• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groen licht voor de Elfin MS8 Streamliner

Auteur: Dennis, gepost 8 juli 2006 om 00:01 – 35 Reacties

Elfin MS8 Streamliner


De Australische autobouwer Elfin toonde in 2004 het eerste concept van de MS8 Streamliner op de Auto Show van Melbourne. In de tussentijd is er hard doorgewerkt en onlangs liet Elfin weten dat de auto af is en de productie in een oplage van 100 stuks zal worden gestart. Elfin heeft hiervoor toestemming gekregen van de Australische overheid.

De roadster weegt 1090 kilo en wordt aangedreven door een 325 pk sterke 5,7 liter V8 motor gekoppeld aan een 6-versnellingsbak. Nadere cijfers over de prestraties ontbreken vreemd genoeg op de site, maar houd rekening met een sprintje van 4,0 tot 4,2 seconden en een topsnelheid van een kleine 300 km/u. De auto staat op 18 inch lichtmetaal (235/40) en gaat 135.850 Australische dollars kosten, wat overeenkomt met ongeveer 80.000 euro. Kopers moeten rekenig houden met een levertijd van 3 maanden.

Elfin MS8 Streamliner

Elfin MS8 Streamliner

Elfin MS8 Streamliner

Elfin MS8 Streamliner

Elfin MS8 Streamliner

Ook interessant!

  • Groen licht voor F1 op Zandvoort, maar komt het financieel uit?
    Groen licht voor F1 op Zandvoort, maar komt het financieel uit?
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio

Vorig bericht: « Video: Dragster in super-slow-motion
Volgend bericht: BPM ontduiken is legaal volgens Europees Hof »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:14

    niet echt mooi, maar wel een cool karretje! Met 5,7 V8 (corvette blok neem ik aan?) zal de sound in deze roadster ook wel helemaal top zijn, denk ik.
    Waar kan ik de proefrit boeken? lol

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    8 juli 2006 om 00:17

    “niet echt mooi”, zeg maar rustig: “echt niet mooi”, maar ja het is nieuws hè;)

    Login om te reageren
  3. CLOWN zegt

    8 juli 2006 om 00:19

    Ugly as hell(verhoudingen kloppen totaal niet), maarjah er zullen vast wel mensen zijn die het mooi vinden. Echt apart is het ook niet omdat je veel stijlkenmerken van andere type sportwagens terugziet. Toch maakt die 5,7 V8 veel goed :P:P:P

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:20

    de foto’s zijn ook wel een beetje vreemd genomen, dat helpt niet echt.

    Zo ziet het er al iets beter uit:

    Login om te reageren
  5. KeeZ zegt

    8 juli 2006 om 00:25

    Niet echt mijn stijl maar wel een geinige wagen, die deuren snap ik alleen niet echt.
    Ondanks dat het ding bij Walkinshaw Performance wordt gebouwd, ziet het er wat mij betreft een beetje te kitcar-achtig uit.
    Het blok komt trouwens van Holden (ik weet niet of dat uiteindelijk weer een Chevy blok is).

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:29

    Yep Holden is Australische Vauxhall=Opel =>GM en Chevrolet is dus een zusje van Holden (sort of) Dus waarschijnlijk is het idd het corvette-blok

    Login om te reageren
  7. Stylez zegt

    8 juli 2006 om 01:27

    Maakt mij nix uit hoe lelijk dat hij is, dit is een ideale auto voor in het weekend. Deze auto zal je een glimlach bezorgen die een Ferrari moeilijk zal kunnen overtreffen!
    Maar nu ff realistisch… 80.000 euro?
    In nog geen 80.000 jaar!

    Login om te reageren
  8. autofreak zegt

    8 juli 2006 om 07:35

    De opvolger van het lelijke eendje.

    @ WOoOdy : ik vind hem zo nog steeds erg lelijk!

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    8 juli 2006 om 09:41

    moderne interpretatie van de AC cobra (wat gebeurd er als je een turbo op dat blok zou zetten… [ik zie het al voor me])

    Login om te reageren
  10. olibier zegt

    8 juli 2006 om 10:17

    deze auto is een schande voor chevrolet als dat waar is dat holden een zusje is van chevrolet

    Login om te reageren
  11. Dagg zegt

    8 juli 2006 om 10:25

    Ik vind hem er wel leuk uit zien, wil hem wel eens in het echt zien. Ik denk namelijk dat hij in het echt er wel wat beter uit ziet.

    En alleen al om alle negatieve reacties zou ik hem kopen ;)

    Login om te reageren
  12. Michiel van den Brink zegt

    8 juli 2006 om 11:35

    Jammer van die hoge voorruit, maar als je onderstaande foto’s eens bekijkt dan ziet het ding er echt wel gaaf uit!
    Hier de conceptversie met singleseater-cockpit: http://www.fedrelandsvennen.no/amcar/eurowall/bilder/424.jpg

    Bekijk hier een gallery van de concept tesamen met een lichtgewicht Super Seven achtige variant.
    http://www.netcarshow.com/elfin/2004-streamliner_ms8/800×600/wallpaper_01.htm
    Echt wel stoer!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 11:52

    ik weet niet waarom ze zulke vreemde foto’s maken van dat ding. Allemaal uit een “net niet”-perspectief.

    Voor de liefhebbers…. de Elfin MS8 Streamliner (Concept) naakt

    en vanuit een beetje normaal perspectief

    Login om te reageren
  14. db zegt

    8 juli 2006 om 12:02

    op die eerste foto hierboven van woody vond ik hem nog mooi, en dan zetten ze daar die carosserie over en dan krijg je zoiets…

    Login om te reageren
  15. sicko zegt

    8 juli 2006 om 12:21

    325 pk uit een V8 motor. Hoe blijven die amerikanen het verzinnen????

    Login om te reageren
  16. Thijs zegt

    8 juli 2006 om 12:27

    @ WOoOdy

    ik vind je leuk

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 12:50

    ehm nou bedankt, denk ik. Laat ik maar aannemen dat het aan de foto’s ligt die ik plaats….

    Interieur:

    en nog wat specs:

    Power to weight: 224kW/tonne

    Speed at indicated 100km/h: 95

    Speed in gears 1 — 78km/h @ 6250rpm
    2 — 116km/h @ 6250rpm
    3 — 160km/h @ 6250rpm
    4 — 208km/h @ 6250rpm*
    5 — 282km/h @ 6250rpm*
    6 — 282km/h @ 4250rpm*

    Standing-start
    acceleration 0-60km/h: 2.6sec
    0-80km/h: 4.0sec
    0-100km/h: 5.0sec
    0-120km/h: 6.8sec
    0-140km/h: 8.2sec
    0-400m: 12.9sec @ 189km/h

    Rolling acceleration 80-120km/h: 2.7sec(3rd)/3.9sec(4th)/5.2sec(5th)/9.2sec(6th)

    Op de site staan verder een aantal tests van de auto door journalisten. Leuke track-day auto als ik de recensies zo lees.
    http://www.elfin.com.au/flash/stories.aspx

    Login om te reageren
  18. Thijs zegt

    8 juli 2006 om 12:55

    @ WOoOdy

    het ligt aan je positieve bijdragen. dankzij jou hoef ik vrijwel nooit te reageren omdat het antwoord er al staat :)

    Login om te reageren
  19. JeffreyG zegt

    8 juli 2006 om 14:33

    opzich een leuk wagentje
    alleen je zit te ver naar achter
    geef hem een beetje extra kont en dan kloppen de verhoudingen weer een beetje ;)
    voor de rest ziet hij er mans uit :)

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 14:37

    de zit posistie is zo ver naar achteren omdat dan de gewichtsverdeling beter is en omdat de 5,7 liter V8 ACHTER de vooras ligt. Daarmee heeft de auto een vreselijk goede balans. (anecdote: een autstralische Toerwagencoureur reedt met deze straat auto op een voor hem bekend circuit in de buurt van het ronderecord van de toerwagens……)

    Login om te reageren
  21. vincent#1 zegt

    8 juli 2006 om 16:52

    Niet supermooi, maar ik vind het plaatwerk er toch wel gelikt uitzien met die scherp gesneden lijnen en die kleine lampjes. Bovendien check die coole deurscharnieren.

    Hoe ziet ‘ie er eigenlijk met kap er uit. Ik ben bang dat die dan helemaal verpest wordt. Of bestaat er geen met kap.

    Login om te reageren
  22. snador zegt

    8 juli 2006 om 17:46

    Als tweede autootje zou ik dit karretje best willen hebben. Echt een pure rachbak, dus scheuren om het leven!

    Login om te reageren
  23. LPH zegt

    8 juli 2006 om 17:51

    Misschien is hij in het echt mooier, maar ik denk dat het dan ook zeker geen schoonheid zal zijn. En hij doet mij een beetje aan een bij denken met die gele kleur en dat zwarte interieur…

    By the way; een corvette heeft toch een zesliterblok? en dit is een 5.7, hoe kan dat dan die van de corvette zijn? logischer lijkt mij de V8 uit een 300C, dat is wel een 5.7…

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    8 juli 2006 om 18:07

    op http://www.chevrolet.com/corvette/

    staat er CoupeCorvette Coupe: Starts at $44,490*

    ——————————————————————————–

    Build and Price
    Get a Quote
    Find a Vehicle
    Highlights:
    400-hp LS2 6.0L aluminum-block V8 engine
    Removable roof panel (standard body-color or available transparent)
    Standard Active Handling System
    Available Head-Up Display
    Available Six-Speed Paddle Shift with Automatic Modes
    Complete list of standard & optional features
    View 360s

    maar misschien is 5.7 liter het blok van de vorige corvette

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 18:11

    nee het is zeker niet het blok uit de 300c en dat is ook niet logische want dat is Chrysler en geen GM (zeg maar water en vuur).

    Het is wel degelijk het blok uit de (oude) Corvette. De vorige serie had een 5.666 cc V8 met 2 kleppen per cilinder, 344pk bij 5400tpm en 483nm bij 4200tpm.

    Login om te reageren
  26. Dink zegt

    8 juli 2006 om 18:45

    Heerlijke autootes. Maar ik ben dan ook een fan van Clubmans en roadsters ;)

    In 1 naar 78 kmh lijkt me wat kort. Je komt wel makkelijker weg natuurlijk . . .

    Zie de aangeklede Donkervoort van gister, die Australiërs doen het dus zo . . .

    Login om te reageren
  27. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    9 juli 2006 om 11:26

    Deze auto heeft niks bijzonders en is absoluut niet mooi, ik zou voor de Holden gaan! Maar deze Elfin zal ongetwijfeld wel als een pijl voorruit schieten. De naam Elfin klinkt als een (mislukt) stripfiguur.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    9 juli 2006 om 11:38

    @junior, als ik dit zo lees denk ik “je snapt er maar weinig van”

    Hoezo niets bijzonders? een V8 in een open auto van 950kg met een bijna perfecte gewichtsverdeling……. Juist iemand die BMW leuk vindt zou zoiets leuk moeten vinden omdat het een echte rijdersauto is….

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    9 juli 2006 om 11:41

    @W0o0dy
    1090kilo niet 950 ;)

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    9 juli 2006 om 11:46

    oh dan is die 950 het gewicht van de Clubman denk ik…. foutje!

    Login om te reageren
  31. Raging Whabbit zegt

    10 juli 2006 om 09:31

    Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar vind hem echt heel mooi. Zal helaas wel weer een godsvermogen gaan kosten dus zal er alleen van kunnen blijven dromen

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    10 juli 2006 om 09:36

    @Raging Whabbit

    voor ongeveer 40 000 koop je een kitkar (cobra)
    en dat geeft dezelfde prestaties en is nostalgischer
    ( http://www.t-3cobra.com/ )

    Login om te reageren
  33. godfrey zegt

    10 juli 2006 om 14:31

    Ik vind het wel een stoer ding…Maar voor dat geld kan je ook een BMW M3 kopen, heb ik toch liever ! Wel het aankomende nieuwe model dan…

    Login om te reageren
  34. Franco zegt

    11 juli 2006 om 08:01

    Niet echt mijn smaak. Voor de helft van het geld kun je idd. een Cobra-repli kopen met een dikke Ford V8 erin!

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    11 juli 2006 om 09:44

    @Franco
    je kan zelf doen wat je wil met die moter (supercharger etc.)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North