• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hebb0n! Smart ForTwo dragster

Auteur: maru, gepost 27 april 2014 om 11:56 – 21 Reacties

smart fowtwo big block dragster


De Smart ForTwo staat nou niet bepaald bekend om zijn prestaties. Tijd voor een verandering!

Als kleine stadsrakker maakt de topsnelheid natuurlijk geen fluit uit, zolang je je Smart ForTwo maar ergens makkelijk kunt parkeren. Met de geringe afmetingen (270 x 156 cm) is dit geen probleem. Helaas houdt het onderbemeten motortje het doorgaans na 100.000 kilometer wel voor gezien.

In plaats van het karretje naar de sloop te brengen, is er nog veel meer plezier uit te halen. Bouw ‘m om voor Dakar, prop er een zooi schaarsgeklede dames in voor een hete photoshoot / wereldrecord, of maak er een grappige dragster van.

Wat zal iedereen vreemd hebben opgekeken toen er een Smart met een Chevrolet big block aan de startlijn van No Limit Raceway in Morocco, IN verscheen. Deze dragster is zo fout en tegelijkertijd zo juist. Het geluid stookt met het uiterlijk, maar zodra het autootje zich richting de horizon katapulteert is er geen twijfel meer mogelijk: do want!

Bekijk de video van de 1/4 mijl race HIER op Autojunk.

Ook interessant!

  • SMart
    Video: Smart legt lekker driftje neer
  • Video: dragrace in woonwijk loopt niet goed af
  • Video: wanneer een dragrace niet verloopt zoals gepland
    Video: wanneer een dragrace niet verloopt zoals gepland
  • Smart Crossblade video

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

dragrace, fortwo, Smart, Video

Vorig bericht: « Wat hebben deze RR Sport en Conti GT gemeen?
Volgend bericht: G63 AMG 6×6 is een prima gala-cruiser in Uden »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    27 april 2014 om 12:04

    Wat klink het toch ook heerlijk als zo’n bigblock lekker onregelmatig stationair loopt!

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    27 april 2014 om 12:06

    prop er een paar schaarsgeklede dames in en ik wil hem wel hebben.

    Login om te reageren
  3. marussia zegt

    27 april 2014 om 12:07

    Hebbuh!

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    27 april 2014 om 12:28

    Lolig dingetje, hebben hebben hebben!

    Het heeft iets zo’n smartje. Er zou eens een kitcar moeten komen op smart basis want van die afgeschreven exemplaren kosten echt niets meer.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 april 2014 om 13:43

      @Hupke:
      Er is/was wel een kitcar op basis van de Roadster.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        27 april 2014 om 15:15

        @tupperware: dat is de Michalak roadster, als ik me niet vergis. Zelf ook nog een paar smarts gehad: 4/2, roadster, Brabus roadster en nog een roadster coupe. Die Brabus roadster was echt een hele fijne auto.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 april 2014 om 18:40

          @stephane8200:
          Yep, dat is een Michalak, vorig jaar zomer heb ik er nog eentje live gezien in Luzern.
          Ik heb mijn Roadster nog steeds, inmiddels 165000km zonder motorische problemen. De elektra heeft me weleens in de steek gelaten, maar dat is heel normaal bij Duitse auto’s. Toch vergeef ik het hem, het blijft een autootje waar je elke keer weer met een smile uitstapt.

          Login om te reageren
      • norge zegt

        27 april 2014 om 15:32

        @tupperware: Grappig ding, had ik nou nog echt nooit van gehoord.

        Login om te reageren
  5. luxaeterna zegt

    27 april 2014 om 13:07

    Stuk na 100.000km? In welke tijd leef jij nog?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      27 april 2014 om 17:15

      @luxaeterna: haha idd, die problemen zijn gelukkig al wel een tijdje geleden.

      Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    27 april 2014 om 13:36

    lieve Maru, praat aub geen onzin,

    In dit type (de 451) zit een motor van Mitsubishi en die houdt het probleemloos 2 ton vol, waarschijnlijk nog wel langer maar gezien de leeftijd van dit type ben ik hogere kilometerstanden nog niet tegengekomen.

    Login om te reageren
  7. house zegt

    27 april 2014 om 19:14

    What the fuck! echt de gehele video zo bekeken : O_O

    Login om te reageren
  8. house zegt

    27 april 2014 om 19:19

    PS heeft er iemand enig idee of de Smart CDI exemplaren die je op bijvoorbeeld autoscout24 tegenkomt een goed motorblok hebben?
    Ik ben namelijk aan kijken voor Smart CDI voor erbij omdat ik jaarlijks 33000+ km’s rijd, zie ze staan voor 2000 euro +-
    En iets zuinigers heb ik tot zover nog niet gevonden.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 april 2014 om 19:59

      @house:
      Die CDI-tjes draaien redelijk probleemloos 2ton, een eventuele revisie kost ongeveer 1500 euro.
      Nieuw waren ze niet populair omdat je destijds 50K per jaar moest rijden om het prijsverschil terug te verdienen.
      Nu weet ik niet of je veel snelwegkilometers rijdt, maar als dat zo is hou dan wel rekening met de zijwindgevoeligheid. Met een stevige bries van zij rij je zomaar met het stuur een kwartslag gedraaid en dat levert best spannende momenten op als je een vrachtwagen inhaalt.
      Het best op hun plek zijn ze natuurlijk in de stad en provinciale wegen.
      Een chipkuurtje kan trouwens ook geen kwaad, dat scheelt in de tussen acceleraties.

      Login om te reageren
      • house zegt

        27 april 2014 om 20:30

        @jrk68: Hmm wel interessant voor mij dan, ik rijd dagelijks 127km waarvan 120 snelweg. Dat ze windgevoelig zijn kan ik me wel voorstellen maar zo windgevoelig? Zal ik rekening mee houden dan mocht ik tot aanschaf overgaan.
        Chippen had ik ook al veel over gelezen en ook dat is inderdaad wel handig, zolang het blok betrouwbaar is wil ik em wel laten chippen.
        Ik zou ook best voor andere auto’s willen kijken maar voor die prijs kan ik alleen maar Smart CDI vinden die dus rond 1 op 29 rijden kennelijk.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 april 2014 om 22:03

          @house:
          Ik heb ooit 1 van de eerst gehad (1999) en die was erg zijwindgevoelig. Er zijn een aantal zaken die daar voor zorgen, 135 bandjes voor en 175 achter, een wielbasis van 1.85m, de aandrijving en de motor zitten achter en het koetsje is hoog, Je kan dat wel een beetje verbeteren door hem op bredere banden te zetten maar top wordt het nooit. Het concept (weinig gewicht voor) zorgt daar nu eenmaal voor.
          Ik rij nu zelf met een Roadster en vorig jaar reed ik met die westerstorm in de kop van NH, zelfs die werd best tricky, al was dat wel windkracht 10.
          Ik heb ook een maand met het nieuwere type (451) gereden en die is wat dat betreft een stukje beter. Die rijdt ook comfortabeler en voelt meer als een echte auto aan. De 450 is net een skelter.

          Login om te reageren
          • house zegt

            27 april 2014 om 22:58

            @jrk68: Ik heb ongeveer 1 maand een Suzuki Alto van 2002 gereden als werkauto, nou geloof me dat is pas een skelter. Zo een Alto is echt spartaans en daar zat echt niets maar dan ook niets op.
            Alleen airbags maar die zaten er ook alleen maar op wegens de wettelijke verplichting voor zover ik begrepen heb.
            Dus schaf ik een Smart aan dan denk ik dat dat een stuk beter zal zijn dan die Alto.

            Als ik een CDI aanschaf en bredere banden erop zet, heb ik waarschijnlijk wel een hoger verbruik maar hoeveel hoger is de vraag.

            Login om te reageren
  9. stefan1985 zegt

    27 april 2014 om 20:31

    Hebb0n??

    Login om te reageren
  10. epimetheus zegt

    27 april 2014 om 21:41

    Heb al wel eens eerder een opgefokte smart gezien op het welbekende interwebs!

    De “Smart Diablo”, ook een smart fortwo, maar dit maal met een Hayabusa blok op de plek waar normaal de bijrijdersstoel moet zitten.

    https://www.youtube.com/results?search_query=smart+diablo&page=&utm_source=opensearch

    Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    28 april 2014 om 10:27

    Stuk na 100.000 km?

    http://schlijper.nl/portfolio/Smart/140113-24-burgemeester-stramanweg-smart-fortwo.photo

    Let wel, deze man heeft er eentje uit januari 2000, dus van de allereerste modelserie…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 april 2014 om 12:30

      @potver7:
      Mijn eerste, (64-DD-ZV) uit 1999 kwam ik laatst nog tegen, die rijdt nog steeds in 010 rondt.
      Toen wij hem weg deden stond er 60K op, maar of het torretje inmiddels gereviseerd is weet ik niet, ik heb de huidige eigenaar niet gesproken.
      Ik vermoed echter van wel.

      Ik zal even wat licht scheppen over de problemen met die eerste serie motoren van Smart.
      Het probleem zat hem namelijk in de verkeerde manier van honen van de cilinders en de plaatsing van de carterventilatie. In het kort komt het erop neer dat de Turbo hard zuigt aan die ventilatie en dus olie uit het carter zuigt en die vervolgens weer de cilinders in blaast.
      Door het verkeerd hoonpatroon was de smering ook niet optimaal waardoor je “ovale” cilinders kreeg.
      Deze 2 fouten zorgde er uiteindelijk voor dat je een hoog olieverbruik krijgt en uiteindelijk verbrande uitlaatkleppen door de koolafzetting daarop. Dit soort problemen worden bij een complete revisie verholpen met als gevolg dat ook die 600cc motor na revisie een normale levensverwachting heeft.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North