• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: 3 Amerikaanse exoten

Auteur: appeltje, gepost 13 november 2009 om 13:29 – 38 Reacties

Excalibur Phaeton


Zo nu en dan vraagt iemand zich af waarom de WoDaSpoDa’s worden gedomineerd door Europese auto’s, met name Duitse. Spotten is een kwestie van toeval, en zo komt het dat er maar weinig bijzondere Amerikaanse auto’s te vinden zijn in bijvoorbeeld Amsterdam, Düsseldorf en Londen. Een tiental exoten uit de U.S.A. zit er niet in, en dus ook geen volledige Uncle Sam aflevering. Het blijft voor deze week bij drie exemplaren.

Chevrolet Corvette C5 Z06

In Europa zie je relatief weinig Corvettes. De Corvette C5 kennen we hier voornamelijk als softtop en coupé, en die zie je hier al niet veel. De Corvette C5 Z06 heeft al helemaal weinig bekendheid, want van die pakweg tien exemplaren die Nederland rijk is zie je er zelden eentje op straat. Het is een auto waar je als gemiddelde, Europese autoliefhebber wellicht enigszins verbaasd tegenaankijkt. Je ziet direct dat het een C5 is, maar er “klopt” iets niet aan. Het dak. Dit is een vaste hardtop (het is dus alsnog een coupé!) die zijn intrede maakte op de Corvette C5 FRC (“Fixed Roof Coupé), een versie van de Corvette C5 die van 1999 tot en met 2000 werd gebouwd. Er werden er maar 1.227 van gebouwd.

Chevrolet Corvette C5 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C5 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C5 Z06 - Foto: Jim Appelmelk

Nadat de 345 pk krachtige V8 was vervangen voor een LS6 blok dat tussen de 385 en de 425 pk leverde, kreeg de auto de naam C5 Z06. De ophanging werd aangepast, er werden grotere wielen en banden gemonteerd, het vermogen ging naar de achterwielen via een nieuwe zesbak die een vijfbak verving, en de remschijven kregen een interessant motiefje, zoals te zien op foto 9. Met 28.388 verkochte exemplaren is hij minder zeldzaam dan je zou verwachten. Een geel met zwarte Corvette Targa is wel eens te zien in Hilversum en Laren. Het verschil tussen de C5 en de C5 FRC is nu goed te zien.

Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk
Chevrolet Corvette C6 Z06 - Foto: Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, Ford, Gespot

Vorig bericht: « Kia Venga te koop vanaf €14.995,-
Volgend bericht: Kilometerheffingbattle: Bos vs Eurlings [updated 2x] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. V8 zegt

    13 november 2009 om 13:35

    Elke beetje zelfrespecterende pimp móét gewoon een Excalibur bezitten!

    De livery van die Corvette is wel erg dik!!!

    Login om te reageren
  2. Huijbers zegt

    13 november 2009 om 13:40

    Voor hen met een wel erg slechte smaak; er staat een Excalibur bij Impala auto’s in zoetermeer. Hij staat er al een hele tijd……

    Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    13 november 2009 om 13:42

    Van die Corvette krijg ik inmiddels ook een Rocky-gevoel…Z01, ZR6, C3, C4, C5, C6…bladiebla…

    Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    13 november 2009 om 13:43

    Die gele Corvette in wilde uitmonstering stond ook bij 100% Tuning in Ahoy in de Dotz hal. Lelijk ding. Zo’n oude Thunderbird daarentegen… me like… ;)

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    13 november 2009 om 13:48

    dat ze alle 3 in amerika gemaakt zijn is dan ook echt de enigste overeenkomst ..

    en zo,n Excaliber .. daar is nou echt nix van te “vinden” ..
    die is er gewoon .. zonder aanwijsbare reden ..

    Login om te reageren
  6. Osca zegt

    13 november 2009 om 13:52

    er staat een zilvere Corvette hier , bredere bodykit van een turk o.o

    Rotterdam Delfshaven :D

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    13 november 2009 om 13:54

    Een corvette is practig als het om de nieuwste en snelste modellen gaat of juist 25 jaar oud.Alles daar tussen is een beetje jah, kamper, zeg maar.

    Login om te reageren
  8. fubar zegt

    13 november 2009 om 13:58

    die corvette in le mans kleuren is best mooi,alleen die stickers op de achterlichten geven het wel weer een hoog tepper gehalte

    Login om te reageren
  9. Thijsj zegt

    13 november 2009 om 14:01

    zo’n thunderbird is leuk :D

    Login om te reageren
  10. Bartjûh zegt

    13 november 2009 om 14:12

    Die eerste staat vaak op americanen meetings :)

    Login om te reageren
  11. BE-100 zegt

    13 november 2009 om 14:53

    Wat een gezever is dat nu van die Excalibur. Ik vind dat een fantastisch mooie wagen!

    Login om te reageren
  12. Jip zegt

    13 november 2009 om 14:54

    Mooie zeldzame spots! Die thunderbird is ook mooi, mooi schoon en mooie kleur.

    Login om te reageren
  13. edgar zegt

    13 november 2009 om 14:57

    @Megakix: beetje jammer dat je het dan gewoon zelf niet weet… t is een Z06 en ZR1 ok?!

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    13 november 2009 om 16:04

    Die T-bird is wonderschoon.

    Login om te reageren
  15. NLBUURMAN zegt

    13 november 2009 om 16:09

    Die excalibur is een prachtige wagen zeg! ik stel me er nu al een diep Amerikaanse roffel bij voor, perfect om mee te touren :)

    Login om te reageren
  16. SupercarFan zegt

    13 november 2009 om 16:12

    ik zat bij jullie in dezelfde bus bij die eerste die eerste Corvette :P

    Login om te reageren
  17. SupercarFan zegt

    13 november 2009 om 16:19

    @mezelf
    die eerste Corvette*

    Login om te reageren
  18. Tomaaas zegt

    13 november 2009 om 17:02

    ik wil die excalibur wel hebben hoor!! als ik dan toch al zo rijk ben om dat ding te kopen ben ik ook vast wel zo rijk om er een dikke V12 in te doen

    Login om te reageren
  19. JH zegt

    13 november 2009 om 17:27

    volgens mij zag ik deze week nog de limo versie van de excalibur op tv in de film flodder in amerika

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    13 november 2009 om 17:39

    De Corvette FHC is erg interessant. Ik snap het nut niet, maar wel grappig dat ze het toch gedaan hebben.

    De Excalibur is vreemd uit verhouding. Ik zou hem gaaf vinden als hij wat beter gepropotioneerd zou zijn, maar zie die veel te korte achterkant nou eens! Dat past niet bij de neus en wielbasis…

    De Thunderbird daar kan ik kort over zijn: Oogstrelend. :) Wat een klein autootje lijkt het ook, voor een Amerikaan.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      13 november 2009 om 18:30

      @Citrofiel: FRC is een heel stuk lichter dan normaal, daarom hebben ze dat gedaan. ;)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 november 2009 om 22:42

        @Wessee: Wat bespaart er dan zoveel gewicht? De kleinere achterruit zal een stuk schelen, misschien dat het dak op deze manier iets stijver op een meer efficiënte manier is?

        Login om te reageren
  21. Rob USA zegt

    13 november 2009 om 18:01

    @Appeltje: Doe toch maar een volledige Uncle Sam aflevering. Doe eens gek think out of the box. :)

    Login om te reageren
  22. Wessee zegt

    13 november 2009 om 18:23

    Die T-bird mist de kappen over de wielen achter, dat is wel jammer.

    Die blauwe Z06 is wel lekker trouwens.

    Login om te reageren
  23. AMG Powerrr zegt

    13 november 2009 om 18:29

    Ik meen dat de stijfheidsgraad bij zo’n Excalibur heel erg slecht was.. En wat een lelijk ding zeg :(

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 november 2009 om 18:41

      @AMG Powerrr:
      stijfheid is niet van belang in zo,n ding ..
      eigenlijk is nix van belang aan dat apparaat ..

      de enige die er blij mee was .. was de polyesther-boer ..

      Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    13 november 2009 om 18:32

    Niet echt interessant in mijn ogen.. Die oogstrelend mooie Vette C5 daargelaten!

    Login om te reageren
  25. bpc zegt

    13 november 2009 om 19:18

    die Ford Thunderbird is echt wel dik!

    Login om te reageren
  26. Fiat Coupe zegt

    13 november 2009 om 20:01

    Dik zonde van zo’n mooie wagen om er een ‘Need For Speed-achtige’ look aan de auto te geven met stickers/spuitbeurt etc. Check die achterlichten eens, er staan gewoon doodshoofden op!!
    En wbt. die remschijven, ik heb nog maar weinig gegroefde en geperforeerde schijven gezien die ECHT goed zijn. Het is of het een of het ander…
    Ik vind het de ultieme Sjonnie wagen, jammer dat zo’n zeldzame bak zo verkracht wordt (ben normaal niet vies van tuning)

    Login om te reageren
  27. Fiat Coupe zegt

    13 november 2009 om 20:02

    Ow, die andere 2 wagens zijn wel zeldzaam mooi bij de weg, concourstaat

    Login om te reageren
  28. koekepan zegt

    13 november 2009 om 20:29

    allemaal PRACHTIG!

    Login om te reageren
  29. Megakix zegt

    13 november 2009 om 22:09

    @edgar; och, uit het hoofd hè…maar nèt als bij die Rocky-serie…je houdt het simpelweg niet bij allemaal ;-). Wist je trouwens dat jij de enige bent die dit opmerkte ? Of jij moet bibliothecaris worden, of gewoon meedoen aan ‘Wedden dat’ of Rondom Tien…maar ik vermoed dat jij het ook hebt moeten opzoeken, hahaha

    Login om te reageren
  30. Wessee zegt

    13 november 2009 om 22:27

    Als je het opvolgen van nummers niet bij kan houden is het wel heel slecht met je gesteld. :P

    Login om te reageren
  31. Wessee zegt

    13 november 2009 om 22:51

    Precies. Het gebruik van minder en dunner glas en minder geluidsdemping in het dak. Daarnaast is de stijvere constructie van het dak een andere reden idd. Ondanks de grotere en zwaardere LS6 motor is de auto nog bijna 20kg lichter als een standaard C5.

    Login om te reageren
  32. Wessee zegt

    13 november 2009 om 22:58

    oh en euhm grotere en zwaardere motor in de zin van constructie. Inhoud is natuurlijk gewoon hetzelfde als een LS1: 5,7 liter.

    Login om te reageren
  33. Tombnolz zegt

    14 november 2009 om 02:13

    Je bewijst de Amerikanen deze keer geen eer… Ze hebben véél mooiers gemaakt de afgelopen 50 jaar…

    Login om te reageren
  34. JeSsE zegt

    15 november 2009 om 20:49

    graspoepkleur ford thunderbird XD

    Login om te reageren
  35. ferrari_thebest zegt

    15 november 2009 om 21:46

    Een vriendin van mij heeft in de garage van haar vader ook een exalibur staan, echt prachtige auto’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North