• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

C55 AMG Combi vs CLK55 AMG

Auteur: autoblogger, gepost 10 maart 2007 om 20:56 – 28 Reacties

Mercedes c55 amg combi


Via de tiplijn kregen we een filmpje van de C55 AMG Medical Car die op de Indianapolis Motor Speedway een CLK55 AMG weet voor te blijven. Yep, de C lijkt toch echt de CLK er uit te rijden…

Op dit moment is de CLK 63 AMG de officiële safety car, daarnaast levert Mercedes-Benz ook de C 55 AMG Combi als officiële Medical Car tijdens alle Formule 1-races. Al in 1984 werd een AMG E-Klasse V8 als Medical Car in de Formule 1 gebruikt.

Met dank aan “C30 CDI AMG” voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, clk, Formule 1, Mercedes, Video

Vorig bericht: « Saturday Crash Carnage
Volgend bericht: VW Soap: Bugatti chef Thomas Bscher stopt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Susp1cious zegt

    10 maart 2007 om 20:58

    misschien kan diegene in die C-klasse gewoon beter rijden!

    Login om te reageren
  2. Fruitcake zegt

    10 maart 2007 om 21:00

    Zeker een extra van een season review DVD? :)

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    10 maart 2007 om 21:01

    @Susp1cious: misschien ook niet ;)

    Login om te reageren
  4. Armada zegt

    10 maart 2007 om 21:05

    Volgens mij houd die CLK in. Als je ziet hoe die C toch wel redelijk slap in de veren hangt.

    Login om te reageren
  5. m5 zegt

    10 maart 2007 om 21:20

    op de donderdag voor de gp dan rijden ze ook altijd een paar rondjes met de medical car dat geluid is echt prachtig
    hiero nog een leuk filmpje van de medical car ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=jFp5-t8oNFc

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    10 maart 2007 om 21:25

    de tijd van de safety car is wel beter 1:59:931 tegen een tijd van 2:00:147 en daarna 2:00:484 dus is de SC sneller, maar het verschil is wel erg klein en de C55 kombi lijkt wel leuker om de hoek om te smijten dan de CLK. Daarnaast gaat de knakker in de CLK ook nog eens in de fout…. beetje tricky op de limiet? De CLK is ook flink sneller op het rechte stuk 248 tegen 227 of zoiets…. Maar de combi is toch wel cool (lijkt trouwens wel extreem verlaagd aan de voorkant, maar niet zo laag achter…… goed afgesteld en de CLK een “standaard” CLK DTM?

    Login om te reageren
  7. Ca.dil zegt

    10 maart 2007 om 21:26

    Safety car 1 rijd 1:40
    Safety car 2 rijd 2:00

    2 is de combi! Opletten!!!

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    10 maart 2007 om 21:27

    @Ca.dil…. opletten? 1:40? ehm ….

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    10 maart 2007 om 21:30

    @w0o0dy: klopt, dat zijn de snelste rondetijden neem ik aan?
    Anyway, als de tijden zo dicht bij elkaar liggen dan kom je er ook moeilijk langs…

    Login om te reageren
  10. Alec zegt

    10 maart 2007 om 21:54

    op assen hadden ze tijdens de motoGP een M5 en een M6 rijden….
    die dingen konden elkaar ook erg goed bijhouden.

    Zo zie je maar weer wat de huidige sportwagens nog voorstellen in vergelijking met normale gebruiks auto’s.

    (was er hier niet iemand pro-stationwagon?)

    Login om te reageren
  11. kawouter zegt

    10 maart 2007 om 21:57

    Oh boy! Oh boy! Mag ik een rondje mee op de achterbank!? :D

    Login om te reageren
  12. iceman zegt

    10 maart 2007 om 22:05

    wel bruute bakken die ze bij formule 1 gebruiken,dit zijn echt speciaal aangepaste wagens van mercedes-benz,ze gaan wel lekker tekeer in die wagens mooi geluid ook.

    Login om te reageren
  13. Ca.dil zegt

    10 maart 2007 om 22:19

    mm, daar heb je een punt, wat ik zei klopte niks van, rectificatie hierbij!

    Login om te reageren
  14. Marco zegt

    10 maart 2007 om 22:58

    De RS4’s van het circuit van Assen, maken ook redelijk gehakt, van alles wat snel is en uit Italie komt…

    En dat proefrijden van de SC of MC is echt geweldig, zekers op donderdag maar ook ’s ochtends vroeg zo rond een uurtje of acht, even lekker warm rijden :-)

    Login om te reageren
  15. Marco zegt

    10 maart 2007 om 23:04

    Zit me tijdens het kijken te bedenken, het wordt tijd dat de doktersdienst (Huisartsenpost) ook C55AMG Combi’s gaat krijgen ipv Tourans, A3, A160 etc etc

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    10 maart 2007 om 23:24

    als die CLK nou zn lichten had uitgedaan, was ie wat sneller gegaan! :D

    Login om te reageren
  17. Susp1cious zegt

    10 maart 2007 om 23:55

    @ autoblogger: misschien ook wel :P!

    Login om te reageren
  18. eMilt zegt

    11 maart 2007 om 00:19

    Het lijkt me toch dat de CLK het moet kunnen winnen op gewicht. De medical car zit namelijk helemaal volgebouwd met medische apparatuur en materialen. Dit tafereel kun je overigens ieder Grand Prix weekend op donderdagmiddag aanschouwen. Er is dan een half uur training voor de safety en medical car coureurs zodat ze kunnen wennen aan de baan. Deze sessie wordt ook door TV gebruikt om alle camera’s en systemen te checken (o.a. tijdwaarneming, graphics). De safetycar en medical car worden bestuurd door twee profesionele (ex-)coureurs, te weten Alex Ribeiro (Medical Car) en Bernd Maylander (Safety Car).

    @Marco: De RS4’s op Assen zijn volgens mij AS4-R’s, dus ook nog eens door Abt getuned (480 pk, bi-turbo).

    Login om te reageren
  19. HLK zegt

    11 maart 2007 om 02:29

    GEIL GEIL GEIL!!!

    Login om te reageren
  20. JEEPY zegt

    11 maart 2007 om 08:37

    Dit zag ik ook. ze hebben er van bijde 2.
    http://www.youtube.com/watch?v=oKyHOqI5vC0

    Greetz

    Login om te reageren
  21. Lexus zegt

    11 maart 2007 om 10:42

    clk is wel een stuk mooier dan die C combi…

    Login om te reageren
  22. ford freak zegt

    11 maart 2007 om 10:46

    dit geloof ik al zeker niet! volgens mij houd die clk zich echt in, anders zou het heel lomp zijn van merceders de amg sneller te late gaan!
    greetzz

    Login om te reageren
  23. henk zegt

    11 maart 2007 om 12:12

    gewoon lkkr raggen op circuit

    Login om te reageren
  24. steven zegt

    11 maart 2007 om 12:18

    wel een geruststellende idee voor de coureurs die gechrast zijn, dat de mc er eerder is dan de sc :)

    Login om te reageren
  25. paul zegt

    11 maart 2007 om 12:52

    het lijkt mij dat de clk een 63 amg is en geen 55 de 63 heeft ook een iets ander uiterlijk dan de oude 55. ook in het filmpje van JEEPY is te zien dat het een 63 amg is

    Login om te reageren
  26. Ary zegt

    11 maart 2007 om 22:14

    zegt de ene dokter tegen de ander na de F1 wedstrijd nadat ze klaar zijn met hun werk…..ff potje racen of een bakkie nemen? :P

    Login om te reageren
  27. Benny zegt

    12 maart 2007 om 14:21

    Ary, niet grappig!!!!!

    Login om te reageren
  28. Dees zegt

    19 oktober 2007 om 14:23

    Netjes!

    Heb zelf ook een CLK 55 AMG :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North