Honda Civic gefacelift, nu ook verkrijgbaar als Sport

Auteur: , 20 Reacties

Honda heeft de Civic in een sportief jasje gestoken. Het wagentje moet ons alvast warm maken voor de Civic die ook heet is onder de kap; de Type R die volgend jaar verschijnt.

Honda Civic Sport

Wellicht een tikkie overbodig, want we hebben immers al een Type R Concept. Laten we het er dus op houden dat Honda gewoon een leuk uitrustingspakketje heeft bedacht voor de auto die niemand in Nederland koopt.

De Civic Sport is verkrijgbaar met 1.6-liter i-DTEC (120 pk diesel), of een 1.8-liter I-VTEC-kickedinyo (142 pk). Zijn achterspoiler is in carrosseriekleur gespoten, en de wielen meten 17″. De extra sportieve voorbumper moeten het racy gevoel afmaken. Die zwarte kappen op de wielkasten zijn dan weer niet echt sportief..

Naast dit extra model is ook de gewone Civic gewijzigd: hij krijgt een nieuw front, met een nieuwe voorbumper en andere koplampen met daytime running lights. Voor de hatchback kwam er een nieuwe achterbumper, zijskirts en een zwarte achterspoiler, zoals te zien is in de gallery.

Honda presenteert de gefacelifte Civic en de Sport, samen met een vracht aan andere primeurs, op de Autosalon van Parijs.




20 reacties

VTAKKK
Ik snap de (engelse) ontwerpafdeling van Honda echt niet. Bij het vorige model waren die plastik wiel omhulsels ook nergens mooi gevonden. En nu weer doorzetten. Wat bezielt die mensen om je product lelijk te maken? En na 5 jaar ziet ongespoten het wielomhulsel er niet uit. zie civinfo.com
Kan niet wachten op de type R maar die sport mag er ook wel weze. Maar het zal in Nederland wel weer een ondergewaardeerde auto blijven.
deze zie je gelukkig vrijwel nooit rijden
Deze mogen ze in Engeland houden
Een verbetering, maar nog steeds niet echt mooi, zeker die achterkant. En dat interieur, jongens toch…
Hoezo maar 142 pk (79pk/liter) uit een 1.8 VTEC? als het 1.6 VTEC JDM blokje uit ’92 in mijn Mini al 172pk (107pk/liter) ophoest??

Tegenwoordig is de trend toch downsizen met meer pk’s als voorheen? Dit is meer motorinhoud en minder pk’s, omgekeerde wereld…
@rene-mini: Zuinigheid. Op deze manier heb creeër je een motor die heel arm kan lopen, en nog een redelijk koppel heeft. Die oude VTEC blokjes waren eigenlijk het beste van twee werelden, zuinig onder de 4.000 toeren, en boven de 5.500 brak de hel los. Maar ja, past niet in de NEDC cyclus en de amerikanen prefereren grotere motoren.
@rene-mini: Ik weet zeker dat er meer uit het 1.8 blok te halen valt maar ja…uitstoot he ;)
Mooi! Ik heb de oude als gezinsauto. Het interieur is imo erg mooi en sportief, stoelen zitten ook perfect.
Ruimte indeling van de auto is perfect en het rijdt wel ok. Maar dat interieur. Man man man, geen gezicht. Geen wonder dat men liever in een wat behoudere maar mooier afgewerkte VW Golf rijdt.
142 pk uit een 1.8 is niet van deze tijd.. Als je bedenkt dat bijf een celica uit 2000 met z’n 1.8 op 143 Pk uitkomt.. Whats wrong honda?
@begbers: Yep en de t-sport was zelfs nog 192pk.
@redbeams: Exact! We moeten terug de tijd in… toen werd nog echt japans speelgoed gemaakt..
Honda interesseert zich niet voor de Nederlandse markt.
Zo konden ze de vorige Civic voor 14% bijtelling verkopen, moesten ze alleen de voorspoiler voor aan passen om 2 gram co2 weg te poetsen. Deden ze niet. Dus werd de Civic 20%. En verkocht geen dealer meer zo’n ding zakelijk.
@schuimbekje3:

Klopt helemaal, NL stelt geen drol voor in Autowereld en dus doet honda niets om mee te gaan in die vreemde regels van onze overheid.

Maar goed als je zulke aantallen verkoopt als geheel klein zelfstandig merk waar een audi of bmw nog jaloers naar kijkt dan heb je ook niets te klagen…enkel wij wel want de leuke auto’s komen helaas niet meer naar hier. Zou direct een accord coupe kopen met rond de 300pk zoals je gewoon in andere werelddelen wel kan kopen..
Met andere woorden, Nederland is een te klein land voor de meeste autobedrijven en doen alleen nog wat voor Nederland als ze van te voren bijzondere regelingen kunnen treffen, zoals Toyota, Opel en Nissan gedaan hebben.
Ziet er best leuk uit!
er zitten teveel designmanko’s in die de ep3 ook had. de raar aflopende voorruit/motorkap. en ze hebben hem rechts en links voor tussen 2 plankjes gehouden wat het heel raar plat maakt en de hoek tussen de voor en zijkant veel te scherp. tel daar die plastic wielomlijsting bij op en je hebt een hoop stront.
In ieder geval niet zo saai als het gros in de klasse. Maar dat weet niet iedereen te waarderen. Saaie mensen, saaie auto’s.

De kwaliteit van Honda’s is in ieder geval goed.

http://www.youtube.com/watch?v=i4rQbc5lGe4

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).