• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hartge pakt de E92 M3 bij de kladden

Auteur: evo, gepost 13 februari 2008 om 16:56 – 40 Reacties

BMW M3 by Hartge


Naast onder andere AC Schnitzer en Hamann lijkt ook tuner Hartge zijn pakketje voor de M3 klaar te hebben liggen. Waar verrast Hartge ons, naast de altijd weer fraaie (en in dit geval 20″) velgen, mee?

Met niet echt enorm veel eigenlijk, want kijken we naar de specificaties, dan kunnen we alleen dit opmerken:

* HARTGE modification of the top speed limit by ECU modification (incl. set of tyres Pirelli P ZERO
with speed index until 340 km/h)

* HARTGE modification of the top speed limit (Vmax 291 km/h) by ECU modification
(Attention must be paid to the speed index of the tyres.)

Anyway, we kunnen in ieder geval concluderen dat de begrenzer geamputeerd is, waardoor de 4 liter V8 heerlijk tot z’n natuurlijke top van zo’n 300 km/u kan sprinten. Verder zijn het vooral esthetische onderdelen die Hartge heeft aangepakt. Zo kun je een wat grotere spoilerlip op de optielijst aankruisen (niet onverstandig bij 300 km/u) of opteren voor spiegelkappen van Carbon.

Hoewel het standaardinterieur van de M3 niet tot mijn favorieten behoort, probeert Hartge tevergeefs de boel wat op te fleuren. Of u moet geïnteresseerd zijn in een afzichtelijk stuur of een Autostyle-achtige schakelpook en handremgreep?

BMW M3 by Hartge
BMW M3 by Hartge
BMW M3 by Hartge
BMW M3 by Hartge
BMW M3 by Hartge
BMW M3 by Hartge
BMW M3 by Hartge

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, hartge, M3, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Cadillac XLR in juli bekend
Volgend bericht: Verse spyshots van Alfa’s kleinste »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    13 februari 2008 om 16:58

    Stukken lelijker als het origineel. Zeker als je eens in het interieur met die onzin geconfronteerd wordt.

    Triest.

    Login om te reageren
  2. ford freak zegt

    13 februari 2008 om 16:59

    nice! carbon in het stuur is zoo vet!

    Login om te reageren
  3. Kees-Jan zegt

    13 februari 2008 om 17:00

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. yissels zegt

    13 februari 2008 om 17:02

    ziet er goed uit. Hou alleen niet zo van de velgen… Maar dat stuurtje is echt top!

    Login om te reageren
  5. Roy zegt

    13 februari 2008 om 17:05

    Ik vind de auto er nou niet bepaald beter op geworden. Die velgen lijken echt van een B-merk te komen.

    Login om te reageren
  6. DennieFR zegt

    13 februari 2008 om 17:10

    Beschaafd,dus mooi.
    En zoals Roy zei,velgen mogen iets ‘opzichtiger,dikker’..

    Login om te reageren
  7. schnitzerken zegt

    13 februari 2008 om 17:15

    Zie toch liever de gewone M3 hoor,
    het is subtiel, maar toch verkeerd vind ik

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    13 februari 2008 om 17:15

    @DennieFR;

    Nóg opzichtiger? Hoeveel inch wil je hebben? En hoeveel tanden wil je gaan missen?

    Login om te reageren
  9. Mic zegt

    13 februari 2008 om 17:21

    In dit geval vind ik t origineel beter, blijft ook meer waard denk ik.

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    13 februari 2008 om 17:23

    Gewoon je originele M3 verlagen en je snelheidsbegrenzer eraf halen.

    Login om te reageren
  11. Mic zegt

    13 februari 2008 om 17:23

    Verwacht eigenlijk iets meer van Hartge, ze hebben meestal wel goede dingen te bieden. en voor de e30 al helemaal. Het is gewoon niet onderscheidend genoeg, en dat stuur begrijp ik al helemaal niet.

    Login om te reageren
  12. Alex zegt

    13 februari 2008 om 17:30

    Hebben hebben hebben!!!

    Login om te reageren
  13. Racer X zegt

    13 februari 2008 om 17:41

    Ik vind ‘m wel mooi, alleen dan graag met de originele optionele M3 19″ers

    Login om te reageren
  14. Roadronner zegt

    13 februari 2008 om 17:48

    Doe mij de Hartge H50 maar, met de V10 van de M5 eringelepeld ;)

    Login om te reageren
  15. D zegt

    13 februari 2008 om 17:50

    perfect, lekker subtiel. zo hoort men auto’s te tunen!

    Login om te reageren
  16. DJD zegt

    13 februari 2008 om 17:52

    binnen mag ie van mij wel wat luxer. stuurtje zier er een beetje pauper uit… maar voor de rest hebbe hebbe hebbe

    Login om te reageren
  17. Frank zegt

    13 februari 2008 om 18:00

    Lekker kermis dat carbon, die velgen met imitatie boutjes en een soort van imitatie alu look…. AU!!!!!
    En dat blok op de motorkap doet m ook al niet veel goed.

    Wat heeft ie 3 serie coupe trouwens een verschrikkelijk lange overhang achter zeg!

    Login om te reageren
  18. Wouter zegt

    13 februari 2008 om 18:00

    gaaf hoor allemaal, alleen dat hartige-logo op het stuur ziet er zo goekoop uit,

    Login om te reageren
  19. Supreem zegt

    13 februari 2008 om 18:09

    En nu gewoon nog alle Hartgelogo’s vervangen door BMW-logo’s en we kunnen er weer tegenaan.

    Login om te reageren
  20. jamesBrown zegt

    13 februari 2008 om 18:14

    Ouch, die handrem en pook zou ik toch niet willen in m’n mooie M3, een beetje te ‘cheap’ voor zo’n mooie bak.

    Login om te reageren
  21. W1CK3D zegt

    13 februari 2008 om 18:15

    de velgen passen niet en de pook is ner mijn mening meer een tennisball die je op je trekhaak zet ^^

    Login om te reageren
  22. Barry330cd zegt

    13 februari 2008 om 18:19

    @Frank: Wat jij imitatieboutjes noemt, zijn echt volwaardige bouten voor deze 3-delige velgen. Smaken verschillen, maar ik vindt ze dus gewoon vet. Nog mooier zijn zwarte spaken bij deze witte uitvoering. ;)

    Login om te reageren
  23. phantom zegt

    13 februari 2008 om 18:22

    echt een schitterende lijn heeft die auto!, tis me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen, of komt et door de camerapositie?

    Login om te reageren
  24. StormRAM zegt

    13 februari 2008 om 18:35

    Die zijspiegels zijn super! Carbon-zijspiegels zijn altijd al 1 van mijn m’n favoriete auto-onderdelen geweest… Beetje jammer dat de Specificaties niet al te denderend zijn, maarja nu blijft de auto wel meer in z’n waarde :D

    Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    13 februari 2008 om 18:37

    Waarom pakken ze altijd een M3 e92 aan ?? Schenk liever al je aandacht en liefde aan een Audi A6 – S6 of RS6. Die het echt nodig heeft.

    Lelijke velgen en het interieur insgelijks.

    Login om te reageren
  26. RScosworth zegt

    13 februari 2008 om 18:41

    Ik vind die koolstofhype wel zo gigantisch kansloos. Ik koop een zware moderne sportwagen en ga vervolgens alles door koolstof onderdelen vervangen want dan ga ik nóg harder. En natuurlijk mag dat voor de afzichtelijkheid niet overgespoten worden want dan kan niemand zien hoeveel geld ik er aan uitgegeven heb!

    Gewoon begrenzer eruit en gaan met dat ding als je het mij vraagt! Maarja, voor alle ongein is tegenwoordig wel een markt volgens mij. Genoeg geklaagd voor vandaag.

    Login om te reageren
  27. M. zegt

    13 februari 2008 om 18:47

    Jammer dat ze de BMW-logo’s eraf halen en hun eigen logo’s erop plakken. Zij hebben de auto immers niet gebouwd, alleen gemodificeerd.

    Login om te reageren
  28. Aston Martin zegt

    13 februari 2008 om 19:10

    Mooi, maar de originele M3 is wel schooner!!

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 19:16

    Zozo weinig fantasievol dit. Neeeeeee, geef mij dan maar liever die van Ericsson.

    En die velgen van Hartge tegenwoordig zien er ook niet uit.

    Login om te reageren
  30. ZwerverRoodbaard zegt

    13 februari 2008 om 19:23

    Hmm dit is wel ERG minimaal ik weet dat ze daar bij Hartge van houden maar alleen een paar carbon interieur upgradjes en een paar andere velgjes word je ook niet wild van.

    Alleen dat van 300km/h is wel fijn maar waar moet dat kunnen :P

    Login om te reageren
  31. DennieFR zegt

    13 februari 2008 om 19:27

    @ Evo

    Voor mij mag het zelfs een inch minder worden,dus 19”.
    En met opzichtiger doel ik op wat meer aansprekende velgen,en ik houd van wat bredere spaken,en dan een tintje donkerder,dus NIET matzwart!

    Maar laten we niet gaan twisten over de smaak van velgen,want die is er meer varierend dan de smaak van auto’s.

    Login om te reageren
  32. Kyanite zegt

    13 februari 2008 om 20:17

    Nu nog een oplossing vinden om die lelijke bult op de motorkap te maskeren en dan wordt het nog wel wat.

    Login om te reageren
  33. Tristan zegt

    13 februari 2008 om 21:30

    Dit zegt wel wat over dit blok geloof ik, hamann haalt er een schamele 35 pk meer uit en ac schnitzel en hartge helemaal niks. bmw heeft goed zijn best gedaan het onderste uit de kan te halen.

    Login om te reageren
  34. Ari_M6 zegt

    13 februari 2008 om 21:30

    Als k zou moeten kiezen dan zou k die van Hamann nemen maar dan wel met andere velgen.
    En als k zou moeten kiezen tussen deze en de standaard M3 dan zou k voor de standaard M3 gaan denk k.

    Login om te reageren
  35. gtitfsi zegt

    13 februari 2008 om 22:11

    waar is het koppelingspedaal gebleven? is dit al de dsg-bmw bak??

    Login om te reageren
  36. S54 zegt

    13 februari 2008 om 22:26

    Duiste tuners falen tot nu toe met de M3. Powerhouse amuse snapt het daarintegen. Omlaag met dat gewicht!

    Login om te reageren
  37. rider zegt

    14 februari 2008 om 08:44

    het blok heeft dus ook een powerboost gekregen want de standaard versie loopt naar het schijnt onbegrends iets over de 280 terwijl deze lekker doorloopt naar 291km/h. of is BMW erg voorzichtig geweest met het opgeven van de onbegrensde topsnelheid? Hartge schrijft weliswaar dat ze de ECU hebben gemodificeerd maar daar versta ik dus ook onder de snelheidsbegrenzer verwijderen. (is ook onderdeel van de ECU)
    hoeveel meer vermogen hebben ze uit het blok weten te halen? en hoe staat het met de sprinttijden? zijn die ook verbeterd.
    ik zou zelf dat carbon wel bestellen. die spiegels en dat stuurtje staan hem erg goed. de standaard versnellingspook en handremgreep vind ik persoonlijk mooier. hebben ze misschien ook nog spullen die het gewicht verlagen? want alles wat hier getoond is is puur cosmetisch. (maar wel erg mooi)

    Login om te reageren
  38. Willem zegt

    14 februari 2008 om 17:12

    wat een beest, die foto van opzie vind ik echt geslaagd. wow man, inderdaad, die velgen dat is toch wel iets verassends maar bijhorend.

    Login om te reageren
  39. Windhoos zegt

    14 februari 2008 om 22:30

    Die van Ericsson vind ik persoonlijk mooier……..

    Login om te reageren
  40. S54 zegt

    18 februari 2008 om 13:38

    @Ridler

    Ik weet bijna wel zeker dat de e92 m3 een hogere topsnelheid als 280 kan halen (290+), aangezien een onbegrensde e46 m3 al 280 haalt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North