• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F40 is stuk

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 augustus 2011 om 00:17 – 53 Reacties

Ferrari F40 crash


We sluiten de avond af in mineur. De Ferrari F40 is een zeldzaam icoon, maar gelukkig wordt er nog wel mee gereden in plaats van het ding alleen maar als museumstuk te behandelen. Helaas geldt ook hier: waar gehakt wordt, vallen spaanders, en dus hebben we weer een (Amerikaanse) crash te pakken.

Wat er precies gebeurd is, is niet duidelijk. Wellicht dat de eigenaar toch nog verrast werd door het inhakken van de KKK-turbo, misschien stak de familie Eend wel de weg over, we weten het niet. Feit is wel dat de Ferrari aardig stuk is, zelfs de achtervelg is aan barrels, terwijl daar verder geen schade zit…

Voor eigenaren van muntgave F40’s is dit wel goed nieuws: hun pronkjuweeltje is weer iets zeldzamer geworden (via Jalopnik).

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • blauwe ferrari f40
    Youtuber veilt blauwe Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, f40, Ferrari

Vorig bericht: « Te lauw: Microcar Highland Crossover brommobieldinges
Volgend bericht: Cadillac ELR is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    18 augustus 2011 om 00:20

    Jammer dat er maar één foto is, de totale schade is zo moeilijk in te schatten. Het lijkt er zo haast op of er aan de voorkant e.e.a. rechtgezet en vernieuwd moet worden, de velgen restaureren/vervangen en gaan! M.a.w. het lijkt van deze enee foto niet total loss. :?

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      18 augustus 2011 om 00:51

      @Citrofiel: lets hope dat hij all risk verzekerd is.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      18 augustus 2011 om 10:01

      @Citrofiel: Nou, die voorwielen staan wel wat ver naar achteren. Als het chassis op een paar plaatsen vervormd is, dan wordt het erg lastig. Dat moet niet alleen in model zijn, maar er moeten ook geen andere spanningen in zitten, om nog goed en veilig te rijden. Plaatwerk, front en velgen zijn helaas de kleinste zorgen van de eigenaar.
      @Rechercheur laat zien, dat voor auto’s in deze prijsklasse zelfs daar nog aan gewerkt kan worden, dus onmogelijk is het niet.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        18 augustus 2011 om 10:39

        @mout: Dan zal het inderdaad lastig worden. Ik zag dat niet goed, vandaar mijn antwoord.

        Login om te reageren
  2. jerone zegt

    18 augustus 2011 om 00:20

    Verdriet, dat is wat ik voel, een moment stilte, helaas want dat klonk gruwelijk.

    Login om te reageren
  3. Benz65 zegt

    18 augustus 2011 om 00:24

    Opgeruimd staat netjes!

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      18 augustus 2011 om 09:19

      @Benz65: wat is dat nou weer voor slechte reactie als autoliefhebber? Zeg dan gewoon niks en kijk naar een ander artikel

      Login om te reageren
      • pim_smeets zegt

        18 augustus 2011 om 09:44

        @mightymike: Hoewel ik het niet met Benz65 eens ben, mag hij zeggen wat hij wil.

        Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    18 augustus 2011 om 00:25

    Ik ken geen emotie maar denk wel dat ik een traantje zou laten mocht ik in de schoenen van de eigenaar staan.

    Login om te reageren
    • venzi zegt

      18 augustus 2011 om 00:32

      @alcantara: 1 tje maar? Ik denk een emmer vol haha ;p

      Login om te reageren
  5. Robbert89 zegt

    18 augustus 2011 om 00:41

    Zonde, maar het lijkt inderdaad niet op een Total-loss. Hopen dat het gerepareerd kan worden.

    Login om te reageren
  6. KlaasB zegt

    18 augustus 2011 om 00:46

    die is niet totall hoor, en vast goed verzekerd. Geen stress, alles komt goed

    Login om te reageren
  7. BmwMPower zegt

    18 augustus 2011 om 00:52

    Het zal vast geen total loss zijn, maar de hele voorkant is hard naar de klote. De hele koeling zit daar voorin, en de achterbumper, daar zie ik ook nog een scheurtje in.
    Verder de complete voorophanging en andere belangrijke zaken.
    Duur geintje dit…
    Zonde.

    Login om te reageren
  8. KlaasB zegt

    18 augustus 2011 om 00:56

    zit die koeling wel voorin dan? ik dacht dat er links en rechts bij de achterwielen 2 radiateurs zaten?

    Login om te reageren
  9. diablogt zegt

    18 augustus 2011 om 01:09

    Maar hij heeft wel automatisch inklappende spiegels of hoort dat bij de schade.

    Login om te reageren
  10. raymond18 zegt

    18 augustus 2011 om 02:06

    ZONDE

    Login om te reageren
  11. jackass266 zegt

    18 augustus 2011 om 04:13

    Total loss is toch wanneer reparatie duurder is dan de waarde van de auto? Moet dan veel schade hebben!

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    18 augustus 2011 om 06:39

    Een Ferrari F40 heeft geen KKK-turbo’s maar van het merk IHI.

    Verder, altijd zonde…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 augustus 2011 om 10:19

      @jack_abarth: Ik durf bijna niet te reageren, gezien je naam en avatar zul je er meer verstand van hebben als ik, maar ik dacht ook dat het KKK turbo’s waren.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        18 augustus 2011 om 10:44

        @E34M5Touring:

        Ik heb meer een algemene auto kennis dan specifiek Italiaans, maar dat ter zijde.
        Ik had namelijk m’n twijfels waarom weet ik eigenlijk niet en ben dus gaan Googlen.
        Kon er vrij weinig over vinden totdat ik bij het onderstaande veilinghuis terecht kwam.

        http://youvalyou.com/Cars-and-oldtimers-x-FERRARI-F40.aspx

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          18 augustus 2011 om 11:30

          @jack_abarth: Ja lijkt mij vrij sluitend bewijs. Leuk is dan wel dat zelfs Top Gear in de apocalypse special praat over KKK turbo’s. Zo maakt iedereen wel is een foutje :)

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            18 augustus 2011 om 11:42

            @E34M5Touring:

            Heb nog even verder gezocht, en even er vanuit gaan dat Wikipedia aardig klopt:

            “De F40 werd voorzien van een 2936 cc 90° V8 motor, die uitgerust met 2 IHI turbo’s zorgde voor 478 pk”

            http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F40

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              18 augustus 2011 om 11:52

              @jack_abarth: De rest van de specs klopt dus neem aan dat ze de turbo uitv. ook goed hebben. Nice Research Agent Abarth

              Login om te reageren
              • jack_abarth zegt

                18 augustus 2011 om 12:19

                @E34M5Touring:

                Om het helemaal 100% te hebben:

                http://www.turbochargers.nl/

                Dan naar: Shop->Ferrari->F40 et Voila

                http://www.turbochargers.nl/turboshop/ferrari-/f40.html

  13. norge zegt

    18 augustus 2011 om 06:47

    Hoop voor de eigenaar dat hij zelf reed ,er zijn voor mindere dingen mensen verdwenen :)
    Tjee wat zonde ,maar de mensen die eigenaar zijn van dit soort juwelen knappen (laten) hem wel weer op hoor

    Login om te reageren
  14. pjotr zegt

    18 augustus 2011 om 07:53

    De monocoque heeft ook een klap gekregen: je ziet dat de a-stijl en de raamstijlen van de deur niet meer aansluiten. Misschien dat het allemaal wel weer recht te trekken is, maar of je er dan nog 250 mee moet rijden?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 augustus 2011 om 10:06

      @pjotr: Het verschil kon wel eens meevallen. Dit zal wel een nieuw chassis worden. Doe je dit met een monocoque, dan heb je een nieuwe monocoque nodig.

      Login om te reageren
  15. rechercheur zegt

    18 augustus 2011 om 08:21

    Ongeluk zit in een klein hoekje, maar kan gewoon keurig opgelost worden …

    Bij Forza Service in Oss hebben ze enige tijd terug ook een F40 opgelapt na een ferme schuivert, zo krom als een banaan ….

    Chassis was krom, daarom hebben ze bij Ferrari in Italië een nieuw chassis laten maken, en vervolgens de auto vanaf nul opnieuw opgebouwd. Dit exemplaar staat momenteel te koop voor € 425.000,-

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      18 augustus 2011 om 08:50

      @rechercheur:
      Leuke bijdrage! Heb al eens een superseven chassis gemaakt en dat verschilt niet zo veel van wat ik hier zie; dat biedt perspectieven;-)
      Dit restaureren hoef je met een moderne carbon supercar niet te proberen. Ik vraag me überhaupt af hoe lang carbon houdbaar is, niemand heeft daar een goed antwoord op.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        18 augustus 2011 om 12:36

        @JanJansen: Klopt. Spul is zo nieuw en wordt nu opeens zo veel “en masse” toegepast, maar we weten helemaal niet hoe 50/60 jaar oud koolstofvezel zich gaat gedragen.

        Gaat nog spannend worden. Misschien desintegreert het spul spontaan na exact 39 jaar en 23 dagen ^^

        Login om te reageren
    • alcantara zegt

      18 augustus 2011 om 09:26

      @rechercheur: Ha, 425.000 euro voor een opgelapte schadeauto! En de voormalige eigenaar had hem zeker al naar de sloop gebracht? Is dat even lullig!

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        18 augustus 2011 om 09:50

        @alcantara:

        Het is een volledig nieuw chassis. Feitelijk koop je een nagelnieuwe auto, met een gebruikte motor (12.241 km) en reeds eerder uitgegeven serienummer. Het oude chassis is vernietigd. Dus ik zie het probleem niet zo. Denk dat deze F40 in betere conditie is dan menig ander exemplaar.

        Gelukkig wordt ‘ie nog met enige regelmaat losgelaten in de omgeving van Oss …

        http://www.youtube.com/watch?v=QpYEx2ThyZQ

        Login om te reageren
    • bpc zegt

      18 augustus 2011 om 10:07

      @rechercheur:de vraag blijft in hoeverre je dit ng een f40 kan noemen ,voor mij is het ng een f40, maar sommige fanatieke liefhebbers zullen zeggen dat dit geen echte f40 meer is…

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        18 augustus 2011 om 10:30

        @bpc:

        Het nieuwe chassis is door Ferrari Classiche Department gemaakt en geleverd, dus alles is 100% origineel. Dit bedrijfsonderdeel is juist in het leven geroepen om klassieke Ferrari’s te onderhouden en te voorzien van originele onderdelen bij reparatie en schade.

        Ik denk dat de oplossing van een volledig nieuw chassis vele malen beter is, dan het zwaar beschadigde chassis proberen recht te trekken …..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 11:54

          @rechercheur:

          foto,s met toegevoegde waarde !!
          thumbs up ..

          Login om te reageren
        • bpc zegt

          18 augustus 2011 om 13:02

          @rechercheur: i agree, ik zou het even goed vinden als het chassis door een ander bedrijf is gemaakt, zoals orgineel,

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        18 augustus 2011 om 11:00

        @bpc:
        Azijn urineerders en super fanaten zullen er altijd zijn.
        Maar zoals Rechercheur heeft vermeld is het een orgineel chassis dus een orgineel onderdeel, geleverd met de zegen van Ferrari. En hebben ze ongetwijfeld alle papieren erbij.
        Dus mag het.

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      18 augustus 2011 om 11:54

      @rechercheur: leuke comments laatste tijd weer! Erg gaaf om zon f40 vanuit niks weer opgebouwd zien te worden. Het is sowieso de moeite waard bij zon auto, helaas wel jammer van de extra kosten natuurlijk, maar bij dit soort auto’s is het sowieso wel de moeite waard.

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 augustus 2011 om 12:02

      @rechercheur: Ja, dat is natuurlijk wel leuk zo’n dienst.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 augustus 2011 om 12:32

      @rechercheur: Coole foto’s, bro.

      Wel lollig ergens. Stel dat je barst v/h geld en je zet je F40 tegen de muur. Na het initiele verdriet en wachten op het herstel heb je wel weer een z.g.a.n. en puntgave F40 terug!

      Je kan hem zelfs een ander kleurtje geven :)

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        18 augustus 2011 om 13:09

        @bozewolf:

        Bij Forza Service doen ze sowieso wel erg leuke en bijzondere projecten, ook voor een aantal buitenlandse klanten. Erg indrukwekkend …

        * technische restauratie van 288 GTO

        * restauratie van 550 Prodrive

        * 330 TR replica

        * Pininfarina Rossa project

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 augustus 2011 om 15:25

      @rechercheur: Ferrari doet hetzelde.. dus als eigenaar van zon wagen stuurde ik mn hebbedingetje naar italie.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        18 augustus 2011 om 16:11

        @rikus:

        Blijkbaar zijn er toch een aantal (internationale) Ferrari bezitters die de weg naar Oss weten te vinden, en hun Ferrari liever daar in onderhoud / restauratie doen. Wellicht heeft dat ook met het prijskaartje te maken, zou me zomaar voor kunnen stellen dat Ferrari Classiche een belachelijk tarief hanteert ….

        Login om te reageren
  16. Kvgorp zegt

    18 augustus 2011 om 08:28

    Mooie foto log politiemeneer. Als ik het geld had stond hij zo bij mij in de garage. Classic!

    Login om te reageren
  17. krari zegt

    18 augustus 2011 om 09:19

    jammer van die ferrari, hope dat ie weer wordt opgeknapt

    Login om te reageren
  18. nicktexel zegt

    18 augustus 2011 om 09:42

    hij moest uitwijken voor die bom in die eend

    Login om te reageren
  19. nicktexel zegt

    18 augustus 2011 om 09:42

    hij moest uitwijken voor die bom in die eend
    wel eeuwig zonde van die f40

    Login om te reageren
  20. Stender zegt

    18 augustus 2011 om 10:53

    Gelukkig zit de motor aan de andere kant.

    Login om te reageren
  21. dennisr zegt

    18 augustus 2011 om 12:07

    ‘We sluiten de avond af’ = ‘we beginnen vandaag met’?

    anyway, jammer van de F40. maar idd de anderen zijn weer zeldzamer :D blijft goed dat ze gewoon met die dingen rijden.

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    18 augustus 2011 om 12:14

    Voordeel is dat je deze wagen wel kan laten restaureren als je wil.
    Op zich is het frame een vrij simpel stalen (ja toch?) frame.
    Het is niet zoals bij de F50 dat je met koolstofvezel composieten zit die onherstelbaar gebroken zijn.

    Login om te reageren
  23. willemseles zegt

    18 augustus 2011 om 12:25

    Wibi Soerjadi, die indon.pianist uit Zeist heeft er ook al jaren 1,rijdt ie af en toe mee driftend op zijn landgoed.
    Zie youtube.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 augustus 2011 om 12:34

      @willemseles: Voor een klein, pianerend mannetje die eruit ziet als het braafste jongetje van de klas is die Wibi volgens stiekem een enorme baas.

      Login om te reageren
  24. willemseles zegt

    18 augustus 2011 om 12:55

    Weet niet zeker of hij (nog) een F40 heeft. Op foto’s zie ik namelijk een Testarossa en zwarte Rolls voorbij komen.Het geld heeft hij er in ieder geval wel voor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North