• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De BMW Ring Taxi leeft voort! [M3 ipv M5]

Auteur: ricardo, gepost 9 maart 2011 om 12:08 – 44 Reacties

De BMW Ring Taxi leeft voort

Stop met wenen, Bimmerfanaten. De Ring Taxi is helemaal niet dood. De M5 wordt alleen vervangen door een ander M-power apparaat: de M3 (E90).

Vorige week ging het gerucht dat meerijden met de Ring Taxi (een rondje over de Nurbürgring op de passagiersstoel van een M5 terwijl Sabine Schmitz of een andere coureur je alle hoeken van de ‘Ring laat zien) niet langer mogelijk is. Dat blijkt onzin, ze stappen enkel over naar een achtcilinder en laten de M5, die inmiddels uit productie is, voor wat het is. M3Post deed navraag bij BMW en kreeg het volgende te horen.

“The BMW Ring-Taxi will continue in 2011 and use the BMW M3 this year. It will be driven by the instructors from the BMW Driving Experience program – much like it used to be in past years.”

Jep, meerijden met coureurs uit het Driving Experience program, dit betekent in ieder geval dat we Sabine Schmitz niet meer achter het stuur van de beroemde Ring Taxi’s zullen zien om petrolheads in minder dan 9 minuten over de Nordschleife te jagen. Prijzen van de tickets voor dit seizoen zijn nog niet bekend, vorig jaar kostte een rondje ‘Ring €195.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, m5, nurburgring, sabine-schmitz, taxi

Vorig bericht: « Snelste hybride ter wereld? Veritas RSIII Hybrid
Volgend bericht: “Leeftijd keuring automobilisten moet naar 75 jaar” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vinny_93 zegt

    9 maart 2011 om 12:13

    -edit: check, is gefixt!-

    OT: Chill.

    Login om te reageren
  2. dbonline zegt

    9 maart 2011 om 12:20

    Excellent choice! Maar ik zal toch wel met men eigen wagen wat tourtjes gaan maken. Goedkoper :-)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      9 maart 2011 om 12:24

      @dbonline: als je het deelt door 3(passagiers) komt het wat beter uit , mrja ik vind het nog veel te duur voor 9 minuutjes te zitten, beter een dag walibi ofz

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 maart 2011 om 12:48

        @KaCh1ng:
        Nee, ’t is een koopje als je meerekent dat er een redelijk percentage van de Ring gebruikers de ‘wrakstukkken van hun auto van zich af moeten schudden’

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          10 maart 2011 om 18:18

          @desjonnies: Inderdaad … en 4 nieuwe bandjes zijn ook vrij prijzig :)

          Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    9 maart 2011 om 12:34

    Heerlijk! Waarschijnlijk nog even snel ook…

    Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    9 maart 2011 om 12:56

    Leuk voor de bestuurder, zitten de achterpassagiers nog dichter bij zijn nek. Je kan raden wat er wel meermaals voorkomt…

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    9 maart 2011 om 13:11

    De ring is altijd al een killer geweest :

    http://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8&NR=1

    Login om te reageren
    • laurensl zegt

      9 maart 2011 om 13:22

      @desjonnies: Welke bocht is dat waar ze in het begin van filmpje allemaal crashen?

      Login om te reageren
      • BJ zegt

        9 maart 2011 om 13:43

        @laurensl:
        Adenauer-Forst – Die bocht staat er om bekend dat mensen die de Ring niet kennen “vergeten” op tijd in te sturen. Je kan daar de binnenkant van de eerste bocht van die Chicane practisch niet zien omdat die heuvel op ligt. De meesten hier schieten dan ook rechtdoor.

        Bizar trouwens hoe snel die oude bakkies op hun dak liggen…

        Login om te reageren
        • laurensl zegt

          9 maart 2011 om 14:01

          @BJ: Dus je moet daar eigelijk blind en op goed gevoel die chicane aansnijden?

          Daarom denk dat het beter is dat met een prof een rondje aflegt tegen hoge snelheid dan zelf met schrik om je eigen wagen total loss te rijden.

          Login om te reageren
          • BJ zegt

            9 maart 2011 om 14:34

            @laurensl:
            Ja, blinde chicane is de juiste benaming. Je kan natuurlijk met een prof eerst een rondje doen, maar dan onthoud je nooit alle gevaarlijke punten. Er zijn namelijk meerdere blinde bochten, als het meezit zelfs met negatieve verkanting. Daarnaast zitten er een paar heuvels in waar je nooit goed kan zien wat er achter precies gebeurd. Dus zelfs als je het circuit wel goed kent, kan er op talloze blinde plekken een gestrande/gecrashte auto of motor staan.

            De enige manier om veilig de Ring te doen is een veilige marge aanhouden op die blinde punten ook al ken je de bocht en weet je hoe hard je in theorie kan. De Ring is nu eenmaal niet de plek om voor het eerst de limiet van jezelf of je auto op te zoeken. Maar goed, hoe voorzichtig je ook bent, je wilt toch gas geven en er zijn altijd genoeg wannabe Lauda’s, Stewarts of Fangio’s die jou ook kunnen meenemen in hun crash, dus er blijft een risico. En die spanning maakt het natuurlijk ook zo fucking mooi en verslavend….

            Login om te reageren
            • OverSoft zegt

              9 maart 2011 om 15:44

              @BJ: Beste methode (mijns inziens) is flink te Gran Turismo-en en zo echt een gevoel voor de globale layout van de baan te kennen. Daarna er heen rijden en 2 of 3 rondjes relatief rustig rijden om een gevoel te krijgen hoe jouw auto reageert op de baan. Daarna kan je het langszaam aan opvoeren.
              Zo heb ik het in ieder geval gedaan, eerst veel oefenen, daarna pas echt.

              Login om te reageren
              • BJ zegt

                9 maart 2011 om 16:13

                @OverSoft:
                Inderdaad, same here. Maar dan nog blijf je echt wel marge nodig hebben omdat je nooit weet wat je tegenkomt in een blinde bocht.

        • Stino zegt

          10 maart 2011 om 13:06

          @BJ:
          die porschkes blijven mooi in balans en rollen niet makkelijk over.
          maar wist ook niet dat oude autos zo snel omvallen :D

          Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      9 maart 2011 om 13:26

      @desjonnies: Oei, maar geen rondje doen met de R8S als ik dat zo zie…

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 maart 2011 om 13:36

        @Citrofiel:
        Ik pak die Taxi wel !

        Login om te reageren
    • mout zegt

      9 maart 2011 om 13:42

      @desjonnies: Ik denk dat ik ‘m al eens eerder had gezien. Maar het maakt toch wel weer indruk. O.a. als er af en toe een persoon uit zo’n auto zwiept.
      Ben er zelf op Zandvoort twee keer afgegaan in een 911 van rond 1985. Verkeerd afgehandeld overstuur. Maar het bleef toch bij achterstevoren een grasbermpje in.

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      9 maart 2011 om 14:39

      @desjonnies: Die bocht is daar niet heel tactisch neergelegd idd. :O Nou zijn die auto’s van toen ook lang zo stabiel niet natuurlijk…

      Login om te reageren
      • zounds010 zegt

        9 maart 2011 om 17:20

        @Tommy2: Yep. Het merendeel van de crashes heeft de motor achterin liggen en heeft dus een gigantische overstuurreactie bij gas los.

        Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      9 maart 2011 om 16:12

      @desjonnies: wat een filmpje met die mensen die eruit worden geslingerd

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 maart 2011 om 17:07

        @Flamingo:
        Tsja, zit zelf aardig tegen de ouwelullenclub aan, en ja vroegâh gebeurde dit gewoonmet een auto, openvliegende deuren en zo.

        As long as it is fast
        Da’s een Alfa Zagato en Alfa’s kunnen nou eenmaal niet verongelukken :mrgreen:

        Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      9 maart 2011 om 16:43

      @desjonnies: Hoeveel geluk heeft die ene op 07:00?! :D

      Login om te reageren
  6. bpc zegt

    9 maart 2011 om 13:20

    en wat gebeurd er met de m5 wordt die verkocht ?
    niet dat ik geïntresseerd ben in een wagen die elke dag tot het randje werd afgtrapt hoor,

    m3 lijkt mij eigenlijk een leukere auto op circuit die is wat lichter en sportiever , versta mij niet verkeerd de m5 had waarschijnlijk de beste wegligging in zn klasse maar om echt fun te maken zou ik toch voor de nog wat lichtere en levendigere m3 kiezen denk ik …

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      9 maart 2011 om 13:29

      @bpc:
      Ik denk dat deze vernietigd worden. Zoals ik bij het vorig artikel al aangaf klagen de bestuurders ernom over het flexen van het chassis ver voordat het maximum van 20.000 km bereikt is. De beestjes zijn dan meer dan op vrees ik…

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        9 maart 2011 om 13:59

        @StijnB: gelukkig staan er nog heel wat mooie m5’s te koop man deze m5 was toch een van de beste ooit :o

        Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    9 maart 2011 om 13:24

    Dat was te verwachten. Als het concept blijkbaar werkte zou het heel vreemd zijn om te stoppen omdat hun favoriete auto toevallig niet meer gemaakt wordt.

    Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    9 maart 2011 om 14:33

    Ok; ik geef het toe, ben geen Beamer fan, maar toch :
    ” De koning is dood, leve de Koning “

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      9 maart 2011 om 16:40

      @desjonnies: beamer:
      beemer:
      bimmer:

      Login om te reageren
      • zounds010 zegt

        9 maart 2011 om 17:30

        @GOD: onzin. Ze worden gewoon door elkaar gebruikt.

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          9 maart 2011 om 23:28

          @zounds010: Jouw linker en rechter hand ook, maar dat rechtvaardigd de boel nog niet.

          Login om te reageren
      • Vinny_93 zegt

        9 maart 2011 om 17:56

        @GOD: BMW:

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          9 maart 2011 om 23:30

          @Vinny_93: lol :lol: ja dat kan ook nog.

          Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    9 maart 2011 om 14:54

    had het al verwacht maar nog ontzettend duur, kan je in nederland 10 heats vrijrijden voor doen… 10 X 20 is 200 minuten rijden, en wel zelf! :P

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      9 maart 2011 om 15:03

      @spykerboy: Ja en dan mag je alleen nog maar de baan op, vergeet je niet de benzine plus onderdelen en uurloon?
      Denk niet dat het goedkoper kan.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        10 maart 2011 om 00:22

        @KUYL: tja nou ok 10 heats is nog 100 minuten de andere 100 eu voor benzine enzo.. :D dan haal je het wel, en heb je meer lol :D

        Login om te reageren
  10. wolf zegt

    9 maart 2011 om 15:23

    Voor alle Jos Verstappen’s in spé: Je auto is niet verzekerd op het circuit. De kosten voor een crash kunnen heel snel oplopen tot in de duizenden euri’s ( railing, verslepen, kosten voor blokkering circuit èn schade aan je eigen auto). En de truc om je auto naar buiten het circuit te slepen en dan je verzekeringsman te bellen, werkt echt niet ( ook daar slapen ze niet). Geef mij de ringtaxi maar.

    Login om te reageren
    • OverSoft zegt

      9 maart 2011 om 15:45

      @wolf: Bij de Ring kun je een trackverzekering afsluiten voor een dag (onbeperkt rondjes op de ring verzekerd voor die dag). Kost 150 euro, maar dan ben je ook zeker dat je niet direct duizenden euro’s lichter bent)

      Login om te reageren
    • BJ zegt

      9 maart 2011 om 16:12

      @wolf:
      Als je tijdens de Touristenfahrt op de Nordschleife rijdt, is het een openbare tolweg waar de Duitse verkeersregels gelden. Van elk ongeval wordt proces-verbaal opgemaakt (daarom is de Ring vaak zo lang dicht na een unfall). In principe is je auto dan ook wel verzekerd, tenzij het expliciet uitgesloten is door je maatschappij in de voorwaarden (gebeurd veel in de UK). Los van dat het vast geen leuk verhaal is voor de verzekering, ben je volgens mij alleen niet verzekerd als uit het proces verbaal blijkt dat je onverantwoordelijk hebt gereden of dat je niet volgens verkeersregels hebt gereden. Overigens klopt het wel dat de kosten voor de vangrail etc op eigen kosten zijn en dat is inderdaad significant geld.

      Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    9 maart 2011 om 20:47

    Ah dan toch… Enkel is het wel redelijk duur….

    Login om te reageren
  12. BetaArkUser zegt

    9 maart 2011 om 20:56

    @desjonnies

    daar is me vader inderdaad ook met zijn E21 323i door geschoten!
    wel 25 geleden ongeveer :P

    Login om te reageren
  13. deepep zegt

    10 maart 2011 om 06:26

    Sabine komt gewoon terug op de ring, maar dan met een porsche race GT3 ;]

    bron: http://www.speedbee.de/13-1-ringtaxi.html

    Login om te reageren
  14. ericc zegt

    10 maart 2011 om 11:04

    Is er van bovenstaande foto (witte M3) een wallpaper-formaat???

    Login om te reageren
  15. wolf zegt

    10 maart 2011 om 12:32

    @oversoft. Wat dekt die verzekering dan?? Schade aan je eigen voertuig of aan de baan of beide? Is er dan nog een eigen risico?? Hoor graag van je.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North