• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportauto

Auteur: RubenPriest, gepost 23 december 2015 om 07:41 – 31 Reacties

Afbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportautoAfbeelding Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportauto

Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportauto
Lichtgewicht. Dikke motor. Snel.

De naam Anthony Jannarelly zegt ons niet zoveel. De Lykan Hypersport van W Motors echter wel. De 3.4 miljoen dollar kostende creatie uit Dubai, waar slechts zeven exemplaren van zijn gebouwd, is getekend door Jannarelly.

De man heeft besloten om samen met Frederic Juillot, bekend van onder andere deze 508 pk sterke zandhappert, een autobedrijf op te richten. Uiteraard gespecialiseerd in het snellere spul. Het debuutmodel van Jannarelly Automotive, zoals het merk heet, is de hierboven afgebeelde Jannarelly Design-1. Racers uit de jaren vijftig en zestig dienden als inspiratie voor deze dakloze vierwieler.

De achterwielaangedreven tweezitter heeft een 3.5 liter grote Nissan V6 aan boord die goed is voor 304 pk en 371 Nm aan koppel. Dankzij glasvezel in combinatie met carbon weegt de Design-1 slechts 710 kg. 0-100 km/u is gedaan in vier seconden en de topsnelheid bedraagt 220 km/u. Jannarelly wil met zijn merk de strijd aangaan met directe concurrenten als Donkervoort en Caterham. De auto’s gaan in Dubai gebouwd worden. Van de Design-1 zullen 30 stuks van de band rollen. De eerste uitlevering aan klanten zal plaatsvinden in de zomer van 2016. Wanneer de interesse toe zal nemen wil Jannarelly de productie omhoog schroeven naar 200 auto’s per jaar. Ambities genoeg dus.

UPDATE: Jannarelly laat weten dat de Design-1 zo’n $55.000 dollar gaat kosten. Dat is uiteraard vóór de Nederlandse belastingdienst ermee aan de haal gaat natuurlijk, maar toch. Van die prijs moet 10% betaald worden bij reservering, 40% bij aanvang productie en 50% bij oplevering.

Ook interessant!

  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later
  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Video: Range Rover Sport met winterbanden komt helling NIET op
  • Video: grijze Camry komt Karma tegen

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Ondertussen in België (II): flitspalen flitsen pas bij 150 km/u
Volgend bericht: Deze Alfa Romeo Coupé wil je gewoon hebben »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie zegt

    23 december 2015 om 08:04

    3,4 miljoen dollar??

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      23 december 2015 om 08:26

      @snorrie: er wordt geen prijs genoemd. Zijn eerdere creatie koste 3.4 miljoen.

      Login om te reageren
    • slome51 zegt

      23 december 2015 om 08:28

      @snorrie: dat is de prijs van de Lykan Hypersport, niet deze “design one”

      Login om te reageren
      • snorrie zegt

        23 december 2015 om 08:32

        @slome51: dat hoor je mij ook niet zeggen…

        Login om te reageren
        • desalen zegt

          23 december 2015 om 10:37

          @snorrie: 7,5 miljoen dollar!

          Of gingen we niet random bedragen opnoemen?

          Login om te reageren
          • snorrie zegt

            23 december 2015 om 11:24

            @desalen: “De 3.4 miljoen dollar kostende creatie uit Dubai, waar slechts zeven exemplaren van zijn gebouwd, is getekend door Jannarelly.”

            Wat versta je onder ‘random’?

            Login om te reageren
  2. goodolddays zegt

    23 december 2015 om 08:11

    Eigenlijk best mooi, ieder geval beter dan dat gedrocht van Lykan…

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    23 december 2015 om 08:14

    Wat een plaatje! Net een F-type, maar dan beter gelukt.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      23 december 2015 om 08:35

      @dutchdriftking: wat dacht je van een Testa rossa!?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 december 2015 om 08:40

        @goodolddays: Daar lijkt hij inderdaad nog meer op!

        Login om te reageren
        • keeper1 zegt

          23 december 2015 om 09:32

          @dutchdriftking: wat dacht je van zo een oude shelby?

          Login om te reageren
  4. norge zegt

    23 december 2015 om 08:23

    Heeft er iemand een Testa rossa gezien?

    Login om te reageren
    • martingtv zegt

      23 december 2015 om 08:25

      @norge: dacht ik ook net aan. Een gekrompen versie.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      23 december 2015 om 08:35

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 december 2015 om 08:37

        fout plaatje, deze lijkt meer.

        Login om te reageren
        • martingtv zegt

          23 december 2015 om 12:42

          @norge: misschien zouden deze ook met hardtop moeten leveren.
          https://c1.staticflickr.com/7/6003/5982006183_1d3e14ca6e_b.jpg

          Login om te reageren
          • norge zegt

            25 december 2015 om 00:05

            @martingtv: Brrr, wat lelijk…

            Login om te reageren
  5. potjak zegt

    23 december 2015 om 08:30

    De band / velg combinatie kan mij niet bekoren. Het ‘koetswerk’ daarentegen helemaal fantastisch. Prachtige lijnen.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      23 december 2015 om 08:38

      Ik mis een beetje de rolkooi. Tenzij die glimmende dingen achter de hoofdsteunen de rolbeugels moeten voorstellen. Maar als dat boven je hoofd uit komt, dan is de rest van de auto ook enorm. Afgezien van dat wil ik wel eens zien hoe ze die 710kg met een 3.5 V6 gaan halen.Vast helium in die ballonbanden.
      Verder klassiek design en lichtgewicht; die combi kan ik altijd waarderen

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        23 december 2015 om 18:42

        @JanJansen: ik mis de rolkooi niet. Doet zo’n afbreuk aan het design. Wellicht schieten de rolbeugels achter hoofdsteunen omhoog wanneer de auto dreigt te kantelen.

        Login om te reageren
  6. Foramen zegt

    23 december 2015 om 08:41

    Best wel goed de designtaal van de Cobra in een modern jasje weten te steken, ik vind het mooi.

    Login om te reageren
  7. lekbak zegt

    23 december 2015 om 08:46

    Dus een klein licht autootje met 300pk loopt maar 220 km per uur? Daarbij lijkt 700 kilo mij te zwaar om echt te concurreren met een merk als donkervoort. Dat gezegd hebbende lijkt het me uiteraard een ontzettend leuk en puur speeltje.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 december 2015 om 09:22

      @lekbak: Donkervoorts zitten in straat uitvoering al tussen 600-700kg. Dus zo groot verschil is dat niet.

      Lage topsnelheid is vaak een dingetje bij dit soort auto’s: toch niet de reden om er een te kopen, dus kun je net zo goed de bakverhoudingen zeer kort spatiëren zodat je een nóg fenomenalere acceleratie hebt ;-).

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 december 2015 om 10:39

        @gtwillem: valt me tegen, ik was altijd in de veronderstelling dat een donkervoort rond de 500 kilo weegt. Vooral ook omdat de eerste elise ook 700kg is, had ik verwacht dat donkervoort aanzienlijk lichter is.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          23 december 2015 om 10:54

          @lekbak: de performance eist forse remmen en wielen, instelbare dual frequency dampers zijn best zwaarden het chassis moet supersterk zijn… . Daarnaast weegt het blok (Audi) met turbo’s ook wel wat.

          Login om te reageren
  8. porsche928 zegt

    23 december 2015 om 08:53

    Vookant gejat van oude Ferrari TestaRossa, achterkant geleend van Spijker. Maar wel mooie combo.

    Login om te reageren
  9. c3po zegt

    23 december 2015 om 09:59

    Dit vind ik dus oprecht een leuke wagen! Elegant doch sportief.

    Login om te reageren
  10. agera zegt

    23 december 2015 om 11:03

    Ik vind hem prachtig! Mooie designelementen en lijnen van de testarossa en cobra in een modern jasje! Als de prijs niet al te hoog is kan dit een topding worden

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    23 december 2015 om 11:19

    Dit is wel heel fout hoor.. een wannabe testarossa met een nissan v6?! Dit gaan de verkeerde kant op.

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    23 december 2015 om 11:41

    Waar hadden ze de motor gedacht in deze photoshop? Voorin? Als dat het geval is snap ik al die koelgaten aan de achterkant niet zo. Als de motor achterin zit snap ik de lange voorkant niet zo….

    Maar goed. Retro-ontwerp. Niet bijster origineel, wel aardig uitgevoerd. Ik wacht wel even met enthousiast worden tot ze daadwerkelijk iets bouwen. Knappe 3D-ontwerpjes maken en er wat specs bij verzinnen is namelijk ook niet bijster origineel meer.

    Laat ze een voorbeeld nemen aan het Amerikaanse Panoz. Die bouwen gewoon auto’s. Zonder te strooien met allerlei kekke plaatjes. Niet lullen maar poetsen. Daar heb ik toch meer sympathie voor dan dit soort ongein…

    Login om te reageren
  13. thezonda zegt

    23 december 2015 om 17:33

    Dezelfde lichten als de Ford GT.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North