• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dat is handig, een Citroen 2CV stationwagen

Auteur: robbie, gepost 12 september 2010 om 14:01 – 32 Reacties

Citroen 2CV station


Een lelijk eendje is best leuk, maar extreem veel laadruimte heb je natuurlijk niet. En die belemmering zorgde ervoor dat de eigenaar van deze 2CV zijn auto heeft omgebouwd tot een handige station.

En deze ultieme pakezel wordt gelukkig niet alleen maar gebruikt om te showen, maar er wordt ook gewoon lekker mee gereden. Deze 2CV is namelijk heel Europa al door geweest. Een echte liefhebbers auto dus.

Bekijk meer foto’s HIER.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, Citroen, estate, Gespot, grijs

Vorig bericht: « Met deze racer gaat Aston Martin Le Mans winnen
Volgend bericht: Is dit de nieuwe BMW M5? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MarkieS zegt

    12 september 2010 om 14:10

    Dat is echt lelijk, en een eend met aanhanger (ik zie een trekhaak) zou verboden moeten zijn.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      12 september 2010 om 14:13

      @MarkieS: Vandaar ook de bijnaam…

      Login om te reageren
  2. The360box zegt

    12 september 2010 om 14:13

    Ja, waarom geen 2cv AK kopen, alleen heb je hier 5 deuren.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 september 2010 om 14:44

      @The360box: nu je het zegt , is die 2CV echt niet handig

      Login om te reageren
  3. Volvo940polar zegt

    12 september 2010 om 14:34

    Niet zo negatief = toch leuk

    Login om te reageren
  4. AMGknul zegt

    12 september 2010 om 15:04

    Mooi projectje

    Login om te reageren
  5. NLBUURMAN zegt

    12 september 2010 om 15:21

    waar blijft Citrofiel zijn reactie? maar volgens mij had citroen hier wel zo’n busje voor; de Traction…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      12 september 2010 om 22:00

      @NLBUURMAN: De Traction is een grote sedan die werd gebouwd van 1934 tot 1957, de 2CV is een klein boerenautootje gebouwd van 1948 tot 1990. De Traction heeft dus echt niets met de 2CV te doen.

      @Pallas: Ik heb even hulp nodig naar aanleiding van enkele comments hier. Was de AK er eigenlijk in een vierpersoons versie? Van de Acadiane heeft zo’n variant wel bestaan, de Mixta, maar van de 2CV AK weet ik het niet…

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        12 september 2010 om 23:22

        @Citrofiel: Deze bedoel je:
        Slordig plaatje:)
        OT: Ook wil dit graag spammen, wil weten of dit de stem van meneer Aar of meneer de Uil is…
        http://www.youtube.com/watch?v=d85s5M0ADbA

        Login om te reageren
      • Pallas zegt

        12 september 2010 om 23:27

        @Citrofiel: 2cv niks met Traction te doen? De 2cv is in bijna alles een verkleinde Traction…

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          12 september 2010 om 23:39

          @Pallas 23.22: Juist ja, de AZUL!

          @Pallas 23.27: Helemaal niet mee eens. Zowel qua ontwerp als techniek zijn het compleet verschillende auto’s. Maar je zult het met me eens moeten zijn dat van wat NLBUURMAN zegt niets klopt. Busje? Traction? Sowieso een Traction (of HY) als alternatief zien voor een 2CV?

          Login om te reageren
          • Pallas zegt

            13 september 2010 om 00:08

            @Citrofiel: Wat buurman zegt klop inderdaad niet.
            Maar qua design zijn er grote overeenkomsten.
            De Traction is is mischien wat vooruitstrevender door zijn zelfdragende carroserie, maar ook technisch zijn er overeenkomsten toch?

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              13 september 2010 om 12:42

              @Pallas: De 2CV was gewoon een auto met een voor zijn tijd al ouderwetse carrosserie, logisch dat hij dan wat lijkt op een wat oudere auto van hetzelfde merk. Ik vind de overeenkomsten echter niet zo overtuigend dat ik zou spreken van verwantschap. En technisch zou ik ook geen opvallende overeenkomsten kunnen bedenken. Carrosserie, motor, ophanging, alles compleet anders volgens mij.

              Login om te reageren
              • Pallas zegt

                13 september 2010 om 15:54

                @Citrofiel:Blijkt maar weer dat jij de Tractionman bent! Ik dacht; Onafhankelijke wielophanging, voorwielaandrijving, conceptueel hetzelfde en typisch voor Citroën in die tijd.
                En qua design, en profil gezien blijft ik in een Trax een samengedrukte Eend zonder 3de zijruitje zien.

                Neemt niet weg dat het op hun eigen manier allebei fantastische auto’s zijn, toch de ultieme verbindende factor tussen Citroëns.

              • Citrofiel zegt

                13 september 2010 om 18:06

                @Pallas: Die overeenkomsten zijn er, maar er zijn altijd overeenkomsten. Tegenwoordig hebben alle auto onafhankelijek wielophanging en de meeste hebben voorwielaandrijving. Dat hoeft verder niets te betekenen. Ik kijk hier meer naar de ontwikkeling. De markt voor en gedachte achter beide auto’s is compleet verschillend.
                Maar voel je vooral vrij om je eigen conclusies te trekken hoor, het benauwt me een citro-encyclopedie als jij te verbeteren. :P

              • Pallas zegt

                13 september 2010 om 23:26

                @Citrofiel: Ik snap je punt. In dat geval zit de HY genetisch (technisch en conceptueel) tussen de TA en de 2cv in.
                Jaja, de TUB is natuurlijk beter…

              • Citrofiel zegt

                13 september 2010 om 23:58

                @Pallas: Ja, eigenlijk wel. :)

                Leuk ding hè, die TUB. Ik heb naast Citroën altijd al een zwak gehad voor bedrijfsauto’s, dus een combinatie is helemaal super. Van mijn 8e tot mijn 12e ongeveer was de HY mijn droomauto. :lol:

      • NLBUURMAN zegt

        4 oktober 2010 om 16:50

        @Citrofiel en @Palles: ik denk dat er enige miscommunicatie is, natuurlijk weet ik wel dat ze verder vrij weinig gemeen hebben, maar ik bedoelde dat Citroën al grotere auto’s had in de zin van de Traction en TA.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          4 oktober 2010 om 22:33

          @NLBUURMAN: Qua prijs zou een 2CV Break een stuk bereikbaarder zijn voor een heleboel mensen dan die Traction. Maar goed, hij was er niet…

          Login om te reageren
  6. NicoLauda zegt

    12 september 2010 om 15:43

    Nee, dat heette een AK… oftewel een bestel-eend.
    Maar inderdaad, die had 2 deuren minder.
    1 maat groter had je de HY… dat was ook zo’n golfplatenbusjes…

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      12 september 2010 om 15:47

      @NicoLauda:
      Collega van m’n vader had daar een DS motor in liggen, ding liep als de brandweer! (HY)

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        12 september 2010 om 15:58

        @RickB: Deze heeft een Ferrarimotor:

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          12 september 2010 om 22:17

          @Pallas:
          Dat is een Ferrari met 2CV panelen…

          Login om te reageren
  7. Pallas zegt

    12 september 2010 om 16:02

    Ik denk dat dit een shopje is:
    maar zeker weten deo ik het niet.

    Login om te reageren
  8. 620henk zegt

    12 september 2010 om 19:58

    het klinkt dom
    maar ik vind het mooi
    echt mooi

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    12 september 2010 om 21:55

    Nog leuker:

    Een beetje provisorisch:

    Maar de versie van het artikel lijkt me het meest praktisch. Leuke spot.

    Login om te reageren
    • willie zegt

      12 september 2010 om 21:59

      @Citrofiel: beetje wereldvreemd is leuk, je kunt echter ook doorslaan

      Login om te reageren
  10. fant zegt

    12 september 2010 om 22:11

    Ik geloof dat wij vroeger altijd een soort bakje hadden wat je op de achterklep kon monteren voor extra ruimte :) Was handig voor vakantie.

    Login om te reageren
  11. Toeter zegt

    12 september 2010 om 22:59

    Heb dat Eendje met Ferrari motor op youtube gezien, bestaat echt! Moest er wel om lachen, klink uit het zicht natuurlijk als een Ferrari en dan zie je hem voorbij racen… what the…?! Mensen met teveel geld en tijd, maar blijft leuk om dit soort creaties te zien!

    Login om te reageren
  12. dakloos zegt

    13 september 2010 om 03:04

    @Pallas: meneer A.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      13 september 2010 om 09:47

      @dakloos: Danku nu hoor ik het ook!

      Login om te reageren
  13. punaxio zegt

    26 januari 2011 om 18:54

    Deze auto maandag in Groningen gespot:

    http://lh4.ggpht.com/_bil_DZ8NtEA/TUBFH47AY0I/AAAAAAAAB2w/LpXmqKu-ZgU/s720/24012011658.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North