• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power geeft E46 BMW M3 een upgrade naar GTS-specs

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 april 2012 om 18:52 – 49 Reacties

BMW M3 E46 door G-Power opgepept
De tijd staat niet stil. BMW heeft al jaren de E92 M3 op de weg, die op zijn beurt over pak-em-beet 18 maanden wordt vervangen door de F80 (BMW, qui fesh met die codenamen?) M3. Ben je echter verknocht aan de E46, met zijn heerlijke 3.2 zes-in-lijn, dan is G-Power bereid deze een vermogensboost te geven, opdat hij met zijn jongere broertjes mee kan komen.

De E46 M3 is en blijft nog steeds een prachtige auto, dus ik kan me best voorstellen dat je, als je er een hebt, er maar moeilijk afstand van kunt doen. Gelukkig kan je hem in Duitsland laten moderniseren. Nadat G-Power een paar keer met zijn toverstaf boven het motorcompartiment heeft gezwaaid levert je Bimmer 450 pk en 460 Nm (std 343 pk/365 Nm). Specs die op een gelijk niveau met de M3 GTS liggen dus.

Daarnaast worden de looks ook nog even aangepast, met een set dikke 20 inch pornojetsers, een CSL-voorbumpertje, en verlagingsset, terwijl aan de achterkant alles netjes intact blijft. Mocht je echter een ander uitlaatsysteem willen, dan heeft G-Power dat uiteraard ook liggen.

Over het interieur meldt het persbericht niets, maar op de foto’s kunnen we duidelijk een rolkooi zien zitten. Ongetwijfeld een aardige track-tool dus, deze Bimmer.

De prijs van al dat leuks? De Silverstone-velgen met Michelin Pilot Sport (245/30 ZR 20 en 285/25 ZR 20) doen 5.263 euro, de schroefset 1.435, andere einddempers kosten 1.285 euro, een zwaardere remset 6.895 euro (voor) en 4.595 euro (achter). Tot slot: voor de Kompressorbehandeling voor de extra power moet je 8.330 euro aftikken.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW M3 (E46) van Raoul
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Koop het ultieme drietal BMW M3 E46 op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, e46, g-power, M3, tuning, wit

Vorig bericht: « Beschonken Duitser parkeert Ferrari 458 op trambaan
Volgend bericht: Ferrari-baas neemt de trein, verminkte zeedieren door BP en de Chevy EN-V 2.0 #Groen7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    25 april 2012 om 18:54

    Die velgen hoeven niet zo maar voor de rest; lekkerding !

    Login om te reageren
  2. cassiewollie zegt

    25 april 2012 om 18:56

    Iets minder laag en die velgen een inch of 2 kleiner.. Dan wil ik’m wel op de oprit :D

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      25 april 2012 om 19:59

      @cassiewollie: Inderdaad, en een ander kleurtje, donkerblauw ofzo!

      Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    25 april 2012 om 18:57

    ”Ben je echter verknocht aan de E46” JEP! :D gewoon de mooiste 3 serie ever!

    echter, voor zulke bedragen hoef ik die update’s niet, ga zelf wel knutselen.. deze velgen vind ik sowieso al niet de mooiste..

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      25 april 2012 om 21:31

      @dennisr: Alweer een +1 voor jou, ik geloof dat je een beetje dezelfde autosmaak hebt. Zelfs een basisversie van een E46 ziet er goed uit (komt niet vaak voor bij auto’s).

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      25 april 2012 om 22:42

      @dennisr: same here, we hebben in 2008 een spiksplinter nieuwe suzuki swift gekocht, maar die hebben we vorig jaar ingerolen voor een E46 330i sedan uit 2001. Wat een heerlijke auto is dat.

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    25 april 2012 om 18:59

    Zo jammer dat een setje dikke remmen 10000 euro kost… Als er iets is waar ik verslaafd aan ben dan is het remmen! ;)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 april 2012 om 19:00

      @Jochempie: kan gelukkig een stuk goedkoper, gewoon een setje bestellen op Ebay en zelf lekker op een krikje aan de slag..

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        25 april 2012 om 19:09

        @dennisr: Gedaan :) EBC schijven en greenstuff blokken.. best te doen, op krap 900 kg. Volgende worden denk ik Ferodo ds2500 blokken, nog wat meer bite.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          25 april 2012 om 19:14

          @Jochempie: die blokjes zijn ook echt groen toch? :P zal er ook wel geinig uit zien :)

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            25 april 2012 om 19:28

            @dennisr: Die blokjes zijn groen ja! x-) ziet er geinig uit op een groene auto als de mijne :P

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              25 april 2012 om 19:32

              @Jochempie: Paseo was het toch? als ik het me goed herinner de trendsetter van ”mijn eigen auto” met toen nieuwe velgjes.. (please geheugen laat me niet in de steek! :lol: )

              je zou voor de verandering voor Redstuff kunnen gaan :P Yellowstuff is dacht ik nog beter maar beetje overdreven..

              Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    25 april 2012 om 19:01

    Ben ik de enige die deze M3 mooier vindt dan de huidige? best wel gek eigenlijk.. (zeker aangezien in 17 ben en dus een nieuwer=beter mentaliteit heb)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 april 2012 om 19:04

      @lambo4all: nee, je bent niet de enige! (19)

      Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      25 april 2012 om 19:04

      @lambo4all: nee, ik vind dit ook een van de weinige mooie bimmers, alleen de bmw 508 en de bmw z8 vind ik mooier.

      Login om te reageren
    • Renesis zegt

      25 april 2012 om 19:35

      @lambo4all: De E46 M3 had gewoon een scherpe design + karakter … <3 ducktail
      De E90 is gewoon te opgeblazen (lomp design, te zwaar). Een setje originele BMW M velgen graag, strikje is niet nodig.

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        25 april 2012 om 20:17

        @Renesis: die ducktail had alleen de belachelijk zeldzame csl;)

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 april 2012 om 19:52

      @lambo4all: nee, de E46 is mooier. Rijd zelf ook in een E46 en ik houd er echt van! Heerlijke auto. De M3 is de overtreffende trap en zelfs zonder deze upgrades al snel genoeg. Ik zou persoonlijk de CSL velgen eronder zetten.

      Login om te reageren
  6. martinh zegt

    25 april 2012 om 19:05

    Mooie auto. Leuke upgrade voor toch nog zo’n “verouderde” auto.

    Login om te reageren
  7. diesel52 zegt

    25 april 2012 om 19:07

    vind t wel een aso bak nu, destijds had me ma de cabrio versie dat was wel bruut spul.. Nu rijdt ze in een 1M en let maar op, over een paar jaar wordt dat ook een foute auto

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 april 2012 om 19:53

      @diesel52: dat is maar hoe je er tegenaan kijkt. Mijn 328i wordt als het budget het over een aantal jaartjes toelaat misschien wel vergezeld door een M3

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        25 april 2012 om 20:53

        @jzaero: Nice! Dat was ook mijn bedoeling, mijn 328i cabrio weg doen en er een e36 3.2 M3 of e46 M3 voor halen.. Maar ’t zijn best zuiperds, en onderdelen best duur, ik heb mijn 328i cabrio gister geruild tegen een e46 325ci full options M tech enz

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          26 april 2012 om 10:51

          @isobmw: haha, zeer mooi. Mijne is een 328i E46 uit 1998, nog wel met het E36 328i blok dus ;)

          Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 april 2012 om 20:59

        @jzaero: Heb ook eens naar die E46 M3’s gekeken een tijdje terug, 20.000 zit je snel op.. voor een hele nette dan, 15 voor een goeie maar met wat meer km’s..

        Login om te reageren
  8. Maarten zegt

    25 april 2012 om 19:09

    Een van de mooiste BMW’s. Jammer dat er zoveel petjes een M3 badge op hun 318 plakken :(

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 april 2012 om 19:12

      @599fiorano: misschien zijn ze wel gechiptuned.. dan is het puur classificering..

      Login om te reageren
  9. BmwMPower zegt

    25 april 2012 om 19:14

    Hard rijden in zo’n ding doe ik wel als de voorbumpert fatsoenlijk vast zit.
    Kijk eens naar de naden op foto 6, links en rechts.
    Desondanks toch een lekker pittig wagentje.
    Altijd draai ik mijn nek om als er zo’n E46 M3 voorbij rijdt.

    Login om te reageren
  10. imdoctorbob zegt

    25 april 2012 om 19:22

    Prijs is gewoon te hoog, bij ESS krijg je hetzelfde ( of zelfs meer!!) vermogen voor een stuk minder geld. Ook de andere dingen die GPower aanbiedt voor deze auto zijn gewoon overpriced vind ik.
    Erg geschikt voor circuit gebruik lijkt me ook niet echt met zulke 20″ jetsers eronder.

    Verder is de e46 M3 nog stteeds geweldig om te zien, niet te dik en schreeuwerig, maar ook niet te tam.

    Login om te reageren
  11. jordy14 zegt

    25 april 2012 om 19:41

    Andere velgen en ik wil hem wel hebben. Ik vind deze ook mooier dan de huidige M3.

    Login om te reageren
  12. hennyhuisman zegt

    25 april 2012 om 20:02

    @sir_smokalot “BMW, qui fesh met die codenamen?”

    Tja, ik snap het ook niet precies, maar ieder nieuw model, inclusief prototypes krijgen een nieuw nummer oplopend. Hier heb je een overzicht, erg leuk om in te neuzen:
    http://www.bmwarchiv.de/e-code/

    Login om te reageren
    • hennyhuisman zegt

      25 april 2012 om 20:04

      @hennyhuisman: krijgen=krijgt

      Login om te reageren
  13. stig4life zegt

    25 april 2012 om 20:02

    Mijn favoriete bmw! Het enige is een 2 meter brede, meter hige spoiler van koolstofvezel en mischien nog een koolstofvezel motorkap

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      25 april 2012 om 20:55

      @stig4life: dan verpest je hem, gewoon standaard laten of liever de CSL kofferbak

      Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    25 april 2012 om 20:08

    Velgen zijn toch een maatje te groot.

    Login om te reageren
  15. alfamail zegt

    25 april 2012 om 20:41

    Yeah, right! Like you needed that!
    Elke test laat de STANDAARD m3 al als winnaar uit de bus komen, wat denkt zo’n tjoenert nou toe te voegen, behalve het leeghalen van je portemonee?

    Login om te reageren
  16. isobmw zegt

    25 april 2012 om 20:56

    @autoblog achterkant is toch niet intact gebleven, deze heeft de CSL kofferbak (wat de auto ook veel mooier maakt)

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    25 april 2012 om 22:15

    Njah ,krijg hier toch alweer een petjes gevoel bij .

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      25 april 2012 om 23:28

      @norge: kun jij niet beter naar Frankrijk of Spanje verhuizen, zodat je wat meer zon krijgt? Fleur je mss wat van op

      Login om te reageren
      • norge zegt

        25 april 2012 om 23:34

        @wobwobgaserop: Neuh ,geloof niet dat ik naar een arm land zou willen verhuizen.Pak wel een zonnebankje ,ok? ;)

        Login om te reageren
        • wobwobgaserop zegt

          26 april 2012 om 00:00

          @norge: ja, zit wel wat in. Ga ff in de sauna dan, word je lekker mellow van ;)

          Login om te reageren
  18. rudolf_roza zegt

    25 april 2012 om 22:44

    Dat oerlelijke stikkertje van michelin hoeft ook niet persé.
    Strakke lijn en ook voor mijn hoeven deze velgen niet..

    Login om te reageren
  19. wobwobgaserop zegt

    25 april 2012 om 23:26

    Graag originele bumpers en het touring model, verder niets meer aan doen

    Login om te reageren
  20. monk zegt

    26 april 2012 om 00:55

    de m3 op de afbeeldingen lijkt me toch echt een CSL.
    Er is in iedergeval meer CSL spul opgezet dan alleen een voorbumper: achterbumper, duck-tail spoiler, carbon dak

    Login om te reageren
  21. ericc zegt

    26 april 2012 om 07:51

    Vriend van me verkoopt zijn M3cabrio. Wel jammer, want het is een top-auto. Wel het sport-knopje indrukken….

    Login om te reageren
    • Reinbergen zegt

      26 april 2012 om 08:59

      @ericc: heb je link van de ad?

      Login om te reageren
  22. spykerboy zegt

    26 april 2012 om 08:03

    das niet eens zo’n grote vermogens boost… met een kit van VF engineering kom je al op 650 pk uit…. en dat loopt erg leuk (uit ervaring :D )

    Login om te reageren
  23. detonny zegt

    26 april 2012 om 11:26

    Beetje grote jetsers eronder maar voor de rest leuk vermogen zo op deze man

    Login om te reageren
  24. detonny zegt

    26 april 2012 om 11:27

    *op deze manier

    Login om te reageren
  25. 670lamborghini zegt

    1 mei 2012 om 20:46

    Gewoon de mooiste M3 ooit gemaakt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North