• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Corvette met 1500 pk vs 1200 pk Viper

Auteur: CasperH, gepost 2 januari 2012 om 08:45 – 33 Reacties

Corvette vs Viper


Jep, het is tijd voor wat onvervalste rechtelijn actie uit de VS van de heren die ons eerder borstenmevrouwen op de bijrijdersstoel gaven: High Tech Corvette. Wie gaat er winnen?

De C6 Corvette is voorzien van een indrukwekkende 1500 pk waarmee een snelheid van 274 kilometer per uur bereikt wordt binnen 10 seconden. Leest u de voorgaande zin gerust nog eens, ik zal even wachten tot u uw kaak van het toetsenbord heeft getild en terug in positie heeft gebracht.

Bijgekomen?

Mooi. Ik zal niet verklappen hoe de twee heats uitpakken, want ook de Dodge Viper die als tegenstander gebruikt wordt is aardig potent te noemen. 1200 pk is niks om je voor te schamen, lijkt ons. Let vooral ook op hoe lastig de Corvette het heeft met het overbrengen van zoveel power op het asfalt, vrolijk kwispelend bij bizarre snelheden waardoor in de tweede heat zelfs bijna tikkertje gespeeld wordt met de neus van Viper. Bizar.


Met dank aan GTS. En kijkt u liever naar de mevrouwen met decolleté die vrolijk kirrend bochten en acceleraties ondergaan, dan kunt u hier klikken voor een mevrouw in een CTS-V en hier voor een mevrouw in een Carrera-GT. Ik zou nu kunnen vragen wat u liever ziet, maar we weten allemaal het antwoord al natuurlijk.

Ook interessant!

  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Video: malloot doet donuts in de woonwijk
    Video: malloot doet donuts in de woonwijk
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Video - burnout in Corvette gaat fout, ravage tot gevolg

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, Dodge, dragrace, Racing, tuning, Video, Viper

Vorig bericht: « Marcel van Vliet wint eerste etappe Dakar
Volgend bericht: Mopar Chrysler 200 Super S en Dodge Charger Redline »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    2 januari 2012 om 09:10

    …zouden er nu Amerikanen zijn die bij de wetenschap over het Pk-verschil nog zouden ‘billenknijpen’ bij het kijken naar deze filmpjes ? :lol:

    OT: djeeeezz…de acceleratie is echt giga!!!

    Login om te reageren
  2. KEV9 zegt

    2 januari 2012 om 09:12

    poeh die accelereert je de onderbroek uit

    Login om te reageren
  3. nissangtr zegt

    2 januari 2012 om 09:21

    Nu wil ik een filmpje net dezelfde auto’s op bijvoorbeeld Laguna Seca,ik denk dat dat heel moeilijk zal worden voor de coureurs.

    Login om te reageren
  4. love4sportcars zegt

    2 januari 2012 om 09:22

    Insane die gaste, dat je met die auto nog gewoon op de openbare weg kan rijden?

    Login om te reageren
    • amg77 zegt

      2 januari 2012 om 12:39

      @love4sportcars: hoezo zouden ze niet op de weg mogen dan? Het is gewoon een standaard Dodge Viper en een Corvette waaraan is geknutselt waardoor je nu 1200, 1500 pk hebt. Hele dikke motoren overgens.

      Login om te reageren
      • Osca zegt

        2 januari 2012 om 17:37

        @amg77: “een standaard…..waaraan geknutseld is”

        tegenstreidig :p

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        2 januari 2012 om 20:29

        @amg77: hij zegt KAN en niet MAG…

        Login om te reageren
  5. tombiesheuvel zegt

    2 januari 2012 om 09:28

    Die corvette krijgt doodleuk wheelspin bij 100mph. Het lijkt wel dat die Corvette een remparachute op de achterkant heeft hangen !? Of is dat iets anders ?

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      2 januari 2012 om 16:25

      @tombiesheuvel: ja dat is een parachute idd

      Login om te reageren
  6. mrvandelen zegt

    2 januari 2012 om 09:50

    Zozo, leuk speeltje !

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    2 januari 2012 om 09:58

    Dat gaat vlot die acceleratie in rechte lijn..
    Maar ik zou ze wel eens willen zien op circuit zoals @nissangtr zegt…
    Volgens mij zal dat iets minder zijn…
    Die Corvette met wheelspin doet me trouwens ook wat denken aan die test van Grip met die Bmw M6 van G-Power… Die had ook wheelspin tot in de 3de versnelling…

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      2 januari 2012 om 11:37

      @Dimglor: Dit zijn geen circuit auto’s maar dragsters. De juiste tool voor de juiste klus.

      Ik kan ook heel eenvoudig een wedstrijdje verzinnen waarbij een nissan GTR en deze Corvette beide geen schijn van kans hebben.
      Dakar bijv. of een wedstrijdje ‘haal een paardentrailer uit een drassig weiland’.

      Login om te reageren
  8. Henk_he zegt

    2 januari 2012 om 10:00

    Allemaal leuk zoveel pk’s, maar zolang je ze niet gecontroleerd kunt overbrengen op de weg ( getuige de wheelspin bij 100 mph+) dan heb je er niet zo veel aan. /azijnpismodus ;-)

    Login om te reageren
  9. RobUSA zegt

    2 januari 2012 om 10:08

    @tombiesheuvel: Ja dat is idd een chute !

    Lekker filmpje voel het mee in mijn buik en reet dat spinnen ! :0 en nog gewoon lekker met een stinger op de voorruit …en die heerlijke ruime rechte wegen ..met dikke auto’s met dito motoren.. you’ve got to love the USA !

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      2 januari 2012 om 12:18

      @RobUSA: Waarom moet zo ongeveer elke post van je eindigen met de Amerikaanse loftrompet ? Dat je fanboy bent prima, maar het leidt zo af van de rest van de post (die meestal vrij zinnig is) …

      Login om te reageren
  10. nickelb zegt

    2 januari 2012 om 10:38

    Als je goed luisterd hoor je de turbo bij de vette pas laat inkomen. Daarom kan de viper mee komen. Uit een bocht komen met die vette word heel moeilijk ben ik bang. Geef mij de viper maar. Vind die 300 pk verschil maar weinig zichtbaar. Geef de viper ook die 300 pk meer en hij rijd de vette waarschijnlijk voorbij.

    Login om te reageren
  11. bass zegt

    2 januari 2012 om 10:59

    Vind ze alle 2 zot en optrekken dat ze doen waw .

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    2 januari 2012 om 11:01

    je hebt Texanen .. en je hebt tuners ..

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    2 januari 2012 om 11:09

    Volgens mij hebben ze gelijk een nieuwe Paus gekozen, er komt me een partij witte rook uit die Corvette.

    Login om te reageren
  14. bmw1m zegt

    2 januari 2012 om 11:17

    Damn die dingen gaan hard zeg, niet normaal!

    Login om te reageren
  15. TheBear zegt

    2 januari 2012 om 11:46

    Als je je auto moet voorzien van een parachute gaat dat iets te ver hoor.

    Login om te reageren
  16. VeniVidiVici zegt

    2 januari 2012 om 12:08

    Volgens mij vindt de motor het niet zo erg prettig gezien de blauwe rook die er achter hangt na de sprint :?

    Login om te reageren
  17. amgpowerrr zegt

    2 januari 2012 om 12:23

    Chevrolet zr1 dan ben ik al tevreden, typisch amerikaans dit als ze er 2500 pk onder konden zetten zouden er rijen staan.

    Op een circuit rijdt een 911 turbo deze helemaal zoek denk ik.

    Login om te reageren
    • amg77 zegt

      2 januari 2012 om 12:43

      @amgpowerrr: Dat denk ik ook. Maar een 911 is wel wat meer voor het circuit gebouwd he. Deze dingen zijn vooral voor het openbaar. Rechte stuk zou dodge/ chevrolet winnen, op het circuit de 911.( zo denk ik erover tenminste )

      Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    2 januari 2012 om 12:49

    Die Amerikanen weten iig wel hoe ze auto’s op moeten voeren.

    Login om te reageren
  19. michelyman zegt

    2 januari 2012 om 15:17

    Kwispel kwispel :D

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    2 januari 2012 om 17:19

    Die motor leeft niet lang met al die witte rook die er uit komt.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      2 januari 2012 om 18:47

      @norge: Dat is immers vaak zo… er zijn weinig zwaar opgevoerde wagens die het langer dan een aantal sprints volhouden. Switzer, G-Power en Brabus kunnen daar wel aardig mee om maar van een ander weet ik het zo nog niet.

      Login om te reageren
  21. spotu2 zegt

    2 januari 2012 om 17:31

    TE veel pk’s, hier heb je echt geen grip mee. Al je banden gaan kapot, het is gewoon te veel… Behalve als je natuurlijk als een hooligan keihard driftend over het asfalt wil racen, wat ook wel leuk is:-)

    Login om te reageren
  22. RobUSA zegt

    2 januari 2012 om 17:53

    @dawwg:Dat heb je snel gezien .. en dat terwijl ik jaren niks meer heb gepost. Maar je hebt gelijk maar het is echt gemeent (sta ook op het punt te emigreren dus er zit meer achter dan auto’s alleen)

    OT: Waarom moeten er anno 2012 nog steeds mensen twijfelen over de circuitprestaties van een C6 ?? Je zal bij deze alleen wat rustiger op het gas moeten.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      2 januari 2012 om 18:49

      @RobUSA: Een C6 is immers een hele goede wagen en het is onterecht om het te vergelijken met de stereotype ‘kijk-naar-mij-ik-ben-snel-in-een-rechte-lijn’ Amerikaanse wagens … Enkel spijtig van het iets minder goed afgewerkte interieur (ondanks de prijs) maar dat valt al bij al nog relatief goed mee.

      Login om te reageren
  23. xilver zegt

    2 januari 2012 om 18:46

    Moeilijk kiezen hoor, zo’n lekkere Corvette of een Viper… Puur op het geluid af dan toch maar de Corvette.

    En ze zouden geen flying run moeten doen maar gwn een uit stilstand…

    Login om te reageren
  24. gary zegt

    12 januari 2012 om 18:45

    Zonde om deze prachtige bolides zo absurd te tunen. Maar dat is mijn mening echter.

    Nu zijn het rijdende doodskisten met de handling van een containerschip..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North