
Alsof Boxy Bentleys er nog niet in genoeg “vormen en maten” – letterlijk genomen één vorm en twee maten – waren, kwam er in 1996 een speciale oplage voor één dealer. H.R. Owen is al sinds 1932 autodealer in Londen, wat reden genoeg is voor iets opvallends als deze versie.
Bentley Turbo James Young Special “H.R. Owen” (1996)
Een goede vriend van me beschreef een bepaalde Turbo R eens als maffia-achtig. Hoewel de meeste exemplaren er erg netjes uit zien, is deze beschrijving perfect voor de Turbo James Young Special. Getinte ruiten in combinatie met bling-bling lichtmetaal, soms donkergrijs lichtmetaal, geven een sinistere indruk. De Amerikaans ogende Everflex afwerking op het dak van het groene exemplaar maakt het plaatje compleet. Deze heeft zelfs meegespoten logo’s en grille. De koelroosters zijn voor Bentley gebruikelijke kost. Naast het glazen zonnedak zijn er nog talloze andere unieke features waarmee de auto zich van andere versies onderscheidt. Dit is een zogenaamde “Dealer Limited Edition”, wat een verklaring is voor het feit dat er slechts 6 exemplaren zijn gebouwd.













Ik wil er 2 man, dan kunnen mensen meteen zien dat ik rijk ben….
Die Bentleys kosten geen fluit meer tegenwoordig. Gelukkig :)
@Vincegail: Dan vergeet je de onderhoudskosten.
@Vincegail: Vergeet ook niet het gemiddeld verbruik van 1:4 en de forse wegenbelasting.
Toch weerhoudt dit alles mij niet om op een regenachtige middag achter mijn computer te gaan zitten en vol bewondering naar dergelijke bentleys te kijken :) Prachtig!
@tweeviernul:
Als je in België er een rijdt van 25 jaar of ouder, dan zijn de Inschrijvingsbelastingen en Wegenbelastingen 34 + 63 euro. 150 euro verzekering, en je bent dus voor 250 euro per jaar het mannetje.
Jonger dan 25 jaar: 3500 en 6400 bijna 10.000 naar de staat het eerste jaar. Verzekering geen idee.
Onderhoud en verbruik zijn wel wat aan de dure kant ja :)
@Vincegail: Met een oplage van 6 stuks zal deze nog wel wat wwaard zijn lijkt me.
Trouwens nooit van gehoord deze uitvoering, machtig ding!
@Vincegail: hmm valt idd nogal wat mee.
http://www.carandclassic.co.uk/car/C312996
Wat een mega bakbeest zeg! Heb 2wkn geleden voor het eerst in de Rolls Royce variant gezeten. Toch wel speciaal als je dan achter dat enorme stuur kruipt.
Even off-topic: ik kan wel hier reageren, maar niet in het Subura Boxer topic? Ik vrees dat er daar straks 4 of 5 keer dezelfde reactie gaat staan.
Heerlijk toch, die jaren ’80 look!
En toen stonden de 4 koplampen nog horizontaal. Tegenwoordig lijkt het wel of de Mulsanne zelf treurt om z’n design.
Dat blauwe exemplaar heeft wel een bijzonder kenteken, dat is geen standaard Engels kenteken volgens mij.
@potver7: zijn waarschijnlijk persoonlijke platen.