• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelste hybride ter wereld? Veritas RSIII Hybrid

Auteur: ricardo, gepost 9 maart 2011 om 11:04 – 15 Reacties

Veritas RSIII Hybrid

Toen de productieversie van de Veritas RSIII werd onthuld bleek al snel dat de bizar gestylde voorruit-loze supercar geen 600 pk, maar slechts 507 paardjes aan boord had. Mocht dat je destijds hebben weerhouden om een Veritas aan te schaffen, dan biedt de nieuwste variant wellicht uitkomst: een Veritas RSIII Hybrid. Nu wél met de beloofde 600 pk.

Het bedrijf achter deze lichtgewicht snelheidsduivel, Vermot AG, heeft besloten om meer modellen van de Veritas RSIII te ontwikkelen. Plannen voor een coupé waren al bekend, en men wil zich ook gaan richten op een compleet elektrische versie. Maar het meest concrete project tot nu toe is een hybride-uitvoering. Huh, saaie muesli-motoren zonder ‘emotie’ in een sportwagen? Welnee, de bekende V10 van BMW is nog steeds aanwezig in deze plug-in hybrid. Er is alleen een elektromotor met een vermogen van 78 kW bijgezet die de voorwielen aandrijft. Cool, 4WD!

Het vermogen stijgt hiermee naar 600 pk, maar het nadeel is dat tegelijkertijd het gewicht met 227 kg toeneemt. Best veel, voor een auto die zonder deze elektro-opsmuk ongeveer 1.000 kg op de weegschaal aanwijst. Dankzij dit extra vermogen neemt de sprinttijd naar de honderd nu 3,1 seconden in beslag (was 3,2), maar de topsnelheid komt uit op 330 km/u (was 347).

Uiterlijke wijzigingen zijn er bij deze hybride-versie niet, wel is er onderhuids een KERS (Kinetic Energy Recovery System) geplaatst. Dus wanneer je de keramische remmen van Brabham Racing beroerd, wordt de batterij weer een beetje opgeladen. En op volle accu’s kan de auto 50 km ver rijden, maar wie heeft daar nou zin in als er een V10 (uit de M5/M6) paraat staat om je kippenvel en een mond vol vliegen te bezorgen?

Wanneer de Veritas RSIII Hybrid op de markt komt is niet bekend. Wel laat het bedrijf weten dat ze deze zomer de Veritas RSIII Coupé zullen onthullen.


Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
    CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
  • Cupra Formentor e-Hybrid
    Cupra Formentor e-Hybrid en VZ e-Hybrid
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, Hybride, Lichtgewicht, plug-in, RS3, veritas

Vorig bericht: « Nieuwe trailer van Fast Five is hier
Volgend bericht: De BMW Ring Taxi leeft voort! [M3 ipv M5] »

Lees Interacties

Reacties

  1. love4sportcars zegt

    9 maart 2011 om 11:12

    moet ik nu blij zijn?, zegt me niks die bak

    Login om te reageren
  2. ukbob zegt

    9 maart 2011 om 11:17

    En hoe zit het met de bijtelling? ;) want dat is toch wat iedereen schijnt te willen weten als het over hybride gaat..

    Login om te reageren
  3. 72bug zegt

    9 maart 2011 om 11:21

    Misschien wordt het eens tijd om wat objectiever over hybride’s en elektro voertuigen te schrijven.. Wordt alleen maar meer en meer de komende jaren.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 maart 2011 om 15:33

      @72bug: dus omdat het meer wordt moet je positief zijn?

      Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    9 maart 2011 om 11:35

    Lekker ding alleen valt het buiten mijn prijsklasse en m’n competentie.

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    9 maart 2011 om 13:21

    Dus… Voor 0,1 seconde sneller naar de 100 betaal je waarschijnlijk een stuk meer, heb je een stuk zwaardere auto die minder hard kan. Oké, tussenacceleratie zal misschien ook net wat sneller zijn, maar boeit dat echt? Of is dit voor mensen die hard willen rijden en toch de moraalridder uit willen kunnen hangen?

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      9 maart 2011 om 23:52

      @Citrofiel: Uh… is het niet bijna altijd zo dat een erg snelle auto sneller maken verhoudingsgewijs veel kost? En sinds wanneer hebben betere prestaties (ongeacht waar die vandaan komen: meer inhoud, compressor, grotere turbo OF wellicht electro motor) weinig te maken met een moraalridder.

      OT: Wel dikke bak, jammer dat het gewicht zo toeneemt, vraag me af of dat beetje extra vermogen opweegt tegen de (hoogstwaarschijnlijk) verminderde handling.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        10 maart 2011 om 00:48

        @gedwongenleaser: Het ‘moraalridder uithangen’ slaat natuurlijk op dat dit een hybride is. Dat kan je toch maar mooi zeggen als je in een bar tussen de hippies belandt.

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          10 maart 2011 om 10:55

          @Citrofiel: “Het ‘moraalridder uithangen’ slaat natuurlijk op dat dit een hybride is.” Ja hallo, ik ben niet de slimste maar zooo vaak heeft mijn mammie mij vroeger niet op mijn hoofd laten vallen hoor. Lees mijn comment nog maar eens, misschien begrijp je hem dan wel.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            10 maart 2011 om 18:30

            @gedwongenleaser: Ehm… Je doelt erop dat je altijd een moraalridder bent in een andere zin van het woord als je voor miniem betere prestaties gaat? Ja? Heb ik het goed geraden? :? Heel erg duidelijk vind ik je reactie eerlijk gezegd niet.

            Login om te reageren
  6. As_long_as_it_is_fast zegt

    9 maart 2011 om 16:27

    Beestachtige prestaties maar zonder voorruit en met de vormen die hij nu heeft denk ik niet dat er veel kandidaat kopers zullen zijn. Exclusiviteit zal zijn prijs hebben.

    Login om te reageren
  7. audirs6ravant zegt

    10 maart 2011 om 09:07

    Hebben ze dat zelf beddacht rs3??

    Login om te reageren
    • mout zegt

      10 maart 2011 om 09:28

      @audirs6ravant: Nee. Ze hebben zitten denken: op welke auto zijn we nou zó jaloers, dat we daarmee graag verward zouden willen worden? En toen kwamen ze natuurlijk uit bij RS3, want een groot deel van het Hallfords assortiment is ook bedoeld om je auto meer op een RS3 te laten lijken.
      Vandaar dat Gallardo-rijders ook zo enthousiast reageren als je erover begint dat het dezelfde techniek als van een Audi is.
      Heeft MTM ook setjes om een RS6R meer op een RS3 te laten lijken?

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 maart 2011 om 15:34

      @audirs6ravant: deze RS III bestaat al langer dan de Audi RS3.

      Login om te reageren
  8. Cantago zegt

    16 maart 2011 om 23:02

    Als hij 20% zwaarder is nu, maar niet harder gaat (ja, die 0,1 seconde naar de 100 ga je merken zeker!) dan doe mij maar de originele! En als je meer vermogen wil, dan maar een supercharger er op. Werkt ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North