
Na de Fiat 500 ‘op z’n dak‘ hebben we een nieuw mobiel flitsteam met schade op hun naam. Flitsen goed voor de veiligheid? Nee, dat fabeltje is echt te oud.
Eind van de middag was het raak op de A2 bij Utrecht. Een donkergrijze incasso-bus achter een betonnen muurtje, bekende zwarte stellage langs de rijbaan opgesteld en een kudde afgeleide automobilisten. In het kort-op-elkaars-bumper verkeer waar wij Nederlanders zo van houden is blikschade dan vrijwel onvermijdelijk.
Natuurlijk gaan de beleidsmakers hier voorlopig helemaal niks aan doen. Daarom: oppassen, installeer die app en weet waar de camera’s staan. Want op tijd weten waar de controles staan, is op tijd de snelheid en volg-afstand aanpassen. Ook als iedereen 10km/u onder het toegestande rijdt is er altijd wel iemand die op de rem gaat staan bij het zien van zo’n zwart kastje. (bron: @jwveldhuis)
Gewoon afschaffen die ambtenaren die van voren flitsen.
@Benz65: Alle ambtenaren die flitsen afschaffen. Er moeten helaas eerst een paar doden vallen voordat ze dit goudmijntje gaan afschaffen.
Een tip: vooral hard remmen als er vrachtwagen nadert. Hierdoor ontstaat er vanzelf een file, waarmee je andere automobilisten een brief van het CJIB bespaart.
@desoper: Kan wel, maar grote kans dat ze dan wraak nemen door m’n rijbewijs in te vorderen, vanwege het ‘in gevaar brengen van het overige verkeer’.
@desoper: Heb je heel lang nagedacht over deze reactie? Eerlijk zeggen…
@highperformance: 15 min denk ik
@desoper: Oké, er zit niet meer in dan dit, jammer…
@desoper: en dan? Minder inkomen voor de staat = belasting omhoog. Of ze schaffen 1 of andere subsidie af: en dat schijnen we ook allemaal niet te willen (waarschijnlijk de PVDA, SP, CDA, GL en PVV stemmers).
Nee: mensen opleiden om normaal te rijden als het druk is, zodat iedereen zsm op zijn werk is. Aangezien je in de spits toch niet te hard kan rijden!
Als je daarbuiten te hard wil rijden, tja, dan kan je een boete krijgen. Mooi: de overtreders betalen! Scheelt jou weer belasting!
@gregorius: Jij verdient echt de lulkoek-prijs-van-de-dag met je – totaal irrelevante aka off-topic – semi-politieke geneuzel.
“Nee, mensen opleiden normaal te rijden als het druk is” …pffff wat een utopia, het is hier geen China !
@gregorius: Dat zijn dan ook precies de partijen die van mij mogen verdwijnen. Liever een of andere subsidie afschaffen dan snelheidsbelasting betalen
@Benz65: Ben me niet eens bewust dat we in NL van voren flitsen….
@highperformance: Niet altijd, maar het gebeurt wel, het is gevaarlijk voor motorrijders, maar de rechtbank vindt het gevaar gering.(Jajah, kommagebruik ten top)
@Benz65: motorrijders kunnen dat risico natuurlijk gemakkelijk verhinderen door niet te snel te rijden. Immers de belangrijkste eigenschap van een goede motorrijder is zelfbeheersing!
@mashell: Een goede eigenschap die te moeilijk is om te hanteren, voor je het weet ga je 10 km/h sneller dan is toegestaan. Of je moet achter een vrachtwagen rijden, maar daarvoor rijdt je geen motor.
@Benz65: Ik kom geregeld op de snelweg maar nimmer zo’n “tegenflitser” gezien. In Franrijk is dat gebruikelijk, maar in NL nog nooit. Hmmm… ik zal Bram Mosckovic even bellen;-) Volgens mij is die op de foto gewoon een standaard “meeflitser”….
@highperformance: Ik dacht dat het verboden was… Ik had het verkeerd. Nou ja ik heb vaak een app draaien als ik onderweg ben, eerst voor de mobiele eenheid voor zwakzinnigen en dan standaard de navigatie app die voor vaste palen en traject waarschuwt.
Volgens mij moet je sowieso afstand bewaren tot je voorligger, flitser of niet ….
@rechercheur: Eens! Heb je ruim te tijd om op je abrupt remmende voorganger te reageren.
@rechercheur:
Als je geen afstand houd ben je gewoon een idioot.
Wel altijd zonde voor diegene die dan langst achter genomen word door zo’n randdebiel.
@Hupke: Wat is afstand houden, twee seconden vuistregel red je toch niet. Bij 100 km/u is dit 54m. Met andere woorden, tien autolengtes. In de spits is dit bijna onmogelijk, omdat er toch wel mensen deze ruimte benutten. Ik laat vaak gas los om toch net wat meer ruimte te krijgen, want plots remmen gebeurt vaak zat, ook zonder flitsers, maar ik denk dat 25m volgafstand al optimistisch is in de spits. Zelfs deze ruimte wordt soms teveel benut.
@jzaero: Juist, al die snotneuzen die zeggen dat je afstand moet houden in de spits rijden zeker nooit zelf in de spits ?
Ik probeer zelf ook altijd fatsoenlijk afstand te houden, maar precies zoals je zegt, als je 2s afstand houdt in de spits, duikt er continue iemand in dat gaatje. Houdt weer afstand, dan is daar binnen een paar seconde de volgende al ….
@rechercheur: In de spits lukt dat toch niet. Vandaag vier keer gesneden door dezelfde idioot in een Range Rover Vogue. Eerst drie banen opschuiven naar snelste strook tussen mij en mijn voorganger in, ik had amper twee auto lengtes tussen mij en mijn voorganger door de drukte. Dan schuif ik naar rechts, rechts aanhouden hè en middenbaan was vrij. Ik zie plots linkerbaan remmen hij snijdt mij nogmaals en haalt vervolgens de hele mikmak rechts in. Dan zie ik middenbaan langzamer rijden en ik ga naar links, om mijn snelheid constant te houden. Die malloot schuift hem weer ertussen met dezelfde ruimte. Serieus, minder dan een meter ruimte tussen mij en hem toen hij naar links kwam. Vervolgens rijd hij 160 op een open stukje, dan weer 110 nadat ik hem voorbij wilde. En ja hoor, ook nog eens aan de telefoon. Een middelvinger en twintig keer seinen had hij in ieder geval wel verdiend.
OT: Fliters lokken sowieso remacties uit. Zelfs als ik weet dat ik niet te hard rijd (Cruise Control) trap ik op de rem als schrikreactie. Zo’n boete is niet goedkoop. Zelfs bij 10km/u overschrijding ben je al 70 euro kwijt. Dan is het niet gek dat mensen hard remmen op dit soort momenten.
@jzaero: ze moeten een keer een spotje maken, zoals toen met het risten, over het in je baan blijven bij zeer druk verkeer.
Als iedereen de hele tijd naar de beste baan gaat, ga je snijers krijgen. Dat betekent remmen. Doe dit een paar keer, en je hebt file.
Als we allemaal in onze baan blijven bij file-gevaarlijk verkeer, zal je minder files hebben!
Verwachte tijdswinst bij elke keer van baan verwisselen tijdens een file van 20 minuten? Waarschijnlijk 30 seconden. Als iedereen netjes in zijn baan blijft en niet al een idioot 0 – 30 kmh – hard remmen – 0 doet, dan zal die file ook sneller oplossen!
@gregorius: In de file blijf ik ook altijd netjes op mijn eigen strook. Sowieso heeft het toch geen nut, je weet niet wat er verderop gaande is en je kan daardoor dus ook niet voorspellen welke baan beter is. Dus is het beter om gewoon op je eigen baan te rijden. Overigens is het ook soms beter constant 100 te rijden ipv 120. Mensen kunnen met die snelheid makkelijker ruimte nemen bij invoegen, waardoor doorstroming beter wordt. 3 strooks A12 tussen Bodegraven en Woerden wordt in de spits constant 100-110 gereden, prima snelheid en het rijdt door. Zodra iedereen opeens 120 probeert te rijden, krijg je plotse rempraktijken omdat mensen niet op elkaar weten in te spelen, snelheidsverschil tussen linker en middenstrook is te groot.
Voor de Android gebruikers onder ons: download FlitsNav. Ideale app, keurig op tijd piepen voor flitsers die gemeld zijn bij Flitsservice. Zie: http://www.flitsservice.nl/phpBB/mobiele-diensten/flitsnav-0-8-android-t66427.html
@RoT___: Die ben ik aan het testen. Het alarm voor vaste palen is in principe fijn, behalve dat hij het nodig vindt om me te waarschuwen voor alle palen die in het centrum van het dorp staan waar de snelweg waar ik op rijd toevallig dichter dan 2 km passeer… Oh en hij vreet veel batterij. Wel leuk is de richting van de dichtstbijzijnde flitser.. en de GPS snelheid natuurlijk..
@baasbas: Vaste palen heb ik hem nog nooit voor horen piepen, terwijl ik er toch al wel een paar gepasseerd ben. Misschien toch eens naar de instellingen kijken. Valt me nog wel mee hoeveel hij van de accu vraagt, app werkt ook achtergrond (of scherm uit) en de GPS vergt ook niet zo veel stroom.
@RoT___: Flitsmeister is ook een goede, voor zowel iPhone en Android. Hij piept voor elke flitser, maar zo blijf je in ieder geval wel alert. De waarschuwingsafstand is naar wens in te stellen.
@benz65
Volgens mij gaat het hier niet om flitsers die van voren flitsen..
@machomehn: In dit geval niet maar door van voren te flitsen breng je mensen onterecht in gevaar, voor zover je mensen terecht in gevaar kunt brengen.
Dus niet de Flitsers veroorzaken de crashes. Maar de schijnheiligen die op hun rem trappen als ze een flitser zien. Als je zo’n vent/wijf bent die het stoer vind om te hard te rijden, moet je ook stoer genoeg zijn om dezelfde snelheid de flitser voorbij te gaan.
Lekker weer Popie Jopie geschreven Autoblog. Je kan ook de waarheid schrijven. Dat hypocrieten de crashes veroorzaken ipv de flitsers. :(
@autogek123: Dus als jij per ongeluk iets te hard rijd, en je ziet een flitser dan rem je niet en denk je bij voorbaat al he vervelend ik rij te snel dit gaat geld kosten en dan *FLITS* ?
Welke idioot remt nou niet voor een flitspaal wanneer je te snel rijdt ?
Ja en wat betreft de auto’s achter me , jammer dan moeten ze maar afstand bewaren.
Plus als jij remt bespaar je wellicht meer mensen een bekeuring.
@luuktb: Antwoord is simpel en eenvoudig: Ik rij nooit te hard!
@autogek123: U bent 65+ ?
@dawwg: Laat maar, 41 en rijdt een Prius … ik weet genoeg.
@autogek123: Totaal onzinnige reactie, waarom zou je te hard langs een flitser rijden als je weet dat er een staat…
@RoT___: Heb je je eigen reactie gelezen? Want die is pas totaal onzinnig. Als je zo stoer ben om hard te rijden, moet je het stoere wil doorzetten en blijven gassen. Anders ben je gewoon volgens het Nederlands woordenboek een schijnheil!
@autogek123: Je kan hier stoer de boomknuffelaar uithangen, maar als moeder de vrouw hoort dat je niet geremd hebt voor de flitser omdat je niet ‘schijnheilig’ wilde zijn, dan piep je wel anders :P
@dawwg: Zeker nieuw hier? Moeder de vrouw. LOL ;)
@autogek123: Vrijwillig de dief van mijn eigen portemonnee uithangen doe ik liever op andere manieren, ik neem gas terug bij flitsers. Dan maar schijnheilig, doet me weinig.
teamflashers.
Die ongelukken komen niet door die flitser, maar doordat de gemiddelde Nederlander voor geen meter kan autorijden. Ik zie dagelijks dingen op de weg gebeuren waarbij ik me afvraag hoe de persoon in kwestie ooit zijn/haar rijbewijs heeft kunnen halen. Bij de meeste mensen zitten de spiegels en knipperlichten voor de show op de auto, en kunnen ze die er net zo goed vanaf halen, want ze worden niet gebruikt. Op de rechter weghelft rijden is ook al zoiets engs, en wordt vooral alleen in hoogste noodzaak gedaan, of op het moment dat men uit wil voegen (het liefst hard remmend tussen 2 andere voertuigen op de rechterbaan door). Borden lezen lijkt ook erg moeilijk te zijn, en men rijdt het liefste gewoon overal 110, dat is makkelijk. Tenzij je ze inhaalt, want dat kan natuurlijk niet, en dat moet zo snel mogelijk weer ongedaan gemaakt worden, waarna er weer 110 gereden kan worden…
Nee ik ben geen vrachtwagen chauffeur, maar rij wel zo’n 100k km per jaar in mn leaseslet. Het wordt tijd voor een punten rijbewijs met elke 5 jaar een verplichte rijtest. Dan zijn de files zo opgelost, en kun je weer normaal rijden op de Nederlandse wegen. En hoef je ook niet bang te zijn dat zo’n malloot opeens vol in de ankers gaat als ze een flitser zien.
@derx: Amen
@derx: Eens, behalve dan dat tegenwoordig bij rijexamens een vreemd soort ‘gevaarherkenning’ en ‘het nieuwe rijden’ belangrijker is dan je daadwerkelijk verantwoord en veilig verplaatsen. Het CBR draagt ook steeds minder bij aan verkeersveiligheid, waardoor zo’n 5-jaars examen zijn functie verliest.
Verder komt dit ongeluk natuurlijk door het veel te kort op elkaar rijden van de betrokkenen. Daarbij speelt de mobiele flitser wel een flinke rol. Had hier een op afstand herkenbare camera gestaan bijvoorbeeld (of trajectcontrole?) dan was er minder schrikreactie geweest en mogelijk geen ongeluk.
@Alwood: Ik weet nog dat mijn rij-instructeur een keer een vervangwagen had waar geen gang in zat. Hij vond het prima als ik verder door trok in de versnellingen om zo met het verkeer mee te komen, maar zei daar wel bij dat ik zoiets niet moest doen op het examen, daar ik dan zou zakken wegens het niet milieuvriendelijk rijden. Teken men bij het CBR de veiligheid (want: meekomen met de rest) ondergeschikt vindt aan het milieubewust rijden.
@derx: Eens, kijk maar eens naar mijn voorbeeld boven. Die idioot had dus voor geen meter gespiegeld of hij wilde mij niet zien. Ik rijd per jaar 25.000km privé en werk parttime als Hiker voor leasemaatschappijen (200-300km per week extra), dus ik zie ook vaak zat idioten rijden die eigenlijk van de weg af moeten.
@derx: Helemaal akkoord.
Het is jammer dat nieuwe chauffeurs de verkeersregels aangeleerd krijgen volgens de letter van de wet. De realiteit laat zich vaak niet vatten zoals de wet het dicteert. Die onmogendheid het verkeer te ‘lezen’ zorgt voor meer problemen dan oplossingen.
Stelletje klootzakken die politie! Laat ze boeven vangen ipv makkelijk geld verdienen! Dan te bedenken dat ze al zijn betaald door die 80% belasting die op brandstof zit. En dan denk je dat is alles? Neen, in Nederland betaal je ook nog eens een apparte belasting voor brandstof EXTRA! Stelletje mongolen.
@winterjunior: Verhuizen cq. emigreren?
@Orichy: done!
@winterjunior: Wow, who took the jam out of your donut?
Nouja alles beter als traject controle….
@norge: Helaas is dat op korte termijn de werkelijkheid. Opzich is er niets mis met TC, maar de snelheidslimiet op de A2…
Over hoeveel auto’s gaat het hier? De foto is niet erg duidelijk (indien relevant), maar het lijkt op 2 à 3. Dat kan je bezwaarlijk bekijken als een gevolg van onverantwoord flitsen. Gewoon enkele chauffeurs die onverantwoord rijden (niet noodzakelijk te snel) en niet bij de les zijn. Dat maken we met z’n allen toch elke dag mee?
Ik betwijfel toch of dit door die flitser komt. Als het een schrikreactie voor dat zwarte kastje was, dan waren ze toch wel tegen elkaar aan gereden voorbij de controle. Dit was er zeker 100 meter voor (ze moeten nog tot stilstand komen ook, en naar de vluchtstrook rijden) dus kan het ook gewoon toeval zijn.
Prima toch? De door de botsing ontstane file voorkomt dat mensen te hard rijden. Is een tijdje geleden ook bij Amsterdam gebeurd. ALLES rond Amsterdam zat daardoor vast. Dat is toch precies wat het OM wil? Zoveel files veroorzaken dat niemand meer hard kan rijden. Spee kan trots op zichzelf zijn dit geniale ambtenarenapparaat te hebben bedacht. Gelukkig woon ik daarom in het noorden. Scheelt veel stress.
Vraagje:
Een naakte dame naast de weg, wat gebeurt er dan?
Juist. Is zij dan mede verantwoordelijk ?
Ja dus. Want ze leidt bewust weg gebruikers af.
De bestuurders zijn zo fout als wat. Echter de politie is ook niet vrij van schuld, zij kiezen ervoor om daar te gaan staan, en weten dat ze sterk afleiden, en een sterk effect hebben op het verkeer. En dat veroorzaakt risico’s.
@realhustler: goed punt ! Dat billboard langs de A12 moest ineen ook weg….
@realhustler: Hessing, of uhh Louwman moet ook weg, leid ook te veel af.. :oops:
Het is niet de flitser die het veroorzaakt. Het is een bestuurder die spatisch reageert. Dit is hetzelfde gedrag als mensen die kijken naar een ongeluk en dan een file creëren. Zulke mensen verdienen zweepslagen.
@broodje_aap: juist, jij snapt het.
@broodje_aap: Dat is dus gelul in de ruimte. Als iets aan de zijkant de aandacht vraagt, reageren de hersens daar automatisch op voordat je realiseert wat je doet. Klein voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=wgANT0OjKBQ
Zo gaat het ook met flitsers. Je schrikt, je remt en daarna kijk je pas op je snelheidsmeter. In Engeland moet men op ruime afstand gewaarschuwd worden voor flitscontroles. Zo zou het hier ook moeten. Maar we weten natuurlijk allemaal waarom ze er staan. Spee heeft het nu zelf ook gezegd. Dus houd maar op met die huichelarij.
Sinds 6 mnd de App Flitzdog op mijn Iphone. App schakelt zich zelf in adv snelheid Iphone (dus auto via GPS indicatie Iphone). De app haalt periodiek info op van internet en weet waar alle flitsers staan. De app geeft automatisch een waarschuwing als je in de buurt komt. Dus nooit verrassingen en dus ook geen schrik reactie. Kost 3 euro en het heeft me al veel boetes bespaard en dat roze papiertje :-) Feit is dat flitsers files en schrik reacties veroorzaken.. dus niet meer doen politie!
en ja mensen rijden te dicht op elkaar (ook gevolg van drukte natuurlijk). ik snap daar niks van.. je moet dan zo zenuwachtig rijden. Ik hoef nooit te remmen op de snelweg.. gewoon tijdig van het gas af en ver vooruit kijken..
@bobo123: Niet hoeven remmen? Dan rij jij niet vaak op de A2. Als je daar een normale afstand houdt, zoals ik ook altijd probeer, dan schuift een of andere lamsl*l (m/v) in een Insignia, Passat of Polo Bluemotion hem er wel weer tussen…
@RRenault: eigen schuld, moet je maar gewoon rechts houden.
@blo3to3t: Dit gebeurt meestal als ik op de tweede van de vier banen rij. Mensen komen gewoon zonder te spiegelen een baan naar links achter een vrachtwagen vandaan. Ze houden daarbij dus geen enkele rekening met het verkeer dat daarachter aankomt. Ik voorkom zulke situaties door vooruit te kijken en op tijd in je spiegels te kijken om ook weer op tijd naar links te gaan. En als er dan toch een keer erg weinig vrije ruimte komt om naar links te gaan maak ik al op de rechter baan voldoende snelheid om het overige verkeer zo min mogelijk te hinderen. En ja, snelheid maken achter een vrachtwagen gaar prima als je voldoende afstand houdt…
De grootste sukkels zijn de gasten die als kleine betrapte jochies op de rem gaan staan als ze bang zijn geflitst te worden.
Ga ik altijd voorbij. Links of (meestal) rechts. Flitser of niet.
@glashelder: wow! je hebt vast een stoere reputatie op het VMBO.
@glashelder: …of verander je naam in ‘oerdom’ ? :lol:
@glashelder: Ik zoek nog steeds de logica in je post..
Als vergroting van de verkeersveiligheid het doel is, laat dan duidelijk zien dat je aan het controleren bent.
Sommige gemeentes snappen dat en voorzien hun vaste flitskasten van die reflecterende politie strepen. Iets dergelijks zouden ze ook langs de snelweg kunnen doen door te flitsen vanuit een echte wit/ rood/ blauwe politiebus in plaats van zo’n anonieme bus in urban camouflage.
Of, je stelt op (de meest linkse banen van) de A2 een max snelheid van 130 km/h in. Aan die limiet blijken automobilisten zich prima te houden…
Autorijden:
een sociale bezigheid die door veel a-socialen wordt beoefend.
Vlak bij is hier een zgn CBR en vele leswagens “pleuren” hem maar voor mijn vehikel. Als ze van links komen.
Voorsorteren zonder een duidelijk vak kan men ook niet meer. En als deze “scheit aan den wereld mentaliteit” al tijdens de rij opleiding begint, wees dan niet verbaasd over het gedrag als men de roze credit-card in zijn bezit heeft.
Ik heb dan ook stellig de indruk dat men tijdens rijlessen opgefokte neuroten creëert ipv evenwichtige verantwoordelijke automobilisten.
Oh, ik plaag of pest deze mensen absoluut nooit, houd altijd netjes afstand want ik houd altijd rekening met een verassingsmanouvre die zo’n leswagen plotseling kan uitvoeren.
@desjonnies: Ik denk eerder dat het een combinatie van teveel macht en te weinig fatsoen hebben is. Daarbij komt dat je lekker veilig in je stoel zit, en dus meer ‘scheit aan den medeweggebruikers’ heb.
dit komt niet door de flitser, maar doordat mensen te weinig afstand houden, volgende.
Los van het feit dat ik een hekel aan flitsers heb (en dan met name de flitsers op de snelweg die gewoon belastingcenten staan te genereren en weinig bijdragen aan de veiligheid, in de bebouwde kom vind ik ze vaak nog wel terecht), is en blijft het de schuld van de automobilisten.
Als ik zie hoe achterlijk dicht ze altijd op elkaar rijden, terwijl ze veel te traag reageren, andere dingen zitten te doen of gewoon geen auto hebben waarmee ze ooit zo hard zouden kunnen of durven rijden. Als ik harder moet remmen let ik dan ook altijd op wat er achter me gebeurt, voor me weet ik toch wel dat ik ruimte genoeg heb…
Uiteraard is elke lid hier de beste chauffeur van Nederland :) Dat is dan ook direct datgene wat mis is met het verkeersbeeld tegenwoordig. Men stapt in de auto en overschat zijn eigen kennis/kunde direct. Ik ook, ik ben ook menselijk. Het scheelt al wel een stuk om dit te realiseren, je gaat vanzelf meer nadenken. Dat je bijvoorbeeld niet voldoende afstand kunt houden is onzin. Omdat een ander het niet doet, doe jij het ook maar niet? Gewoon consequent wezen en dan laat je anderen er maar tussen. Jammer dan. Wat heb je liever? Veilig thuis komen of 30 seconden tijdswinst?
Ligt niet aan de flitser. Gewoon minder hard rijden (schiet toch niet op in de spits) en afstand houden.
Leuk al die angstige politie vriendelijke reacties !! Geen flitser geen ongelukken . In welke debielen land gebeuren er zulke taferelen ?
@dejviisz: hoezo politievriendelijk? Ik heb geen behoefte om vrienden te zijn met dergelijke types en het flitsbeleid raakt kant nog wal, maar laten we wel realistisch blijven. Als jij in een ongeluk verzeild raakt omdat er een flitser staat opgesteld, dan was je ook in een ongeluk verzeild geraakt als degene voor je remt voor een eend (mag niet, gebeurt vaak genoeg uit een reflex). Beiden zaken waar je als goede bestuurder rekening mee moet houden dat ze kunnen gebeuren. Als je dan toch bovenop je voorligger zit, dan kan je gewoon niet rijden.
en voor Windows Phone (Nokia Lumia ea)
Flitsservice FlitsNav
http://www.windowsphone.com/nl-NL/apps/de781e8e-d549-46fb-a6d7-e14ca6968e83
Wat een gel*l allemaal hier, hou je gewoon aan de snelheid, hoef je ook niet te remmen voor een “flitser”. Ik ben voor trajectcontrole op elke snelweg! Inchecken bij de oprit, uitchecken bij de afrit: te snel=betalen. Klaar, wil je opschieten, prima, maar dat kost je gewoon geld. Zal die motorrijders ook eens leren normaal te doen en niet als een idioot achter je te gaan slingeren als je 106 km/uur doet links op de (2 baans) A2 op de cruisecontrol terwijl je een vrachtwagen aan het inhalen bent omdat ze liever sneller rijden.
@renaultgs3: kom op man, jij rijd nooit te snel? jij bent nooit chagrijnig van een boete? braafheid zelve.. af en toe even snel rijden is gewoon mooi, af en toe net even iemand in halen wat totaal geen nut heeft.. al dat soort dingen, houd het gewoon leuk.. anders word autorijden echt een sleur..
maar goed, als jij verder wilt in je sleur en elke dag braaf cruise control op 60, 80, 100, en 120.. ga je gang.. lekker saai..
zeg niet dat jij saai bent, ik vind het saai.. wat jij leuk vind en doet moet je nog altijd zelf weten..
Gelukkig woon ik dichtbij Duitsland,achja je rijbewijs krijg je ook bij een pakje boter tegenwoordig,maar het leuke is flitsen kunnen ze als de beste maar een s6 met geld van brinkman kunnen ze niet aanhouden,wel erg sneu
wat zijn het ook helden he, lekker met dat busje deels achter een muurtje, telkens in het vuistje lachen als het een fotootje maakt.. wat schattig.. knulletjes..
en dan is het 5 uur, camera achterin, en met 160 naar huis.. jaa sinds die aflevering van Peter R de Vries neem ik geen enkele flitsknul nog serieus.. schijnheilige rotzakken..
wat zegt u? ik mag ze niet allemaal over 1 kam scheren? doe het toch.. stuk voor stuk schijnheilige knuppels.. geen goed woord voor over..
dat je daar nou voldoening uit kan halen.. dan ben je vroeger wel heel erg gepest..