• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gereden: Audi RS6 Avant (incl video!)

Auteur: Wouter, gepost 24 januari 2008 om 11:00 – 102 Reacties

Audi RS6 Avant
Zoals wel meer mensen heb ik een lijst met dingen die je ooit nog eens wil doen. Daar kan nu één activiteit af: ik weet nu hoe een menselijke kanonskogel zich voelt. Gisteren reed ik in Frankrijk met de nieuwe Audi RS6 Avant.

Ruben had een afspraak bij de schoonheidsspecialist, dus ik moest zelf de camera ter hand nemen om een aantal sfeerbeelden vast te leggen.

Nog even de managementsamenvatting: de Audi RS6 Avant is bedoeld om het snot voor de ogen te rijden van de M5 Touring, E63 AMG en (later) ook auto’s als de CTS-V. Om die missie te kunnen volbrengen kreeg de RS6 een V10 in het vooronder, maar ook de S6 heeft een V10 dus daar moest wat meer gebeuren. Zodoende monteert Audi maar liefst twee turbo’s waarmee de 5.0 liter V10 er maar liefst 426 kw of 580 pk uitpompt. Dat is comfortabel meer dan de genoemde concurrenten. Nog belangrijker is dat er 650 nm beschikbaar is van 1500 tot boven de 6000 toeren.

Audi RS6 Avant

De snelheidssensatie in de RS6 is dan ook niet vergelijkbaar met andere auto’s. Altijd is er dat verpletterende koppel om nog meer snelheid te maken. De gehele auto is dan ook nog eens zo gevaarlijk goed dat je regelmatig vertwijfeld afvraagt waarom de rest van de wereld zo langzaam rijdt. Robbie vroeg zich af waarom je 580 pk nodig hebt, dus ik zal even een paar voorbeelden geven:

– Om op een verjaardagsfeestje te kunnen vertellen dat je de meest krachtige station ter wereld rijdt.
– Om Franse motorrijders, die tussen de rij wachtende auto’s door zijn gereden, de stuipen op het lijf te jagen als het licht op groen springt.
– Om 230 km/u aan te tikken op het kortere rechte stuk op Paul Ricard.

Audi RS6 Avant

In droge specificaties vertaalt zich dit als volgt:

0-100 in 4,6 seconden
0-200 in 14,9 seconden
Begrensde topsnelheid van 250 km/h
Optioneel kan de begrenzing ook op 280 km/u worden gezet.

Standaard monteert Audi een zestraps Tiptronic automatische versnellingsbak die ook met flippers achter het stuur is te bedienen. Veel schakelen is dankzij de vette koppelkromme (koppelhoogvlakte is een beter woord) niet noodzakelijk, maar de bak doet dat op een fijne manier. Schakel je voor een bocht een tandje terug, dan verzorgt deze bak de feestmuziek door even een toefje tussengas te geven.

Audi RS6 Avant

De RS6 is standaard uitgerust met Dynamic Ride Control (DRC), Audi’s adaptieve onderstel. Via het MMI systeem kan deze op standje comfort, dynamic of sport worden gezet. De sport stand bleek inderdaad erg sportief, strak en hard geveerd, maar op de Franse binnendoor weggetjes was het af en toe te veel van het goede. Op andere dan ruime, overzichtelijke en lange wegen lijkt de RS6 uberhaupt minder in zijn element. Door het gigantische potentieel van de biturbo V10 krimpen rechte stukken zodra je ook maar aan gas geven denkt.

Audi RS6 Avant

Gelukkig zijn er bakkenvol met grip: we reden alleen in een RS6 met optionele keramische remmen die door hun omvang het noodzakelijk maken om 20” lichtmetaal met 275 banden te monteren. De grenzen liggen dan simpelweg heel ver weg. Op het circuit van Paul Ricard kon ik (helaas slechts) drie rondjes rijden met de RS6. Al in rondje twee was de hooligan in mij weer volledig wakker en begon ik lekker te gooien en smijten met de RS6. Ik reed de RS6 alsof het een compacte GTI betrof, wat bijzonder is. Want de RS6 is niet compact en met 2025 kg is de RS6 ook geen lichtgewicht. Het voelt vaak wel zo en daarmee hebben de Audi ingenieurs een bijzondere prestatie geleverd.

Audi RS6 Avant

Na de drie rondjes was ik stevig onder de indruk van de keramische remmen, ze leken geen krimp te geven. Bij het uitstappen kringelde wolkjes rook uit de voorspatborden, maar remmen deden ze nog als de beste. De RS6 kost een indrukwekkende €166.575,- en daarom een klein aankoopadvies: vermijd de RS6 in het zilver. Het oogt wat flets. Op Paul Ricard waren ook felblauwe en rode exemplaren aanwezig en die waren veel mooier om te zien.

Bekijk de homevideo voor een kleine indruk van geluid, acceleratie en sensatie!

Of kijk gezellig even de 62 foto’s van de RS6 op en rond Paul Ricard.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Video: Politie achtervolgt Audi RS6 met twee lekke banden
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, Rijtest, rs6, Video

Vorig bericht: « Column Lotte: Rust, reinheid en regelmaat
Volgend bericht: Auto verkopen? Zorg dat je opvalt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sebje zegt

    24 januari 2008 om 11:05

    Wouter je bent echt een koning!

    Login om te reageren
  2. CasperH zegt

    24 januari 2008 om 11:06

    Mannen, no offense, maar laat Wouter voortaan maar rijden en verbied Ruben naar de schoonheidsspecialiste te gaan ;)

    Login om te reageren
  3. Raymond zegt

    24 januari 2008 om 11:07

    Wow, wat een geluid en wat een prachtige wagen, zeker in dat blauw van de foto’s uit het bericht. Super.

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    24 januari 2008 om 11:11

    “Ruben had een afspraak bij de schoonheidsspecialist”

    wat een mietje :P

    Dit is echt de king, wouter!!! en rood staat hem best goed ;)

    Login om te reageren
  5. Benny1 zegt

    24 januari 2008 om 11:12

    He wat is het toch zwaar om te werken voor autoblog ;)

    Login om te reageren
  6. JosJ zegt

    24 januari 2008 om 11:12

    HELD HELD HELD HELD! volgens mij was een automotive orgasme……shit, broek verschonen….

    Login om te reageren
  7. CasperH zegt

    24 januari 2008 om 11:15

    Mijn vorige commentaar was volledig gebaseerd op jaloezie, overigens…

    Login om te reageren
  8. verm zegt

    24 januari 2008 om 11:22

    Prachtige wagen, lekker geluid!

    Een kleine 20.000 euro duurder dan de M5 Touring, daarvoor mag hij inderdaad de concurrentie het snot voor de ogen rijden!

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    24 januari 2008 om 11:22

    en dit allemaal door die banner van die Airco ipv onze headers :) Doen jullie best goed..

    Login om te reageren
  10. Oly zegt

    24 januari 2008 om 11:26

    wat ben jij een mazzelaar man uber vet ding dat geluid ook. echt super geil. nou die 166.000 is ie dubel en dwars waard. mooi intreur ook btw.

    Login om te reageren
  11. vin zegt

    24 januari 2008 om 11:28

    Wat een prachtig geluid komt er uit die V10. Geen overdreven turbogeloei, maar een mooie diepzware roffel :D

    Login om te reageren
  12. bart zegt

    24 januari 2008 om 11:28

    Ooh dat geluid in die laatste seconden, erg vet.

    Maar idd jammer dat er zo’n verschil in prijs zit met zijn concurrenten.

    Login om te reageren
  13. sjeufm3 zegt

    24 januari 2008 om 11:29

    Hij is echt snel , maar toch geen auto voor op het circuit! En waarom zoveel wielen??

    Login om te reageren
  14. Boy zegt

    24 januari 2008 om 11:31

    De Audi rs6 prijs is toch inclusief slurptax? En als de E63 amg en M5 Touring ook hun prijs inclusief sluprtax berekenen, dan zal het niet zo veel schelen.

    Login om te reageren
  15. Sjorsx87 zegt

    24 januari 2008 om 11:31

    Klasse Wouter!
    Verslavend geluid en gruwelijk bruut om te zien hoe snel die auto optrekt voor het gewicht wat hij met zich mee moet dragen…
    Jammer dat het filmpje niet langer is:(
    Ik WIL MEEER zien en horen van dat beest!(6)

    Login om te reageren
  16. Carrera R zegt

    24 januari 2008 om 11:32

    jaja keramische remmen zijn gewoon een must have.. ik merk ook duidelijk het verschil altijd

    Login om te reageren
  17. Rik zegt

    24 januari 2008 om 11:38

    Potverdikkeme wat een mooie bak. Vooral in het blauw krijg je d’r een harde plasser van. Supervet! Is toch echt de allermooiste van alledrie (M5, E63 en RS6). Zonder twijfel!

    Login om te reageren
  18. Auke zegt

    24 januari 2008 om 11:46

    heeeeeeeerlijk,

    Audi overheerst hier duidelijk, dat geluid… kwijl kwijl..

    Login om te reageren
  19. RODEORO zegt

    24 januari 2008 om 11:48

    -edit: dank u, is gefixt!-

    Login om te reageren
  20. jurrian zegt

    24 januari 2008 om 12:13

    * Ruben mist

    Login om te reageren
  21. RS6fan zegt

    24 januari 2008 om 12:15

    Ooooh heerlijk, dat geluid man….

    Kan echt niet wachten tot we hem krijgen, kga er ook zeker eens en rijden.
    Ook met keramische remmen en 20″ inchers.
    En nog meer pk’s ook.

    Login om te reageren
  22. RijNouNsDoor! zegt

    24 januari 2008 om 12:22

    Wat een fantastische bak!

    Dat filmpje mag wat mij betreft wel een kwartier duren!

    Ik zie de RS6 nog steeds als de ultieme bak om met je gezin naar Zwitserland voor de wintersport te blaffen, goed om te zien dat ie ook nog redelijk de bocht om kan!

    Login om te reageren
  23. FabianVTR16V zegt

    24 januari 2008 om 12:23

    Fantastische bak !
    En man o man, wat ben ik jaloers op Wouter :)

    @ RS6fan
    Meer pk’s ? ABT Chippie ? En wanneer krijgen “jullie” hem ?
    Zal wel een flinke levertijd opzitten denk ik zo ?

    Login om te reageren
  24. RS6fan zegt

    24 januari 2008 om 12:35

    @ FabianVTR16V

    Neej dit wordt door audi zelf gedaan, de turbodruk wordt nog wat opgeschroeft. En misschien nog gechipt maar dat hangt er vanaf wat het vermogen door die turbo’s dan wordt.

    Bij de presentatie van de RS6 in Utrecht is ons verteld dat, we de eerste RS6 krijgen die particulier verkocht wordt.
    En dat wordt tussen half Maart en begin April.

    Login om te reageren
  25. VLS54 zegt

    24 januari 2008 om 12:38

    Jaloers jaloers kwijl kwijl.
    Heb met open mond het filmpje bekeken, hoewel deze jamerlijk kort was.
    Ik ga vannacht lekker dromen….

    Login om te reageren
  26. FabianVTR16V zegt

    24 januari 2008 om 12:44

    @ RS6fan

    Alleen turbodruk omhoog ?
    Meer lucht betekent ook meer brandstof he !
    Zal dus wel chiptuning zijn ;)

    Ben benieuwd wat voor (belachelijk) vermogen er dan uit komt 8)

    Login om te reageren
  27. Turbopaultje zegt

    24 januari 2008 om 12:47

    Overbizar gevaarte, met vermoedelijk emotieloze performance. Less is more……

    Login om te reageren
  28. Bartje zegt

    24 januari 2008 om 12:57

    ATTENTIE!!!

    Audi RS6 -> 0 – 200 in 14.9 sec
    BMW M5 -> 0 – 200 in 13.5 sec

    bron: http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/03/audi-s6-verslaat-de-bmw-m5

    Waar zit die 80pk meer???

    Login om te reageren
  29. replo zegt

    24 januari 2008 om 12:58

    Machtig mooie machine!!! Maar voor bijna € 170.000,- wel heel erg veel geld.
    Neem bijvoorbeeld een Chrysler 300 C SRT 8. Het kan dan wel zo zijn dat de Chrysler allemaal even wat minder is,iets minder snel is, iets minder mooie materialen heeft, iets minder krachtige motor heeft, maar wel HEEL VEEL minder geld moet kosten. ( 84.000,- euro voor 1 februari 2008 ) Dan heb je een geweldige auto / racemachine voor bijna de helft van het geld! Ook de gebruikte materialen vallen bij een grote groep autoliefhebbers in de smaak. Natuurlijk snap ik wel waarom je zo’n audi zou kopen. Als je niet op een ton of meer hoeft te kijken, ach waarom ook niet. Maar feit blijft, voor dik onder de ton kun je ook geweldig winkelen!

    Login om te reageren
  30. Neliz zegt

    24 januari 2008 om 12:58

    gruuuwelijk!!!!

    Login om te reageren
  31. Pieter zegt

    24 januari 2008 om 13:21

    Schitterende wagen, in het salon van Brussel staat hij in het wit. Ik heb zopas een M5 E60 verkocht (2 jaar 55k kms), ik overweeg een RS6, alleen stel ik me vragen bij de automaat, laat die het sportieve van deze auto genoeg aan het woord?

    Login om te reageren
  32. RS6fan zegt

    24 januari 2008 om 13:32

    @ Bartje:
    Wil jij niet een Sedan met een Avant gaan vergelijken?

    @ FabianVTR16V:
    Die brandstof maakt niets uit we krijgen meer vermogen door die druk dan door een chip, ze schatten rond de 70 pk meer en met de chip krijg je (zeiden ze) 630pk.

    Login om te reageren
  33. Stef zegt

    24 januari 2008 om 13:35

    Replo, die mensen die jij beschrijft zijn duidelijk niet de doelgroep voor deze auto ;)

    Login om te reageren
  34. rider zegt

    24 januari 2008 om 13:51

    wouter bofkont! dit ding is niet meer normaal! vraag me af of de vlekken van je dalmatier in de kofferbak er wel op blijven zitten.
    wat zal hij na een krachtkuurtje bij 1 van de bekende chiptuners doen? dan moet het helemaal gruwelijk snel gaan.
    komt er ook een sedan versie van?
    ook bij het zien van de voorganger krijg ik steeds weer die hebbe hebbe gevoelens. bij dit nieuwe exemplaar is dat alleen maar erger geworden. wat een heftig aparaat is dat toch geworden.
    ik ben (ondanks het hoge gewicht) diep onder de indruk van wat Audi hier heeft gepresteerd. ik zie dit ding in niet al te lange tijd op Nardo wel naar een nieuw snelheidsrekord in de stationklasse gaan!
    alleen jammer dat hij zo extreem duur is geworden.
    in het WIT (zo stond hij ook op de IAA) is hij ook erg mooi. maar de kleuren waar je voor moet gaan zijn toch echt wel de blauwe en de rode of donker antraciet metallic.

    Login om te reageren
  35. Alwood zegt

    24 januari 2008 om 14:15

    MONSTERAUTO! geweldig :D en jullie mogen al zo snel :D dit is pas pr0n, BMW en Mercedes blijven nergens… wel hoop ik ergens dat audi hierna niet nóg verder gaat met opvoeren :P
    Lijkt me bij deze wagen haast al dat je wel erg snel in de begrenzer zit..? en dat de zwaarste versnelling enorm veel toeren overhoudt!

    Op de IAA helaas niet in maar wel lekker aan gezeten ;) Ik ga voor blauw, hoewel ik deze zilvergrijze hierboven best lekker vind.
    …en dan nu snel het filmpje kijken, tekst is prachtig geschreven!

    Login om te reageren
  36. mohhamed zegt

    24 januari 2008 om 14:56

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  37. So duits zegt

    24 januari 2008 om 15:05

    2025 kg.. pfff dat is 250+kg meer als de basic quattro avant! Komt erop neer dat als je met je gezin weg gaat je incl. bagage toch wel bijna 2400-2500 kg moet rondrijden! Heb je wel fatsoenlijke remmetjes nodig ja als er een paar bochtjes tussendoor komen :) !
    Ben zéér benieuwd naar testjes tussen deze en de m5/e63 station uitvoeringen! Denk dat ik toch wel een m5 zou nemen voor het geluid en de rwd :) Al zal die 4wd wel handig zijn als het nat is…

    Login om te reageren
  38. Poekie Lauda zegt

    24 januari 2008 om 15:06

    Dat is snel! :shock: (de auto, en de rijtest :P )
    Het is een mooie auto, maar ik zou hem juist in het zilver nemen, dan ziet hij er best anoniem uit voor een auto met 580 peekaa ;)
    Hopelijk komt er snel een test met de M5, E63 AMG en de RS6, ik ben erg benieuwd :D

    Login om te reageren
  39. Yuri zegt

    24 januari 2008 om 15:07

    Wat een prachtige auto! En geluid uiteraard, zijn er trouwens geen vacatures van autoblog voor jonge rijders? =P
    Wat een prachtbaan, maar volgende keer moet Ruben er wel weer bij zijn..

    Login om te reageren
  40. Nick zegt

    24 januari 2008 om 15:31

    Wow, toen ik dacht dat de M5 Touring zwaar was…
    Deze doet er bijna 75 kg bovenop…

    Login om te reageren
  41. Ricavant1.8T zegt

    24 januari 2008 om 16:18

    Werkelijk een genot om naar te kijken!! (naar die auto he)
    echt een prachtige slee!

    Login om te reageren
  42. Michaël Barbé zegt

    24 januari 2008 om 16:44

    Nix zwaar! Alleen degene die gereden heeft kan daar iets over zeggen eigelijk! “mee gereden als een GTI”: voelt niet zwaar dus?! Ik HOU van deze auto!! Autoblog zijn toch wel de eerste die een filmpje hebben met de RS6 in de hoofdrol hé!! toch wel iets om fier om te zijn!! Nooit gedacht dat Nederland ooit zo goed bezig zou zijn;) Chapeau!

    Meer van dit aub!!

    MB

    Login om te reageren
  43. bartholomeo zegt

    24 januari 2008 om 17:00

    je hebt me jaloers gemaakt, nu tevreden ?

    Login om te reageren
  44. Trevor zegt

    24 januari 2008 om 17:33

    2/3 jaartjes wachten en dan staan ze vast wel te koop voor 50-60.000,- Mmm ..Nee denk toch dat het deze keer een Skyline wordt.. minder vermogen maar lichter, sneller en tja ik heb geen kinderen en verhuizen laat ik over aan de verhuizers en ook nog eens 1/3 goedkoper…… Iemand andere excuses om zo’n “hok” aan te schaffen???

    Login om te reageren
  45. Michaël Barbé zegt

    24 januari 2008 om 17:38

    Dit “hok” is prachtig en ik denk dat je meteen van mening veranderd als je deze gereden hebt!

    MB

    Login om te reageren
  46. VeyronLover zegt

    24 januari 2008 om 17:38

    Wat een beestige bak!!! Die acceleratie :-)

    Login om te reageren
  47. Davidov zegt

    24 januari 2008 om 18:18

    M5-killer :) Mooi filmpje hoor.

    Login om te reageren
  48. FabianVTR16V zegt

    24 januari 2008 om 18:27

    @RS6fan

    1: ik snap niet dat audi dit zelf doet, doen ze namelijk nooit, maar laten ze door een tuner doen (ABT of Oettinger)

    2: Een tuner zal nooit alleen de turbodruk verhogen, klaar uit !!
    Chiptuning houdt in dat alle benodigdheden voor meer vermogen worden aangepast. Zoals lucht en brandstof. Lucht doormiddel van de turbodruk.
    Als je alleen maar meer lucht aanvoert dan schiet je hier niks mee op !!

    Login om te reageren
  49. dekster zegt

    24 januari 2008 om 19:22

    @Wouter
    Nu vraag ik me wel af: Wat heb je liever, RS6 of M5 ? :)

    Login om te reageren
  50. Emmanuel zegt

    24 januari 2008 om 19:34

    @Fabian

    Hoeveel brandstof er geïnjecteerd wordt, hangt af van de metingen van de luchtmassa meter. Als je de turbodruk verhoogt, zullen de injectoren dus ook meer brandstof injecteren. Anders zou het gezellig zijn als je luchtfilter wat verstopt raakt, dan zou je je gewoon motor verzuipen..

    Met andere woorden: alleen turbodruk omhoog is meer dan genoeg, de ECU aan de nieuwe turbodruk aanpassen kan uiteraard nog een extra verbetering geven, maar hoeft niet.

    Login om te reageren
  51. Nico zegt

    24 januari 2008 om 19:35

    “Om Franse motorrijders, die tussen de rij wachtende auto’s door zijn gereden, de stuipen op het lijf te jagen als het licht op groen springt.”
    Hahahahaha awesome!

    Blijft wel een stationwagen in mijn ogen…hoeveel pk je er ook in gooit

    Login om te reageren
  52. Windhoos zegt

    24 januari 2008 om 19:36

    Doe mij maar een blauwe RS6 :-D

    Login om te reageren
  53. Nick zegt

    24 januari 2008 om 19:49

    Zo nostalgisch…

    Het geluid van de V10 doet echt denken aan de oude 2.1 liter 5-in-lijn.
    Qua peekaas heeft hij er 130 bij gekregen, weliswaar met een motor die dubbel zo groot is.

    Login om te reageren
  54. Robin zegt

    24 januari 2008 om 20:01

    komt deze ook uit in sedan? Zoja, wanneer? Ik kijk er al naar uit.

    Login om te reageren
  55. Audioot zegt

    24 januari 2008 om 20:03

    Het was lang stil in de tijd tussen de eerste foto’s en deze rij-impressie.
    Ik had hem al een beetje uit mijn hoofd gezet (qua enthousiasme dan) mede
    door het te hoge gewicht. In het bochtenwerk en op het circuit zal hij vast zijn meerdere moeten erkennen in de M5 Touring maar in de dagelijkse praktijk zal de RS6 waarschijnlijk iedereen verbazen. Bovendien is het een schoonheid om te zien. Ook het diep grommende geluid is heerlijk, kortom
    het gevoel is weer helemaal terug.

    Login om te reageren
  56. 6 zegt

    24 januari 2008 om 20:06

    Het is niet uberhaupt, maar überhaupt.
    Voor de rest een leuk verslag, leuk filmpje en een heel mooie auto.

    Login om te reageren
  57. Gijs zegt

    24 januari 2008 om 20:34

    Heb zelf met een A6 Avant met leuke motor mogen rijden. Het zijn fantastische auto’s. En inderdaad, het voelt allemaal erg lichtgewicht aan. Het sturen is netalsof je met een kleine gocart met servo aan het rijden bent. Deze zal natuurlijk van een heel andere orde zijn, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

    Login om te reageren
  58. Michaël Barbé zegt

    24 januari 2008 om 20:42

    @nick: Ik denk dat je zwaar uit je nek kletst. Weet dat het geluid dat door je boxen komt niet gelijk is aan het geluid dat je hoort ‘in true life’. Ik denk als je deze 2 naast elkaar zet dat je toch wel verbaasd zou zijn. Toch ben ik anderzijds blij dat je dat zegt omdat ik een fan ben van 5-cyl in lijn! ik ken geen 2.1 maar een 2.2 en 2.3 en ik verzeker je als je het geluid van die 20v daarvan hoort dan zou je daar niet zo ‘minachtend’ over schrijven!
    Ni weet ik natuurlijk niet of je het hebt over een 5 in lijn met rond de 136pk of de zwaardere types (van 20v tot de ware S1). Het verschil is enorm!!

    MB

    Login om te reageren
  59. Michaël Barbé zegt

    24 januari 2008 om 20:44

    ow en op dat van de motor: het gewicht is verbazingwekkend laag voor zo een grote motor

    MB

    Login om te reageren
  60. w0o0dy zegt

    24 januari 2008 om 20:59

    @Michaël Barbé: de motor uit de originele quattro uit 1980 is een 2.1liter 5 cilinder….

    MOTOR aantal cilinders 5, in V-vorm kleppen per cilinder 2
    cilinderinhoud 2144 cm3 boring x slag 79,5 x 86,4 mm
    compressieverh. 7,0:1
    max. vermogen 147 kW (200 pk) 5500tpm
    max. koppel 285 Nm 3500tpm
    brandstofsysteem multipoint injectie
    klepbediening ohc
    turbo ja, met intercooler

    Login om te reageren
  61. C30CDIAMG zegt

    24 januari 2008 om 21:26

    uuuuhhh @ autoblog,

    jullie zetten er expres geen verbruikscijfers bij???… ;)

    Login om te reageren
  62. m5 zegt

    24 januari 2008 om 21:35

    prachtig echt waar 580 pk echt niet normaal gaat helemaal nergens over
    ik zie z’n auto veel liever op de dam staan dan een ferrari of een elfje ;)

    Login om te reageren
  63. CSL zegt

    24 januari 2008 om 21:42

    Dus toch nog een Gpower twin turbo M5 met 800pk? Terwijl de standaard M5 al sneller is dan de RS6!

    Login om te reageren
  64. Skyline.. zegt

    24 januari 2008 om 22:00

    Ik denk dat ik een nieuwe favoriet erbij heb nu!:$

    Login om te reageren
  65. Windhoos zegt

    24 januari 2008 om 22:06

    rider schrijft,

    of donker antraciet metallic.

    ——————————————————

    Je bedoeld zeker Daytona Grey? ;-)

    Login om te reageren
  66. Windhoos zegt

    24 januari 2008 om 22:08

    en nog ff een plaatje van die kleur

    http://img526.imageshack.us/img526/6299/untitled1cj0.jpg

    Login om te reageren
  67. gekke turbo zegt

    24 januari 2008 om 22:55

    @ CSL als het goed is is de m5 niet sneller dan de rs6, volgens de fabriek opgave!!
    Rijprestaties

    acceleratie 100 km/h s
    M5 Sedan 4,7
    M5 Touring 4,8
    RS6 avant 4,6

    het scheelt natuurlijk wel heel weinig en ik denk dat de m5 wellicht een tiende of twee sneller kan worden met die nieuwe versnellingsbak met 7 versnellingen en dubbele koppeling. dus ik vraag me echt af wat die 80 extra peekaas doen in de rs6 aangezien deze al is voorzien van een dsg bak!!!!

    Login om te reageren
  68. s3revo zegt

    25 januari 2008 om 00:40

    @ rs6fan wauw gefeliciteerd met zo’n wagen! Heb mijn s3 ook in onderhoud in utrecht, wens je alvast heel veel succes toe met het ontvangen van de rekening van je 1e onderhoudsbeurt! Verder zijn het echt goeie gasten daar.

    On topic; wat een mooi geluid! toch jammer dat die niet in de r8 komt, wat ik overigens echt niet begrijp. Het prototype had dezelfde motor met 610pk. What happened?

    Login om te reageren
  69. Susp1cious zegt

    25 januari 2008 om 01:28

    Optioneel verhoogd naar 280. Voor dat geld zou ik de auto liever langs Oettinger, B&B of Abt brengen. Die halen meteen de begrenzer eraf. Dat is natuurlijk nog veel leuker. Of je die snelheid ook haalt is ding twee, maar het is wel leuk om te weten dat je het zou kunnen halen.

    Login om te reageren
  70. tapi zegt

    25 januari 2008 om 10:23

    Geef mij voor dat geld maar een Maserati Gran Turismo. 10 x mooier en zeer zeker een stuk exclusiever!!!!

    Login om te reageren
  71. Frank zegt

    25 januari 2008 om 10:26

    haha, mensen hebben het hier over de snelheid eraf halen omdat je dan in Duitsland zogenaamd wel even 300 gaat rijden met deze auto… Ik wil de meeste dat nog wel even zien doen, ik rij er regelmatig en met deze auto zonder begrenser zowel in je hoofd als in de auto kan ik je vertellen dat er echt mensen gaan verongelukken…

    Zelfs GT3’s rijden lang niet zo achterlijk hard op de autobahn, vooral van die verwende types in dit soort auto’s zie ik regelmatig in levensgevaarlijke situaties komen.

    Zo van, “he stom porsche autootje, rot is op naar rechts mijne kan nog harder hoor”
    Alsof ze iets te bewijzen hebben met hun stationwagen (Stationwagens waren zijn en worden nooit cool als je t mij vraagt, het is meer gewenning).

    Login om te reageren
  72. audipower zegt

    25 januari 2008 om 11:15

    wil niet veel zeggen maar er ligt niet een 5.0 V10 in maar een 5.2 V10 ff voor de duidelijkheid dankje

    Login om te reageren
  73. Graaf H. zegt

    25 januari 2008 om 11:23

    goedkoper, beter en handiger dan een ferrari of lambo.

    Login om te reageren
  74. fr@nk01 zegt

    25 januari 2008 om 11:37

    Bartje schrijft,

    24 January 2008 om 12:57
    ATTENTIE

    Audi RS6 -> 0 – 200 in 14.9 sec e167.000
    BMW M5 -> 0 – 200 in 13.5 sec
    fr@nk schrijft:
    Nissan GT-R -> 0 – 300(!) 0 – 100

    Login om te reageren
  75. fr@nk01 zegt

    25 januari 2008 om 11:45

    Nissan GT-R -> 0 – 300(!) binnen 12.0 sec e120.000
    Tata Nano -> 0 – 100 binnen 12.0 sec e 1.800

    Login om te reageren
  76. jpoers zegt

    25 januari 2008 om 12:13

    owww bij mijn auto (1.4tje) gaat de naald van de snelheidsmeter net zo snel omhoog, alleen is mijn schaalverdeling ietsjes grover, waar bij hem 200+ staat staat bij mij nog niet eens 100-.

    Jemig wat trekt die hard op voor een stationwagen, die labrador die normaal rustig achterin slaapt zit nu constant met zijn snoet tegen de achterruit!!

    Login om te reageren
  77. Michaël Barbé zegt

    25 januari 2008 om 12:26

    Nissan GT-R -> 0 – 300(!) binnen 12.0 sec: dit is onmogelijk! bewijs me dit!

    MB

    Login om te reageren
  78. RS6fan zegt

    25 januari 2008 om 12:34

    @ Fabian:

    De uitleg van de turbodruk verhoging gaf emmanuel al.
    En ik weet niet wat jij rijdt maar ook onze vorige RS6 is getuned door audi zelf, dus daar is sowieso al geen twijfel over mogelijk.

    En wat weet jij daar nou vanaf, wat audi wel en niet doet met tunen, bij ons wordt de turbodruk verhoogt klaar uit, daar mag je van maken wat je wilt.

    @s3Revo: Alstublieft hou op, die rekeningen, dan kun je wel janken.
    Maar ja, het is maar waar je voor kiest nou.

    Login om te reageren
  79. wilco faber zegt

    25 januari 2008 om 15:09

    Beetje anonieme auto als je em van voren ziet. Zonde, gemiste kans. Maar ook het gewicht is een gemiste kans, 2 ton is gewoon teveel vind ikzelf. Je hebt pas echt lol met zo n wagen als ie 1500 kg had gewogen bij dit vermogen.

    Doe dan maar de M5, misschien niet meeste pk’s, maar wel de bruikbaarste en qua rijden het fijnst.

    Login om te reageren
  80. SimonMc zegt

    25 januari 2008 om 15:59

    @fr@nk01: hahahaha

    nissan gt-r van 0-300 in 12 seconden, dat kan toch helemaal niet…

    Ik weet van buiten dat een porsche carrera gt een 0-200 tijd doet in 9 à 10 seconden.En een nissan gt-r die een pak zwaarder is en een pak minder pk’s heeft gaat plotseling een 0-300 tijd doen in bijna dezelfde tijd dat de carrera gt die van 0-200 doet?

    Wordt eens wakker !

    Login om te reageren
  81. RS6fan zegt

    25 januari 2008 om 16:48

    @ Wilco Faber:

    Rijdt jij hem eerst maar eens en oordeel dan nog maar een keer.
    Ik beide vorige modellen gereden en die RS6 lag toen al veel beter op de weg,
    en die was ook zwaarder dan de M5.

    En die voorkant maakt hem gewoon een wolf in schaapskleren.

    Login om te reageren
  82. Pieter-Jan zegt

    25 januari 2008 om 16:56

    De Sedan komt er inderdaad, vooral om de Amerikaanse markt een plezier te doen.

    Voor rechtuit acceleratie is de RS6 in het nadeel ten opzichte van de ///M5, vanwege de vierwielaandrijving die voor allerlei inertie zorgt (gewicht, rotationeel). Maar, de gewone S6 heeft al meerdere keren het nut van quattro bewezen. Op circuits die grip belonen komt de Audi beter uit de bochten, terwijl bij de ///M het Traction Controle lampje overuren doet. Motortrend testte de wagens op zo’n circuit, en ondanks de extra 200kg en minder peekaas, noteerde de Audi S6 betere tijden dan de M5. Remmen zijn ook geen sterk punt van de BMW, wat ook een factor is. Dus op papier lijkt de RS6 geen zo’n revolutie, maar als een ordinaire S6 zich al aan een M5 kan meten, moet de RS versie zich geen zorgenmaken. Een rondje Nordschleife zal wel beter aantonen wat er met die extra peekaas is gebeurt.

    De Torque converter van die automaat levert ook een zekere vertraging op t.o.v. de geautomatiseerde koppeling van de ///M (waarmee er trouwens veel last is.). Een automaat vreet ook meer vermogen. Bij MTM installeren ze manuele bakken in uw RS6 voor het bescheiden bedrag van €50k (vijftig duizend euro).

    Login om te reageren
  83. Racer X zegt

    25 januari 2008 om 17:56

    Ik vind de V10 uit de M5 toch stukken beter klinken. Hoor aan het eind trouwens eens hoe zwaar die banden het te verduren krijgen onder 2000+ kg bij het insturen van de bocht. Geen wonder dat Audi zoveel setjes banden heeft ingeslagen…

    Login om te reageren
  84. flippieflink zegt

    25 januari 2008 om 19:39

    Nou, filmpje even bekeken, maar Wouter heeft weer eens niks te melden. teller die de 240 aantikt en er zijn ´bandjes´. boeien. het is en blijft gewoon een sedannetje

    Login om te reageren
  85. fr@nk01 zegt

    25 januari 2008 om 19:55

    Just look by yourself:
    een beetje overdreven…?, maar toch!

    http://www.youtube.com/watch?v=yDoJdQXmw…

    Login om te reageren
  86. eddy zegt

    27 januari 2008 om 20:46

    De mooiste station ooit. Maar dat gelul om zo’n wagen te chippen,zijn geen echte Audi rijders.
    Die praten niet over vermogen, snelheid en prijs.
    Maar zou ik mogen kiezen.3.0tdi (ga je ook al vaak harder dan je lief is.)

    Login om te reageren
  87. Hierdenaartje zegt

    29 januari 2008 om 14:35

    Wat een gelul.. Op snelle wagens hoort geen turbo te zitten!! gewoon lekker toeren blazen.

    En voor 20k minder kocht ik toch echt wel een M5. Die gewoon lekker achterwiel aandrijving heeft en geen quatro die je alle vrijheid ontneemt.

    Login om te reageren
  88. Windhoos zegt

    29 januari 2008 om 17:22

    Hoezo hoort er op snelle wagens dan geen turbo te zitten? Daar denken ze in de rally wereld volledig anders over hoor.

    De keuze RWD of AWD is toch echt persoonlijk en die 20k minder kan je ook wel vergeten. Bij deze RS6 is de slurptax meteen in de prijs verwerkt (11k)

    Login om te reageren
  89. je moeder zegt

    31 januari 2008 om 17:11

    zeker wel mooi vooral die licht blauwen alleen beetje duur

    Login om te reageren
  90. Tommy zegt

    31 januari 2008 om 22:10

    Lees hier hele vreemde reacties over DSG-bakken in de RS6… kom op! die motor helpt gelijk die bak naar de filisteinen! Maar wel tof dat quattro GmbH deze motor speciaal ontwikkeld heeft voor de RS6 :P zal vast ook met 600+ pk in de RS7 komen! *hoopt nog altijd op een RS8 met twin-turbo W12*

    Login om te reageren
  91. Windhoos zegt

    3 februari 2008 om 08:43

    Ik heb nogh niets gehoord over een RS7 of een RS8 met een biturbo W12……………..

    Login om te reageren
  92. abdallah zegt

    16 februari 2008 om 23:36

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  93. Rofigaro zegt

    8 maart 2009 om 09:54

    ik moet zeggen,ik ben nu niet zo heel erg onder de indruk van deze Audi rs 6 avant betreffende zijn minimale topprestaties…

    op dit moment rijd ik zelf in een 1 jaar oude Ferrari Fiorano 599 ( getuned naar 687 pk !!!! ) ja u leest het goed, ik had nog niet genoeg aan wat het standaard was..dit is allemaal goed voor buitenaardse prestaties, 0-100 in 2.6 sec. !!!! en een kleine top van 392 km/u !!!!

    zo een wedstrijdje sprint durf ik wel aan met deze Audi,… wie durft ??

    Login om te reageren
  94. Windhoos zegt

    8 maart 2009 om 10:27

    @Rofigaro,

    Mooi dat jouw auto buitenaarde presaties levert, al vraag ik me met die specs wel af of je daarvan ook bewijs hebt, want met 687pk kom je niet zomaar ff onder de 3s uit. Een enzo doet de 0-100 met 662pk en een leeg gewicht van 1365kg namelijk in 3,65s…..

    Ook wil ik ff terugvallen op je door jouw genoemde “minimale topprestaties” want de RS6 C6 is één van de snelste stations (misschien zelfs wel de snelste) die er ooit geleverd zijn geweest…..

    Login om te reageren
  95. Rofigaro zegt

    9 maart 2009 om 04:54

    @windhooze,

    het is jammer dat jij niet zo snelle bak hebt, want dan kunnen we beiden wat test werk doen hier op mijn landgoed!
    ik heb hier een klein circuit aangelegd van 3,4 km lang waar ik mijn bolides graag mag testen aan dit soort aktiviteiten.ik denk er over na om mijn Bentley CTC Super, ook te laten opvoeren naar 955 pk !! ik wil trekkracht in elke cilinderinhoud van 264 nm per pk !!!!
    dat zou neer komen op een fabelachtige top van 477 km/ u !!!!!!!!!
    van 0-100 in een kleine 2,18 sec !!!!!!

    nu maar eens kijken wie hier tegen op kan, graag reacties aub..

    Login om te reageren
  96. Windhoos zegt

    9 maart 2009 om 17:19

    Ik zie nog steeds geen bewijs…………….

    Login om te reageren
  97. Prof.dr. K.I.Y. Liveshore zegt

    10 maart 2009 om 03:54

    Voor de ware liefhebbers hier;

    mijn Audi RS 6 Supersport v-24 bj.2009.

    Kobalt-blue metallic. 790 pk ! ( 0-100 in 2.9 sec. 0-200 in 6.7 sec. !! )
    80-120 in 3.1 sec. 140-180 in 2.6 sec !

    alleen serieuze gegadigen, nu 289.670,= !!

    Login om te reageren
  98. Prof.dr. K.I.Y. Liveshore zegt

    10 maart 2009 om 03:56

    ps. een echte top van 385 km/u !!!!

    Login om te reageren
  99. Dr. Giuolo Matisse zegt

    11 maart 2009 om 04:08

    Ik heb zelf een nieuwe Audi rs 6 avant gekocht 2 weken geleden, en ik moet zeggen ze rijden wel aardig hoor !

    ik heb hem gelijk maar laten tunen in Garbich, in westfallen.

    op dit moment zou mijn RS 6 de snelste avant moeten zijn die er rond rijd.
    aantal pk “s komt uit op 875 pk/nm !!!!!!!
    0-100 in 2.7 sec. !!!!!!!! en een top van 437 km/u !!!!!!!!!

    ik moet zeggen hij rijd waanzinnig snel nu , mag ook wel voor de prijs die ik heb betaald… ( 201,888 ,= euro )

    Login om te reageren
  100. Dr. Giuolo Matisse zegt

    11 maart 2009 om 04:11

    Ik heb zelf een nieuwe Audi rs 6 avant gekocht 2 weken geleden, en ik moet zeggen ze rijden wel aardig hoor !

    ik heb hem gelijk maar laten tunen in Garbich, in westfallen.

    Login om te reageren
  101. John Nuthneucker zegt

    11 maart 2009 om 04:18

    wil iemand misschien ruilen zijn audi rs 6 avant bj,2009 tegen mijn polo diesel uit 1993 met apk, zeer goed onderhouden en snel !!!!

    een echte top van 276 km/u !!!! ( nul tot honderd in 3,5 sec. !!!!! )

    Login om te reageren
  102. Windhoos zegt

    11 maart 2009 om 16:29

    Ja, idd een hoop fantasten hier……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North