
De Duitsers van edo competition hadden de Enzo al een keertje opgepept tot 700 pk, maar blijkbaar zit er nog veel meer in die machtige V12! Het blok wordt namelijk vergroot tot 6.3 liter en levert nu maar liefst 800 pk en 780 Nm!
En als je dan toch bezig bent kan je ook gelijk je Enzo wat FXX ‘looks’ meegeven. Check die rare achterspoiler en mislukte achterlichten.
Deze gele Enzo is eigendom van de eigenaar van het Canadese ZR Auto, een dealer (en tuner) van exclusieve auto’s. Een tijdje terug had hij als eerste de 700 pk upgrade van edo competition laten uitvoeren, maar blijkbaar wilde hij nog een stukje verder gaan. En dus heeft hij nu 800 pk, wat bodywork aanpassingen en heel veel stickers. Oh ja hij is ook nog een 100 kilo lichter dan een normale Enzo. (via: ferrarichat.com)
Mooi? Niet direct. Snel? Zeker weten!
Performance
Top speed > 380 km/h
0 – 100 km/h est. 3.2s
0 – 200 km/h est. 9.0s
0 – 300 km/h est. 19.0s
Bij edo competition noemen ze dit schepsel trouwens Enzo XX. Dat je het maar eventjes weet. Om die 800 pk uit het blok te peuteren zijn trouwens de volgende aanpassingen uitgevoerd:
- Power increase 170 hp – contains new steel cylinder and piston 6.3 l (same like FXX ), new camshafts, new Titan valve springs, new Titan connecting rods, new oil cooling piston pipes, new exhaust manifolds, sport catalytic stainless, sport catalytic converter, sport air filter, air-ram system, fuel cooling system, new clutch, all bearings new, new oil pump, new gaskets, and dyno running with all work
- Sport catalytic converter stainless with two level switch controlled sound system, new tail pipes in carbon. Volume of the exhaust per button push adjustable
- Ceramic sports break system with 396 mm brake disc front and 360 mm brake disc rear, special brake pads in front and rear
- Tyre-air-pressure control system shows pressure and temperature per wheel
- Design modification outside for example complete different colour
- Independently adjustable dumping technology – rebound and compression dumping like FIA – GT MC12
- Air-in-take from carbon
- Weight reducing program 100 kg!!
- New Racing wheels front 10 x 19 with 265/35 ZR 19 Michelin, rear 13 x 20 with 335/30 ZR 20 Michelin
Geef mij maar een standaard Enzo!!
@Jan
Inderdaad, dit is gewoon heiligschennis.
Doe mij deze maar. alleen wel zonder die spoiler achterlichten en stickers..
geef mij een gewone enzo en en een fxx
en nog altijd gaat een buggati harder! zonder upgrades!
het was toch al een lelijke auto
doe mij maar een vette ZR1
Een FFX is niet meer te krijgen.
Dus als je veel geld hebt en je wilt er ook een waarom niet op deze manier.
En je kunt hem nog mee naar huis nemen ook.
Alleen vind ik de gele kleur niet mooi maar voor de rest vind ik hem wel gaaf.
Een road legal FFX.
Wel de motortuning, maar niet dit uiterlijk!!!
Heb je toestemming om foto’s + een verhaal van iemand van een forum te gebruiken robbie?
Waarom hebben ze de uitlaten en de lichten gewoon niet gewisseld? Waarom moesten die lichten nou weer in het midden geplakt worden? Of gaat dat weer ten koste van de “aerodynamica”…
ja vette zr1 das kicken .
@NacBreda: ja, en dan komt de eerste bocht…bye bye Veyron
Kortom, op een circuit is deze een pak sneller, en daar draait het om bij zo’n auto’s.
Die achterlichten zijn NOT DONE trouwens !
zo he die is lelijk! doe mij maar die r8 op de achtergrond van de 2e foto:D
@lala, er staat nog netjes een linkje naar de bron ;) Verder zal edo competition maar wat blij zijn dat we schrijven over hun werk.
Deze vindt ik eigenlijk ”beter uitziend” dan een FXX. De reden daarvoor is dat de FXX net een Ricer is. Overdreven veel aanpassingen aan de toch al sci-fie uitziende standaard Enzo.
oke;)
nu wachten op de eerste Buggati tuning pakketjes
Staat nog veel leuk speelgoed op de achtergrond!
@koreantaxiproductions: Die zijn er al hoor=>LeMansory…
Eerst lichter maken voor een paar duizend euro, en dan totaal overbodige stickers erop plakken……
geef mij maar een standaard Ferrari enzo. een Ferrari hoor je niet te tunen!!
en of ze de achterkant hebben vern****kt zonde en ze hadden er beter geen sticker op moeten plakken.
Ik vond de Enzo al zo een lelijke auto maar deze versie vind ik niet slecht…. Het enige wat nog mankeerd is reklame stickers van hier en daar wat half onbekende bedrijven.
Tsja, lelijk issie inderdaad, maar vorm volgt functie bij zoiets.
Zal wel ongelofelijk zijn om in te rijden.
“•Independently adjustable dumping technology – rebound and compression dumping like FIA – GT MC12”
Ik neem aan dat ze damping bedoelen?
Die R8 op de tweede foto mag zich niet eens met een Ferrari meten.
Het is en blijft maar een Audi.
geef mij maar een dikke Carrera GT
Lekker hoor, toch best lelijk.
Motorisch wel leuk, uiterlijk ziet er niet uit…
Hoppa… En nu langs de RDW rijden voor een typegoedkeuring:D
@ NacBreda
‘en nog altijd gaat een buggati harder! zonder upgrades!’
Klopt, maar die heeft dan ook 4 turbo’s, 8 liters en 16 stampende zuigers! ;)
@ NacBreda
Mag ook wel voor 2 miljoen euro…
@ redactie,
je moet misschien even duidelijk vermelden dat het eindvermogen en koppel, net als de topsnelheden en sprint tijden allemaal geschat zijn, est. > estimate.
dat geeft even een iets beter beeld van het project, want al deze meuk is nog niet getest en bewezen
waarom die rare achterlichten, als je al een fxx wilt nabouwen doe het dan goed en die neus idem. maar wat een beestachtige machine is dit geworden. jaag deze eens over de rondschleife! ben benieuwd wat de tijd zal worden die hij op de klok zet.
Het zijn MC12 achterlichten..
wat een schijtkleur zeg, doe hem dan in het donkerrood metallic ofzo??!!