
Een lekkere video voor de maandagavond. De leukste autopresentatrice die er is gaat een wild gevecht aan met zowel de ster uit Dukes of Hazard, de legendarische Charger, als de Ford Torino van Starsky and Hutch.
Vicky, van 5th Gear, is helemaal naar Amerika afgereisd om geheel in stijl de twee musclecars aan de tand te voelen. Hoe was dat nu vroeger? Werden er echt cowboylaarzen gebruikt om noodstops te maken? Had dat stuur ook nog een andere functie dan stabiliteit aan de bestuurder bieden? Bestaat er überhaupt een toerental waarbij de 7.2 HEMI geen kracht levert?
Beiden auto’s zijn in ieder geval genoeg indrukwekkend. Ze slurpen een hoeveelheid brandstof op waar een Aygo een jaar op kan rijden. Cruisen kan rustig met 1200tpm in de vierde versnelling. Individueel schoppen ze het al tot respectievelijk derde en achtste in de lijst van beste film-auto’s. Laat staan wat voor geweld het oplevert als beiden krachtpatsers in een film worden gestopt. Kijk snel verder voor het gevecht tussen 375 ’69 wilde paardenkrachten tegen 250 ’77 tamme pony’s. Dodge vs Ford. Muscle tegen Macho (via diariomotor).





De Charger graag. Lekker stoer uiterlijk met veel te groot blok. Lekker geluidje erbij en je hebt toch een fijne weekendauto! 8)
in een charger neem je geen bochten maar drift je ;) en als je een muscle car hebt is een opgevoerde motor en aangepaste remmen een must, dus die tijden kunnen veel beter
Wat een slap filmpje zeg! Dit zijn niet de beste voorbeelden van beide wagens. De Charger staat veel te hoog en wordt veel te zacht aangepakt. De Torino is nogal ‘underwheeled’, met name aan de achterkant. Beide bakken moeten toch wel een keer overstuurd een bochtje doorkunnen??
Voor een ‘echte’ Charger check hier: http://www.charger.nl/
En vergeet de belangrijkste afdeling niet: http://www.charger.nl/MpegPage.htm
:)
doe mij vicky mar
ff kijken. :)
*zet demonstratief ’n paar kratten bier neer voor de bloggers, ter ere van verjaardag*
Gimme the Charger !
In de States worden dit soort ouwe muscle bakken ook steeds vaker onderhuids gemoderniseerd. Prachtig is dat. Jammer dat we dan hier in Europa niet echt doen.
Wat een lullig programma is dat fifth gear toch, en dan vooral de presentatoren: deze volwassen vrouw die met staartjes rondloopt en kirt al een klein meisje, Tiff Needell met de nichterigste stem van Engeland en altijd die rare dichtgeknepen oogjes en stomme grijns, en dan die dikke Tom Ford die gewoon echt geen talent heeft voor presenteren.
Jammer eigenlijk, want de items zijn verder soms best aardig.
Dit filmpje is al zeker een jaar oud, wel vet nog :D
Maar die motorisering dan, 5.8l V8, en dan 250bhp :o
Das dus +/- 240pk uit een 5.8, dan vermogen halen wij al uit een 2.0 turbo :P
Charger is nog belabberder; 7.2 V8, en 300-nog-wat-bhp… right…
Alsnog, allebij jeudliefdes van me, en hoogstwaarschijnlijk zijn deze auto’s een voorname reden van mijn voorliefde voor auto’s als je bedenkt dat ik echt verslaafd was aan deze series vanaf mijn 7e ofzo…
Al dat Dukes of Hazard kijken heeft ook bijgedragen aan mn vloeiende engels, zie je wel dat tv kijken goed voor je ontwikkeling is :P
@ Emile: Hartelijk gefeliciteerd maat!! Je hoeveelste is het? :D
*wipt een flesje open en proost met Emile op zn volgende jaar*
@ Emile Benz
Die kan ik niet missen! Gelukkige verjaardag binnen 6 minuten! :D
@Fred: ga Top Gear Australia ’s kijken! Plots vind je Fifth Gear best leuk :lol:
En wat is er mis met een volwassen vrouw die kirt als een meisje? Vicky is hot 8)
@ jesper: vandaag (20 oktober) ben ik 21 geworden.
@ jesper & Vla: dank voor de felicitaties.
Die charger blijft toch mijn droom auto, hij is gewoon zó bruut!
Zo is ie veel toffer: http://img515.imageshack.us/img515/8706/dodgechargerne8.jpg
Leuk Redneck hemd, maar waar zijn de DaisyDukes?
Ik zie in de tekst staan:
(Bestaat er überhaupt een toerental waarbij de 7.2 HEMI geen kracht levert?)
FF voor de duidelijkheid dat is een 440CI Magnum motor.
De Hemi die in deze Charger toen de tijd leverbaar is, is de 426CI Hemi en
die levert een vermogen van 425pk.
Groeten,
Slappe Amerikaanse troep. Doe mij Vicky maar.
“De leukste autopresentatrice”
Vergeten we Aimee niet, heren? ;) ( Of zet er: ” op TV ” achter)
Leuke test. Compleet zinloos weer. :D
@MrSelected: inderdaad! Beetje slordig van Alwood ;)
@autoblogger,
Kun je het filmpje niet op autojunk zetten. Op werk blokkeren ze autoblogfilmpjes.
@de andere surfers,
Sabine Schmidt kan ook best als presentatrice fungeren.
Ahhh…mooie tijden. Toen waren Amerikaanse auto’s nog premium..hehe
Volgens mij zegt Vicky echt ’74 Gran Torino ipv ’77 Gran Torino
@Superkoerier!
slappe amerikaanse troep die je met de gemiddelde BMW, Mercedes, Nissan,… nooit kunt bijhouden ;)
Ach die neukteugeltjes zijn toch schattig. En die stem van Tiff boeit me evenmin, hij weet tenminste waar hij het over heeft en kan tenminste echt overbrengen hoe een auto rijd.
Dit is idd een oud filmpje, zeker 3 seisoenen terug;)
whooow!
go dukes!
trouwens, zat er geen nieuwe HEMI in de general?
Met een Charger over het circuit :P nou nou dat moet wel goed gaan….
Voor iedereen die hier dom reert over slappe amerikaanse troep, ik wil wel eens zien hoe een zich BMW’s uit die tijd presteren tegenover een auto die alleen maar rechtdoor hoeft te rijden. JAAAHHH dames en heren dat was vroeger en nu nog steeds in The USA daar zijn weinig scherpe bochten tenzij je door een woonwijk rijdt ;)
De charger vind ik ongetwijfeld 1 van de vetste musclecars allertijden!!, btw:
Waarom rijden ze nou zo verschrikkelijk sloom met die auto’s??, die charger kan veeeel harder man!!
Als ik mocht kiezen dan zou ik voor de Ford Gran Torino gaan.
Het zijn slagslepen, en daar zit het probleem ook, maar leuke test van fith gear, vicky mag van mij vaker m’n versnellingspook vast houden :)
@ Jesper
Maar die motorisering dan, 5.8l V8, en dan 250bhp :o
Das dus +/- 240pk uit een 5.8, dan vermogen halen wij al uit een 2.0 turbo :P
Charger is nog belabberder; 7.2 V8, en 300-nog-wat-bhp… right…
Doe normaal man..
Deze wagens komen uit een tijd waar je er nog trots op kon zijn met een 2.0 turbo 160pk te halen. Sterker nog, de Charger komt uit een tijd waar niemand ooit nog van een turbo gehoord had. Het vermogen van de Gran Torino wordt vast sterk benadeeld door een enorme katalysator vanwege de oliecrisis.
Want al veel eerder konden ze 300pk uit een 5.5L schoppen, namelijk in de Chevy Camaro SS uit 1969.
Kortom, ze hadden de tecnhiek toen nog helemaal niet man, dus niet bitchen over 2.0 turbo’s die meer vemogen hebben…
OT: De Charger liever, geen Ford die dat kan veranderen.
Vind sowieso de musclecars van Chrysler (Plymouth Roadrunner/GTX/’Cuda, Dodge Charger/Challenger) veel gaver dan die van GM of Ford.
Ookal hebben de Mercury Cougar en de Shelby GT500 (ouwe) nog wel een kans bij mij.