• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Civic gefacelift, nu ook verkrijgbaar als Sport

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 september 2014 om 10:58 – 20 Reacties

Honda Civic Sport


Honda heeft de Civic in een sportief jasje gestoken. Het wagentje moet ons alvast warm maken voor de Civic die ook heet is onder de kap; de Type R die volgend jaar verschijnt.

Wellicht een tikkie overbodig, want we hebben immers al een Type R Concept. Laten we het er dus op houden dat Honda gewoon een leuk uitrustingspakketje heeft bedacht voor de auto die niemand in Nederland koopt.

De Civic Sport is verkrijgbaar met 1.6-liter i-DTEC (120 pk diesel), of een 1.8-liter I-VTEC-kickedinyo (142 pk). Zijn achterspoiler is in carrosseriekleur gespoten, en de wielen meten 17″. De extra sportieve voorbumper moeten het racy gevoel afmaken. Die zwarte kappen op de wielkasten zijn dan weer niet echt sportief..

Naast dit extra model is ook de gewone Civic gewijzigd: hij krijgt een nieuw front, met een nieuwe voorbumper en andere koplampen met daytime running lights. Voor de hatchback kwam er een nieuwe achterbumper, zijskirts en een zwarte achterspoiler, zoals te zien is in de gallery.

Honda presenteert de gefacelifte Civic en de Sport, samen met een vracht aan andere primeurs, op de Autosalon van Parijs.


Ook interessant!

  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, civic, facelift, Honda, parijs-2014

Vorig bericht: « Import van auto’s voor lage bijtelling stijgt
Volgend bericht: Van het padje met de Volkswagen Golf Alltrack »

Lees Interacties

Reacties

  1. haaldie20inchvanjegolfaf zegt

    24 september 2014 om 11:11

    VTAKKK

    Login om te reageren
  2. reset zegt

    24 september 2014 om 11:24

    Ik snap de (engelse) ontwerpafdeling van Honda echt niet. Bij het vorige model waren die plastik wiel omhulsels ook nergens mooi gevonden. En nu weer doorzetten. Wat bezielt die mensen om je product lelijk te maken? En na 5 jaar ziet ongespoten het wielomhulsel er niet uit. zie civinfo.com

    Login om te reageren
  3. moldauferrari zegt

    24 september 2014 om 11:31

    Kan niet wachten op de type R maar die sport mag er ook wel weze. Maar het zal in Nederland wel weer een ondergewaardeerde auto blijven.

    Login om te reageren
  4. FB_100002177943068 zegt

    24 september 2014 om 11:36

    deze zie je gelukkig vrijwel nooit rijden

    Login om te reageren
  5. burninrubber zegt

    24 september 2014 om 11:38

    Deze mogen ze in Engeland houden

    Login om te reageren
  6. dimi zegt

    24 september 2014 om 12:13

    Een verbetering, maar nog steeds niet echt mooi, zeker die achterkant. En dat interieur, jongens toch…

    Login om te reageren
  7. rene-mini zegt

    24 september 2014 om 12:13

    Hoezo maar 142 pk (79pk/liter) uit een 1.8 VTEC? als het 1.6 VTEC JDM blokje uit ’92 in mijn Mini al 172pk (107pk/liter) ophoest??

    Tegenwoordig is de trend toch downsizen met meer pk’s als voorheen? Dit is meer motorinhoud en minder pk’s, omgekeerde wereld…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 september 2014 om 13:01

      @rene-mini: Zuinigheid. Op deze manier heb creeër je een motor die heel arm kan lopen, en nog een redelijk koppel heeft. Die oude VTEC blokjes waren eigenlijk het beste van twee werelden, zuinig onder de 4.000 toeren, en boven de 5.500 brak de hel los. Maar ja, past niet in de NEDC cyclus en de amerikanen prefereren grotere motoren.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      24 september 2014 om 19:16

      @rene-mini: Ik weet zeker dat er meer uit het 1.8 blok te halen valt maar ja…uitstoot he ;)

      Login om te reageren
  8. dotternetta zegt

    24 september 2014 om 12:22

    Mooi! Ik heb de oude als gezinsauto. Het interieur is imo erg mooi en sportief, stoelen zitten ook perfect.

    Login om te reageren
  9. utr1984 zegt

    24 september 2014 om 12:50

    Ruimte indeling van de auto is perfect en het rijdt wel ok. Maar dat interieur. Man man man, geen gezicht. Geen wonder dat men liever in een wat behoudere maar mooier afgewerkte VW Golf rijdt.

    Login om te reageren
  10. begbers zegt

    24 september 2014 om 13:00

    142 pk uit een 1.8 is niet van deze tijd.. Als je bedenkt dat bijf een celica uit 2000 met z’n 1.8 op 143 Pk uitkomt.. Whats wrong honda?

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      24 september 2014 om 19:19

      @begbers: Yep en de t-sport was zelfs nog 192pk.

      Login om te reageren
      • begbers zegt

        25 september 2014 om 07:09

        @redbeams: Exact! We moeten terug de tijd in… toen werd nog echt japans speelgoed gemaakt..

        Login om te reageren
  11. schuimbekje3 zegt

    24 september 2014 om 14:12

    Honda interesseert zich niet voor de Nederlandse markt.
    Zo konden ze de vorige Civic voor 14% bijtelling verkopen, moesten ze alleen de voorspoiler voor aan passen om 2 gram co2 weg te poetsen. Deden ze niet. Dus werd de Civic 20%. En verkocht geen dealer meer zo’n ding zakelijk.

    Login om te reageren
    • johanw zegt

      24 september 2014 om 14:24

      @schuimbekje3:

      Klopt helemaal, NL stelt geen drol voor in Autowereld en dus doet honda niets om mee te gaan in die vreemde regels van onze overheid.

      Maar goed als je zulke aantallen verkoopt als geheel klein zelfstandig merk waar een audi of bmw nog jaloers naar kijkt dan heb je ook niets te klagen…enkel wij wel want de leuke auto’s komen helaas niet meer naar hier. Zou direct een accord coupe kopen met rond de 300pk zoals je gewoon in andere werelddelen wel kan kopen..

      Login om te reageren
  12. schuimbekje3 zegt

    24 september 2014 om 14:13

    Met andere woorden, Nederland is een te klein land voor de meeste autobedrijven en doen alleen nog wat voor Nederland als ze van te voren bijzondere regelingen kunnen treffen, zoals Toyota, Opel en Nissan gedaan hebben.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    24 september 2014 om 18:39

    Ziet er best leuk uit!

    Login om te reageren
  14. marc94 zegt

    24 september 2014 om 20:57

    er zitten teveel designmanko’s in die de ep3 ook had. de raar aflopende voorruit/motorkap. en ze hebben hem rechts en links voor tussen 2 plankjes gehouden wat het heel raar plat maakt en de hoek tussen de voor en zijkant veel te scherp. tel daar die plastic wielomlijsting bij op en je hebt een hoop stront.

    Login om te reageren
  15. topless zegt

    24 september 2014 om 21:44

    In ieder geval niet zo saai als het gros in de klasse. Maar dat weet niet iedereen te waarderen. Saaie mensen, saaie auto’s.

    De kwaliteit van Honda’s is in ieder geval goed.

    http://www.youtube.com/watch?v=i4rQbc5lGe4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North