• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Verstappen krijgt nieuwe motor voor GP Hongarije!

Auteur: willeme, gepost 1 augustus 2021 om 12:01 – 28 Reacties

Verstappen krijgt nieuwe motor

Verstappen krijgt een nieuwe motor, waarmee hij het seizoen moet afsluiten als hij geen gridstraffen wilt hebben.

Verstappen gaat de GP Hongarije 2021 starten met een compleet nieuwe motor. Dat meldt Honda op Twitter. Normaal gesproken mag er na de kwalificatie niets meer veranderd worden aan de auto. Bij naderende inspectie bleek toch het een en ander niet op topniveau te zijn.

Daartoe heeft Honda besloten om de complete PU (Power Unit) te wisselen. De inspectie na de kwalificatie is routine voor de teams. Dan kijken ze of alles nog naar behoren functioneert en de coureurs veilig aan de start kunnen verschijnen.

Verstappen krijgt nieuwe motor

‘Iets’

De ingenieurs hebben ‘iets’ opgemerkt aan de motor, dat in de loop van het weekend minder is geworden. Om welk onderdeel of welke onderdelen het gaat, dat is niet bekend. Wel geven ze aan dat de kans groot is dat het een na-effect is van de crash in Silverstone, waar Verstappen het naliet om Hamilton ruim baan te geven en zodoende met 51G in een aanwezige bandenstapel botste.

Pitstop

Verstappen krijgt nieuwe motor, dus ook straf?

Dan vraag je je nu af: krijgt hij dan ook een gridstraf c.q. penalty? Nee, dat gaat gelukkig niet gebeuren. In één seizoen mag een coureur 3 maal van motor wisselen. Dit is de derde keer, dus er is niets aan het handje. Althans, voor nu. De coureurs zitten namelijk nog niet eens op de helft van het seizoen. De kans dat Verstappen in de toekomst nóg een keer moet wisselen, is zeer groot. Dus eigenlijk zijn alle gebeurtenissen na de GP van Engeland in het voordeel van ene L. Hamilton gevallen, die zo naar zijn achtste wereldtitel kan cruisen met een topauto en een klein tikkeltje mazzel.

Verstappen krijgt nieuwe motor

Overigens is het toegestaan om de motoren te wisselen in een weekend. Dus je kan bijvoorbeeld de oudere motoren gebruiken voor de vrije trainingen en de topmotor voor de kwalificatie. Het nadeel is dat Verstappen zijn crash beleefde met een vrij verse motor. Die is nu hoogstwaarschijnlijk uit de poule sinds vandaag. De GP van Hongarije start om 15:00 uur, het Britse volkslied zal rond 16:50 gespeeld worden.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen WEER pechvogel bij start GP Hongarije
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Honda, hongarije, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « H2X Warrego waterstof pick-up is de toekomst
Volgend bericht: Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    1 augustus 2021 om 12:15

    Het is totaal oneerlijk dat dit überhaupt mogelijk is. Ik zei het al eerder en ik herhaal het nog maar eens: 10 seconden straf voor het van de baan rossen van je tegenstander is géén gepaste straf als die tegenstander daardoor een DNF moet noteren én later in het seizoen een gridstraf moet pakken. Ik hoop dat de FIA hun eigen straffen gaat herzien, want de autosport is de enige tak van sport waarin de uitkomst van een vergrijp totaal irrelevant is voor de strafmaat. Geef gewoon één, drie of vijf plaatsen gridstraf die na afloop van de race worden toegekend. Men heeft er geen enkel probleem mee om coureurs op die manier de kwalificatie te laten rijden, wetende dat een Pole maximaal plek vier kan worden of iets dergelijks. Doe dat dan ook in de races, zodat het eruit crashen van je tegenstander meteen ook betekent dat je niet meer de maximale score kunt pakken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 augustus 2021 om 12:27

      Maar de straf is niet voor het afrossen maar voor het proberen inhalen en daarbij een fractie te weinig ruimte over laten. Die straf is gewoon gepast. Verstappen heeft hier flink pech, maar pech hoort bij de F1 als een band bij een velg.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        1 augustus 2021 om 13:03

        @mashell:

        Zelfs bij het voetbal doen ze dit beter. Het gaat niet enkel om het vergrijp, maar de context. Dus een harde, mislukte tackle op de middellijn is een overtreding, mogelijk geel. Ontneem je een scoringskans (door een uitgebroken speler op exact dezelfde wijze te tackelen), dan krijg je geel of rood. En als je het doet in het strafschopgebied is het rood plus een penalty. In dit geval wordt er een coureur benadeeld door een fout van een ander, met veel consequenties. Context meenemen in de strafmaat lijkt mij juist iets dat ze bij een topsport behoren te doen.

        Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          1 augustus 2021 om 13:26

          Exact dit. En dat maakt het hele FIA riedeltje van, we hebben soortgelijke situaties bekeken, juist nog dommer. Maarja, wat verwacht je van de FIA… Die zeggen ook in 1 zin: ja Ferrari speelde vals, nee we passen geen enkele uitslag aan. Wat.

          Login om te reageren
      • Van Epschoten zegt

        1 augustus 2021 om 13:21

        @mashell: In een langzame bocht is dit recht te praten. Op hoge snelheid is dit een ander verhaal. Mijn idee is om alle bochten in te delen in categorieën. Op lage snelheid, tot 120 km/h is 10 seconden. Op medium snelheid, tot 200 km/h, 20 seconden. Op hoge snelheid, boven 200 km/h is stop and go. Zo is het voor de coureurs en wedstrijdleiding meteen duidelijk.

        Login om te reageren
      • tysson zegt

        1 augustus 2021 om 14:24

        @mashell: Ik ben het wel met je eens. Al die keren dat Verstappen zelf in het verleden in te smalle gaten dook en mensen eraf ketsten kreeg die vaak maar 5 sec penalty. Ze waren beide gewoon te gretig in de eerste ronde en Hamilton kon hem niet meer houden in Copse Corner.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      1 augustus 2021 om 14:25

      En wat mocht het omgekeerd geweest zijn, was de reactie dan niet wat gematigder?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        1 augustus 2021 om 16:21

        @wimof: dan hadden we gejuicht

        Login om te reageren
    • wif1 zegt

      1 augustus 2021 om 14:38

      @Edge: De FIA heeft heel andere belangen. Ze willen een strijd om de wereldtitel tot de laatste race, hoe fijn is het dat Hamilton nu zijn achterstand flink heeft kunnen reduceren. Het volgende probleem voor de FIA is nu echter dat met het wijzigen van de constructie van de achterbanden door Pirelli ten faveure van Mercedes, deze nu weer een flink stuk sneller zijn dan de Red Bull. Erg fijn als Mercedes een achterstand moet wegwerken, niet zo fijn als ze de komende races weer alles winnen.

      Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      1 augustus 2021 om 18:04

      @Edge: eerst sierde u kennis van de f1 heel deze blog maar u oranje bril verziekt heel u opinie…

      Login om te reageren
  2. Sander zegt

    1 augustus 2021 om 12:41

    Winnen vandaag wordt lastig voor Max maar hopelijk komen de weergoden om de hoek kijken vandaag en is zijn start op soft geweldig. En ik zal natuurlijk geen traan laten als de Mercedes van de baan glijdt..

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      1 augustus 2021 om 15:26

      @Sander: Ja dan moet wel die van mazzelpik Hamilton van de baan glijden i.p.v. Bottas zojuist…

      Login om te reageren
  3. Henkie zegt

    1 augustus 2021 om 12:48

    Zeg redactie willen jullie een stormloop aan reacties ontketenen of zo???
    “waar Verstappen het naliet om Hamilton ruim baan te geven en zodoende met 51G in een aanwezige bandenstapel botste.”
    Wat een bullshit is deze zin dan.

    Login om te reageren
    • hanstadema zegt

      1 augustus 2021 om 12:50

      @Henkie: mee eens

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 augustus 2021 om 12:51

      @vriezehenk: dat is sarcastisch bedoelde opmerking. Intentionele spot. Een poging tot humor om de frastrutie uit mijn toetsenbord te krijgen.

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

      Login om te reageren
    • Nanning zegt

      1 augustus 2021 om 13:21

      @Henkie: bait, klik, hap, hap..

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      1 augustus 2021 om 13:28

      @Henkie: en je trapt er met open ogen in 🤣 mooi he, olie en vuur.

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      1 augustus 2021 om 13:42

      @Henkie: volgens mij zijn er al tig artikelen verschenen die het andersom omschreven dus om hier nou zo gepikeerd op te reageren snap ik niet helemaal

      Login om te reageren
  4. speckracing zegt

    1 augustus 2021 om 13:00

    Waarom zal het Britse volkslied spelen 50 min na de start? Tokio 2020?

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      1 augustus 2021 om 13:53

      @speckracing: anders dreigt Mercedes uit de F1 te stappen

      Login om te reageren
  5. Dieseltor zegt

    1 augustus 2021 om 13:22

    Ik zou het wel leuk vinden om Hamilton te zien winnen vandaag.

    Login om te reageren
  6. eirmakk zegt

    1 augustus 2021 om 13:27

    Twee weken later door met de hype.

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    1 augustus 2021 om 13:33

    De FIA moet gewoon dit soort tijdstraffen tijdens de race afschaffen. Laat die coureurs racen; een beetje wheel banging is echt niet altijd zo desastreus. Als men dit gewoon als een racing incident had beschouwd, dan had men bij een evaluatie achteraf alsnog het effect van de actie kunnen wegen en daarop passend kunnen acteren. Nu heeft de FIA met die 10 seconden Hamilton eerder een dienst bewezen en kan Verstappen dubbel op de blaren zitten voor iets war hij eigenlijk geen schuld aan had.

    Login om te reageren
  8. stevendep zegt

    1 augustus 2021 om 13:48

    ” waar Verstappen het naliet om Hamilton ruim baan te geven ”
    LOL

    Login om te reageren
  9. ghini zegt

    1 augustus 2021 om 13:59

    Ongeacht het incident en de straf, zou er njet iets voor te zeggen zijn dat als je zo van de baan wordt getikt je zonder straf je motor mag wisselen? Nu wordt verstappen dus dubbel genaaid, eerst nul punten maar ws later ook nog gridstraf..

    Login om te reageren
  10. pignon zegt

    1 augustus 2021 om 14:02

    Ik mag die ‘licht’ ironische schrijfstijl van Willem wel. Niet happen jongens

    Login om te reageren
  11. HZW zegt

    1 augustus 2021 om 14:29

    Hoe je het ook wend en keert het geluk is aan de zijde van de Kampioen.
    Hamilton kan gewoon weer zo’n geintje uithalen in de eerste paar bochten als het nodig is.
    Max gaat echt geen wereldkampioen worden, als hij in de resterende races van het seizoen grindstraffen moet ondergaan.
    Want op die dagen wint Hamilton de race.
    Één strategische actie van Hamilton 2 weken geleden, en hij cruist gewoon naar zijn 8ste titel.

    Misschien kan Perez, Hamilton van de baan schuiven in de eerste bocht, gewoon even te laat remmen, desnoods tegen Bottas aanrijden en kegel je Bottas gewoon bij Hamilton naar binnen, en einde race voor alle 2.

    Login om te reageren
  12. saxoke zegt

    1 augustus 2021 om 17:33

    Volgens mij is er meer nieuw aan Verstappen zijn autootje als zijn motor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North