Designer achter Lykan Hypersport komt met eigen sportauto

Auteur: , 31 Reacties

Lichtgewicht. Dikke motor. Snel.

De naam Anthony Jannarelly zegt ons niet zoveel. De Lykan Hypersport van W Motors echter wel. De 3.4 miljoen dollar kostende creatie uit Dubai, waar slechts zeven exemplaren van zijn gebouwd, is getekend door Jannarelly.

De man heeft besloten om samen met Frederic Juillot, bekend van onder andere deze 508 pk sterke zandhappert, een autobedrijf op te richten. Uiteraard gespecialiseerd in het snellere spul. Het debuutmodel van Jannarelly Automotive, zoals het merk heet, is de hierboven afgebeelde Jannarelly Design-1. Racers uit de jaren vijftig en zestig dienden als inspiratie voor deze dakloze vierwieler.

De achterwielaangedreven tweezitter heeft een 3.5 liter grote Nissan V6 aan boord die goed is voor 304 pk en 371 Nm aan koppel. Dankzij glasvezel in combinatie met carbon weegt de Design-1 slechts 710 kg. 0-100 km/u is gedaan in vier seconden en de topsnelheid bedraagt 220 km/u. Jannarelly wil met zijn merk de strijd aangaan met directe concurrenten als Donkervoort en Caterham. De auto’s gaan in Dubai gebouwd worden. Van de Design-1 zullen 30 stuks van de band rollen. De eerste uitlevering aan klanten zal plaatsvinden in de zomer van 2016. Wanneer de interesse toe zal nemen wil Jannarelly de productie omhoog schroeven naar 200 auto’s per jaar. Ambities genoeg dus.

UPDATE: Jannarelly laat weten dat de Design-1 zo’n $55.000 dollar gaat kosten. Dat is uiteraard vóór de Nederlandse belastingdienst ermee aan de haal gaat natuurlijk, maar toch. Van die prijs moet 10% betaald worden bij reservering, 40% bij aanvang productie en 50% bij oplevering.



31 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
3,4 miljoen dollar??
@snorrie: er wordt geen prijs genoemd. Zijn eerdere creatie koste 3.4 miljoen.
@snorrie: dat is de prijs van de Lykan Hypersport, niet deze “design one”
@slome51: dat hoor je mij ook niet zeggen…
@snorrie: 7,5 miljoen dollar!

Of gingen we niet random bedragen opnoemen?
@desalen: “De 3.4 miljoen dollar kostende creatie uit Dubai, waar slechts zeven exemplaren van zijn gebouwd, is getekend door Jannarelly.”

Wat versta je onder ‘random’?
Eigenlijk best mooi, ieder geval beter dan dat gedrocht van Lykan…
Wat een plaatje! Net een F-type, maar dan beter gelukt.
@dutchdriftking: wat dacht je van een Testa rossa!?
@goodolddays: Daar lijkt hij inderdaad nog meer op!
@dutchdriftking: wat dacht je van zo een oude shelby?
De band / velg combinatie kan mij niet bekoren. Het ‘koetswerk’ daarentegen helemaal fantastisch. Prachtige lijnen.
Ik mis een beetje de rolkooi. Tenzij die glimmende dingen achter de hoofdsteunen de rolbeugels moeten voorstellen. Maar als dat boven je hoofd uit komt, dan is de rest van de auto ook enorm. Afgezien van dat wil ik wel eens zien hoe ze die 710kg met een 3.5 V6 gaan halen.Vast helium in die ballonbanden.
Verder klassiek design en lichtgewicht; die combi kan ik altijd waarderen
@JanJansen: ik mis de rolkooi niet. Doet zo’n afbreuk aan het design. Wellicht schieten de rolbeugels achter hoofdsteunen omhoog wanneer de auto dreigt te kantelen.
Best wel goed de designtaal van de Cobra in een modern jasje weten te steken, ik vind het mooi.
Dus een klein licht autootje met 300pk loopt maar 220 km per uur? Daarbij lijkt 700 kilo mij te zwaar om echt te concurreren met een merk als donkervoort. Dat gezegd hebbende lijkt het me uiteraard een ontzettend leuk en puur speeltje.
via iPhone app
@lekbak: Donkervoorts zitten in straat uitvoering al tussen 600-700kg. Dus zo groot verschil is dat niet.

Lage topsnelheid is vaak een dingetje bij dit soort auto’s: toch niet de reden om er een te kopen, dus kun je net zo goed de bakverhoudingen zeer kort spatiëren zodat je een nóg fenomenalere acceleratie hebt ;-).
@gtwillem: valt me tegen, ik was altijd in de veronderstelling dat een donkervoort rond de 500 kilo weegt. Vooral ook omdat de eerste elise ook 700kg is, had ik verwacht dat donkervoort aanzienlijk lichter is.
@lekbak: de performance eist forse remmen en wielen, instelbare dual frequency dampers zijn best zwaarden het chassis moet supersterk zijn… . Daarnaast weegt het blok (Audi) met turbo’s ook wel wat.
Vookant gejat van oude Ferrari TestaRossa, achterkant geleend van Spijker. Maar wel mooie combo.
Dit vind ik dus oprecht een leuke wagen! Elegant doch sportief.
Ik vind hem prachtig! Mooie designelementen en lijnen van de testarossa en cobra in een modern jasje! Als de prijs niet al te hoog is kan dit een topding worden
Dit is wel heel fout hoor.. een wannabe testarossa met een nissan v6?! Dit gaan de verkeerde kant op.
Waar hadden ze de motor gedacht in deze photoshop? Voorin? Als dat het geval is snap ik al die koelgaten aan de achterkant niet zo. Als de motor achterin zit snap ik de lange voorkant niet zo….

Maar goed. Retro-ontwerp. Niet bijster origineel, wel aardig uitgevoerd. Ik wacht wel even met enthousiast worden tot ze daadwerkelijk iets bouwen. Knappe 3D-ontwerpjes maken en er wat specs bij verzinnen is namelijk ook niet bijster origineel meer.

Laat ze een voorbeeld nemen aan het Amerikaanse Panoz. Die bouwen gewoon auto’s. Zonder te strooien met allerlei kekke plaatjes. Niet lullen maar poetsen. Daar heb ik toch meer sympathie voor dan dit soort ongein…
Dezelfde lichten als de Ford GT.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).