• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verse spyshots van Alfa’s kleinste

Auteur: evo, gepost 13 februari 2008 om 18:06 – 115 Reacties

Alfa 147-opvolger

Alwéér een artikeltje over de Junior Furiosa 147-opvolger? Jep, want er zijn dit keer spyshots opgedoken waarbij je de verhoudingen wat beter kan zien. En ik moet zeggen dat ik ‘em niet enorm vind meevallen. In tegenstelling tot talloze impressies, lijkt de 147-opvolger namelijk een stuk ronder te worden. Of is het alleen even wennen?

Alfa 147-opvolger
Alfa 147-opvolger
Alfa 147-opvolger

Goed, een auto in een zwart skipak ziet er natuurlijk nooit echt veelbelovend uit. Gelukkig hebben Italiaanse Alfa-freaks van 147virtualclub er een aantal velgjes onder gesjopt. Op die manier ziet het er al een stuk schappelijker uit.

Alfa 147-opvolger
Alfa 147-opvolger
Alfa 147-opvolger

Nu is het alleen nog even deze plaatjes op de voor- en achterkant plakken en we weten hoe hij er definitief uit komt te zien. De 147-opvolger lijkt (i.t.t. eerdere berichten) pas op de Autosalon van Parijs geïntroduceerd te worden, maar wellicht weet Alfa Romeo ons in Genève te verrassen.

Met dank aan Ilquadrifoglio voor de tip!

Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, furiosa, junior, spyshot

Vorig bericht: « Hartge pakt de E92 M3 bij de kladden
Volgend bericht: Historische records voor GM en Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. Japp zegt

    13 februari 2008 om 18:11

    NIET DOEN ALFA!!..

    dit is toch niets voor alfa?? kom on..
    ze gaan zich verlagen tot peugot/citroen/toyota niveau..
    serieus.. niet doen!!!

    Login om te reageren
  2. INSIDEMAN zegt

    13 februari 2008 om 18:14

    WAT IS ER MIS MET TOYOTA????

    Login om te reageren
  3. CitroenFan zegt

    13 februari 2008 om 18:15

    Dit ziet er goed uit zo! Ben benieuwd..Alfa is goed bezig de laatste tijd.

    Login om te reageren
  4. Omar Paha zegt

    13 februari 2008 om 18:18

    Die voorkant is niks, waar zijn de normale Alfa lampen gebleven?

    De lampen staan wel bij de 8C

    De rest is wel mooi

    Login om te reageren
  5. schnitzerken zegt

    13 februari 2008 om 18:20

    dit is wel serieuuuus ingepakt

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    13 februari 2008 om 18:20

    Is die onderste geen Junior? Die daklijn lijkt heel anders te lopen…

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    13 februari 2008 om 18:25

    wordt denk ik wel een leuk wagentje… uiterlijk wat truttiger dan de 147, de neus doet mij bestwel aan een 500 denken. Leuk voor de vrouw ;) de man neemt dan toch eerder een GT… of een volvo :o :P

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    13 februari 2008 om 18:25

    @Robbie;

    dit zou de ‘Junior’ moeten worden…

    Login om te reageren
  9. Turbopaultje zegt

    13 februari 2008 om 18:26

    Nog een maand…………..

    Login om te reageren
  10. DJD zegt

    13 februari 2008 om 18:27

    dit ziet er toch best gelikt uit. heeft iets van de 8C weg en dat is nix negatiefs!!
    @robbie: is de onderste geen photoshop? ;)

    Login om te reageren
  11. DJD zegt

    13 februari 2008 om 18:28

    @mezelf: hij oogt alleen iets te hoog…

    Login om te reageren
  12. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 18:29

    Op Geneve zal een prototype staan…

    Dit wordt de concurrent voor de Mini/A1…

    Login om te reageren
  13. J. zegt

    13 februari 2008 om 18:29

    hij wordt mooi, geen zorgen, die test auto is wel heel heftig ingepakt, de koplampen wordt wel even wennen denk ik, maar daar kan eigenlijk pas over geoordeeld worden als alle tape eraf gehaald is..ik geloof er wel in..en ik vind ook, met een toyota is idd niets mis behalve dan dat ze een beetje saai aan de buitenkand zijn en uber-mega-saai aan de binnenkant!!

    Login om te reageren
  14. ELB zegt

    13 februari 2008 om 18:34

    Ha! Volgens mij gaat Alfa zich hiermee echt belachelijk maken…

    Login om te reageren
  15. bram zegt

    13 februari 2008 om 18:35

    Kan iemand mij uitleggen wat ik eigenlijk tegen italiaanse auto’s heb? Enig idee?

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    13 februari 2008 om 18:36

    goed zo .. veel 8C lijnen overgenomen .. zal ongetwijfeld de nieuwe alfa-look worden ..

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    13 februari 2008 om 18:37

    Waarom staat er in het artikel dan 147 opvolger :S

    Maar vergelijk de laatste 2 foto’s eens dat zijn toch duidelijk 2 verschillende foto’s, of zie ik dat nou verkeerd?

    Login om te reageren
  18. jakob_147 zegt

    13 februari 2008 om 18:38

    Che bella macchina!

    Login om te reageren
  19. kooskoets zegt

    13 februari 2008 om 18:41

    @Ilquadrifoglio
    concurent voor de Mini?
    meer concurent voor de Fiat GP : P
    Clio, Fiesta, 207 etc…. Dit is toch geen retro auto?

    Login om te reageren
  20. pipo zegt

    13 februari 2008 om 18:42

    @kooskoets

    psies… dit is een Grande Punto.. met een Alfa sticker erop!

    Login om te reageren
  21. LC zegt

    13 februari 2008 om 18:42

    @lincoln
    Bespeur ik daar enige sarcasme. :)

    Login om te reageren
  22. Chief_S5 zegt

    13 februari 2008 om 18:46

    @ Robbie: Omdat hij waarschijnlijk de 147 gaat opvolgen..? :) En de laatste foto is een rendering (of hoe het ook heet) denk ik.

    Login om te reageren
  23. VantageR zegt

    13 februari 2008 om 18:46

    Jammer dat ze dan weer het hele concept van de 8C uit gaan melken voor de normalere personenauto’s. Zo wordt die 8C ook een stuk minder exclusief vind ik.

    Login om te reageren
  24. evo zegt

    13 februari 2008 om 18:51

    Waarom staat er in het artikel dan 147 opvolger :S

    @Robbie;

    De 147 krijgt twee opvolgers. De Junior, die iets kleiner dan de 147 zal zijn en de 149 die behoorlijk wat zal gaan groeien.

    Login om te reageren
  25. Delta HFan zegt

    13 februari 2008 om 18:55

    ik ben er nog niet kapot van maar dat kan nog komen
    alfa bouwt altijd mooie auto’s dan zal dit ook wel wat worden!
    ronde achterlichten is best koel

    Login om te reageren
  26. joriske zegt

    13 februari 2008 om 18:59

    sorry hoor maar de 149 ( 147 opvolger ) en de junior zijn niet dezelfde auto ze , dat jullie dat nog steeds niet inzien :s

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    13 februari 2008 om 19:01

    Dan is de 149 toch de opvolger en de “Junior” een nieuw model ;)

    Login om te reageren
  28. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 19:09

    Deze auto auto krijgt dezelfde prijs als de Mini.

    Login om te reageren
  29. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 19:10

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 19:11

    En piep zei de muis in het vooooooorhuid……sorry vooooooorhuis

    Begrijp trouwens ook niet waarom men het steeds heeft over TWEE opvolgers voor de 147. Ofwel de 149 is de opvolger en is de “junior” een nieuw model óf de “junior” is de opvolger en is de 149 een nieuw model.

    Login om te reageren
  31. jesperF zegt

    13 februari 2008 om 19:21

    Hoe plaats je foto’s? In ieder geval staan er al heel realistische foto’s op autoweek.nl….

    Login om te reageren
  32. ELB zegt

    13 februari 2008 om 19:25

    Die Rick Dos weer :D

    Login om te reageren
  33. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 19:25

    Zo ziet hij er dus uit zonder “skipak”:

    Login om te reageren
  34. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 19:26

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 19:28

    Dit is volgens mij een prototype van de junior en daarmee geen opvolger voor de 147…. De 149 gaat juist een maatje groter dan de 147 en moet dan een concurrent worden voor auto’s als de A3 (sportback), 1-serie, Volvo C30 en duurdere uitvoeringen van de populaire hatchbacks als de Golf, de Leon. En natuurlijk de nieuwe Lancia Delta, voor het formaat moet je dan ook aan die auto denken….

    Deze auto is eerder de maat van de Bravo/Grande Punto en moet je zien als de opvolger van de oer-junior, maar ook de Alfa Sprint waarbij de normale Hatchback de 33 was.

    Je kunt nog vrij weinig zeggen over de auto, behalve dat de vormen de auto klein laten lijken…. Kijk naar de man achter het stuur…. klein kereltje? Kijk eens naar de uitlaten…. dat lijken wel rietjes…. ik denk dan ook dat de auto stiekem een stuk groter is dan ze nu lijkt….
    Qua styling komt het vast en zeker goed…. het blijft een Alfa.

    Login om te reageren
  36. roberto zegt

    13 februari 2008 om 19:36

    ziet er een beetje soft uit vind ik eiglijk, ze mogen hem wel wat agressiever maken..

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    13 februari 2008 om 19:40

    Ik dacht dat het zo was:

    – De Junior-die-geen-Junior-gaat-heten is de opvolger van de driedeurs 147, klein en sportief. Een Mini-concurrent zonder het retrogedoe.
    – De 149 is de opvolger van de vijfdeurs 147, wat groter dan de 147 en minder sportief dan de Junior.

    De 149 zal er dan alleen als vijfdeurs komen, en de ‘Junior’ als driedeurs. Zo zijn het toch beide opvolgers van de 147?

    Login om te reageren
  38. LPJ zegt

    13 februari 2008 om 19:41

    Euh ja, omdat er dus 2 opvolgers zijn he Rik Dos …

    De Junior is kleiner dan de 147, de 149 groter. Je zou dus kunnen zeggen dat er 2 opvolgers zijn … ofwel dat er helemaal geen opvolger is, er gestopt wordt met de 147 en er 2 nieuwe modellen komen. Wat maakt het eigenlijk ook uit ^^

    Login om te reageren
  39. Birger zegt

    13 februari 2008 om 19:43

    Kheb er een positieve kijk op, hij lijkt niet zo agressief maar eerder leuk. De achterkant vind ik er in alle geval al zeer goed uitzien. Afwachten maar :)

    Login om te reageren
  40. Gerben zegt

    13 februari 2008 om 19:46

    Zonder skipak ziet hij er zeer goed uit.
    En dat hij enkele trekjes van een 8c heeft is toch alleen maar positief, want dat is toch een pracht van een wagen.

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 19:48

    @Citrofiel ik denk eerder zoals bij Seat…. er is geen driedeurs Leon, alleen brengt Alfa een sportievere auto met 3 deuren als tweede model…

    Ja, het zou kunnen dat er mensen uit een 3 deurs 147 overstappen naar de “junior”, maar die reden eerder een 3 deurs 147 omdat ze de deuren niet nodig hadden en omdat ze de kleinste/goedkoopte Alfa wilden/konden kiezen. Mensen die kozen voor bijvoorbeeld de GT wilden ook graag een iets sportiever alternatief dan de 156… maar het is zeker niet hetzelfde model…. en de GT is dus ook niet de 2 deurs opvolger van de Alfa 155….

    Login om te reageren
  42. RA999 zegt

    13 februari 2008 om 19:51

    Ik begon me net af te vragen hoe het eruit zou zien als ik een 8C in een pletter zou doen. Ziehier: instant antwoord. :)
    En een 8C met andere proporties hoeft zo slecht nog niet te zijn…

    Login om te reageren
  43. Marvin zegt

    13 februari 2008 om 20:17

    @ w0o0dy:
    Correctie: De Sprint was de coupe uitvoering van de Alfasud en niet de 33.

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 20:20

    @Marvin: klopt, foutje

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 20:22

    @Marvin: Maar ook weer niet……

    “In 1983, the car received a minor facelift, to coincide with the release of the Alfa Romeo 33. This involved a multitude of changes, notably a change from chrome to plastic bumpers, new headlamps, new hood and grille, different materials and some elements in cabin. Sprint also got a platform upgrade, which was now on the same as that of the Alfa Romeo 33 (1st generation till 1990). This means Alfa 33 (1st generation) and Sprint 83-89 share practically the same mechanics.[3] This state of things is important in renewing old Sprints, since 10 times more Alfa 33 were produced.”

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 20:37

    @Lennart

    Mij maakt het geen ene rooi biet uit! Maar kom dan niet met kromme verhalen. Het moge ook hier duidelijk zijn dat het onduidelijk is. ;)

    Login om te reageren
  47. Sam zegt

    13 februari 2008 om 20:43

    @Omar Paha

    Normale alfa koplampen? bestaat dat dan ;) Kijk eens even naar de geschiedenis het merk, je zult koplampen in alle soorten en maten treffen.

    Login om te reageren
  48. sebastian zegt

    13 februari 2008 om 20:48

    voor sommigen onduidelijk, voor anderen zo duidelijk als het maar kan… ;)

    Login om te reageren
  49. TweetyV6 zegt

    13 februari 2008 om 20:51

    Er lopen momenteel 3 projecten bij Alfa betreffende nieuwe modellen.

    Progetto 955, de ‘junior’ op basis van de Grande Punto die hoogst waarschijnlijk in Genève onthuld zal worden en na de bedrijfsvakantie in Augustus in serieproductie zal gaan (zie http://www.progetto955.com)

    Progetto 940, de formele opvolger van de 147 op basis van de Fiat Bravo die waarschijnlijk in Parijs of in Bologna het daglicht zal gaan zien

    Progetto 941, de opvolger van de 166, de 169.
    Daarvan gingen de geruchten dat ie vorig jaar al in Genève zou staan, maar dat feest is niet doorgegaan.

    De 159 GTA heeft projectcode 939, de 8C competizione had projectcode 920.

    Die projectnummers zie je naderhand terug in de chassisnummers van de serieproductie. De vorige Spider en GTV hadden projectcode 916. Alle chassisnummers van Spiders en GTV’s geproduceerd tussen 1995 en 2006 beginnen met ZAR916

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 20:52

    Nou Sebastian, met die opmerking geef je er blijk van te weten hoe het zit…. ;)

    Please enlighten me (us) ;)

    Login om te reageren
  51. TweetyV6 zegt

    13 februari 2008 om 20:52

    Oh.. het is http://www.progetto955.it.

    Scusa.

    Login om te reageren
  52. sebastian zegt

    13 februari 2008 om 20:53

    btw. liever deze nieuwe junior dan de mini.
    vergeleken met de nieuwe alfa komt bij mij de mini over als een damestoilettasje… :)

    Login om te reageren
  53. sebastian zegt

    13 februari 2008 om 20:57

    @ rick d. en allen die dit niet snappen, en rick d.
    nieuw! j u n i o r!! (klein)
    opvolger 147! de (tromgeroffel) 1 4 9 !! (groter)

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:00

    Mooi! Nu we dat hebben opgehelderd zullen we dan ALSJEBLIEFT niet meer refereren aan de 147 als we het over de Junior hebben?

    Ja? Afgesproken? Mooi…. :D

    Login om te reageren
  55. sebastian zegt

    13 februari 2008 om 21:14

    @ rick dos
    ;) de junior is alleen qua formaat wel weer net een 147 :P

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:17

    @sebastian

    En het was net zo duidelijk…… *diepe zucht* ……. ;) :P

    Login om te reageren
  57. Max zegt

    13 februari 2008 om 22:06

    @Ilquadrifoglio

    Als dat hem niet wordt (zwarte versie) dan zijn ze gek bij Alfa, dat is ver weg de vetste uitvoering en een potentiele klassieker!

    gr Max

    Login om te reageren
  58. Turbopaultje zegt

    13 februari 2008 om 22:09

    eh, de Sprint is echt een Alfasud en geen 33. Ken ze allemaal: Sprint, Sprint Veloce en de QV ………….

    Login om te reageren
  59. hans zegt

    13 februari 2008 om 22:15

    Als het nou een beetje deze kant opgaat wordt hij best wel leuk. Vind de punto erg leuk dus het is een goede basis. http://www.worldcarfans.com/9080211.005/alfa-romeo-duetto-will-get-back-to-life-and-to-the-usa

    Login om te reageren
  60. The missing genie zegt

    13 februari 2008 om 22:22

    Volgens mij wordt hij niet zo als op de foto’s hoor, ik denk dat hij nog gecamoufleerd is. Denk ik hoor. Lijkt me zo.

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 22:42

    @Turbopaultje: De oorspronkelijke Sprint (de alfasub sprint) is inderdaad gebaseerd op de Alfasud, maar…..

    Vanaf eind 1984 zit er een 33 onderstel en 33 voor wielophanging en 33 achteras onder de auto’s….

    “At the end of the 1984, Alfa Romeo adapts the floorplan of the Alfa 33 to the chassis of every new Sprint. From then on, all Sprints have a modified front suspension with outboardly mounted disc brakes and the rigid rear beam axle of the 33 with brake drums.”

    Login om te reageren
  62. Turbopaultje zegt

    13 februari 2008 om 22:53

    Bodemplaat 33 was nog steeds base van de Sud. Hoezo adapts voor de Sprint ? Gezwets.

    De ” verbeterde” wielophanging van de 33……en een handrem die wel werkte, op de trommels (…..) achter.

    Login om te reageren
  63. DAT zegt

    13 februari 2008 om 22:58

    Mijn mini-theorie:

    De 159 is gebaseerd op de revolutionaire 156. Waarbij b.v. de 159 de prachtige koplampen van de 3 kleine lampjes introduceerde terwijl iedereen enorme plastic bon-bon dozen monteerde op de voorgevel.

    Deze ‘Junior’ wordt geinspireerd op de 8C, dat is iedereen duidelijk.
    De 8C is wel een mooi ontwerp, maar wel heel klassiek.
    Ik denk dat de 8C daarom te weinig vernieuwend is als uitgangspunt voor de Junior. Het zal geen spectaculaire Alfa te worden.

    Login om te reageren
  64. TweetyV6 zegt

    13 februari 2008 om 23:03

    DAT is onzin

    de 159 is niet gebaseerd op de 156
    De 159 is gebaseerd op het epsilon platform van GM dat ook gebruikt wordt voor Opel en Schaab

    Login om te reageren
  65. Wollie zegt

    13 februari 2008 om 23:06

    Het voorsmaakje wat ik op volgende sites zag deed me watertanden :

    http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2006/12/alfa_junior_spec.jpg
    http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/Alfa_Romeo/Spy/QRT614_02AlfaJunior_big.jpg

    Echter, wanneer ik de foto’s met skipak zie, dan blijft er weinig over van die droom. Of komt dat nu net door het skipak ?
    Ik had de Junior breder en sexier verwacht boven de voorwielen, maar nu is hij precies op die plaats even saai en strak als de Grande Punto.
    Of zie ik dat nu verkeerd ?

    Login om te reageren
  66. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 23:06

    http://alfasud.alfisti.net/

    Login om te reageren
  67. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 23:30

    @ TweetyV6

    Jij schrijft de grootste onzin!

    De Alfa Romeo 159 staat op het Premium platform, wat alleen door Alfa Romeo wordt gebruikt.

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 23:35

    @Ilquadrifoglio

    Het GM/FIAT premium platform bedoel je toch?

    http://en.wikipedia.org/wiki/GM/Fiat_Premium_platform

    Login om te reageren
  69. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 23:38

    @ Rick dos

    Klopt als een bus…

    Login om te reageren
  70. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 23:43

    Dus dan is het niet de grootste ozin maar een beetje onzin. ;)

    Login om te reageren
  71. DAT zegt

    13 februari 2008 om 23:46

    @TweetyV6
    Ik had het over het ontwerp niet over het platform.

    Login om te reageren
  72. Bas zegt

    13 februari 2008 om 23:49

    Qua uiterlijk zeer geslaagd….als de kwaliteit up to par is….zal Alfa hier zeker goed mee gaan scoren.

    Login om te reageren
  73. Ilquadrifoglio zegt

    13 februari 2008 om 23:53

    @ Rick dos

    Voor jou waarschijnlijk wel, voor een Alfist niet ;)

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 23:59

    @Ilquadrifoglio

    Aha! ;)

    Login om te reageren
  75. dekster zegt

    14 februari 2008 om 00:32

    Mooie auto, maar die laatste foto ziet er wel erg nep uit. (velgen en raamvormen)
    Over die naam, laten we lekker orgineel doen en hem “tractzioné avantus” noemen…

    Login om te reageren
  76. Ben zegt

    14 februari 2008 om 07:32

    Hmm, dan heb ik toch liever de 147 van nu..

    Login om te reageren
  77. TweetyV6 zegt

    14 februari 2008 om 07:43

    @ilquadrifoglio:

    Het platform van de 159 is een afgeleide van het epsilon platform van GM.
    Ik heb er zelf aan meeontwikkeld in 1999-2001 toen ik bij TRW in Heerlen werkte waar wij het ABS+TC & ESP ontwikkelden voor de Opel variant.

    Heb je je al eens afgevraagd waarom er geen Arese V6 meer in de Alfa’s ligt maar zo’n klote GM blok ? En waarom o.a. Saab en Opel Fiat Diesels gebruiken ?

    Allemaal nog naweeën van de (gelukkig) mislukte samenwerking tussen GM en FIAT

    Login om te reageren
  78. rider zegt

    14 februari 2008 om 08:33

    krijgt een erg sportieve lijn, met name de zijkanten. maar ik me niet aan het fijt onttrekken dat de voorkant erg smal en hoog lijkt. ja niet helemaal in balans met de achterkant. bij de eerste foto als je vluchtig kijkt lijkt het net een iets grote FIAT 500. ik vind het een best geslaagd design. maar de prijs zal wel stevig worden.

    Login om te reageren
  79. Alfabruur zegt

    14 februari 2008 om 08:55

    Check deze link op progetto955.it Hier zie je ongeveer hoe groot de Junior, 147 opvolger, wordt in vergelijking met de Grande Punto.

    http://www.progetto955.it/index.php/scoop-in-anteprima-le-immagini-del-primo-muletto-della-junior

    Login om te reageren
  80. Alfa Corse zegt

    14 februari 2008 om 11:50

    @ TweetyV6

    Ik denk dat Ilquadrifoglio dat wel wist… ;)

    Login om te reageren
  81. bmw zegt

    14 februari 2008 om 12:54

    weet je wat ik denk? Dat deze Alfa met zijn bravere vormen misschien eindelijk eens wat vrouwen gaat aanspreken. Want dat doen de 159 en de GT absoluut niet. De 147 wel een beetje, maar misschien kan met dit Junior-model gemikt worden op de vrouwelijke helft van de bevolking. Of is dit onzin?

    Login om te reageren
  82. IlCuoreSportivo zegt

    14 februari 2008 om 13:50

    Wat een geleuter, de junior is gewoon een extra model he.

    Blij hem eindelijk eens te zien, wordt duiudelijk vetter dan een mini.

    En echt geen vrouwenauto zoals ik net las.

    WEET IEMAND AL IETS OVER HET GEWICHT VAN DE AUTO??
    quadrifoglio, jij zal het wel weten vermoed ik :)
    n

    Login om te reageren
  83. IlCuoreSportivo zegt

    14 februari 2008 om 13:59

    Wat heeft die woody vreemde maat vergelijkiingen, is het niet de huidige 147 die het opneemt tegen A3, 1 reeks, bravo.
    Daat komt de junior dus onder (mini, A1,..)
    De 149 zal gewoon een wat uit de kluiten gewassen 147 zijn, die de huidige concurrentie op alle vlakken zal verslaan.
    Zo simpel is het.
    Zelf heb ik nu een 147, geen idee welke van de twee de volgende gaat worden, een heel snelle junior of een heel stijlvolle 149.

    Login om te reageren
  84. IlCuoreSportivo zegt

    14 februari 2008 om 14:01

    Die woody blijft me verbazen, nu is een driedeurs 147 ineens voor wie geen vijf deuren kan betalen????
    Ik kies voor drie deurs omdat dat veel cooler, mooier en fijner instappen is.
    Plus het sportievere gevoel en uitzicht.
    Wat kraam jij er toch allemaal uit?

    Login om te reageren
  85. bmw zegt

    14 februari 2008 om 14:08

    @IlCuoreSportivo ik zei niet dat het een vrouwenauto is. Ik zei dat deze auto misschien ook wel eens vrouwen kan aanspreken, iets wat volgens mij met de huidige modellen minder goed lukt.

    Login om te reageren
  86. Tombnolz zegt

    14 februari 2008 om 15:46

    Hier kan ik niets uit opmaken, dus ik hou mijn toot.

    Login om te reageren
  87. Willem zegt

    14 februari 2008 om 17:14

    die achterlampen. BOLLEN PAKKEEUUHH!

    Login om te reageren
  88. IlCuoreSportivo zegt

    14 februari 2008 om 18:49

    Een 147 doet het toch goed bij de vrouwen, in belgië toch alleszins, heel goed zelfs. En 156 ook.
    Trouwens voor de vrouwen is er lancia tegenwoordig.

    Login om te reageren
  89. w0o0dy zegt

    14 februari 2008 om 19:36

    IlCuoreSportivo: je leest het verkeerd…. try again. “Ja, het zou kunnen dat er mensen uit een 3 deurs 147 overstappen naar de “junior”, maar die reden eerder een 3 deurs 147 omdat ze de deuren niet nodig hadden

    Een kleinere Alfa was er niet en een sportieve coupé ook niet voor dat geld….

    Login om te reageren
  90. Turbopaultje zegt

    14 februari 2008 om 21:57

    Klar ken ik die Sudwebsite. Sterker nog ik ken die hele auto meer dan goed………..

    Login om te reageren
  91. raspaardje zegt

    15 februari 2008 om 07:59

    Ik heb hier het type 145 nog niet horen vallen dat met 4,06 meter in z’n laatste gedaante ongeveer de maatvoering is van de toekomstige “Progetto 955”. De Fiat GP waarop de 955 is gebaseerd heeft een lengte van 4,03 meter.

    Mooie opvolger van dit bommetje!
    http://farm1.static.flickr.com/71/204383874_9c608adbee_o.jpg

    Login om te reageren
  92. evo zegt

    15 februari 2008 om 13:40

    Hmm, jammie. Wat blijft zo’n 145 met lage neus toch een lekker modelletje. Zo’n lage neus als de 145 heeft zal de ‘Junior’ helaas never krijgen…

    Login om te reageren
  93. IlCuoreSportivo zegt

    15 februari 2008 om 19:15

    Lage neus of niet, zal er toch veel beter uitzien dan de 145.
    145 is tof, maar toch de minst interessante alfa van de laatste 15 jaar vind ik.

    Login om te reageren
  94. raspaardje zegt

    15 februari 2008 om 19:35

    Waarom vind jij die het minst interessant? Looks, techniek, rijgedrag, kwaliteit?

    Login om te reageren
  95. IlCuoreSportivo zegt

    16 februari 2008 om 11:00

    Een 33 was nog sportiever, de gtv en spider zijn cooler, de 156 was veel mooier, de opvolger 147 is algemeen omschreven als een hele stap voorwaards.
    De 166 is magnifique, om maar te zwijgen van de gt.
    En er is nooit een snelle versie van geweest.
    Wel fijn met boxermotor. Maar toch de rest was interessanter.
    En het is me spijtig genoeg opgevallen dat het de alfa is die het snelst zijn weg naar de afbraak wist te vinden.(spijtig).

    Heb jij der één raspaardje?
    Blijft veel beter als een golf 4 ofzo hoor, een alfa is een alfa natuurlijk.
    De andere alfa’s zijn gewoon sterke concurrenten.

    Login om te reageren
  96. raspaardje zegt

    16 februari 2008 om 12:30

    Ik heb er 1 idd… :) Laat ik eens je argumenten proberen te weerleggen.

    – Een 33 was nog sportiever; lichter en lagere zitpositie maar ook ROEST… Echt een Alfa van voordat Fiat zich er echt mee bemoeide.
    – De gtv en spider zijn cooler; en duurder, niet betrouwbaarder maar natuurlijk een heel ander type auto. De Spider is net zo slap, de GTV natuurlijk zo onpraktisch als wat.
    – De 156 was veel mooier; kan ik in meekomen maar over smaak valt niet te twisten. Ook de 156 is inmiddels in de afbraak en uitgerust met dezelfde techniek als een late 145 (die ik dus heb met een 1.8TS met 152 trappelende paardjes gemeten op een betrouwbare rollenbank….)
    – De 166 is magnifique, om maar te zwijgen van de gt; way andere league natuurlijk en de 166 is meer een cruiser. Allemaal minder puur rijden.
    -En er is nooit een snelle versie van geweest; pardon? Ok, niet echt snel maar snel genoeg. Wel goed schakelen natuurlijk maar boven de 4000rpm is het feest. Een gewichts-pkverhouding van +- 7,5 kg/pk is best netjes.
    -Wel fijn met boxermotor. Maar toch de rest was interessanter; een 145 met boxermotor kwam juist niet uit de verf vanwege het gewicht. Heb je ooit met een 145 TS gereden?
    -En het is me spijtig genoeg opgevallen dat het de alfa is die het snelst zijn weg naar de afbraak wist te vinden; heb je gelijk in, dat wil ik niet ontkennen. Maar ook de 156 is aan de beurt vanwege de lagere prijzen. Kortom, inherent aan het ouder worden van het model. Mijn bella is 1 van de 36 geleverde 145 1.8TS uit 2000 en helemaal origineel op een paar verbeteringen na dan (cognac lederen interieur, veerpootbrug, andere einddemper en chip)
    – De andere alfa’s zijn gewoon sterke concurrenten; ik vind de late 145 juist een geweldige auto voor z’n tijd: het combineert betrouwbaarheid met betrokken worden bij het rijden (itt Astra, Escort, Golf III/IV, ZX/Xsara). Maar NL wil natuurlijk rijden in saaie auto’s.

    Om je een beeld (en geluid!) te geven bij dit alles :) :
    http://i6.photobucket.com/albums/y234/raspaardje/Alfa%20145/DSC04032.jpg
    http://s6.photobucket.com/albums/y234/raspaardje/Alfa%20145/?action=view&current=MVI_1350.flv

    Groot genoeg om 3 mensen inclusief racefietsen in te vervoeren of 4 man met bagage en ski’s op wintersport. Met een 61 liter brandstoftank kom je ook nog eens ver (gemiddeld 1 op 12,5).

    Nu jij weer…. ;)

    Login om te reageren
  97. Turbopaultje zegt

    16 februari 2008 om 12:42

    Jaren geleden heb ik een gehuurde 1.4 TS op de Autostrada over de 200 gejaagd en dat ding bleef strak sturen. Dat deed jaren daarvoor mijn QV echter ook al……………..logsich.

    Login om te reageren
  98. Scighera zegt

    17 februari 2008 om 10:17

    Zojuist geplaatst op http://www.progetto955.it/index.php/foto-spia-della-junior-in-catena-di-montaggio/ de carrosserie van de ‘Junior’.

    Login om te reageren
  99. autoblogger zegt

    17 februari 2008 om 10:31

    Ja leuk, zullen we elk onderdeel van een nieuwe alfa afzonderlijk laten lekken? Djeez, het kost die gasten al minimaal 10 jaar om een nieuw model op de markt te zetten, gaan ze ook nog eens maanden (zo niet jaren) lang die fucking spyshots uitmelken. Boring….

    Login om te reageren
  100. IlCuoreSportivo zegt

    17 februari 2008 om 15:55

    Oke je hebt een zeer mooie alfa, maar ik blijf toch bij mijn mening. Ik heb er gewoon de minste … mee.

    P.S de 156 heb ik toch nog niet veel gespot op de afbraak. Maar ja, een standaard 156 mag voor mij naar de schroot, als de mooie maar overblijven is het goed.

    Login om te reageren
  101. Turbopaultje zegt

    17 februari 2008 om 16:07

    Citaat: ” een standaard 156 mag voor mij naar de schroot, als de mooie maar overblijven is het goed………..”

    En dat noemt zich hier een Alfist………………. what a joke.

    Login om te reageren
  102. Squadra Corse zegt

    17 februari 2008 om 17:37

    Het leuke vind ik dat de 33 weer eens besproken wordt,

    Begint in mijn ogen toch echt een cult auto te worden, en het leuke is ik heb een punt gave 33 1.7 16V QV uit 1994 als rijders auto echt waanzinnig.

    Ik weet dat Alfa Romeo voor de ontwikkeling van het onderstel altijd naar Lotus kijkt, ik weet van mijn 33 dat toen deze werd ontwikkeld Alfa een oude Lotus Elan gebruikte als banch mark voor het onderstel.

    Het onderstel was al super goed omdat dit nog van de Alfa Sud afstamd en nog is ontwikkeld door ex Autodelta baas Carlo Chiti. De Boxer motoren zijn ontwikkeld in samen werking met Porsche dit komt natuurlijk door Rudolf Hurska die lang voor Porsche heeft gewerkt en de taak kreeg begin jaren 60 een compacte Alfa Romeo te ontwikkelen dit werd de Alfa Sud.

    De nieuwe Junior zal gebruik maken van het Abarth Punto onderstel en krijgt ook TJET techniek alleen heet dat bij Alfa JTB de nieuwe 149 opvolger van de nu nog in productie zijnde Alfa 147 gaat gebruik maken van het Fiat Bravo onderstel. Wat ooit weer bij Alfa Romeo vandaan komt omdat het Fiat bravo onderstel eigenlijk een door ontwikkeling is van de Alfa Romeo 155 en dat was weer een door ontwikkeling van de Fiat Tipo.

    Maar als ik tegenwoordig in de nieuwe Alfa’s rijd mis ik toch die emotie een beetje van de wat oudere Alfa’s zeker de 159 is een hele goede degelijk in elkaar zittende auto maar mist de feeling van mijn 33. Die je echt op en over de grens kunt rijden zonder dat hij bijt.

    Blijven geweldige auto’s die Alfa Romeo’s en ik moet zeggen ik ben heel blij met de Italianen want de fabrikanten beginnen weer saaie auto’s te maken kijk maar naar de nieuwe Laguna de nieuwe Audi A4 het is allemaal een beetje het zelfde een ontwikkeling van het vorige model. De Jappaners nog erger met een paar uitzonderingen.

    Squadra Corse

    Login om te reageren
  103. Turbopaultje zegt

    17 februari 2008 om 18:48

    Even wat puntjes op de i zetten………..

    Het was Rudolf Hruska en niet Hurska. Chiti assisteerde het Sudproject en was niet de onderstelspecialist. Hij was idd. chef/brein van Autodelta.

    De nieuwe Lotus Elan ( FWD) was de benchmark en niet de oude Elan (RWD) voor Alfa FWD concepten. Lees hier meer over de roemruchte historie van de Sud:

    http://alfasud.alfisti.net/ase.htm

    Login om te reageren
  104. CSL zegt

    17 februari 2008 om 19:37

    weer een voorwielaandrijver er bij ;)

    Login om te reageren
  105. Alfa Corse zegt

    18 februari 2008 om 10:30

    @ Squadra Corse

    T-JET is niet hetzelfde als JTB… JTB is direct ingespoten en T-JET niet.

    Login om te reageren
  106. evo zegt

    18 februari 2008 om 17:00

    @Raspaardje;

    Zet eens een paar van die filmpjes op Autojunk Raspaardje, en gauw een beetje…

    Login om te reageren
  107. IlCuoreSportivo zegt

    18 februari 2008 om 17:06

    Ja, paultje. ze zeggen hier dat er veel 156’s bij het schroot staan, ik heb het liever ook niet hoor.

    Login om te reageren
  108. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 17:29

    Da´s andere taal. Iedere std. 156 is nl. mooi in de ogen van een ware Alfist.

    Login om te reageren
  109. raspaardje zegt

    18 februari 2008 om 18:06

    @evo
    Waarom? Niet iedereen hoeft te zien dat het raspaardje af en toe goed opgezweept wordt….

    @IlCuoreSportivo
    Dat kan natuurlijk maar misschien is dat wel onterecht…. ;) Tip: ga er eens mee rijden en laat je verrassen.

    Login om te reageren
  110. IlCuoreSportivo zegt

    18 februari 2008 om 18:22

    Heb er 300000 km mee gereden :)
    Maar wel met leer, sportpack…
    Eene, de mooiste (zwart met rood leer) heb ik zelf naar het schroot geholpen na een koprol, das echt zonde, prachtige wagen was dat.

    Kijk eens op deze link uit Italië
    Denk dat dit het ware beeld is, wel zeer geslaagd. :)

    Login om te reageren
  111. IlCuoreSportivo zegt

    18 februari 2008 om 18:25

    Tja paul, das waar, maar als er naar het schroot moeten, dan toch liefdt eerst de minst mooie.
    Ik vind de 156 ook geweldig hoor, das de wagen die me tot alfist heeft gedoopt dus…

    Login om te reageren
  112. IlCuoreSportivo zegt

    18 februari 2008 om 18:31

    Boeiende site is dat, van deze ben ik iets minder overtuigd, de 169.

    Login om te reageren
  113. IlCuoreSportivo zegt

    18 februari 2008 om 18:33

    Hoho, niet echt overtuigd van de neus van de 149.

    Login om te reageren
  114. Ilquadrifoglio zegt

    25 februari 2008 om 23:44

    Volgens insiders gaat deze auto Alfa Romeo Mito/Milano genoemd worden.

    Afwachten maar…

    Login om te reageren
  115. evo zegt

    25 februari 2008 om 23:59

    Thanks voor de info Q!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North