• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foto’s van het monsterblok in de Golf W12 650

Auteur: Wouter, gepost 25 mei 2007 om 17:33 – 54 Reacties

Doe mij zo

Een Golf met 650 pk zie je niet elke dag, des te interessanter om te zien hoe het powerhouse er uit ziet wat verantwoordelijk is voor dit giga-vermogen. Foto’s van het motorblok hadden we echter nog niet, dus daar besteden we graag nog even aandacht aan.

Zoals sommige scherpe geesten opmerkten (we hebben echt zulke toffe en slimme bezoekers hier, ik word helemaal warm van binnen als ik er aan denk), past het 6.0 liter W12 blok met twee turbo’s niet echt onder de motorkap van de Golf. Het blok kreeg dus een mooi plekje op de plaats waar normaal de achterbank staat. En het ziet er vet uit! Meer hi-res foto’s van de Golf W12 650 hebben we gedumpt op autojunk.

VW Golf GTI W12 650

VW Golf GTI W12 650

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, Volkswagen, w12

Vorig bericht: « Autosleutel en telefoon gaan niet samen
Volgend bericht: Yummie-eighties-fout: Range Rover limousine »

Lees Interacties

Reacties

  1. E92 M3 zegt

    25 mei 2007 om 17:36

    Prachtig,
    wordt dit monster trouwens road-legal gemaakt?

    Login om te reageren
  2. jt zegt

    25 mei 2007 om 17:38

    Is precies toch niet zoon optimale motor opstelling als men der al 2 van zulke grote fans moet voorzetten om te koelen.

    voor de rest dikke motor

    alleen nog w88 tot ze zo ook is iets in de polo steken
    met achterwiel aandrijving dan wel

    Login om te reageren
  3. 666 zegt

    25 mei 2007 om 17:39

    onnozel, een ander woord heb ik er niet voor. Goed voor circuit, maar voor de rest?

    Login om te reageren
  4. FORDGTFREAK!!!! zegt

    25 mei 2007 om 17:40

    ff 650 pk maar waarom geen plaatjes van de carrosorie?

    Login om te reageren
  5. Marijn zegt

    25 mei 2007 om 17:42

    NIIIICE, maar ik zie het niet op de straat. misschien nog een groot audio-systeem om dit motorgeluid te overstemmen? ik kan me namelijk niet voorstellen dat je oren het leuk vinden als er 650 wilde paarden achter ze staan te blazen.

    Login om te reageren
  6. audi rijder zegt

    25 mei 2007 om 17:43

    zeer mooiafgewerkt zoals altijd bij vag groep als die in productie gaat of een receklasse krijgt, mischien iets voor de dtm……

    Login om te reageren
  7. Maik zegt

    25 mei 2007 om 17:44

    Wat dik zeg.. Nu maar hopen dat het niet bij 1tje blijft maar dat ie gewoon in productie gaat.

    Login om te reageren
  8. David USA zegt

    25 mei 2007 om 17:46

    Aardig dat je ons zo tof vind!

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    25 mei 2007 om 17:49

    Wat een monster.
    Zeker de Titel Mini Veyron waard.

    Login om te reageren
  10. Lone Racer! zegt

    25 mei 2007 om 17:55

    dayum, als ze hem voor onder de prijs van een m3 verkoopen denk ik wel dat het goed kan verkoopen. Echt super vet!

    Login om te reageren
  11. cl600 zegt

    25 mei 2007 om 18:00

    haha schop onder de tafel zeg :p

    @ martijn : nouuuuuuuu…die 12pitter zorgt toch echt wel dat der heel bekende gevoelens los komen ( anders zit menig mens niet in deze auto als die het niks vind of iets ).

    Login om te reageren
  12. David zegt

    25 mei 2007 om 18:00

    Met zo een bak kan je exoot-drivers doen kijken ;) maar ik wil hem liever in het zwart!

    Login om te reageren
  13. El Loco zegt

    25 mei 2007 om 18:01

    + Schitterend!

    – Haal dan wel dat geluidsscherm weg… Brullen met die spullen! :P

    Login om te reageren
  14. cl600 zegt

    25 mei 2007 om 18:01

    ohh en btw, wat een ontiegelijk lelijke bak vind ik het, die verbredingskit alleen al :?

    Login om te reageren
  15. 360driver zegt

    25 mei 2007 om 18:05

    hebben hebben hebben hebben! Wat n vet ding zeg! Wat mij betreft veel beter dan de clio V6 (qua afwerking dan; want dat was gewoon n haast standaard clico van binnen. Deze nie; prachtig interieur enne achterin……carbon, carbon en carbon…GEWELDIG

    Login om te reageren
  16. golf 4 zegt

    25 mei 2007 om 18:08

    gave bak egt super en die bmw’s die kunnen het schudden met ‘zo’n tege stander voor de stoplichten:D

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    25 mei 2007 om 18:12

    Nounou, plaatjes van het motorblok zeggen ze dan. Ik zie alleen een hoop plastic! :?

    @ FordGTfreak; Omdat die er al waren: http://www.autojunk.nl/pix/view/130982 en http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/17/pure-euthanasie-golf-gti-w12-concept-650-pk-325-kmu

    Login om te reageren
  18. Solstice zegt

    25 mei 2007 om 18:13

    Fabelhaft zeggen ze dan in Duitsland geloof ik.. jammer dat ‘ie er niet komt. Het zou ook wel ongelooflijk veel testwerk, finetuning etc. gekost hebben om dit veilig op de weg te krijgen, laat staan dat the financial board ooit zou hebben toegestemd..

    BTW: weet iemand of dit showmodel ook al werkelijk heeft gereden?

    Login om te reageren
  19. Audi A6 - 1995 - 258.586 km zegt

    25 mei 2007 om 18:18

    @Fordfreak: klik op de link of kijk op autojunk.nl, snuggert.
    Zijn er al wat meer technische gegevens bekend? Filmpje?

    Login om te reageren
  20. luc zegt

    25 mei 2007 om 18:24

    leuk staaltje plastic waar je niks aan hebt, het ligt toch onder een kap?

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    25 mei 2007 om 18:29

    Tsja op zich wel een mini-Veyron met die turboladers.

    Zonder zou veel leuker zijn, turbo’s vind ik nou niet echt typisch voor de rauwe Volkswagen, meer iets voor de comfortabele Audi.

    Dan nog eens tot 9000 RPM laten lopen, en bij 8500 RPM de redline zodat je ruim over de 100 pk/l hebt, zonder turbo’s.
    Dat is veel leuker en interessanter.

    Login om te reageren
  22. Xemurai zegt

    25 mei 2007 om 18:35

    Zelfs de motor is super mooi!

    Login om te reageren
  23. Lampredi zegt

    25 mei 2007 om 18:38

    Dat ventilatorhuis, waaaoow, dat is echt mooi!

    Login om te reageren
  24. Fred zegt

    25 mei 2007 om 18:40

    Is dat blok(je) niet een beetje te zwaar voor zo’n auto’tje?? Ik vond de Clio V6 al een aardig blok achterin hebben ( http://www.rsportscars.com/foto/08/cliov604_engine.jpg ), maar dit slaat echt alles. Kan mij niet voorstellen dat dit lekker op het circuit gaat… misschien helt ie een beetje over met zoveel gewicht???? Verder wel mooi afgewerkt..

    Login om te reageren
  25. Wat_een_gezeik zegt

    25 mei 2007 om 19:01

    LVT

    Login om te reageren
  26. Arie Nap zegt

    25 mei 2007 om 19:08

    @ Nick
    De W motoren van volkswagen zijn niet geschikt voor hoge RPM’s, dat komt omdat de cilinderkoppen als het ware 2 cilinderrijen moeten voeden met 2 nokkenassen, daardoor zijn de kleppenstoters vrij zwak en daarom zijn hoge RPM’s niet mogelijk, daarom heeft VW turbo’s nodig op de W12 (Bentley) en de W16 (Veyron) om de motoren toch een beetje fatsoenlijk te laten presteren.

    Ik heb pas trouwens een Bentley Continential GT gezien maar een echt geil geluid komt er niet echt uit zo’n W12… Daarvoor kun je beter een AM nemen, alhoewel dat toch een stand lager is

    Login om te reageren
  27. M@RS zegt

    25 mei 2007 om 19:10

    Leuk als studieprojekt, maar voor de rest een overbodige wagen…
    De Clio V6 als voorbeeld nemen… Hahaha.. dat is een echte rijdersauto.. Listig en zonder elektronische hulpmiddelen..

    Login om te reageren
  28. cl600 zegt

    25 mei 2007 om 19:11

    @ nick : voel jij je wel goed ? 9000 tpm, dat zijn 150 (!!!) omwentelingen per seconde. die krukas kan zoiets nooit te nimmer aan van een 12cilinder, iig niet een vw krukas. en voordat mensen dat beginnen te roepen, een S2000 heb speciale hoogtoerige kleppies en de hele mikmak, en dat zijn maar 4 cilinders.
    een blok van zulk caliber zo inmens veel toeren te laten draaien heb je race kleppen nodig voor de hitte, een race krukas, hoogtoerig sport bougie’tjes en nog heeeel wat meer. ( ik kan het weten want me cl draait dit soort toeren ).

    Login om te reageren
  29. cl600 zegt

    25 mei 2007 om 19:11

    kijk der is iemand me al voor :P

    Login om te reageren
  30. audi rijder zegt

    25 mei 2007 om 19:18

    ik denk niet dar ze een clio als voorbeeld hebben genomen cl600 en m@rs, eerder een wtcc of een dtm auto

    Login om te reageren
  31. Arie Nap zegt

    25 mei 2007 om 19:22

    @ cl600

    Yep, en voor turbo-lag hoef je denk ik ook niet echt bang te zijn met zo’n cilinderinhoud zijn de turbo’s relatief klein en komen ze snel op gang, turbolag heb je denk ik niet zo’n last van. Zie de turbo’s meer als die 335i, niet cruciaal maar wel erg lekker :)

    Login om te reageren
  32. Bmw Munchen zegt

    25 mei 2007 om 19:42

    laat hem maar’s komen tegen een M6 of 850 CSI B12 5.7 V12 ;) of tegen een E30 ALPINA 3.5 S BI TURBO bij het optrekken doortrekken top alles kom maar :D of tegen een 760 Li :D

    Login om te reageren
  33. bmwF zegt

    25 mei 2007 om 19:51

    als je dit een gewone wagen kunt noemen, neen, dat moet plezant zijn daar vanvoor om dat geluid te moeten aanhoren en terwijl er toch maar niet mee bent op de gewone weg. wel mooie motor

    Login om te reageren
  34. vroaa zegt

    25 mei 2007 om 19:53

    hoho zoo mooi, maar wat zou die kosten als die in productie gaat?

    Login om te reageren
  35. Bob zegt

    25 mei 2007 om 19:57

    Ik hoorde geruchten dat ze hem onder de Corsa OPC willen plaatsen qua kosten ;)

    Login om te reageren
  36. LC zegt

    25 mei 2007 om 20:21

    @Bob

    Tuurlijk hoor je bent toch de Bob, volgens heb je te diep in het glaasje gekeken

    Login om te reageren
  37. Romeo zegt

    25 mei 2007 om 20:23

    Ja rond de 15.000 euro zonder opties, ik heb er al 1 besteld :)

    Login om te reageren
  38. Bol zegt

    25 mei 2007 om 20:35

    @ BMW Munchen

    Login om te reageren
  39. Bailis zegt

    25 mei 2007 om 21:07

    Ik vraag me af of dit nog iets nieuws is! Dat gegoochel met die PK’s is gewoon veel show.
    Geef mij maar de getunde GOLF R32 van HPA. Met zijn 575 PK ( =75 PK minder dan deze V12) spurt hij van 0 naar 100 in 3,2s!!!
    Dat zie ik deze W12 niet na doen.
    HPA maakt hierbij gebruik van de Vw 3,2l V6 motor (die in dit geval vooraan mooi onder de motorkap weggewerkt is).

    Wat de body-styling betreft zou ik eerder kiezen voor de herwerkte versie van Oettinger met carbon-motorkap.

    Maar ik geef toe: Met deze GOLF heb je iets unieks in handen!!ç

    Login om te reageren
  40. HaJee zegt

    25 mei 2007 om 21:44

    mooie plastieken plaat hoor

    Login om te reageren
  41. YK zegt

    25 mei 2007 om 22:01

    Deze auto is ZIEK!!! Hoe raakt-ie z’n power eigenlijk kwijt, AWD, FWD of RWD???

    Login om te reageren
  42. Solstice zegt

    25 mei 2007 om 22:08

    Ik begin steeds meer ervan overtuigd te raken dat de ruimte onder die plastic plaat hol is en dat er gewoon een tweelitertje onder de kap voor ligt..

    Login om te reageren
  43. mark zegt

    25 mei 2007 om 22:27

    Dit gaat echt een raket op wielen worden

    650 paarden onder je achterbank, middenmotor, lichte wagen.

    Dit trekt alles eraf.

    Als we even de drag (weerstand) verwaarlozen, dan kunnen we een afschatting maken van de sprint van 0 naar de 100 km/u

    P = F.v = m.a.v = m.(dv/dt).v
    (vermogen = kracht x snelheid)
    => P/m = (dv/dt).v
    Deze eenvoudige 1ste orde differentiaalvergelijking oplossen m.b.v. scheiding der variabelen levert ons:

    (P/m).dt = v.dv
    deze lid aan lid integreren van 0 tot t respectievelijk van 0 tot v geeft:

    (P/m) .t = (v^2)/2

    => t = (m/P) . (v^2)/2
    v= 100 km/uur = 100 *1000m *(1/3600 sec) = 27,78 m/s
    P =650 Pk = 477 Kw = 477000 W
    stel dat het gewicht van de Golf 1500 kg bedraagt => m =1500 kg

    => t = (1500/ 477000)* (27,78^2)/2 = 1,21 sec

    De sprint van 0 naar 100 zou in 1,21 sec gebeuren

    Uiteraard zal dit in werkelijkheid meer dan 1,21 sec zijn daar we ten eerste geen rekening hebben gehouden met de viskeuze weerstand (de dragkracht) en ten tweede we veronderstellen dat de Golf slechts 1500 kg weegt die met het 6.0 blok waarschijnlijk wat zwaarder zal uitvallen. Bijkomend stellen we dat het schakelen oneindig snel gebeurd (oneindig snelle responsie) wat in praktijk niet het geval is.

    Login om te reageren
  44. Hextrasher zegt

    25 mei 2007 om 22:49

    Wat een schitterende bonk plastic! Nee gooi dan maar liever een kleppie erover heen, want een verademing om te zien is het niet. Overgens blijftie wel lekker schoon zo.

    Login om te reageren
  45. cl600 zegt

    25 mei 2007 om 22:52

    @ arie nap : ja of je neemt meerdere turbo’s, 1 met kleinere lamellen voor lage toeren & een groteremet zwaardere lamellen voor de hoge toeren, met een goede afgestelde chip die op het moment dat ze afwisselen ff goed inspuit dat je daar geen klein gat heb, zo trek je de straatstenen aan 1 stuk 1 voor 1 de grond uit ;)

    Login om te reageren
  46. Arie Nap zegt

    25 mei 2007 om 22:53

    @Bailis

    Turbo-lag en betrouwbaarheid van dat blok zullen wel lager zijn dan dit ;) Bovendien lijkt een middenmotor mij een beter concept

    @Mark

    Dingen die je nog meer vergeet is dat het blok niet continu 477kW levert maar dat is piek ;) Ook heb je te maken met behoorlijke wrijvingskrachten

    Login om te reageren
  47. mark zegt

    25 mei 2007 om 22:59

    @arie nap

    Indd,

    Ik veronderstel continu 650 pk op de wielen wat indd niet het geval is.
    En de drag (wrijving) moet natuurlijk ook in rekening gebracht worden.

    Indien ik de dragcoefficient heb van deze golf en de koppel-toerentalcurve dan
    kan ik een berekening maken in matlab die een veel beter resultaat zal geven.

    De golf rijdt in mijn berekening lekker in het luchtledige tegen continu maximum vermogen, wat zou het auto rijden veel plezierder geweest zijn ; )

    Login om te reageren
  48. C12 zagato zegt

    25 mei 2007 om 23:26

    WAUW, VAG is goed bezig zeg ik!

    Login om te reageren
  49. Donstil zegt

    25 mei 2007 om 23:46

    He jullie kraken toch niet mijn slimme opmerking af :P

    Wel geinig dat mijn (athans zo lijkt het) comment gelinkt is aan het artikel,

    Wat win ik btw voor deze goeie voorspelling ?

    Login om te reageren
  50. loeloe zegt

    26 mei 2007 om 14:17

    @ mark, wat koel dat jij dat allemaal weet, en ook allemaal lastige woorden kunt gebruiken!

    Login om te reageren
  51. HaJee zegt

    27 mei 2007 om 14:45

    Een beetje interessant doen kunnen we allemaal, alleen slaat het als een tang op een varken

    Login om te reageren
  52. Stefan zegt

    23 juli 2007 om 15:08

    Nu nog de W16 van Bugatti(pnderdeel van VAG) in de Volkswagen Fox, en mijn dag is goed.:P

    Login om te reageren
  53. Edwin zegt

    3 augustus 2007 om 09:56

    Al draagt een aap een gouden ring…

    ’t Is en blijft een Golfje…

    Login om te reageren
  54. LiefdeVoorDieGolf zegt

    23 september 2007 om 14:24

    die auto is gewoon veeel te vet :O
    Maar blijft waarschijnlijk op een paar uitzonderingen na alleen een droom^^

    LiefdeVoorDieGolf!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North