• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Elantra onconventioneel verlaagd

Auteur: CasperH, gepost 5 april 2012 om 09:02 – 43 Reacties

LOWER IT


“Lower it, or God will do it for you” is het credo van veel mensen in de zogenaamde “stance” wereld. Of zoals Hyundai in dit geval zegt: “De bijna-winnaar van de COTY Award voorkomt dat een container wegwaait in Korea.”

Je zit er natuurlijk niet op te wachten als Hyundai Elantra-eigenaar: een stevig zijwindje zorgde ervoor dat de chauffeur van deze truck met oplegger ‘m niet overeind wist te houden en zijn zeecontainer lafjes op het dak van de Elantra swaffelde. Gelukkig konden de inzittenden van de Hyundai de auto ongedeerd verlaten en dus vond Hyundai het wel grappig om deze gecrashte sedan op hun Facebookpagina te zetten.

Resultaat: een rijhoogte die één van onze cameramannen met een goedkeurend knikje zou beoordelen. Vraag is alleen of deze zeecontainer nu als standaard verlagingsoptie in de prijslijst moet komen, je kan er natuurlijk ook meteen een hoop spullen in kwijt maar we hebben onze twijfels bij de gevolgen voor de aerodynamica.

Ook interessant!

  • Video: Elantra N met spoiler blijft binnen de lijntjes
  • Elantra N Teaser
    Elantra N krijgt grote velgen, brute spoiler en dikke uitlaat
  • Hyundai Elantra N
    Hyundai Elantra N is helemaal officieel (met handbak!)
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

elantra, facebook, Funny, Hyundai, tuning

Vorig bericht: « Mazda6 staat begin 2013 bij de dealer
Volgend bericht: Infiniti LE Electric is Leaf voor rijke hippies »

Lees Interacties

Reacties

  1. waxweazel zegt

    5 april 2012 om 09:05

    Nieuwe manier om nieuwe kreukelzones te testen ? :p

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    5 april 2012 om 09:06

    Oef was die man/vrouw blij om in een kwaliteits auto te zitten.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 april 2012 om 21:48

      @norge: Een kolfje naar jou hand hé? :P

      Maar pas op, straks komt rechercheur weer vertellen dat de garantie NIET telt voor zeecontainers die op je Hyundai waaien…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 april 2012 om 21:48

        @Esprit_de_Flandre: …jouW… Grr.

        Login om te reageren
  3. MartijnGizmo zegt

    5 april 2012 om 09:08

    Prima rijhoogte zo, mist alleen nog spacers/bredere wielen! ;)

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      5 april 2012 om 10:47

      @MartijnGizmo: ik wist dat er nog iets ontbrak ;)

      Login om te reageren
  4. snelweg zegt

    5 april 2012 om 09:17

    Nu lijkt het op de Infiniti LE Electric

    Login om te reageren
    • mout zegt

      5 april 2012 om 09:26

      @snelweg: zeg dat wel, ja. Ik had nogal ff nodig voor ik zag dat het achterste zijruitje toch echt anders is.

      Login om te reageren
  5. michelyman zegt

    5 april 2012 om 09:19

    Nu nog wat camber en je hebt een hele mooie hellaflush stijl. Maar altijd zonde als je dit overkomt.

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    5 april 2012 om 09:21

    Misschien een hele domme vraag hoor, maar kunnen de vering en schokdempers zoiets aan? Of blijft ie zo staan als ze de truck eraf takelen?

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      5 april 2012 om 09:32

      @E34M5Touring: hij veert weer terug mits de veren niet gebroken zijn

      Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      5 april 2012 om 09:40

      @E34M5Touring: Haha, je hebt je beamer nog nooit gebruikt voor het halen van bvb 40 zakken tuinmodder. Mijn sletje stond met alles schokbrekers op de eindrubbers en het veert netjes weer terug hoor.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 april 2012 om 09:55

        @dotternetta: Ja ok maar 40 ton is wel ff anders dan 40 tuinzakken, maar ik begrijp je punt. Thank god for leasesletjes.

        Login om te reageren
        • RuVi zegt

          5 april 2012 om 10:05

          @E34M5Touring: denk niet dat hier 40 ton in zit…..

          Login om te reageren
        • dotternetta zegt

          5 april 2012 om 14:28

          @E34M5Touring: sletje = starlet :-)

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 april 2012 om 14:39

            @dotternetta: In that case respect ;)

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              5 april 2012 om 21:50

              @E34M5Touring: Respect? Niets abnormaals hoor voor een Toyota op leeftijd. 300 kilo zand vervoeren in een ouwe Corolla lukt ook netjes…

              Login om te reageren
            • jzaero zegt

              7 april 2012 om 00:42

              @E34M5Touring: mijn Starlet heeft al een hele hoop kilos vervoerd, cateringwagen, bestelbus, met 6 man in dat ding (420kg), bouwmarktspullen, een compleet paviljoen bouwpakket, kerstbomen en dat allemaal in de Starslet! Mijn BMW daarentegen houd ik lekker clean.

              Login om te reageren
    • mout zegt

      5 april 2012 om 09:43

      @E34M5Touring: Vering gaat heel blijven tot je ‘m helemaal plat hebt. Daarna houdt ie op met veren, maar blijft breken een uitdaging.
      Demping gaat heel blijven tot ie helemaal in elkaar geschoven is. Daarna is het meteen breken.
      Maar beide horen voorkomen te worden door het ontwerp. Voor het zover is loopt de veerpoot tegen de schotel aan. Daar zit voor de lief nog een brokje rubber tussen.

      Veer je vaak en diep (drempels…), dan wordt de veer langzaam slapper. Auto’s verlagen zodoende zichzelf. Van mijn auto (11 jr, 200.000) zijn de veren vervangen, en nu is ie iets stugger en toch wel flink hoger (4 cm?).

      Vroegah reed ik veerbollen. Die heten zoveel onderhoud te kosten. Met 100.000 km ben je vroeg genoeg, en met €250 ben je wel klaar. En dan heeft ie tot het onderhoud exact zo geveerd als nieuw.
      Veren en dempers rondom kosten me voor deze auto zo’n €1200 bij de garage. Gelukkig mag ik bij mijn garage zelf onderdelen meenemen. Maar dan nog is het €700.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 april 2012 om 09:56

        @mout: Ja dat van de veerbollen ken ik. Die zijn ook veel makkelijker thuis te doen (mits je verstand hebt van eht LHM systeem). Dank voor uw uitgebreide antwoord! :)

        Login om te reageren
  7. pinokotsbeer zegt

    5 april 2012 om 09:40

    Komt de Elantra ook nog naar Nederland? vind het een erg mooie wagen

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      5 april 2012 om 09:46

      @pinokotsbeer: Volgens mij is het gewoon hetzelfde als een i40

      Login om te reageren
      • ralphbeen zegt

        5 april 2012 om 17:06

        @sdk16420:
        De i40 sedan lijkt er heel erg op maar is een slag groter.
        Als ik het goed heb heet de Elantra hier de i30 maar deze is hier nog niet als sedan verkrijgbaar.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          5 april 2012 om 21:57

          @ralphbeen @sdk16420 @pinokotsbeer: Elantra = Avante = i35.

          Maar is in feite wel de sedanversie van (wat wij kennen als) de i30, en is hier niet leverbaar. Jammer genoeg, want het ziet er verdomd goed uit…

          Login om te reageren
  8. PHSK zegt

    5 april 2012 om 10:17

    Heel bijzonder dat de Hyundai niet zo plat als een “dubbeltje” is geworden. Als de auto op deze manier je leven redt, RESPECT.

    Login om te reageren
    • PJ zegt

      6 april 2012 om 12:16

      @PHSK: vond ik ook al, stevige dakconstructie op die wagen

      Login om te reageren
  9. Keaven zegt

    5 april 2012 om 10:33

    Dus hyundai vind het grappig dat ze windgevoelige opleggers bouwen die zomaar op auto’s vallen?

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    5 april 2012 om 10:41

    Valt mee dat de container ook niet van Hyundai is, die zie je namelijk genoeg.

    Login om te reageren
  11. insideman zegt

    5 april 2012 om 11:26

    HAHA….de container is wel van Hyundai! kijk maar op dat spatscherm..

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 april 2012 om 16:26

      @insideman: een zeecontainer heeft geen spatschermen – of dit zou de enige in de wereld moeten zijn.
      Die spatschermen zitten aan de trailer waar de container op staat – ehhh stond.

      Login om te reageren
  12. spotu2 zegt

    5 april 2012 om 12:38

    Die hyundai ziet er nog niet verkeerd uit! Waarom zie je dat hier nooit?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 april 2012 om 21:59

      @spotu2: Omdat kleine sedans hier niet goed verkopen. Wij mogen ons behelpen met de i30…

      Login om te reageren
  13. xilver zegt

    5 april 2012 om 13:11

    Stevige barrel!

    Login om te reageren
  14. login zegt

    5 april 2012 om 13:23

    Zoiets is volgens mij ook ooit op de ring rond Eindhoven gebeurd. Maar volgens mij lag daar een hele tankwagen met inhoud op het dak van een volvo v70.
    Daar kwam de nodige publiciteit uit voort en volgens mij kreeg de eigenaar een bos bloemen en een nieuwe auto van volvo.

    Login om te reageren
  15. petrolgirl zegt

    5 april 2012 om 14:30

    Aaah, veel beter. :D

    Login om te reageren
  16. dotternetta zegt

    5 april 2012 om 14:31

    deze zat wel vol:

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 april 2012 om 16:28

      @dotternetta: ja zoiets zou je eerder verwachten van een zeecontainer die op een auto valt. Een echt volle container waait ook niet zo 1-2-3 om.

      Login om te reageren
  17. gertwoumans zegt

    5 april 2012 om 15:14

    toch sterke wagen precies, die hyndai

    Login om te reageren
  18. mylvan zegt

    5 april 2012 om 16:41

    Vind het een beetje een vreemde foto, de vrachtwagen staat namelijk nog rechtop en dat kan niet want die container staat op een oplegger, niet op een aanhanger…. En neem in 1 ding van mij aan, een lege 40 footer weegt ca. 4 ton, als dat op je dak dondert ziet geen 1 auto er zo uit, dan zijn ze allemaal, tenzij er leopard op de neus staat toch echt iets platter lijkt me.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 april 2012 om 22:02

      @mylvan: 4 ton die op een vrij gezapig tempo op je dak komt liggen, en je mag er nog makkelijk een ton aftrekken, want de helft van de wielen staat nog op de grond…

      Ja, dat lukt wel hoor, voor een moderne auto…

      Login om te reageren
  19. jordy14 zegt

    5 april 2012 om 17:06

    Ik dacht dat als er een container op je auto viel heel je auto naar de haaien was!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2012 om 17:12

      @jordy14:

      dat is alleen het geval met zee-containers ..

      Login om te reageren
  20. jerry zegt

    5 april 2012 om 17:23

    Een iets te grote dakkoffer gebruikt? je weet het maar nooit met die koreanen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North