, juist om die reden.
      maar, iemand die me verbeteren wil, doe je best ;-) leer ik er nog eens wat van !

      Login om te reageren
      • Willem_vd_Velde zegt

        19 februari 2010 om 14:29

        @mikkiej: Voor de diy tuning worden meestal gietijzeren blokken gebruikt aangezien die vaak te lomp en onnodig sterk zijn voor het originele vermogen. Alu blokken worden veel meer berekend en hebben daardoor minder marge.

        Login om te reageren
  52. Marijn zegt

    19 februari 2010 om 13:46

    Zal die van mij er ook eens heenbrengen..

    Login om te reageren
  53. Ron Het Kanon zegt

    19 februari 2010 om 14:26

    BOMMETJE ? ? ? nee het een gewoon een, heftig KANON Audi S3

    Login om te reageren
  54. Zeker zegt

    19 februari 2010 om 14:46

    @ ikke ferrari,

    Ja nu je het zegt weet ik het weer. Vorig jaar een keer voorbij geweest bij me studie. Een blow of valve zit idd aan de inlaat kant beetje dom van me XD.

    Login om te reageren
  55. edzo zegt

    19 februari 2010 om 15:11

    jammer van die sjonnie-auspuff……

    Login om te reageren
  56. bmwrobby zegt

    19 februari 2010 om 18:39

    hahaha wat een sukkels, 5 keer optrekken en je kan je hele motorblok reviseren, inclusief zuigers,krukas,hoofdlagers, drijfstanglagers, kleppen enz enz. en niet alleen een aandrijfas of riem wat ik leesde in de reacties:S

    Login om te reageren
  57. bmwrobby zegt

    19 februari 2010 om 18:41

    oh ja, vergeten. je hebt dan wel een paar keer een “bommetje”, of een “heftig kanon”. maar voor de rest is het zoiezo een frotbak

    Login om te reageren
  58. bozewolf zegt

    19 februari 2010 om 18:45

    Holy shit.

    Die ouwe Audi uit filmpje in de comments is nog toffer.

    Login om te reageren
  59. jonahim zegt

    19 februari 2010 om 19:37

    nice peace off art . ma één vraagje : wat is dat vuur dat bij het optrekken te zien is onder de wagen ? van de uitlaat of tubo ?

    Login om te reageren
    • edzo zegt

      19 februari 2010 om 21:30

      @jonahim:
      is al een aantal malen aangehaald, even goed lezen!
      in ieder geval niet van de tuba :)

      Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      26 februari 2010 om 13:34

      @jonahim: Kijk een paar posts naar boven, daar staat je antwoord ;)

      Login om te reageren
  60. wimpie zegt

    19 februari 2010 om 22:12

    die uitlaat

    Login om te reageren
  61. w0ut zegt

    21 februari 2010 om 11:08

    Wedden dat hij over 5000 km niet meer werkt.

    De chauffeur bewijst trouwens meer dan eens dat hij zoveel PK niet waard is.

    Login om te reageren
  62. Mr. Dj M. zegt

    21 februari 2010 om 15:52

    De verkeerde koets, maar wel rete snel en gaaf geluid!

    Login om te reageren
  63. meinertt zegt

    24 februari 2010 om 12:23

    lekker snel tog?

    Login om te reageren
  64. Cantago zegt

    24 februari 2010 om 21:17

    Okey, dat is echt snel! Nu het bochtje om? (dit lijkt me echt leuk speelgoed, ik zou geen genoeg kunnen krijgen van dat gejank en die waste-valve’s!)

    Login om te reageren
  65. nick zegt

    27 februari 2010 om 15:04

    ik vond de 460pk waar wouter mee reed al genoeg
    maar dit is waanzinnig egt een monster op wielen en een leuek glimlach natuurlijk hehe

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North