• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereld

Auteur: JordyS, gepost 23 mei 2014 om 19:00 – 27 Reacties

Afbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereldAfbeelding Dit is de eerste Ferrari pick-up ter wereld

De Ferrari 412 Pick-Up
Heiligschennis of niet? Dit was ooit een Ferrari 412, maar is nu een pick-up met een Chevrolet-motor.

Heb je het over Ferrari, dan denk je aan snelheid, kuipstoelen en brullende motoren. Niet aan een praktische auto die je op zaterdagmiddag meeneemt naar de bouwmarkt. Daar dachten de mannen achter het TV-programma Ultimate Wheels anders over. Zij bouwen de meest ongelofelijke voertuigen en namen ook deze Ferrari 412 uit 1989 flink onder handen.

Zo haalden de bedenkers dertig centimeter van het dak af, zodat er genoeg ruimte ontstond voor een flinke laadbak. Om de luxe uitstraling van de Italiaanse bolide in stand te houden, werd die ruimte bekleed met een flinke lading teakhout.

De 412 in originele staat was natuurlijk niet berekend op het meezeulen van allerlei bouwmaterialen. Daarom werd het motorblok vervangen door een Chevrolet V8 en kreeg de Ferrari een nieuwe wielophanging.

Ook interessant!

  • Video: offroaden met een pick-up
  • Video: pick-up rijdt auto aan, rijdt door
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Canoo pick-up is guitig en elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

412, Ferrari, pickup

Vorig bericht: « Kleine brandblusser in auto volkomen nutteloos
Volgend bericht: MINI Superleggera Vision is een prachtige roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. kalax3 zegt

    23 mei 2014 om 19:03

    No just.. no…

    Wel netjes gedaan, dat moet ik wel toegeven.

    Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    23 mei 2014 om 19:03

    Briljant, de 400/412 was toch het zwarte schaap van de familie, zeker na de wonderschone 365. Alleen een beetje jammer van de V8.

    Login om te reageren
  3. sydney zegt

    23 mei 2014 om 19:06

    Ik ben altijd al een groot liefhebber van de 400i/412 geweest.Ik ga bij dit soort projecten er maar vanuit dat er alleen een in redelijk staat verkerende carrosserie en chassis was waarmee men creatief is geweest.

    Login om te reageren
  4. jaapiyo zegt

    23 mei 2014 om 19:08

    De motor vervangen met een LSx is het grootste probleem. De koets verbouwen bij een 400/412…mwah, dat moet kunnen hoewel het eindresultaat niet top is IMO. Als laatste vraag ik me af of de kleur officieel Ferrari rood is…maar zoals gezegd, dat zijn small beans in vergelijk met dat amerikaanse blok onder de kap ipv de V12.

    Login om te reageren
  5. nvhuijkelom zegt

    23 mei 2014 om 19:12

    Die wil ik wel

    Login om te reageren
  6. bestekla zegt

    23 mei 2014 om 19:14

    Ik ben meestal van mening dat mensen lekker moeten doen waar ze zelf zin in hebben en je jezelf zeker niet teveel over anderen moet uitlaten, maar van deze creatie krijg ik toch wel buikpijn..

    Login om te reageren
  7. clioracing zegt

    23 mei 2014 om 19:19

    Gaafste werkauto die ik ooit heb gezien! De 400/412 vind ik de lelijkste Ferrari die ze ooit hebben gemaakt, dus ik vind het niet erg dat ze hem hebben verbouwd. Het was alleen wel leuker geweest als de originele V12 erin had gezeten.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    23 mei 2014 om 19:21

    V12 inruilen voor een v8… Tja dan snap je er dus werkelijk niets van…

    Login om te reageren
    • jelmer zegt

      23 mei 2014 om 19:33

      @w0o0dy: Wat is ‘er’ in dezen?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 mei 2014 om 19:39

        @jelmer: er staat voor kwaliteit, stijl, motor karakteristiek, authenticiteit of Italiaanse sportwagens/GT’s in het algemeen

        Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    23 mei 2014 om 19:44

    Er lag al een V8 in toen ze aan het project begonnen.

    Login om te reageren
  10. snorrie11 zegt

    23 mei 2014 om 19:51

    Leuk idee, ergens een pick-up van maken. Maar geen Ferrari.

    Login om te reageren
  11. bertorelli zegt

    23 mei 2014 om 20:13

    Er zijn mensen die een Mercedes 600 ombouwen tot pick-up, dus dan moet een Ferrari ook nog wel kunnen.

    http://www.mbgrand600.com/Page86.html

    Login om te reageren
  12. mcshine zegt

    23 mei 2014 om 20:17

    Met Bang&Olufsen bouwradio..:)

    Login om te reageren
  13. golfplus zegt

    23 mei 2014 om 20:47

    Kill it with fire!

    Login om te reageren
  14. corvettez06 zegt

    23 mei 2014 om 21:09

    snap je het niet van de v8? ik wel doe wat research snap je waarom , want ooh wat waren die v12 zo betrouwbaar.

    Login om te reageren
  15. corvettez06 zegt

    23 mei 2014 om 21:11

    en dat gepronk hier met de kwaliteit van z,n ding kom op he , dr scheelt heel veel aan de Italiaanse raspaardjes zoals sommige ze noemen .

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    23 mei 2014 om 21:11

    Ferrari LaCamino?

    Nee, toch liever een gewone 412. Ook al ben ik vast een van de weinigen die het wel mooi vind. 1x ooit gespot ergens november ’13. Dang diep onder de indruk

    Goed gelukt is het wel

    Login om te reageren
  17. tmenges zegt

    23 mei 2014 om 22:44

    Een pick up ombouwen tot ferrari was knapper geweest mijns insziens.

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    23 mei 2014 om 22:59

    Zo’n 412 doet het nu niet echt voor mij, dus wat mij betreft eerder personalisering dan heiligschennis.
    Al zijn pickups natuurlijk altijd wel heiligschennis en zijn slecht uitgevoerde projecten (de kwaliteit kan ik hier nogal moeilijk van inschatten) ook wel heiligschennis.

    Login om te reageren
  19. lambowambo zegt

    24 mei 2014 om 07:31

    super vet, maar ik zou hem niet zelf hoeven te hebben.

    Login om te reageren
  20. FB_619955311 zegt

    24 mei 2014 om 07:51

    “De 412 in originele staat was natuurlijk niet berekend op het meezeulen van allerlei bouwmaterialen. Daarom werd het motorblok vervangen door een Chevrolet V8 en kreeg de Ferrari een nieuwe wielophanging”

    Volgende keer misschien de aflevering bekijken, is nog maar vijf keer op tv geweest in de afgelopen drie weken… Ze hadden de auto goedkoop kunnen kopen omdat er al ’n amerikaanse v8 in lag, ze hebben die dus zeker niet erin gelegd omdat het motorblok niet sterk genoeg was.

    Login om te reageren
    • theghost zegt

      24 mei 2014 om 11:11

      @Kristof-Rebecca Somers-Asaro: Klopt helemaal! de wagen is met V8 gekocht! Dat was HET excuus om de wagen als pick-up uit te voeren!

      Login om te reageren
  21. mashell zegt

    24 mei 2014 om 09:42

    Alsof we nog een reden nodig hadden het VK uit de EU te gooien.

    Login om te reageren
  22. tk97 zegt

    24 mei 2014 om 10:00

    Vindt het er wel goed uitzien, netjes afgewerkt etc.

    Login om te reageren
  23. baasbas zegt

    24 mei 2014 om 10:40

    Ik vind het veel bezwaarlijker dat ze om een of andere reden het stuur naar de verkeerde kant verplaatst hebben…

    Login om te reageren
  24. faster zegt

    24 mei 2014 om 12:59

    Dus ze hebben voor 5000 verbouwd, overgespoten, nieuwe onderdelen etc… Waarom kost een klein krasje lakschade dan al een paar 100?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North