Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereld

Auteur: , 27 Reacties

Heiligschennis of niet? Dit was ooit een Ferrari 412, maar is nu een pick-up met een Chevrolet-motor.

Heb je het over Ferrari, dan denk je aan snelheid, kuipstoelen en brullende motoren. Niet aan een praktische auto die je op zaterdagmiddag meeneemt naar de bouwmarkt. Daar dachten de mannen achter het TV-programma Ultimate Wheels anders over. Zij bouwen de meest ongelofelijke voertuigen en namen ook deze Ferrari 412 uit 1989 flink onder handen.

Zo haalden de bedenkers dertig centimeter van het dak af, zodat er genoeg ruimte ontstond voor een flinke laadbak. Om de luxe uitstraling van de Italiaanse bolide in stand te houden, werd die ruimte bekleed met een flinke lading teakhout.

De 412 in originele staat was natuurlijk niet berekend op het meezeulen van allerlei bouwmaterialen. Daarom werd het motorblok vervangen door een Chevrolet V8 en kreeg de Ferrari een nieuwe wielophanging.



27 reacties

No just.. no…

Wel netjes gedaan, dat moet ik wel toegeven.
Briljant, de 400/412 was toch het zwarte schaap van de familie, zeker na de wonderschone 365. Alleen een beetje jammer van de V8.
Ik ben altijd al een groot liefhebber van de 400i/412 geweest.Ik ga bij dit soort projecten er maar vanuit dat er alleen een in redelijk staat verkerende carrosserie en chassis was waarmee men creatief is geweest.
De motor vervangen met een LSx is het grootste probleem. De koets verbouwen bij een 400/412…mwah, dat moet kunnen hoewel het eindresultaat niet top is IMO. Als laatste vraag ik me af of de kleur officieel Ferrari rood is…maar zoals gezegd, dat zijn small beans in vergelijk met dat amerikaanse blok onder de kap ipv de V12.
Die wil ik wel
Ik ben meestal van mening dat mensen lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben en je jezelf zeker niet teveel over anderen moet uitlaten, maar van deze creatie krijg ik toch wel buikpijn..
Gaafste werkauto die ik ooit heb gezien! De 400/412 vind ik de lelijkste Ferrari die ze ooit hebben gemaakt, dus ik vind het niet erg dat ze hem hebben verbouwd. Het was alleen wel leuker geweest als de originele V12 erin had gezeten.
V12 inruilen voor een v8… Tja dan snap je er dus werkelijk niets van…
@w0o0dy: Wat is ‘er’ in dezen?
@jelmer: er staat voor kwaliteit, stijl, motor karakteristiek, authenticiteit of Italiaanse sportwagens/GT’s in het algemeen
Er lag al een V8 in toen ze aan het project begonnen.
Leuk idee, ergens een pick-up van maken. Maar geen Ferrari.
Er zijn mensen die een Mercedes 600 ombouwen tot pick-up, dus dan moet een Ferrari ook nog wel kunnen.

http://www.mbgrand600.com/Page86.html
Met Bang&Olufsen bouwradio..:)
Kill it with fire!
snap je het niet van de v8? ik wel doe wat research snap je waarom , want ooh wat waren die v12 zo betrouwbaar.
en dat gepronk hier met de kwaliteit van z,n ding kom op he , dr scheelt heel veel aan de Italiaanse raspaardjes zoals sommige ze noemen .
Ferrari LaCamino?


Nee, toch liever een gewone 412. Ook al ben ik vast een van de weinigen die het wel mooi vind. 1x ooit gespot ergens november ’13. Dang diep onder de indruk

Goed gelukt is het wel
Een pick up ombouwen tot ferrari was knapper geweest mijns insziens.
Zo’n 412 doet het nu niet echt voor mij, dus wat mij betreft eerder personalisering dan heiligschennis.
Al zijn pickups natuurlijk altijd wel heiligschennis en zijn slecht uitgevoerde projecten (de kwaliteit kan ik hier nogal moeilijk van inschatten) ook wel heiligschennis.
super vet, maar ik zou hem niet zelf hoeven te hebben.
“De 412 in originele staat was natuurlijk niet berekend op het meezeulen van allerlei bouwmaterialen. Daarom werd het motorblok vervangen door een Chevrolet V8 en kreeg de Ferrari een nieuwe wielophanging”


Volgende keer misschien de aflevering bekijken, is nog maar vijf keer op tv geweest in de afgelopen drie weken… Ze hadden de auto goedkoop kunnen kopen omdat er al ’n amerikaanse v8 in lag, ze hebben die dus zeker niet erin gelegd omdat het motorblok niet sterk genoeg was.
@Kristof-Rebecca Somers-Asaro: Klopt helemaal! de wagen is met V8 gekocht! Dat was HET excuus om de wagen als pick-up uit te voeren!
Alsof we nog een reden nodig hadden het VK uit de EU te gooien.
Vindt het er wel goed uitzien, netjes afgewerkt etc.
Ik vind het veel bezwaarlijker dat ze om een of andere reden het stuur naar de verkeerde kant verplaatst hebben…
Dus ze hebben voor 5000 verbouwd, overgespoten, nieuwe onderdelen etc… Waarom kost een klein krasje lakschade dan al een paar 100?!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).