• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Viper crash video

Auteur: autoblogger, gepost 28 oktober 2009 om 17:05 – 62 Reacties

Dodge Viper crash

Wordt de bestuurder verblind vanwege de zon (met dank aan de uitgaande tunnel)? Verandert hij op het verkeerde moment van rijstrook? Wil hij toch nog snel en afrit meepakken? De exacte oorzaak is onduidelijk, maar de volgende video toont een rode Dodge Viper die zijn neus vol in een busje ramt…

Je ziet de Viper nog even remmen, maar het is te laat:

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: dit was al heel lang geen groen meer
  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Video: soms zit alles tegen

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Dodge, Video, Viper

Vorig bericht: « Aston Martin Rapide al in Nederland
Volgend bericht: Top10 Gay cars (2009 Q3 update) »

Lees Interacties

Reacties

  1. tom zegt

    28 oktober 2009 om 17:08

    lompe tor?

    Login om te reageren
  2. Mota zegt

    28 oktober 2009 om 17:09

    Verblind, als hij al niet een zonnebril droeg:P
    En anders zag hij het te laat ;)

    Login om te reageren
  3. Stefan-Venema zegt

    28 oktober 2009 om 17:09

    Die wordt gewoon verblind, maar hij gaf ook wel onnodig gas in de tunnel.

    Login om te reageren
  4. Polygoon zegt

    28 oktober 2009 om 17:10

    Spijtig van de viper, de bestuurder zal er wel met de schrik vanaf zijn gekomen.

    Login om te reageren
  5. Artijn zegt

    28 oktober 2009 om 17:10

    tsjaa wat moet je ook met zo’n ding! haha wel lullig maar goed denk dat het de overgang vn het licht was en je ziet dat ie nog net een beetje gas gaf en toen vol in de remmen! BALEN

    Login om te reageren
  6. kuyl zegt

    28 oktober 2009 om 17:16

    @Artijn, niet best als jij niet weet wat je met een viper moet doen. Denk dat iedere bezoeker van autoblog er wel raad mee weet.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    28 oktober 2009 om 17:16

    Hij zag inderdaag gewoon te laat dat het verkeer verderop stilstond. Of dat kwam door de tunnel of niet, dat kan je zo niet zeggen. Zullen we voor de zekerheid maar gewoon een extra belasting heffen op tunnels? Of gewoon tunnels verbieden? :P

    Login om te reageren
  8. Tinus zegt

    28 oktober 2009 om 17:18

    ABS had je hier kunnen helpen!
    Maar nee, dat is niet cool. Hardcore that’s the way to go.

    Tja nu ligt je pikverlenger in de kreukels.

    Login om te reageren
  9. C6_R zegt

    28 oktober 2009 om 17:20

    Hij was net aan het versnellen, kwam een tunnel uit en op precies het verkeerde punt stond een file voor een afrit? Shit happens!

    Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    28 oktober 2009 om 17:27

    slim, versnellen op de rechter baan… hij moet wel echt hard gereden hebben om de wielen zo te laten blokkeren…

    Login om te reageren
  11. Joerek zegt

    28 oktober 2009 om 17:33

    Beetje lastig omdat hij rechts ging inhalen, kon hij niet meer terug uitwijken. ABS had zeker geholpen, misschien zelfs wel voorkomen. Hij had dan nog eventueel kunnen uitwijken. Je ziet dat hij nu zowat geen vaart mindert.

    Verblind door de zon is niet eens aan de orde, omdat hij sowieso die file niet had kunnen zien, en ten tweede lijkt het zo omdat de camera de lichtovergang gewoon slecht verwerkt.

    Login om te reageren
  12. jee-oekeloeres zegt

    28 oktober 2009 om 17:34

    beetje laat! stond van de week al op vkmag

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      28 oktober 2009 om 17:35

      @jee-oekeloeres: je meent het;) het stond al op veel meer sites, maar we kregen erg veel tips dus toch even gepost…

      Login om te reageren
    • Frissegast zegt

      28 oktober 2009 om 20:38

      @jee-oekeloeres: flauwe opmerking. Er zijn ook mensen die niet de hele dag tientallen sites afschuimen en op Autoblog.nl rekenen om geïnformeerd te blijven.

      Login om te reageren
  13. Joerek zegt

    28 oktober 2009 om 17:36

    Wat ik laatst had, reed ik achter een busje met ong. 80km/h en kon er dus doorheen kijken. Het busje schiet ineens een baan opzij omdat hij uitweek voor een file dat daar normaal gesproken nooit staat. Tja, dat was dus VOLLE bak remmen, want uitwijken kon niet meer omdat er naast me ook auto’s reden. Die 2 seconden afstand was net genoeg om de auto voor me op een haar na niet te raken. ABS deed wonderen!

    Login om te reageren
  14. SiemAudi zegt

    28 oktober 2009 om 17:48

    @Citrofiel

    Tunnels verbieden?:O

    Dan hoor je ook geen geluid (niet hard) van een supercar, je weet toch dat in een tunnel het geluid veel beter is?:S

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    28 oktober 2009 om 17:52

    1st gen Viper? Geen ABS, he.

    Heel dom, wel jammer.

    Login om te reageren
  16. TR zegt

    28 oktober 2009 om 17:54

    Beetje jammer. Hij ziet gewoon te laat dat de rechter baan stil staat en kan niet meer remmen. Echte noob actie dit.

    Login om te reageren
  17. opelsintrafreak zegt

    28 oktober 2009 om 18:04

    zag er wel droog en grappig uit maar toch blijft het zonde :)
    hahahaha

    Login om te reageren
  18. The Hacker zegt

    28 oktober 2009 om 18:13

    Simpel toch, hij komt uit een tunnel, kijkt niet ver geneog voorruit en is niet voorzichtig genoeg en knalt op een file aan een afrit.

    Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    28 oktober 2009 om 18:21

    Zonde van het busje…

    Login om te reageren
  20. klootzak1 zegt

    28 oktober 2009 om 18:26

    Zagen jullie het busje staan dan? Wie houdt daar nou rekening mee op zo een weg, en op dit filmpje zie je ook dat je bijna geen zicht hebt als je uit een tunnel komt met dat weer. Gewoon balen voor de beste man, ook nog eens in zo’n auto.

    Login om te reageren
  21. toyota prius zegt

    28 oktober 2009 om 18:30

    Hallo ik ben van specsavers, morgen in de aanbieding, de vari-focus brillen…

    Login om te reageren
  22. Volvo_440_turbo zegt

    28 oktober 2009 om 18:35

    ABS dient toch enkel om je auto bestuurbaar te houden bij nat weer? Trouwens, bij droog wegdek sta je sneller stil zonder ABS…

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      28 oktober 2009 om 18:41

      @Volvo_440_turbo: ABS is een remsysteem, met ABS kan je auto ook zeer onbestuurbaar worden.

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      29 oktober 2009 om 00:59

      @Volvo_440_turbo: ABS (Anti Blokkeer Systeem) is er voor om te zorgen dat je wielen niet stil staan als je remt, zodat je niet gaat glijden maar de controle houdt. Je kunt daardoor ook nog (iets) sturen, terwijl je gewoon rechtdoor gaat als je zonder ABS gaat glijden. Nat of droog, bij alletwee liever MET ABS! Je krijgt door het kortstondig remmen 9/10 keer je grip terug, waardoor je (ook op ijs) beter remt! Als je op ijs met ABS remt en je glijdt dan rem je idd nauwelijks, maar zonder ABS rem je gewoon NIET en glij je gewoon vrolijk door!

      Jij zegt de remweg wordt verlengd, maar dat is ten opzichte van een perfecte stop. Zonder ABS, las je wielen dus blokkeren, wordt je remweg nog veel langer!

      @ Kevski-Style: Doordat je “stabieler” remt sta je eerder stil dan dat je glijdt, dus het zorgt er zeker voor dat je sneller stil staat! En ABS voelt idd niet of een wiel slipt, maar of het blokkeert. Er is niks afgeregeld, het wiel draait of het draait niet, dit heeft niks met de banden te maken. Dus helaas, maar Volvo_440 heeft het samen met jou bij het verkeerde eind.

      Btw, ik vraag me nu af, waarom kon hij niet iets naar links sturen? Langs het busje?

      En nog even iets anders, als je niet redelijk snel kunt stoppen, ben je dan een supercar? NEE!

      Login om te reageren
  23. Bert zegt

    28 oktober 2009 om 19:06

    Gewoon een oetlul met dramatische verhouding pk/hersenen. Levenslang rijverbod voor mijn part.

    Login om te reageren
  24. clijde zegt

    28 oktober 2009 om 19:06

    Wat een sukkel, en volgens mij mag je niet rechts inhalen :)

    Login om te reageren
  25. Joerek zegt

    28 oktober 2009 om 19:34

    @Volvo_440_turbo: Dat is gewoon onzin. Althans, als je op de juiste manier remt, dan wel. Met vol remmen ben je met ABS in principe gewoon beter af… je ziet duidelijk dat bij de Viper de wielen blokkeren en vervolgens gewoon totaal niet meer remt, met ABS zal je meer grip houden dus beter remmen.

    @BananaFlip: Doordag je grip houdt is je auto praktisch altijd beter bestuurbaarder met ABS tijdens vol remmen. Je kan volle bak remmen en nog sturen, dat is vooral de gedachte van ABS.

    Login om te reageren
  26. Volvo_440_turbo zegt

    28 oktober 2009 om 20:15

    Ik heb ooit een ongeval gehad tengevolge van mijn ABS…

    ABS verkort de remweg niet, het onderbreekt het remmen achtereenvolgens zeer kortstondig om de auto bestuurbaar en stabiel te houden, als het dus echt heel glad is bij ijs bijvoorbeeld remt je auto gewoon NIET

    In Zwitserland is een knopje om het ABS uit te schakelen bij sneeuw en ijs verplicht.
    Het is enkel nuttig bij nat weer als je moet uitwijken.

    Bij droog weer heeft het echt geen nut als je op een recht stuk moet remmen, tenzij je moet uitwijken, ik heb het ABS al genoeg voelen ingrijpen in al de auto’s (een stuk of 200, natuurlijk niet mijn auto’s) waarmee ik al gereden heb.

    ABS is echt geen wondermiddel, wel een hulpmiddel in bepaalde omstandigheden.

    Login om te reageren
    • Tukker zegt

      28 oktober 2009 om 21:18

      @Volvo_440_turbo: Kortom, je reed dus gewoon te hard voor de omstandigheden zoals die op dat moment daar waren.

      Ook klopt je bewering niet dat je niets aan ABS hebt op een droog wegdek. Ik heb laatst op de snelweg een noodstop moeten maken(120 naar 0), zonder ABS had ik echt niet op tijd stil gestaan

      Login om te reageren
  27. bozewolf zegt

    28 oktober 2009 om 20:17

    ^ Allemaal goed en wel, maar remmen met ABS remt nog altijd sneller dan remmen met blokkerende wielen.

    Login om te reageren
  28. Volvo_440_turbo zegt

    28 oktober 2009 om 20:23

    ps, dat ene ongeval dat ik heb gehad was op nat wegdek

    Op een smalle weg naderde ik een stilstaande wagen, omdat het droog was remde ik zeer laat, maar omdat het donker was had ik niet gezien dat het er op die plaats modderig en vochtig was. Ik rem en ik voel dat tengevolge van mijn ABS mijn auto niet remde zoals het hoorde omdat bij hele gladde omstandigheden het remmen door het ABS danig wordt onderbroken dat je remweg langer wordt, uitwijken kon ik niet omdat de weg te smal was.

    Toen ik eens naar mijn werk reed, indertijd met mijn mazda was de baan danig beijzeld dat je nauwelijks op je benen kon staan, en hier in België strooien ze niet altijd overal.
    Als ik remde was dit met mijn ABS zeer beangstigend want mijn auto stopte gewoon nauwelijks. Gelukkig reed ik op zeer rustige wegeltjes…

    Login om te reageren
  29. 4991 zegt

    28 oktober 2009 om 20:28

    En de nog betere is dat hij de auto een kwartier geleden pas had.

    Login om te reageren
  30. mb zegt

    28 oktober 2009 om 20:35

    Net goed.Zonde van dat busje

    Login om te reageren
  31. Toet toet zegt

    28 oktober 2009 om 20:58

    In Belgie (bij de Kennedy tunnel als ik het goed heb) heb je ook een afrit vlak achter de brug. Veel bijna ongelukken gezien, omdat je niet verwacht dat de rechterbaan stilstaat terwijl je op de overige banen gewoon door kan rijden. Met 120 km/h op een stilstaande auto afrijden is echt niet grappig.

    In dit geval was er geen ruimte voor uitwijk en zit je er vol op. Zorg daarom dat je nooit de laatste bent in een dergelijke file en zeker niet als je motorrijder bent.

    Login om te reageren
  32. Tinus Tussengas zegt

    28 oktober 2009 om 21:18

    Kansloos..!

    Login om te reageren
  33. AuDiE zegt

    28 oktober 2009 om 21:33

    Dat ABS werkt perfect!

    Login om te reageren
  34. Volvo_440_turbo zegt

    28 oktober 2009 om 21:40

    ABS verlengt remafstand artikel 1:

    http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/printdossier.aspx?Id=104

    ABS verlengt remafstand artikel 2:

    http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief6.htm

    Je moet mij eens uitleggen, als de remkracht door het ABS kortstondig onderbroken wordt, hoe dat je remweg korter kan zijn?
    Bij nat wegdek ok, maar bij droog wegdek heb je toch maximum wrijvingskracht als je wielen blokkeren?

    Login om te reageren
  35. Kuyl zegt

    28 oktober 2009 om 22:35

    @Volvo_440_turbo,
    ABS onderbreekt het remmen omdat het via verschillende sensoren doorkrijgt dat een wiel slipt, slip remt minder als grip. Daardoor zorgt het abs er voor dat de rem iets los laat, het wiel weer grip krijgt en er dus harder weer geremd kan worden. dit gaat zo snel dat het meer over komt als trillen. Zeker weten dat iedere normale ziel en geen rally held eerder stil staat met ABS dan zonder. Ook doordat de wielen niet slippen met ABS, is het mogelijk om iets te sturen. Iets dat niet mogelijk is met een slippen wiel.

    Wel heb je gelijk dat remmen zonder ABS een kortere remweg heeft. Maar zoals gezegd in de praktijk zal 99,9% van de mensen, en vooral in noodgevallen, beter remmen met ABS

    Je tweede bewering over slippend rubber dat dat meer grip heeft als gewoon rollend? Ga daar zelf eerst maar eens over nadenken. Als je ff logisch nadenkt hoef je dat eigenlijk niemand uit te leggen.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      29 oktober 2009 om 00:28

      @Kuyl:

      De theorie is allemaal leuk en aardig, maar ik sluit me bij bij Volvo_440. En wel om een simpele reden: ABS voelt niet of een wiel slipt, maar alleen of een wiel draait of niet. De vertraging tussen draaien en stilstaan is waar ABS op reageerd. Dit is van te voren afgeregeld. Kortom, monteer je betere banden dan de fabrieks specs (en meestal worden hiervoor slechte aangehouden just in case) kan je al sneller remmen zonder ABS. ABS zorgt voor stabieler remmen, niet voor sneller stilstaan. Nogal een groot verschil….

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        29 oktober 2009 om 00:50

        @Kevski-Style:

        Hij heeft ook wel gelijk, maar ging het er in dit geval niet juist om dat de Viper er beter vanaf was gekomen als ie ABS had gehad? De bestuurder schrikt en plempt vol op het pedaal, gevolg is blokkering en doorschuiven. Met ABS was het wellicht minder spectaculair afgelopen. Als de bestuurder in dit geval uitstekend gereageerd had en niet het rempedaal door het brandschot probeert te schoppen had hij het wellicht ook gered. Maar niet iedereen is coureur natuurlijk.

        Login om te reageren
        • Kevski-Style zegt

          29 oktober 2009 om 10:06

          @bozewolf:

          Helemaal mee eens!

          Login om te reageren
  36. jee-oekeloeres zegt

    28 oktober 2009 om 22:44

    @autoblogger: goed hoor!

    Login om te reageren
  37. jee-oekeloeres zegt

    28 oktober 2009 om 22:47

    plemp meteen even dat filmpje van brad pitt met z’n brommer, dan hebben we die ook maar gehad

    Login om te reageren
  38. Turbo zegt

    28 oktober 2009 om 23:04

    Conclusie is derhalve: 1. rechts inhalen kan gevaarlijk zijn 2. de remmen van een Viper zijn niet veel soeps (had een 911 het wel gered qua remweg?)

    Login om te reageren
  39. Jo-zef zegt

    28 oktober 2009 om 23:30

    Haha, typisch voorbeeld van ongeconcentreerd de snelle Eddy willen uit te hangen. Stommerik!

    Login om te reageren
  40. guzmann zegt

    29 oktober 2009 om 00:36

    Pijnlijk geluid!

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    29 oktober 2009 om 00:41

    Hard rechtdoor kunnen ze goed, maar remmen valt wel heel erg tegen! Blokkerende wielen ook? Wel k*t dat er een file staat na een tunnel… Dat zie je gewoon niet.

    Login om te reageren
  42. troublesome88 zegt

    29 oktober 2009 om 00:52

    Pannenkoek..

    Login om te reageren
  43. CJ zegt

    29 oktober 2009 om 03:45

    @ autoblogger en autoblog

    leuk dat jullie met geenstijl bezig zijn qua auto’s op tv enzo, maar ik zie niet de lol in van het feit dat elk filmpje wat er op dumpert komt over auto’s daar een aparte post van te maken op autoblog.. en andersom natuurlijk ook.

    Ik denk dat degenen die die dingen graag willen weten en zien ook wel op de andere sites kijken; voor mij heeft het een heel slaapverwekkend en afknappend effect( en kom maar op met de opmerking dat het best slaapverwekkend mag zijn om kwart voor 4:))

    Login om te reageren
    • Jay zegt

      30 oktober 2009 om 18:33

      @CJ:

      Kom hier dan gewoon niet en ga fappen op geenstijl? =)

      Login om te reageren
  44. Volvo_440_turbo zegt

    29 oktober 2009 om 07:26

    Dat glijden niet ideaal is daar kan ik nu wel inkomen, maar ik durf te zeggen bij droog weer dat ik beter kan remmen dan mijn ABS, zonder te glijden, ik heb het dan over mijn huidige auto, zo reed ik eens met een Agila, die remmen waren overbekrachtigd, dan is het al moeilijker…
    Bij nat weer, dan vertrouw ik op mijn ABS…

    Login om te reageren
  45. TheHonda Spirit zegt

    29 oktober 2009 om 08:39

    wat een loser !

    Login om te reageren
  46. Kevski-Style zegt

    29 oktober 2009 om 10:05

    @Cantago:

    Toch niet: De huidige ABS systemen werken met remertraging, niet met een stilstaande rem. Daarbij blijft het de vraag of de afstand wel groot genoeg was om uberhaubt stl te staan? Waar het mij om ging is dat je onder normale omstedigheden en je koppie erbij zeker niet eerder stilstaat met ABS. Om die reden wordt het ook nit gebruikt in de autosport. ABS zorgt er namelijk voor dat remdruk wegvalt. En wegvallende remdruk is een langere remafstand. Zo simpel is het. ABS is een remsysteem wat dient als failsafe voor mensen die in paniek raken of een auto niet goed aanvoelen. Thats all….

    Login om te reageren
  47. DafMaf zegt

    29 oktober 2009 om 10:50

    Oorzaak lijkt me duidelijk, hij werd gevolgd door iemand met een videocamera in de hand en voelde zich opgejaagd.

    Login om te reageren
  48. Dreke zegt

    29 oktober 2009 om 12:39

    Praktijk ervarinkje met sliptraining; in gelijke omstandigheden KUN zonder ABS eerder stilstaan als met ABS.

    Ervarinkje op de weg; bij een ophandenzijnde aanrijding hengst je automatisch vol op je rem.

    @Kevski-Style
    om nu te stellen dat ABS is voor mensen die in paniek raken of een auto niet goed aanvoelen, is wel erg makkelijk roepen.
    Volgens mij heeft het meer met reflex van doen…

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      29 oktober 2009 om 13:12

      @Dreke:

      Je hebt gelijk. Wat ik bedoelde met in paniek raken was de reflex die je dan hebt. Met de auto niet goed aanvoelen bedoelde ik echter precies dat. De meeste vormen van besturing (remmen, sturen, voelen wat de ophanging en de banden doen onder de auto) zijn tegenwoordig zo veel mogelijk weg gefilterd, onder de noemer comfort. Maar eerlijk is eerlijk: Mijn ervaring komt weer van het circuit af. Die neem je onbewust mee in een straatauto….

      Login om te reageren
  49. r4c zegt

    29 oktober 2009 om 17:48

    @volvo 440 turbo, je hebt helemaal gelijk over dat abs gedoe!
    Want volgens mij heeft een rally auto ook geen Abs!
    Abs, Esp en al die andere rommel is voor mensen die niet kunnen rijden.

    Login om te reageren
  50. Mao zegt

    29 oktober 2009 om 17:48

    “In most cases the braking distance is shorter with ABS
    than without ABS. One exception is in the case of roads
    with a loose surface such as sand or gravel”

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    Op droogwegdek is het dus ook korter anders hadden ze het er wel bij vertelt. Ik denk niet dat het zomaar op de site zetten, om ABS beter af te schilderen dan et in werkelijkheid is. Vrij weinig nut alle EU auto’s hebben al ABS, het is niet dat ze nog mensen moeten overtuigen om ABS te gebruiken.

    Login om te reageren
  51. Benz.. zegt

    29 oktober 2009 om 18:54

    Och.. Gutt..

    Zonde :roll:

    Login om te reageren
  52. Volvo_440_turbo zegt

    30 oktober 2009 om 07:30

    @ R4C Veel remhulpsystemen worden gebruikt om de mindere eigenschappen van de ophanging te verdoezelen, een perfect afgestelde auto hou je ook makkelijker in het gareel. Maar na mijn ervaringen heb ik liever geen ABS dan wel, het is gewoon storend. Mijn ouders hun nieuwe peugeot 3008 steekt vol hulpmiddeltjes, maar dat zijn mensen op leeftijd, die kunnen dat best gebruiken ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North