• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Opel Ampera is een gigantische herriemaker

Auteur: ricardo, gepost 5 april 2012 om 14:10 – 29 Reacties

Opel Ampera, de trommelvliesstukmaker

We staan aan de vooravond van een revolutie op het gebied van motorherrie. Auto’s als de Opel Ampera maken bijna geen geluid meer in elektromodus en in de utopie van Elon Musk horen we straks alleen nog bandengeluid en vogelgetjilp. Kortom, tijd om Amsterdam even duidelijk te maken hoé stil de Ampera werkelijk is. Trololol.

De Opel Ampera in kwestie werd uitgerust met acht luidsprekers om in het stadscentrum onschuldige terraszitters, bankjeshangers en toevallige passanten kennis te laten maken met de Auto van het Jaar. Gewoon, heel hard roeptoeteren dat de Ampera -waarvan de eerste honderden al rondrijden in Nederland- in werkelijkheid muisstil is.

Check de video hieronder om te zien hoe de Opel Ampera voor één keer de grootste herriebak van heel 020 is. Hierna zul je ‘m (bijna) nooit meer horen. Zelf ervaren? Bekijk de Ampera HIERO.

Ook interessant!

  • Video - netjes vragen kan altijd
  • Video: kijk, dit past precies
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Video - motorrijder betaalt nergens meer voor!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, ampera, Elektrisch, Funny, Opel, Video

Vorig bericht: « Verrassing! Lamborghini’s SUV staat in New York
Volgend bericht: Dit was ooit een Bugatti Veyron Sang Noir »

Lees Interacties

Reacties

  1. tborre zegt

    5 april 2012 om 14:17

    hebben jullie die zever van audi dan nog niet binnen als tip? ze hebben een sound gemaakt voor hun electrisch speelgoed … een hele divisie heeft eraan gewerkt… en ergste is: dit is geen aprilgrap ..

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      5 april 2012 om 14:20

      @tborre: Deze zever?

      Login om te reageren
      • tborre zegt

        5 april 2012 om 14:32

        @ricardo: dit idd, maar dan ook voor alle E-modellen wil men dit gaan doen. gaat me toch tever, die stilte is juist een deel van die wagens. onveilig? moetne mensen maar uit hun doppen kijken.. zodra je er speakers in gaat hangen ga je petjes hebben die daar wel weg mee weten.. en dan ga je wat zien.. van loeiende koeien tot….
        Is er geen wet die uitwendige speakers verbied?

        Login om te reageren
    • mattraket zegt

      5 april 2012 om 14:25

      @tborre: Waarom is het ‘speelgoed’ als het elektrisch is? Of is een auto alleen een ‘echte auto’ als er een Big Boar onder ligt te rommelen. De Ampera trekt trouwens de meeste auto’s eruit bij een stoplichtsprint.

      Login om te reageren
      • tborre zegt

        5 april 2012 om 14:28

        @mattraket: neen, omdat ik dit soort wagens speelgoed noem.. rij zelf ook speelgoed. je leest het negatief, wil niet zeggen dat ik dat negatief bedoelde. Ik rij zelf een TT rs, en dat is mijn speelgoed. ik heb een tijdje een tesla roadster gereden.. ook speelgoed.. kennis rijd ene karma.. ook speelgoed, zelfs de F40 van een vriend noemen we speelgoed. Get the picture?
        Mss een tip om niet direct negatief te WILLEN lezen ..

        Login om te reageren
        • mattraket zegt

          5 april 2012 om 14:36

          @tborre: Ik heb het nog eens nagelezen maar de hele toon was toch zodanig dat ik er alleen maar iets negatiefs uit kon peuren. Maar fijn dat je het anders bedoelde dus.

          Overigens snap ik dat hele gedoe over geluid niet. Een elektromotor – en daarvan zullen er gegarandeerd veel meer op de weg komen – produceert nu eenmaal weinig geluid. Dat is niet veilig en dus is het noodzakelijk om hem geluid te laten maken. Waarom dan niet iets moois ervan maken?! En dat moet dan onderscheidend en futuristisch zijn, dus niet het na-apen van een V8.

          Ik rijd zelf in een Karma en die produceert als eerste elektrische auto een geluid, een soort synthesizer-dreun die ze ‘Tron’ noemen (naar de SF-film waarin vergelijkbare geluiden voorkomen). Het is erg onderscheidend en behalve dat het voetgangers en fietsers waarschuwt, onderstreept het ook dat er een auto van de toekomst rijdt.

          Dus wat dat betreft is er niks mis mee als een heel team bij Audi een tijd lang werkt aan een sound voor de R8. Het is behoorlijk belangrijk, niet zomaar een bijzaak. Bij merken als Aston Martin en Porsche doen ze trouwens precies hetzelfde met de geluiden die hun atmosferische motoren produceren. Wat daar uit de uitlaat komt is allang niet ‘natuurlijk’ meer maar in alle opzicht getuned en bewerkt.

          Login om te reageren
      • kraakensmaak zegt

        5 april 2012 om 14:34

        @mattraket: dat ligt volgens mij dan toch echt aan jou auto als een Ampera je zoek rijd.

        Login om te reageren
        • mattraket zegt

          5 april 2012 om 14:37

          @kraakensmaak: Ik heb in een Ampera meegereden en weet hoe die auto vanaf stilstand versnelt, kan jij hetzelfde zeggen?

          Login om te reageren
        • mattraket zegt

          5 april 2012 om 14:40

          @kraakensmaak: … en ik zij niet dat een Ampera mij zoek rijdt (ik rijd in een Karma, dus dat gebeurt niet), maar een Ampera is wel erg snel voor de klasse waarin die auto rijdt, en hij zal de meeste andere auto’s eruit trekken. Bij een elektrische auto als de Ampera is erg veel koppel beschikbaar en dat is bovendien meteen geheel beschikbaar, het hoeft niet op te bouwen. Daarom zijn de meeste andere auto’s kansloos.

          Login om te reageren
    • anakiet zegt

      5 april 2012 om 14:59

      @tborre:

      Heb je de zever van BMW nog niet gehoord.

      Die doen hetzelfde, alleen dan voor hun M modellen ;)

      Login om te reageren
  2. towi1989 zegt

    5 april 2012 om 14:20

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. tuning zegt

    5 april 2012 om 14:20

    Dit vind ik nog een ergere manier van aandacht trekken dan die petjes met hun “bromtoluitlaten” en subwoofers…….

    Login om te reageren
  4. RubenPriest zegt

    5 april 2012 om 14:22

    hahaha tenenkrommend dit

    Login om te reageren
  5. laminaatplaat zegt

    5 april 2012 om 14:38

    Ik hoop maar dat Autoblog hier wat geld voor krijgt..

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      5 april 2012 om 14:42

      @laminaatplaat: het is geplaatst als ‘advertorial’

      Login om te reageren
      • laminaatplaat zegt

        5 april 2012 om 15:58

        @mattraket:

        Overheen gelezen, dan vind ik het een stuk minder erg dat dit gepost wordt ;)

        Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    5 april 2012 om 14:54

    Ik ga zo’n gruwelijke auto alleen kopen als er een plutonium batterij in zit en ik de komende 20 jaar niet meer hoef bij te laden ongeacht de kmstand. Anders, laat maar zitten. Als de benzine op is, koop ik wel een dieseltje en donder er slaolie van de Aldi in.

    Login om te reageren
  7. spylegion zegt

    5 april 2012 om 15:20

    42mille voor een semi-elektrische auto die in de praktijk 1op12 rijdt..
    Applaus!

    Login om te reageren
  8. fordnut zegt

    5 april 2012 om 16:40

    10 minuten stil en dan moet je al weer op benzine rijden

    Login om te reageren
    • spotu2 zegt

      5 april 2012 om 18:00

      @fordnut: Nee, niet bij deze. Hier zit speciale technologie-dinges in die ervoor zorgt dat hij een even groot bereik heeft dan een gewone auto. :-)

      Login om te reageren
    • mattraket zegt

      5 april 2012 om 18:08

      @fordnut: het bereik op de accu is gemiddeld tussen de 60 en 80 km, afhankelijk van de rijstijl. Dat is voor de meeste Nederlanders voldoende om 90% van de ritten volledig elektrisch te rijden. En omdat hij vervolgens overschakelt op benzine heb je nooit te maken met ‘range anxiety’ (de angst om stil te komen staan met een lege accu). Het beste van twee werelden.

      Login om te reageren
      • spylegion zegt

        5 april 2012 om 22:09

        @mattraket: beetje jammer dat Lithium ook een schaarse grondstof, erg kostbaar is om te winnen en vnl. In Chili en Bolivia te vinden is..
        Bolivia die overigens geen buitenlandse bedrijven dit goedje wil laten winnen en erg arm is..

        Denk dus niet dat de Ampera het beste van twee werelden is, lijkt mij waterstof een betere ‘wereld’..

        Login om te reageren
        • ErikkNL zegt

          6 april 2012 om 00:28

          @spylegion: een van de smerigste delvingen dacht ik. Ik zet ook in op waterstof. Cellaenergy is goed op weg

          Login om te reageren
  9. freezzr zegt

    5 april 2012 om 23:02

    Vraag me wel eens af hoe je dat thuis moet hebben? Moet je dan elke keer je kabelhaspel of verlengsnoer uitrollen als je thuis komt? En hoe doe je dat met verbruikte electriciteit richting je werkgever?

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      6 april 2012 om 00:30

      @freezzr: je krijgt of koopt er een laadpaal bij. Dus dan is het hetzelfde als in amsterdam kabeltje eraan en klaar. Bij geen laadpaal overstappen op 220v of benzine

      Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      6 april 2012 om 00:32

      @freezzr: je kunt er een laadpaal zoals in amsterdam bijkopen of je lease maatschappij zorgt daarvoor. Als je daar geen zin in hebt wordt het enerzijds 220 uit de muur of benzine verstoken. Wel mag je met Ampera in de steden gratis parkeren dacht ik

      Login om te reageren
  10. ErikkNL zegt

    6 april 2012 om 00:33

    Damn twee keer… dus toch geen vodafone storing.

    Login om te reageren
  11. raul88 zegt

    6 april 2012 om 16:09

    Nu al redelijk wat kilometers gemaakt in de Ampera en ik kan niets anders van maken dan: GE-WEL-DIG.

    De eerste elektrische auto waarvan het design mij wel kan bekoren (even de Tesla’s en Fisker’s daar gelaten, prachtige auto’s maar niet echt betaalbaar voor Jan Modaal).

    Ik heb zelf altijd het hardst van de daken geroepen ‘zo lang er zespitters bestaan rij ik een zespitter!’. Ben dus totaal geen bomenknuffelaar of ambassadeur van Greenpeace, maar toen ik eenmaal in de Ampera had gereden was mijn mening t.o.v. elektrische auto’s totaal veranderd.
    Redelijk snel (je trekt vrijwel iedereen eruit aan het verkeerslicht), stuurt goed en ziet er stoer uit.

    On topic: leuke ludieke actie trouwens van Opel!

    Login om te reageren
  12. ampera1337 zegt

    13 april 2012 om 21:40

    Ik rij nu anderhalve maand in de ampera, een halve keer benzine getankt. Rij dagelijks zo hard als ik wil, trekt hard op, geen concessies tov mijn vorige diesel. Ruim 40km werkverkeer die ik makkelijk haal, de beloofde 60km electrisch is ook echt 60km. Op het werk opladen en thuis opladen. Tov diesel ben ik nu 4 x goedkoper uit en de wegenbelasting scheelt ook aanzienlijk. Uiteraard is het zakelijk anders zou het een ander verhaal worden. Ik hoop dat de auto spoedig wat goedkoper zal worden en daardoor beter beschikbaar voor particulieren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North