Kennen we deze Aventador-impressies van de Duitse tuner DMC nog? Vandaag laten ze weten dat het project de naam LP900 “Molto Veloce” krijgt, het laat zich dus wel raden hoeveel vermogen ze uit de V12 weten te persen.
De uit koolstofvezel opgetrokken bodykit was dus geen verrassing meer. Een nieuw ontworpen voorbumper (incluis andere bumperlip) die aansluit op het design van twee best wel uitbundige zijskirts en een achterkant die flink in omvang is toegenomen. En laten we de diffuser en de achterspoiler niet vergeten, beiden niet de meest subtiele wijzigingen aan het voorkomen van deze Italiaan. Een extreme auto nóg meer uitgesproken maken, nog nooit paste een auto beter bij Team Salamone dan dit sujet.
Het toevoegen van grotere brandstofpomp- en -leidingen, andere drukregelaars, injectoren met een groter slagvolume en de motorelektronica die binnenstebuiten werd gekeerd moeten voor een flinke -en tegelijkertijd zeer prijzige- vermogensstijging zorgen. Die 200 extra pk’s kosten je 80.000. Samen met de bodykit (€19.500), de velgen (€7.800), en een gewijzigd interieur (€17.700) komt een totale verbouwing uit op 125.000 euro. Best een premium prijsje.
Een video van de LP900 “Molto Veloce” staat HIERO.
gerard1710 zegt
Hebben ze er al eentje gemaakt of is dit louter nog fotowinkel-werk?
a3aan zegt
Goh mooi!
een van de vele tupperware auto’s die ik wel geslaagd vind
autoboy zegt
’t was al een mooie auto, maar dit maakt hem nog strakker en agressiever. wat een auto.
remkov zegt
200 pk extra zonder er een turbo oid op te schroeven is erg netjes. De uiterlijke aanpassingen zou ik sowieso lekker achterwege laten.
aygoracer zegt
Ik vind m gewoon vet.
ytrewq zegt
gaaf. wel jammer van de lichten. 200 pk meer uit een atmosferische 700 pk v12 vind ik wel veel trouwens.
jordy14 zegt
very NICE!
lambo4all zegt
Als ik een aventador zou bezitten zou ik er zeker over denken! Mooie bodykit en spoiler. En de vermogenswinst die (zonder turbo’s) wordt behaald maakt het nog net even specialer.
vwr20 zegt
Echt lekker zonder turbo’s en supercharges. Zal wel een heel lekker klinken ook
mepdenepper zegt
Zo he, nu pas.
magico zegt
@remkov Vind ik ook…..lijkt me sterk…slagvolume ok…nokkenas, kleppen en/of cilinderkop…uitlaat….alles eigenlijk…pffff 200 pk…atmosferisch…
akrapovic zegt
@magico: vraag me af hoe dat zich houdt. Is een ander uitlaatsysteem dan ook niet noodzakelijk
magico zegt
@akrapovic lees!!
agera zegt
Nu ik dit zie ben ik benieuwd naar de Pagani Huayra ben spoiler.
maxx1 zegt
Als ik een Lamborghini had zou ik hier totaal niet aan denken. En de mensen die hier wel over zouden twijfelen denken niet na. 700pk, 2,8sec van 0-100. Dit is niet niks, je wordt al bijna je stoel uitgeblazen.
bartjuh zegt
zo ff 200!pk erbij zonder turbo’s dat is wel knap gedaan. als ze het echt waar kunnen maken. ik vind die bodykit ook wel dik, helemaal als het echt een verbetering in de aerodynamica is. als ik het geld had had ik het wel geweten. wat een monster.
breakingpoint zegt
Geef mij dan maar die 80 000 aan bandjes, benzine en overig onderhoud voor enkele trackdays. 700 PK is meer dan voldoende!
brennie-1994 zegt
Nouw voor die 200PK extra zouw ik t doen alleen laat die velge, intrieuer en die bodykit maar zitten een italiaanse stier moet je niet gaan verandere aan de buite kant hij is al agressief genoeg
ferrari458italia zegt
Laat die spoiler maar zitten.
fluvioglacialeafzetting zegt
Erg gaaf
fluvioglacialeafzetting zegt
Erg gaaf hoor, maar als ik een lambo had zou ik t toch niet doen omdat de ‘normale’ al briljant is
mellie zegt
NICE HOOR !