• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo competition geeft Enzo het vermogen en looks van een FXX

Auteur: robbie, gepost 26 juli 2009 om 14:04 – 34 Reacties

Ferrari Enzo XX edo competition


De Duitsers van edo competition hadden de Enzo al een keertje opgepept tot 700 pk, maar blijkbaar zit er nog veel meer in die machtige V12! Het blok wordt namelijk vergroot tot 6.3 liter en levert nu maar liefst 800 pk en 780 Nm!

En als je dan toch bezig bent kan je ook gelijk je Enzo wat FXX ‘looks’ meegeven. Check die rare achterspoiler en mislukte achterlichten.

Deze gele Enzo is eigendom van de eigenaar van het Canadese ZR Auto, een dealer (en tuner) van exclusieve auto’s. Een tijdje terug had hij als eerste de 700 pk upgrade van edo competition laten uitvoeren, maar blijkbaar wilde hij nog een stukje verder gaan. En dus heeft hij nu 800 pk, wat bodywork aanpassingen en heel veel stickers. Oh ja hij is ook nog een 100 kilo lichter dan een normale Enzo. (via: ferrarichat.com)

Mooi? Niet direct. Snel? Zeker weten!

Performance
Top speed > 380 km/h
0 – 100 km/h est. 3.2s
0 – 200 km/h est. 9.0s
0 – 300 km/h est. 19.0s

Ferrari Enzo XX edo competition

Ferrari Enzo XX edo competition

Bij edo competition noemen ze dit schepsel trouwens Enzo XX. Dat je het maar eventjes weet. Om die 800 pk uit het blok te peuteren zijn trouwens de volgende aanpassingen uitgevoerd:

  • Power increase 170 hp – contains new steel cylinder and piston 6.3 l (same like FXX ), new camshafts, new Titan valve springs, new Titan connecting rods, new oil cooling piston pipes, new exhaust manifolds, sport catalytic stainless, sport catalytic converter, sport air filter, air-ram system, fuel cooling system, new clutch, all bearings new, new oil pump, new gaskets, and dyno running with all work
  • Sport catalytic converter stainless with two level switch controlled sound system, new tail pipes in carbon. Volume of the exhaust per button push adjustable
  • Ceramic sports break system with 396 mm brake disc front and 360 mm brake disc rear, special brake pads in front and rear
  • Tyre-air-pressure control system shows pressure and temperature per wheel
  • Design modification outside for example complete different colour
  • Independently adjustable dumping technology – rebound and compression dumping like FIA – GT MC12
  • Air-in-take from carbon
  • Weight reducing program 100 kg!!
  • New Racing wheels front 10 x 19 with 265/35 ZR 19 Michelin, rear 13 x 20 with 335/30 ZR 20 Michelin

Ook interessant!

  • enzo knol kawasaki
    Enzo Knol op de rollenbank
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!
  • Video - verwen je oren met een Ferrari FXX K op Mugello

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, enzo, Ferrari, fxx, geel, tuning, zr-auto

Vorig bericht: « Reminder: Top Gear S13E06, 21:00, BBC2
Volgend bericht: Wie gaat Felipe Massa vervangen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jan zegt

    26 juli 2009 om 14:09

    Geef mij maar een standaard Enzo!!

    Login om te reageren
  2. Frank34 zegt

    26 juli 2009 om 14:11

    @Jan
    Inderdaad, dit is gewoon heiligschennis.

    Login om te reageren
  3. bmw-e30-7bh zegt

    26 juli 2009 om 14:11

    Doe mij deze maar. alleen wel zonder die spoiler achterlichten en stickers..

    Login om te reageren
  4. ferrari599xx zegt

    26 juli 2009 om 14:18

    geef mij een gewone enzo en en een fxx

    Login om te reageren
  5. NacBreda zegt

    26 juli 2009 om 14:22

    en nog altijd gaat een buggati harder! zonder upgrades!

    Login om te reageren
  6. yanktank zegt

    26 juli 2009 om 14:22

    het was toch al een lelijke auto
    doe mij maar een vette ZR1

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    26 juli 2009 om 14:23

    Een FFX is niet meer te krijgen.
    Dus als je veel geld hebt en je wilt er ook een waarom niet op deze manier.
    En je kunt hem nog mee naar huis nemen ook.
    Alleen vind ik de gele kleur niet mooi maar voor de rest vind ik hem wel gaaf.
    Een road legal FFX.

    Login om te reageren
  8. DD zegt

    26 juli 2009 om 14:24

    Wel de motortuning, maar niet dit uiterlijk!!!

    Login om te reageren
  9. lala zegt

    26 juli 2009 om 14:24

    Heb je toestemming om foto’s + een verhaal van iemand van een forum te gebruiken robbie?

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    26 juli 2009 om 14:26

    Waarom hebben ze de uitlaten en de lichten gewoon niet gewisseld? Waarom moesten die lichten nou weer in het midden geplakt worden? Of gaat dat weer ten koste van de “aerodynamica”…

    Login om te reageren
  11. corvettez06 zegt

    26 juli 2009 om 14:29

    ja vette zr1 das kicken .

    Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    26 juli 2009 om 14:29

    @NacBreda: ja, en dan komt de eerste bocht…bye bye Veyron

    Kortom, op een circuit is deze een pak sneller, en daar draait het om bij zo’n auto’s.

    Die achterlichten zijn NOT DONE trouwens !

    Login om te reageren
  13. hp zegt

    26 juli 2009 om 14:32

    zo he die is lelijk! doe mij maar die r8 op de achtergrond van de 2e foto:D

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    26 juli 2009 om 14:33

    @lala, er staat nog netjes een linkje naar de bron ;) Verder zal edo competition maar wat blij zijn dat we schrijven over hun werk.

    Login om te reageren
  15. JamesBond007 zegt

    26 juli 2009 om 14:37

    Deze vindt ik eigenlijk ”beter uitziend” dan een FXX. De reden daarvoor is dat de FXX net een Ricer is. Overdreven veel aanpassingen aan de toch al sci-fie uitziende standaard Enzo.

    Login om te reageren
  16. lala zegt

    26 juli 2009 om 14:46

    oke;)

    Login om te reageren
  17. koreantaxiproductions zegt

    26 juli 2009 om 14:51

    nu wachten op de eerste Buggati tuning pakketjes

    Login om te reageren
  18. Ferraritje zegt

    26 juli 2009 om 15:01

    Staat nog veel leuk speelgoed op de achtergrond!
    @koreantaxiproductions: Die zijn er al hoor=>LeMansory…

    Login om te reageren
  19. Leozonderdeo zegt

    26 juli 2009 om 15:11

    Eerst lichter maken voor een paar duizend euro, en dan totaal overbodige stickers erop plakken……

    Login om te reageren
  20. Neluz zegt

    26 juli 2009 om 15:38

    geef mij maar een standaard Ferrari enzo. een Ferrari hoor je niet te tunen!!

    Login om te reageren
  21. cheeco zegt

    26 juli 2009 om 15:51

    en of ze de achterkant hebben vern****kt zonde en ze hadden er beter geen sticker op moeten plakken.

    Login om te reageren
  22. Prisma zegt

    26 juli 2009 om 16:06

    Ik vond de Enzo al zo een lelijke auto maar deze versie vind ik niet slecht…. Het enige wat nog mankeerd is reklame stickers van hier en daar wat half onbekende bedrijven.

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    26 juli 2009 om 16:48

    Tsja, lelijk issie inderdaad, maar vorm volgt functie bij zoiets.

    Zal wel ongelofelijk zijn om in te rijden.

    “•Independently adjustable dumping technology – rebound and compression dumping like FIA – GT MC12”

    Ik neem aan dat ze damping bedoelen?

    Login om te reageren
  24. Dennis zegt

    26 juli 2009 om 17:52

    Die R8 op de tweede foto mag zich niet eens met een Ferrari meten.
    Het is en blijft maar een Audi.

    Login om te reageren
  25. mesutulku zegt

    26 juli 2009 om 18:11

    geef mij maar een dikke Carrera GT

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    26 juli 2009 om 18:46

    Lekker hoor, toch best lelijk.

    Login om te reageren
  27. carlos zegt

    26 juli 2009 om 20:27

    Motorisch wel leuk, uiterlijk ziet er niet uit…

    Login om te reageren
  28. Turbo zegt

    26 juli 2009 om 22:44

    Hoppa… En nu langs de RDW rijden voor een typegoedkeuring:D

    Login om te reageren
  29. BAAP zegt

    27 juli 2009 om 00:01

    @ NacBreda

    ‘en nog altijd gaat een buggati harder! zonder upgrades!’

    Klopt, maar die heeft dan ook 4 turbo’s, 8 liters en 16 stampende zuigers! ;)

    Login om te reageren
  30. AriM6 zegt

    27 juli 2009 om 00:07

    @ NacBreda
    Mag ook wel voor 2 miljoen euro…

    Login om te reageren
  31. bakkerst zegt

    27 juli 2009 om 09:05

    @ redactie,

    je moet misschien even duidelijk vermelden dat het eindvermogen en koppel, net als de topsnelheden en sprint tijden allemaal geschat zijn, est. > estimate.
    dat geeft even een iets beter beeld van het project, want al deze meuk is nog niet getest en bewezen

    Login om te reageren
  32. ferrari zegt

    27 juli 2009 om 09:39

    waarom die rare achterlichten, als je al een fxx wilt nabouwen doe het dan goed en die neus idem. maar wat een beestachtige machine is dit geworden. jaag deze eens over de rondschleife! ben benieuwd wat de tijd zal worden die hij op de klok zet.

    Login om te reageren
  33. San Sebastiano zegt

    27 juli 2009 om 11:12

    Het zijn MC12 achterlichten..

    Login om te reageren
  34. phantom zegt

    27 juli 2009 om 19:12

    wat een schijtkleur zeg, doe hem dan in het donkerrood metallic ofzo??!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North